Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

«Εσωτερικός κανονισμός: Η πλήρης άγνοια και αδιαφορία του ΥΠΑΙΘ συνεχίζεται»

5 Μαρτίου, 2021
Σε Εκπαιδευτική πολιτική
synek-ΣΥΝΕΚ
1
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις (ΣΥΝΕΚ) σε ανακοίνωσή τους σχολιάζουν τις αποφάσεις ΥΠΑΙΘ και ΙΕΠ για την Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση των ΣΥΝΕΚ:

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δεν παύει να μας εκπλήσσει με συνεχείς κινήσεις που αποδεικνύουν το μέγεθος της άγνοιας της για την εκπαιδευτική πραγματικότητα και αλλά και την πλήρη αδιαφορία της για όσα ταλανίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Καθορίστηκαν 4.451 μόνιμες θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών – Όλες οι λεπτομέρειες

Πιερρακάκης: Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στη σχολική εκπαίδευση – Κανόνας το πολλαπλό βιβλίο

Ένα χρόνο μετά την πρώτη αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων, κατά τη διάρκεια του οποίου τα σχολεία ανοιγοκλείνουν συνεχώς, με τα προβλήματα τους -υγειονομικά, εκπαιδευτικά και ψυχοπαιδαγωγικά- να γιγαντώνονται, αφού ΥΠΑΙΘ και κυβέρνηση δεν έχουν πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο, η προτεραιότητα για το ΥΠΑΙΘ είναι η σύνταξη ενός εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας των σχολείων!

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Τι κι αν τα σχολεία δεν λειτουργούν; Τι κι αν μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί έχουν φτάσει στα όριά τους με την κατάσταση που βιώνουν; Το ΥΠΑΙΘ απαιτεί να μπουν αυστηροί κανόνες για όλους/ες!

Μάλιστα, ο «εσωτερικός» κανονισμός δεν θα ορίζεται μόνο από την εκπαιδευτική κοινότητα του κάθε σχολείου, αλλά ακόμα και από εκπρόσωπο του Δήμου, ενώ απαιτείται και έγκρισή του από τους ΣΕΕ και τους ΔΔΕ!

Κανείς δεν αμφισβητεί την χρησιμότητα ύπαρξης κανόνων που αποσκοπούν στη δημιουργία ενός παιδαγωγικού κλίματος ισότητας, εμπιστοσύνης και δημοκρατίας μέσα στο οποίο καλλιεργείται το αίσθημα της ασφάλειας, της υπευθυνότητας, της αλληλεγγύης και του αλληλοσεβασμού  στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Γι αυτό άλλωστε, παρότι το ΥΠΑΙΘ νομίζει ότι ανακάλυψε τον τροχό, ο εσωτερικός κανονισμός των σχολείων, συναποφασιζόμενος από εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους, υπάρχει εδώ και χρόνια.

Ωστόσο, στο προηγούμενο πλαίσιο, το περιεχόμενο και η θεματολογία των κανόνων αυτών αποφασιζόταν από το Σύλλογο Διδασκόντων σε συνεργασία με τις μαθητικές κοινότητες, χωρίς καμία εμπλοκή εξωσχολικών προσώπων και χωρίς να απαιτείται η έγκριση των ανωτέρων. Το πλαίσιο αυτό έδειχνε την αυτονόητη εμπιστοσύνη στην παιδαγωγική ικανότητα των εκπαιδευτικών. Αντιθέτως, με την ΥΑ 13423/ΓΔ4 της υφυπουργού, η πολιτική ηγεσία δείχνει να μην έχει καμία εμπιστοσύνη στο εκπαιδευτικό προσωπικό, αφού φτάνει στο σημείο να δίνει λεπτομερείς οδηγίες ακόμα και για το πώς θα διαχειρίζονται τους αργοπορημένους μαθητές!

Η κ. Μακρή που πρόσφατα δήλωσε ότι η τηλεκπαίδευση  είναι απολύτως ισότιμη με την δια ζώσης διδασκαλία, φανερώνοντας την προκλητική της άγνοια, νομίζει ότι γνωρίζει καλύτερα τις παιδαγωγικές μεθόδους αντιμετώπισης των όποιων ζητημάτων προκύπτουν στη σχολική ζωή…

Και σαν να μην επιβαρύνονται αρκετά οι εκπαιδευτικοί από την ανικανότητα και τις εμμονές του ΥΠΑΙΘ, έχουν το ΙΕΠ, που ενώ σε όλα τα τεράστια παιδαγωγικά προβλήματα τηρεί σιγήν ιχθύος, δημοσίευσε έναν ενδεικτικό εσωτερικό κανονισμό, που αγνοεί όλες τις επιστημονικές παιδαγωγικές αρχές που διέπουν τη σύνταξη του κανονισμού των σχολείων.

Από το μέγεθος του ενδεικτικού αυτού κανονισμού (9 σελίδες!) μέχρι και τους «δείκτες» που προτείνει φανερώνεται η πλήρης άγνοια των παιδαγωγικών αρχών αλλά και η στόχευση του ΙΕΠ.

Επαναφέρει μέχρι την «ευπρέπεια» της εμφάνισης των μαθητών, αδιαφορώντας επιδεικτικά για την ανάγκη της καλλιέργειας του σεβασμού στη διαφορετικότητα και της ελευθερίας έκφρασης των μαθητών/τριων, βασικών δικαιωμάτων του παιδιού, όπως αυτά ορίζονται από τους αρμόδιους διεθνείς και εγχώριους οργανισμούς.

Ταυτόχρονα, σε κοινή γραμμή με το ΥΠΑΙΘ, προσπαθεί να μεταβιβάζει τις ευθύνες του ΙΕΠ στους εκπαιδευτικούς, προτείνοντας ως «εσωτερικό κανόνα» την υποχρέωση των εκπαιδευτικών στην αυτοεπιμόρφωση!

Την ίδια ώρα που η περιβόητη, εξαγγελθείσα από την υπουργό, καθολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία αγνοείται ένα χρόνο μετά την έναρξη της τηλεκπαίδευσης. Ακόμα και «η ποιότητα του σχολικού χώρου» αποτελεί ευθύνη των σχολείων.

Τα ερειπωμένα και ασυντήρητα σχολικά κτίρια, οι αίθουσες container, η ανυπαρξία εργαστηριακών και αθλητικών υποδομών δεν αποτελούν πρόβλημα για το ΥΠΑΙΘ, αρκεί να παραμένουν καθαρά από τους μαθητές…

Η στόχευση του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ για άλλη μία φορά είναι προφανής. Από τη μία ο εξωτερικός έλεγχος των σχολείων, αφού ο «εσωτερικός» κανονισμός και η τήρησή του αποτελούν άξονα αξιολόγησης των σχολείων και από την άλλη η μεταβίβαση των ευθυνών τους στα ίδια τα σχολεία, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες.

Καλούμε το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ να ασχοληθούν επιτέλους με τα πραγματικά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης και να αφήσουν στην άκρη τις ιδεοληπτικές εμμονές τους!

Να αποσύρουν την ΥΑ 13423/ΓΔ4 και να δείξουν επιτέλους την απαραίτητη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, που έτσι κι αλλιώς κρατούν μόνοι τους όρθιο το δημόσιο σχολείο!

Καλούμε τους/τις συναδέλφους να συνεχίσουν με την ίδια παιδαγωγική ευσυνειδησία το εκπαιδευτικό τους έργο, αγνοώντας πλήρως τις αναχρονιστικές και αντιεπιστημονικές υποδείξεις του ΙΕΠ και του ΥΠΑΙΘ. Ο σχολικός κανονισμός αποτελεί ένα «παιδαγωγικό συμβόλαιο» μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών και μόνο ως τέτοιο μπορεί να φανεί χρήσιμος και να γίνει αποδεκτός.

.

 

Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ

Ετικέτες: αξιολόγησηΕσωτερική-Εξωτερική ΑξιολόγησηΕσωτερικός κανονισμόςΙΕΠΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα Παρασκευή 5 Μαρτίου

Επόμενο άρθρο

Διάκριση για ΕΚΠΑ: Σε ποιες θέσεις κατετάγη για Θεματικές Περιοχές -Επιστημονικά Αντικείμενα της QS

Σχετικά Άρθρα

Πρότυπα-Πειραματικά: Λήγει σήμερα  η υποβολή αιτήσεων των υποψηφίων μαθητών -Ολες οι δαδικασίες

Πειραματικά σχολεία: Σήμερα η κλήρωση για 3.003 θέσεις

17 Μαΐου, 2024

Σχεδόν 11.000 οι αιτήσεις για τα πειραματικά σχολεία. Για σήμερα Παρασκευή (17/5) έχει προγραμματιστεί η διεξαγωγή της δημόσιας κλήρωσης για...

Υπουργείο Παιδείας ypourgeio paideias

Οδηγίες για αιτήσεις μετάταξης/απόσπασης εκπαιδευτικών που υποβάλλονται μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (Ν.4440/2016)

6 Απριλίου, 2024

Εγκύκλιο με οδηγίες σχετικά με τις αιτήσεις μετάταξης/απόσπασης εκπαιδευτικών που υποβάλλονται μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (Ν.4440/2016), εξέδωσε σήμερα το...

Nηπιαγωγεία: Από 1 Μαρτίου οι εγγραφές μαθητών

Οι θέσεις κινητικότητας υπαλλήλων του δημοσίου, Α ́ κύκλου 2024

6 Απριλίου, 2024

Υποβολή αιτήσεων από τις 5 έως και τις 15 Απριλίου 2024. Εγκρίθηκαν απο το υπουργείο Εσωτερικών τα αιτήματα των φορέων...

Ανακοίνωση για υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ποινές και χρηματικά πρόστιμα σε όσους αρνούνται

3 Απριλίου, 2024

Την απόφασή του να προχωρήσει στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δηλώνει το υπουργείο Παιδείας. Την απόφασή του να προχωρήσει στην αξιολόγηση...

ΕΜΠ Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ethniko-metsoveio-politehneio132

Διαδικτυακά μαθήματα και εξετάσεις στο ΕΜΠ λόγω καταλήψεων αποφάσισε η Σύγκλητος

29 Ιανουαρίου, 2024

Τη διενέργεια εξετάσεων και μαθημάτων διαδικτυακά αποφάσισε η Σύγκλητος του ΕΜΠ μετά τις συνεχιζόμενες καταλήψεις στα πανεπιστήμια. Συγκεκριμένα, εν μέσω...

Επόμενο άρθρο
Kapodistriako Καποδιστριακό

Διάκριση για ΕΚΠΑ: Σε ποιες θέσεις κατετάγη για Θεματικές Περιοχές -Επιστημονικά Αντικείμενα της QS

σχολεία, τάξη κορονοιος covid

Σχολεία: Τα σενάρια για παράταση σχολικού έτους, περικοπή της ύλης και προαγωγικές εξετάσεις

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.