Θύματα περιγράφουν πώς έχασαν χιλιάδες ευρώ…
Με την τεχνική του ηλεκτρονικού «ψαρέματος» ή αλλιώς phishing κυβερνοεγκληματίες που μιμούνται τραπεζικά ιδρύματα, αποσπούν προσωπικά στοιχεία πελατών και αδειάζουν καταθέσεις, αποσπώντας χιλιάδες ευρώ μέσα σε δευτερόλεπτα.
Τα θύματα συνήθως λαμβάνουν μηνύματα στο κινητό ή email στα οποία τους ζητούνται να ενημερώσουν κάποια στοιχεία για την κάρτα τους, παραπέποντας σε λινκ που φαίνεται να είναι από την τράπεζα.
Οι αξιωματικοί της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος που χειρίζονται καθημερινά αυτού του είδους της υποθέσεις συμβουλεύουν να μην δίνουμε ποτέ τα προσωπικά μας στοιχεία και κωδικούς και να μην ανοίγουμε ιστοσελίδες από διευθύνσεις που περιλαμβάνονται σε μηνύματα στο κινητό ή mail με άγνωστη προέλευση.
«Πάτησα πάνω στο λινκ το οποίο μου μου έλεγε να ακολουθήσω»
«Έτσι την πάτησα κι εγώ. Είχα λάβει μήνυμα το οποίο έλεγε ότι πρέπει να ελέγξω την κάρτα μου, ότι κάτι συμβαίνει, πρέπει να συμπληρώσω κάποια στοιχεία… Πάτησα πάνω στο λινκ το οποίο μου μου έλεγε να ακολουθήσω, δεν ψυλλιάστηκα, δεν κατάλαβα ότι πρόκειται για απάτη. Έδωσα και τον έξτρα κωδικό που μου ήρθε στο κινητό μου, και μετά από αυτό εκείνη τη στιγμή κατάλαβα ότι κάτι δεν πάει καλά. Είδα στον λογαριασμό μου ότι λείπουν 1.500 ευρώ», αναφέρει θύμα διαδικτυακής απάτης στο Mega.
«Μπήκα στο e-banking μέσα και έβλεπα να φεύγουν τα λεφτά»
Στην περίπτωση του παρακάτω κυρίου, οι διαδικτυακοί απατεώνες κατάφεραν μέσα σε δευτερόλεπτα να του αποσπάσουν 5.300 ευρώ.
«Έλαβα ένα μήνυμα στο Viber ότι έγινε ανάληψη 300 ευρώ από μία πιστωτική κάρτα που έχω και αρχίζω και μπαίνω στο e-banking μέσα και έβλεπα να φεύγουν τα λεφτά, δεν μπορούσα να κάνω τίποτα. Είχανε χακάρει τον υπολογιστή μου, είχανε στείλει στην τράπεζα ότι είχα αλλάξει mail, δίχως να έχω αλλάξει mail εγώ, και μου λένε οι άνθρωποι “Τα λεφτά με το που μπήκαν μέσα στον λογαριασμό πήγαν σε άγνωστο παραλήπτη”. 5.300 μου πήραν. “Πέταξαν” τα λεφτά, και πρόλαβα να μη μου πάρουν 15.000» αναφέρει ένα ακόμα θύμα.
Θύμα απατεώνων καταγγέλλει ότι έπεσε και η κόρη μιας άλλης γυναίκας. «Το ίδιο έπαθε και η κόρη μου αυτομάτως το ίδιο βράδυ. Από δύο τράπεζες η κόρη μου, και την πήρε η τράπεζα η μία και της λέει “Γιατί κάνεις ανάληψη μέσα σε δέκα λεπτά 20-20, 30-30;”, και απαντάει η κόρη μου “Δεν έχω κάνει τίποτα, δουλεύω τώρα αυτή τη στιγμή. Ακυρώστε τα όλα”. Την παίρνει καπάκι πάλι τηλέφωνο άλλη μία τράπεζα και της λέει «Γίνονται αναλήψεις».
«Έλειπαν 1.500 ευρώ από τον λογαριασμό μου»
Το πώς έχασε 1.500 ευρώ από τον λογαριασμό της περιέγραψε μια γυναίκα στο Mega. Όπως εξήγησε, έλαβε email για να ενημερώσει τα στοιχεία της κάρτας της που φαινόταν να είναι από την τράπεζα. Πάτησε στον σύνδεσμο και έκανε την ενημέρωση. Έγινε ανακατεύθυνση και πάλι βγήκε στο site της τράπεζας. Κατάλαβε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά όταν της ήρθε SMS για χρέωση σε ξένο νόμισμα. Λείπανε 1.500 ευρώ από τον λογαριασμό της.
Αμέσως επικοινώνησε στην τράπεζα, όπου της είπαν ότι έγιναν δύο συναλλαγές, της εξήγησαν ότι το ποσό ήταν δεσμευμένο και δεν είχε φύγει ακόμα, ενώ της είπαν ότι θα μπορούσε να γίνει επιστροφή και πως θα έπαιρνε περίπου ένα μήνα.
Ωστόσο, τελικά από την τράπεζα της απάντησαν ξανά μετά από τρεις μήνες και μέχρι τότε η κοπέλα είχε χάσει το ποσό.