Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Καταγγελίες για αδιαφανείς διαδικασίες στην επιλογή φοιτητών για το επίδομα του ΙΚΥ

9 Δεκεμβρίου, 2020
Σε Εκπαίδευση, Εκπαιδευτική πολιτική
Χαρά Κεφαλίδου
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Η Χαρά Κεφαλίδου έφερε ερώτηση στη Βουλή για το Φοιτητικό επίδομα ΙΚΥ: Καταγγελίες για αδιαφανείς διαδικασίες στην επιλογή υποτρόφων

Καταγγελίες φοιτητών που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα για το φοιτητικό επίδομα του ΙΚΥ – ΕΚΟ, σύμφωνα με τις οποίες η διαδικασία επιλεξιμότητας των υποτρόφων δεν είχε καμία διαφάνεια, αξιοκρατία και είναι αυθαίρετη – Το θέμα φέρνει στη Βουλή η τομεάρχης Παιδείας του ΚΙΝΑΛ.

Σύμφωνα με σειρά καταγγελιών φοιτητριών/τών που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα για το φοιτητικό επίδομα του ΙΚΥ – ΕΚΟ 2018 / 2019 η διαδικασία επιλεξιμότητας των υποτρόφων δεν είχε καμία διαφάνεια, αξιοκρατία και είναι αυθαίρετη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Προσλήψεις 14.641 αναπληρωτών Α/θμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση

Συγκεκριμένα, διαμαρτύρονται γιατί ενώ ήταν επιλεγέντες κατά την Α΄ Φάση διεξαγωγής του προγράμματος – πρόκειται για άτομα από ευπαθείς ομάδες – κατέληξαν να βρίσκονται εκτός δικαιώματος λήψης της υποτροφίας, ενώ στη συνέχεια απορρίφθηκαν και οι ενστάσεις τους μετά από μια αδιαφανή διαδικασία αξιολόγησης και χωρίς να λάβουν λεπτομερή και εμπεριστατωμένη γνώση και αιτιολόγηση της απορριπτικής απόφασης.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Σχετική Ερώτηση κατέθεσε σήμερα η Χαρά Κεφαλίδου βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής προς την αρμόδια Υπουργό Παιδείας.

Στην Ερώτησή της ζητά να ενημερωθεί για τις άμεσες ενέργειες στις οποίες θα προβεί το Υπουργείο ώστε να διευκρινιστούν και να απαντηθούν τα εύλογα ερωτηματικά γονέων και φοιτητριών/ών και για το εάν η ηγεσία του προτίθεται να διορθώσει την όλη διαδικασία επιλογής φοιτητών για λήψη υποτροφιών του ΙΚΥ (ιδίως αυτών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες), ώστε να είναι σύννομη, με τις αρχές της διαφάνειας, της δικαιοσύνης και της αξιοκρατίας ως προς τις προϋποθέσεις και τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως

Θέμα: «Αποκλεισμός φοιτητριών/των από το πρόγραμμα των υποτροφιών του ΙΚΥ – ΕΚΟ 2018 – 2019»

Σύμφωνα με σειρά καταγγελιών φοιτητριών/τών που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα για το φοιτητικό επίδομα του ΙΚΥ – ΕΚΟ 2018 / 2019 η διαδικασία επιλεξιμότητας των υποτρόφων δεν έχει καμία διαφάνεια, αξιοκρατία κι είναι αυθαίρετη.

Συγκεκριμένα, διαμαρτύρονται γιατί ενώ ήταν επιλεγέντες κατά την Α΄ Φάση διεξαγωγής του προγράμματος – πρόκειται για άτομα από ευπαθείς ομάδες – κατέληξαν να βρίσκονται εκτός του δικαιώματος λήψης της υποτροφίας, ενώ στη συνέχεια απορρίφθηκαν και οι ενστάσεις τους μετά από μια αδιαφανή διαδικασία αξιολόγησης και χωρίς να λάβουν λεπτομερή και εμπεριστατωμένη γνώση και αιτιολόγηση της απορριπτικής απόφασης.

Επειδή, υπάρχουν πολλά κενά και ασάφειες ως προς τον λόγο απόρριψης των ζητούμενων δικαιολογητικών των υποψηφίων που έλειπαν από τον αρχικό φάκελο, ενώ παράλληλα οι καταγγέλλοντες τονίζουν ότι τα δικαιολογητικά είχαν πλήρως υποβληθεί εξ αρχής και κατά συνέπεια θα πρέπει να είναι και αυτοί ωφελούμενοι του Προγράμματος.

Επειδή, κατά τη διαδικασία υποβολής των ενστάσεων δεν υπήρξε κανένα διευκρινιστικό στοιχείο για το ποιοι μπορούν να υποβάλλουν ένσταση, παρά μόνο ότι πρέπει να συνοδεύονται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Στη σχετική ανακοίνωση του ΙΚΥ για υποβολή ένστασης δεν γινόταν κανένας διαχωρισμός μεταξύ των λεγόμενων «διευκρινιστικών» και «ελλειπόντων» δικαιολογητικών.

Επειδή, η αιτιολογία απόρριψης των ενστάσεων με τον ισχυρισμό ότι τα ελλείποντα δικαιολογητικά δεν μπορούν να γίνουν εκ των υστέρων αποδεκτά, δεν μπορεί να υφίσταται καθότι η ένσταση είναι ούτως ή άλλως μια εκπρόθεσμη διαδικασία. Πώς λοιπόν κάποιες (107) ενστάσεις έγιναν δεκτές με την προσκόμιση των δικαιολογητικών κι οι άλλες που πληρούσαν αρχικά τα κριτήρια, και ήταν αποδεκτές, στη συνέχεια απορρίπτονται; Επίσης δεν υπάρχει καμία απόδειξη για το ποια είναι τα αποδεκτά δικαιολογητικά και ποια όχι, καθότι, όπως φαίνεται και από τους πίνακες, έγιναν δεκτές ενστάσεις με προσκόμιση πολλών μάλιστα νέων δικαιολογητικών, ενώ άλλες όχι.

Επειδή, ζητήθηκε να γίνει εκ νέου κατάθεση δικαιολογητικών από υποψήφιους που δεν είχαν καν επιλεχθεί στο πρώτο στάδιο και σε χρονικό διάστημα που δεν είχαν γνωστοποιηθεί ακόμη τα αποτελέσματα των ενστάσεων.

Επειδή, πρόκειται για φοιτητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες που βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική θέση, ιδιαίτερα λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας, με το ποσό της υποτροφίας να είναι απολύτως αναγκαίο για τη συνέχιση των σπουδών τους,

Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να διευκρινιστούν και να απαντηθούν τα εύλογα ερωτηματικά γονέων και φοιτητριών/ών ότι αδίκως απορρίφθηκαν οι ενστάσεις τους ενώ αρχικά ήταν στους επιτυχόντες και να δημοσιοποιηθούν τα κριτήρια επιλεξιμότητας των ενστάσεων, καθώς και οι λόγοι για τους οποίους δόθηκε η δυνατότητα υποβολής δικαιολογητικών και σε υποψηφίους που δεν είχαν επιλεχθεί καν στο πρώτο στάδιο;

2. Προτίθεστε να διορθώσετε την όλη διαδικασία επιλογής φοιτητών για λήψη υποτροφιών του ΙΚΥ, (και ιδίως αυτών που ανήκουν και σε ευπαθείς ομάδες), ώστε να είναι σύννομη, με τις αρχές της διαφάνειας, της δικαιοσύνης και της αξιοκρατίας ως προς τις προϋποθέσεις και τα απαραίτητα δικαιολογητικά και χωρίς αυθαιρεσίες;

3. Είναι στις προθέσεις σας η επανεξέταση του θέματος και να δοθεί το δικαίωμα είτε να γίνουν δεκτά τα δικαιολογητικά που υποβλήθηκαν στις ενστάσεις των φοιτητριών/ών είτε να υποβληθούν εκ νέου οι φάκελοι μαζί με τους νέους εν δυνάμει υποψηφίους υποτρόφους με 75 έως 70 μόρια;

Η Ερωτώσα βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου

Ετικέτες: ΙΚΥΥποτροφίεςΧαρά Κεφαλίδου
ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Κορωνοϊός 09/12: 1677 νέα κρούσματα – Η γεωγραφική κατανομή

Επόμενο άρθρο

ΙΝΕΔΙΒΙΜ: Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος Θέσεων για την στελέχωση της Κεντρικής Ομάδας Έργου στα ΚΔΒΜ

Σχετικά Άρθρα

Σε κορυφαίο πανεπιστήμιο των ΗΠΑ έγινε δεκτός 18χρονος που αρίστευσε στην Οικονομική Ολυμπιάδα

17 Μαΐου, 2024

Πανέτοιμος να «ανοίξει» τα φτερά του και να πετάξει για την άλλη πλευρά του Ατλαντικού είναι ο Αναστάσης Βασιλειάδης από...

erasmus-iky εράσμους

Το ΙΚΥ οργανώνει 3 webinars για τα προγράμματα ERASMUS+

10 Φεβρουαρίου, 2023

Δείτε παρακάτω τις 3 εκδηλώσεις, με τις οδηγίες για την εγγραφή και την παρακολούθηση. Τα βίντεο θα αναρτηθούν στο κανάλι...

erasmus-iky εράσμους

Διαδικτυακή Ημερίδα Ενημέρωσης: Πρόσκληση Erasmus+ 2023

12 Δεκεμβρίου, 2022

O Eθνικός Oργανισμός Yποστήριξης eTwinning, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου σε συνεργασία με το ΙΚΥ οργανώνουν Διαδικτυακή Ημερίδα Ενημέρωσης-Πρόσκληση...

Erasmus+/IKY: Διαδικτυακή ημερίδα για τα εργαλεία Αυτοαξιολόγησης SELFIE και SELFIEforTEACHERS

Διαδικτυακή ημερίδα για τα εργαλεία Selfie και Selfie for Teachers – Δείτε την στο youtube

10 Δεκεμβρίου, 2022

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι αναρτήθηκε στο κανάλι του ΙΚΥ στο YOUTUBE η εκδήλωση ενημέρωσης για τα ψηφιακά εργαλεία...

Erasmus+/IKY: Διαδικτυακή ημερίδα για τα εργαλεία Αυτοαξιολόγησης SELFIE και SELFIEforTEACHERS

Erasmus+/IKY: Διαδικτυακή ημερίδα για τα εργαλεία Αυτοαξιολόγησης SELFIE και SELFIEforTEACHERS

23 Νοεμβρίου, 2022

Σας ενημερώνουμε ότι η Εθνική Μονάδα Erasmus+/IKY διοργανώνει διαδικτυακή ημερίδα ενημέρωσης για τα ηλεκτρονικά εργαλεία SELFIE και SELFIEforTEACHERS την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου και ώρες 2-3.30 μμ. Το SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the use of Innovative Educational technologies/ Αυτοαξιολόγηση για την αποτελεσματική μάθηση με την ενίσχυση της χρήσης καινοτόμων εκπαιδευτικών τεχνολογιών) είναι ένα δωρεάν, πολυγλωσσικό, διαδικτυακό εργαλείο αυτοαξιολόγησης που βοηθά τα σχολεία γενικής παιδείας...

Επόμενο άρθρο
inedivim-ΙΝΕΔΙΒΙΜ

ΙΝΕΔΙΒΙΜ: Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος Θέσεων για την στελέχωση της Κεντρικής Ομάδας Έργου στα ΚΔΒΜ

ΣΥΡΙΖΑ

Νομοσχέδιο ΕΕΚ: «Συνεχής απαξίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης από την Κυβέρνηση της ΝΔ»

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.