Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Συμπεράσματα από τις Εθνικές Εξετάσεις (PISA): Tι πρέπει να αλλάξει στην ελληνική εκπαίδευση

11 Οκτωβρίου, 2022
Σε Εκπαίδευση
Διορισμοί εκπαιδευτικών κατά κλάδο και ειδικότητα κλπ
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας “Καθημερινή”, ύστερα από τη μελέτη των αποτελεσμάτων των εθνικών εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα που διενεργήθηκαν στις 18 Μαΐου 2022, σε 554 σχολεία όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών, η επιτροπή με επικεφαλής τον κ. Ηλία Γ. Ματσαγγούρα, πρόεδρο της ΑΔΙΠΠΔΕ κατέληξε σε συμπεράσματα τα για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Μεταξύ των των προτάσεων περιλαμβάνονται η μείωση της ύλης, αλλαγές στη διάρθρωσή της σε κάθε τάξη, ορθή κατανομή των θεμάτων και έμφαση στα ουσιώδη, επαφή και σχολιασμός στην τάξη και για ζητήματα της επικαιρότητας, καλλιέργεια στους μαθητές δεξιοτήτων με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας.

Μείωση του όγκου της ύλης και νέες μέθοδοι διδασκαλίας

Οι μαθητές του Δημοτικού πήγαν καλύτερα από τους μαθητές του Γυμνασίου τόσο στη Νεοελληνική Γλώσσα όσο και στα Μαθηματικά. Αυτό μπορεί να αποδοθεί εν μέρει στην πιο πιθανή χαλαρή αντιμετώπιση των εξετάσεων από τους μαθητές του Γυμνασίου σε σχέση με εκείνους του Δημοτικού, όμως μάλλον τα αίτια μπορούν να αναζητηθούν και στην ξαφνική αύξηση του επιπέδου δυσκολίας των μαθηματικών στο Γυμνάσιο σε σχέση με το Δημοτικό. Συγκεκριμένα, στα Μαθηματικά οι μισοί 15χρονοι μαθητές του Γυμνασίου δεν κατάφεραν να απαντήσουν σωστά στις εθνικές εξετάσεις. Καλύτερες ήταν οι επιδόσεις όλων των μαθητών στη Νεοελληνική Γλώσσα. Το πόρισμα της επιτροπής αναλύει τα αποτελέσματα και καταθέτει προτάσεις για κάθε μάθημα ξεχωριστά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Προσλήψεις 14.641 αναπληρωτών Α/θμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση

Στο Δημοτικό

Για τη Νεοελληνική Γλώσσα Δημοτικού παρατηρείται ότι «ο όγκος της ύλης και η ποικιλία των κειμενικών ειδών και των συνακόλουθων γραμματικοσυντακτικών ή και λεξιλογικών φαινομένων ανά ενότητα, δεν ευνοεί τους εκπαιδευτικούς να διαχειριστούν τον διδακτικό τους χρόνο, ώστε να εμβαθύνουν περισσότερο στην ανάλυση και επεξεργασία κατανόησης του κειμένου και να επιτύχουν την καλλιέργεια της ικανότητας διάκρισης και διαχείρισης των πληροφοριών σε μέγιστο βαθμό από τους μαθητές». Eτσι, η επιτροπή προτείνει μεταξύ άλλων μείωση της ύλης, ώστε να επιτευχθεί εμβάθυνση στη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων, συχνές επαναλήψεις για εμπέδωση των γνώσεων και καλλιέργεια μεταγνωστικών δεξιοτήτων, ορθή κατανομή των θεμάτων ανά ενότητα καθώς και σπειροειδή διάταξή τους στην ύλη της ίδιας τάξης με έμφαση στα ουσιώδη για την τάξη που απευθύνεται.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Επίσης προτείνεται ένταξη και διερεύνηση επίκαιρων θεμάτων που απασχολούν τους μαθητές, το άμεσο περιβάλλον τους ή την ευρύτερη κοινότητα στο πλαίσιο της αυτονομίας του, σύγχρονες προσεγγίσεις διδασκαλίας και μάθησης (ομαδοσυνεργατική, διερευνητική μάθηση, διαφοροποιημένη διδασκαλία κ.λπ.), αξιοποίηση με συστηματικό τρόπο του εκπαιδευτικού υλικού για να προκληθεί και να οξυνθεί η κρίση του παιδιού, είτε δημιουργικές για να προκληθεί η τέρψη και η αποκλίνουσα σκέψη του.

Για τα Μαθηματικά του Δημοτικού Σχολείου η επιτροπή αναφέρει ότι, παρά τις ελλείψεις σε επιμέρους πεδία, οι μαθητές που συμμετείχαν στις εξετάσεις έχουν κατακτήσει σε σημαντικό βαθμό τους στόχους που θέτουν τα προγράμματα σπουδών. «Περίπου τέσσερις στους δέκα μαθητές δυσκολεύονται κατά την εκτέλεση πράξεων μεταξύ κλασματικών αριθμών, την ταξινόμηση κλασμάτων και τη μετατροπή κλασματικού αριθμού σε δεκαδικό», λέει ενδεικτικά το πόρισμα. Γενικά ζητείται να υποστηριχθούν οι μαθητές για να αναπτύξουν μαθηματική σκέψη και να αποκτήσουν την ικανότητα επίλυσης απλών και σύνθετων προβλημάτων.

Στο Γυμνάσιο

Για τα αποτελέσματα στη Νεοελληνική Γλώσσα Γυμνασίου η επιτροπή παρατηρεί ότι «στις ερωτήσεις κατανόησης στις οποίες οι μαθητές κλήθηκαν να ερμηνεύσουν ή να αξιολογήσουν ένα μικρό απόσπασμα μέτριας δυσκολίας ανταποκρίθηκαν ικανοποιητικά (τα ποσοστά ορθών απαντήσεων κυμαίνονται από 62% έως 69%). Ωστόσο, στις περιπτώσεις που κλήθηκαν να ερμηνεύσουν συνδυαστικά διαφορετικά σημεία του κειμένου ανταποκρίθηκε μόνο το 36%. Οι υπόλοιποι δυσκολεύτηκαν και εστίασαν μονομερώς σε επιμέρους αποσπάσματα επιλέγοντας τη μερικώς ορθή και όχι την ορθή απάντηση ή λανθασμένες απαντήσεις. Οι μισοί περίπου μαθητές δεν κατόρθωσαν να αναγνωρίσουν την κεντρική ιδέα του κειμένου, αλλά εστίασαν σε επιμέρους πληροφορίες». Στις προτάσεις της επιτροπής περιλαμβάνεται η οργάνωση εστιασμένων επιμορφώσεων εργαστηριακής μορφής στους εκπαιδευτικούς και «να πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση, σε επίπεδο διδακτικής μεθοδολογίας, στη διάκριση του επουσιώδους από το ουσιαστικό, στην αναγνώριση των δομικών στοιχείων του κειμένου, των σχέσεων μεταξύ αυτών των στοιχείων, τον τρόπο οργάνωσής του και στη διαγραμματική του απόδοση».

Στα Μαθηματικά η επιτροπή παρατηρεί ότι ένα μέρος των παιδιών (περίπου ένα στα τέσσερα) βρίσκεται κάτω από το οριακά επαρκές επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων. Τα παιδιά αυτά φαίνεται να έχουν σημαντικές δυσκολίες και ίσως κινδυνεύουν να μην καταφέρουν να επανασυνδεθούν με τα σχολικά μαθηματικά αν δεν καταβληθούν μεγάλες προσπάθειες από το εκπαιδευτικό σύστημα. Γι’ αυτό η επιτροπή προτείνει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στη διδασκαλία βασικών μαθηματικών εννοιών και να γίνουν κάποιες μετατοπίσεις στη διδακτική πρακτική (π.χ. ανάπτυξη της επιχειρηματολογίας των μαθητών στην τάξη, διερευνητικές δραστηριότητες των μαθητών).

Πηγή: Καθημερινή

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Άγριοι καβγάδες σε σχολεία της Λάρισας: Μήνυση κατέθεσαν γονείς

Επόμενο άρθρο

Ανατροπή με τις συντάξεις Νοεμβρίου 2022: Αλλαγές στις ημερομηνίες

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Ανατροπή με τις συντάξεις Νοεμβρίου 2022: Αλλαγές στις ημερομηνίες

ΟΛΜΕ: Δύσκολος χειμώνας για τα σχολεία - Αναγκαία η αύξηση των μισθών των εκπαιδευτικών

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.