Στην Εισαγγελία για ψευδορκία η κατάθεση του Μαουρίτσιο Καποτόρτο για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Την διαβίβαση στον εισαγγελέα-ανακριτή της κατάθεσης στην Εξεταστική Επιτροπή του Μαουρίτσιο Καποτόρτο, διευθύνοντα συμβούλου της Hellenic Train, για το ενδεχόμενο προκειμένου να διερευνήσει αν τελέστηκε το αδίκημα της ψευδορκίας αποφάσισε η Εξεταστική Επιτροπή για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Κόκκαλης, πρότεινε η κατάθεση του μάρτυρα να διαβιβαστεί στον Εισαγγελέα Εφετών που διενεργεί την ανάκριση, για το ενδεχόμενο τέλεσης του αδικήματος της ψευδορκίας, πρόταση με την οποία συμφώνησαν οι εκπρόσωποι και των υπολοίπων κομμάτων που μετέχουν στην Εξεταστική.
Για εξοργιστική, προσβλητική και υποτιμητική για τη Βουλή και τα θύματα κατάθεση μίλησε ο βουλευτής της ΝΔ, Λάζαρος Τσαβδαρίδης, σημειώνοντας ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train δεν ζήτησε συγνώμη, ενώ απέδωσε το δυστύχημα μόνο στον σταθμάρχη, αρνούμενος να αναφερθεί σε λάθη των μηχανοδηγών και στην ευθύνη της εταιρείας του.
Σε αυτό το πλαίσιο, και με την συμφωνία όλων των κομμάτων, ο πρόεδρος της Εξεταστικής Επιτροπής για τα Τέμπη Δημήτρης Μαρκόπουλος, ανακοίνωσε ότι θα αποστείλει στην Εισαγγελία την κατάθεση του Μαουρίτσιο Καποτόρτο, ο οποίος σχολίασε «ουδέν σχόλιον» στην ομόφωνη απόφαση της Εξεταστικής.
Ολοκληρώνοντας την κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή, ο Μαουρίτσιο Καποτόρτο υποστήριξε ότι «οι όποιοι εκτροχιασμοί τρένων έχουν σημειωθεί, οφείλονται σε ευθύνες του ιδιοκτήτη υποδομής, δηλαδή στον ΟΣΕ».
Όταν κλήθηκε να απαντήσει στο ερώτημα του προέδρου της Εξεταστικής Δημήτρη Μακροπούλου για το πόσοι μηχανοδηγοί έχουν υποστεί εγκεφαλικά ή καρδιακά επεισόδια, είπε ότι δεν γνωρίζει αν υπάρχουν στατιστικά στοιχεία, ενώ στο ερώτημα αν θα έστελνε τα παιδιά του να ταξιδέψουν με τρένο, απάντησε «ασφαλώς».
Ποινική δίωξη σε 15 στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ για το δυστύχημα των Τεμπών
Πρόκειται για διευθύνοντες συμβούλους, προέδρους διοικητικού συμβουλίου και μέλη διοικητικού συμβουλίου από το 2016 έως τον χρόνο του δυστυχήματος στα Τέμπη.
Και οι 15 κατηγορούνται για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας των συγκοινωνιών που τελέστηκε με πράξεις, ενέργειες και παραλείψεις και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας, της βαριάς σωματικής βλάβης και ελαφράς σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.
Η άσκηση των διώξεων, σύμφωνα με το larissanet, ήρθε κατόπιν πρότασης του εφέτη ανακριτή που διερευνά την υπόθεση του δυστυχήματος από τον περασμένο Μάρτιο, κ. Σωτήρη Μπακαΐμη, και αφορά τη σύμβαση για την αποκατάσταση του Συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, δηλαδή την περιβόητη σύμβαση 717, και την μη υλοποίηση της κατά τον χρόνο τέλεσης του αδικήματος.
Θυμίζουμε ότι η σύμβαση είχε υπογραφεί αρχικά το 2014 με ορίζοντα υλοποίησης το 2016 όμως λόγω των πολλών παρατάσεων που δόθηκαν, στις 28 Φεβρουαρίου του 2023 όταν συγκρούστηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες δεν είχαν υλοποιηθεί ακόμα στοιχεία που προβλεπόταν σ’ αυτή όπως η λειτουργία της τηλεδιοίκησης και η φωτοσήμανση.
Την απουσία των συγκεκριμένων συστημάτων το βράδυ της τραγωδίας επισημαίνει τόσο το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων της κυβέρνησης όσο και το πόρισμα των πραγματογνωμόνων που όρισαν οι δικαστικές αρχές.
Τις επόμενες μέρες αναμένεται να καθοριστεί και η σειρά με την οποία θα κληθούν να καταθέσουν στον ανακριτή οι εμπλεκόμενοι οι οποίοι ανεβάζουν πλέον τον συνολικό αριθμό στους οποίους έχει ασκηθεί δίωξη για το δυστύχημα, στους 30.