Δήλωση Νίκου Φίλη για το άνοιγμα των Λυκείων: Κλειστά σχολεία στην Ελλάδα: στατιστικό με όνομα και υπεύθυνο
Αναλυτικά το δελτίο τύπου με την ανακοίνωση του Νίκου Φίλη:
Αύριο ανοίγουν ακόμα μια φορά τα Λύκεια, σε αυτό το διαρκές «άνοιξε-κλείσε». Όπως έκλεισαν βέβαια, έτσι ακριβώς ανοίγουν.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο η υπουργός διαφήμιζε τα παγουρίνο που θα καθιστούσαν τα δημοτικά «ασφαλή». Τι ειρωνεία, όταν δημοτικά και γυμνάσια συμπληρώνουν σχεδόν χρόνο κλειστά!
Η Ελλάδα αναδεικνύεται πρωταθλητής των κλειστών σχολείων στον κόσμο, και αυτό το στατιστικό στοιχείο έχει όνομα και υπεύθυνο. Λέγεται υπουργείο Παιδείας της κυβέρνησης ΝΔ.
Τα φιλικά στην κυβέρνηση ΜΜΕ δεν δίνουν καν (δεν λέω να το σχολιάσουν κιόλας) αυτό το κρίσιμο στοιχείο: τα ελληνικά σχολεία έχουν μείνει κλειστά 21 από τις 38 εβδομάδες του ενεργού, πλην διακοπών, σχολικού έτους.
Ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 14 στις 38 εβδομάδες. Εφτά εβδομάδες λιγότερες για τους μαθητές μας στις τάξεις, αλλά και 21 βδομάδες τηλεκπαίδευσης με τεχνικά προβλήματα, όλο αυτό το σκάνδαλο με τη σύμβαση Cisco, και καμιά υποβοήθηση των εκπαιδευτικών να προσαρμόσουν το μάθημά τους στην κάμερα. Πασχίζουν, αλλά μόνοι τους και αυτοσχεδιάζοντας.
Κι αυτό γιατί; Γιατί η κυβέρνηση αρνήθηκε να πάρει μέτρα όταν έπρεπε. Από πριν το καλοκαίρι του ‘20 ζητούσαμε μικρότερες και περισσότερες τάξεις, εναλλασσόμενα ωράρια, προσλήψεις περισσότερων αναπληρωτών και βέβαια μονίμων εκπαιδευτικών, μετεκπαίδευση για τις ιδιαιτερότητες και διαφορές του τηλε-μαθήματος, ευελιξία ανά γεωγραφική ενότητα με βάση τα τοπικά δεδομένα, μαζικά τεστ και κατά προτεραιότητα εμβολιασμούς.
Τίποτα από αυτά δεν συνέβη. Ακόμα και τώρα, 15 μήνες μετά το πρώτο κλείσιμο των σχολείων, το υπουργείο Παιδείας δεν κάνει απολύτως τίποτα σε αυτή την κατεύθυνση, απολύτως τίποτα το ουσιαστικό. Γιατί; Γιατί θα ήταν σαν να παραδέχεται την βαρύτατη αμέλειά του.
Το μόνο που αλλάζει από αύριο, είναι η διενέργεια των self test, τα οποία δεν προκύπτει ότι θα ενισχύσουν σημαντικά την επιδημιολογική επιτήρηση, ούτε ότι θα εφαρμοστούν με επιτυχία. Δεν μετατρέπονται σε ασφαλή εξάλλου, αν… στη μετάφραση του φυλλαδίου απαλειφθεί η ξενόγλωσση υπόδειξη σε ορισμένα από αυτά, «ακατάλληλο για χρήση χωρίς την επίβλεψη ειδικού».
Το μόνο που κάνει η κυβέρνηση έτσι, είναι να «απλώνει» το δόγμα της ατομικής ευθύνης και σε αυτό τον τομέα, και στα τεστ. Εβδομαδιαία μοριακά και ράπιντ τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αυτό ζητούσαμε αντιθέτως εδώ και πολύ καιρό.
Ελπίζω και καλώ, από αύριο στα Λύκεια να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα ασφάλειας. Να αναπροσαρμοστεί με μείωση η ύλη.
Να δοθεί έμφαση στο μάθημα και στην αναπλήρωση της ύλης, που στην πράξη δεν έχει διδαχθεί.
Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων στην Α’ Λυκείου, να ακυρωθεί η μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ. Εκτός από λανθασμένο, είναι και απάνθρωπο μέτρο για τους μαθητές της Γ’ τάξης, εν μέσω πανδημίας και ειδικών συνθηκών.
Εύχομαι σε όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, καλή επιστροφή στις τάξεις και συμπαραστέκομαι στις κινητοποιήσεις τους τη βδομάδα που ξεκινά, για ασφαλή σχολεία.