Το newspedia.gr σε συνεργασία με το eTwinning παρουσιάζει στοιχεία γύρω από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Το eTwinning υλοποιεί τη δράση «Διαδικτυακών Μαθημάτων» και προσφέρει στους eTwinners εκπαιδευτικούς το Online μάθημα με θέμα «Παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0, της εκπαιδευτικής ρομποτικής και των κινητών συσκευών για την υλοποίηση συνεργατικών δραστηριοτήτων σε έργα eTwinning και η ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία μαθημάτων».
Στο πλαίσιο του μαθήματος έγινε καταγραφή των απόψεων των eTwinners για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Προσπαθήσαμε να καταγράψουμε τις απόψεις και τη χρήση εργαλείων και πλατφορμών πριν και μετά την πρώτη καραντίνα/lockdown (Μάρτιος-Μάιος 2020).
Η καταγραφή έγινε με ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις ανοικτού και κλειστού τύπου.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα από Νοέμβριο μέχρι Δεκέμβριο του 2020. Απάντησαν στο ερωτηματολόγιο 4.968 εκπαιδευτικοί. Θα επεξεργαστούμε τις απαντήσεις και θα τις παρουσιάσουμε σε επιμέρους άρθρα.
Στο πρώτο άρθρο μας θα παρουσιάσουμε τις απόψεις των εκπαιδευτικών και τη χρήση της σύγχρονης επικοινωνίας με τους μαθητές τους πριν και μετά την πρώτη καραντίνα.
Πριν την πρώτη καραντίνα, δηλαδή στο διάστημα έως τα μέσα Μαρτίου 2020, μόλις το 15,6% των εκπαιδευτικών απάντησε ότι χρησιμοποιούσε πλατφόρμα σύγχρονης επικοινωνίας (τηλεδιάσκεψης).
Να σημειώσουμε εδώ ότι οι eTwinners είναι εκπαιδευτικοί που χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ στη δημιουργία eTwinning έργων με εκπαιδευτικούς και μαθητές άλλων χωρών αλλά και για να επικοινωνούν μαζί τους. Μετά την πρώτη καραντίνα όλοι πλέον οι εκπαιδευτικοί έχουν χρησιμοποιήσει κάποια πλατφόρμα σύγχρονης επικοινωνίας (τηλεδιάσκεψης).
Αν ναι ποιες πλατφόρμες χρησιμοποιούσατε;
Από τις 958 απαντήσεις που δόθηκαν, προκύπτει ότι χρησιμοποιούσαν κυρίως τις Viber, Messenger και Skype και λιγότερο τα BigBlueButton, WhatsApp, Zoom, Webex και Τηλεδιάσκεψη του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
Ποιες πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης χρησιμοποιείτε στις σημερινές συνθήκες;
Μετά την πρώτη καραντίνα, από τις 4968 απαντήσεις που δόθηκαν, το 97% των ερωτηθέντων απάντησε ότι χρησιμοποιεί το Webex, αφού προσφέρθηκε οριζόντια από το Υπουργείο Παιδείας.
Ωστόσο, αρκετοί εκπαιδευτικοί εξακολουθούν να χρησιμοποιούν και τις άλλες πλατφόρμες.
Αν επικοινωνούσατε ΣΥΓΧΡΟΝΑ, για ποιο λόγο γινόταν η επικοινωνία;
Από τους 1194 εκπαιδευτικούς που απάντησαν, οι περισσότεροι χρησιμοποιούσαν την σύγχρονη επικοινωνίας για κυρίως για δράσεις εκτός σχολικού ωραρίου, για επικοινωνία με μαθητές και εργασία στο σπίτι, δηλαδή για τις ανάγκες της δράσης eTwinning, αλλά και άλλα προγράμματα Erasmus+ που υλοποιούν.
Πηγή: newspedia.gr