Την αναστάτωση, την ανασφάλεια και την ψυχολογική πίεση που υφίστανται μαθητές της τρίτης Λυκείου και γονείς, μπροστά στις Πανελλήνιες 2021, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες της Πανδημίας περιγράφει μητέρα σε επιστολή της προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Φέρνει ως παράδειγμα το International Baccalaureate, γνωστό ως IB, που αποφάσισε τελικά (μετά από πολλές αλλαγές και εκεί) να ακυρώσει τις εξετάσεις και προτείνει να εφαρμοστεί ανάλογο μοντέλο και για τις Πανελλήνιες του 2021.
Οι λόγοι είναι προφανείς… Η περιβόητη τηλεκπαίδευση δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να προσφέρει όσα η πραγματική διδασκαλία μέσα στα σχολεία.
«Ακόμα και με την επαναλειτουργία των σχολείων μέσα στον Απρίλιο, είναι πρακτικά αδύνατον να καλυφθεί σωστά και ουσιαστικά η εξεταστέα ύλη, μετά από την μακρά αποχή από την δια ζώσης διδασκαλία. Ως εκ τούτου σημειώνουμε ότι οι φετινοί απόφοιτοι με περίπου 2 μήνες δια ζώσης εκπαίδευση, καλούνται να παίξουν κορόνα γράμματα το πρώτο σημαντικό βήμα της ζωής τους!», σημειώνει.
Διαβάστε την Επιστολή
«Αξιότιμη κυρία Κεραμέως
Με μεγάλη αγωνία παρακολουθούμε ανελλιπώς τις εξελίξεις στον τομέα της εκπαίδευσης και ειδικότερα το θέμα των πανελλαδικών εξετάσεων. Δυστυχώς όμως διαπιστώνουμε μία στασιμότητα ως προς την επίλυση του προβλήματος, γεγονός που δημιουργεί μεγάλη αναστάτωση και ανασφάλεια στους τελειόφοιτους λυκείου και τις οικογένειές τους.
Λόγω των ιδιαίτερα δύσκολων συνθηκών, που όλοι μας βιώνουμε εξαιτίας της πανδημίας και μετά από σχεδόν εξάμηνη περίοδο εγκλεισμού, ζητάμε την κατανόηση και την έμπρακτη συμπαράσταση πρωτίστως του Υπουργείου σας και γενικότερα της Κυβέρνησης .
Όντας γονείς 18χρονης μαθήτριας, η οποία καλείται αυτοδίδακτα να ολοκληρώσει την εξεταστέα ύλη (η οποία ναι μεν μειώθηκε, αλλά όχι τόσο όσο απαιτεί η συγκεκριμένη περίσταση) βιώνουμε έναν ψυχοφθόρο Γολγοθά, όπως η πλειοψηφία των γονέων της αντίστοιχης βαθμίδας.
Είμαστε βέβαιοι πως κατανοείτε απόλυτα το άγχος, την κακή ψυχολογία των μαθητών και την υπεράνθρωπη προσπάθεια που καταβάλουν καθημερινά μπροστά στις οθόνες για να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι οι περισσότεροι γονείς της μεσαίας και κατώτερης οικονομικά τάξης, αδυνατούν να καλύψουν τα έξοδα που απαιτούν ιδιαίτερα και φροντιστήρια ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά τους στην κατάλληλη προετοιμασία. Ακόμα και με την επαναλειτουργία των σχολείων μέσα στον Απρίλιο, είναι πρακτικά αδύνατον να καλυφθεί σωστά και ουσιαστικά η εξεταστέα ύλη, μετά από την μακρά αποχή από την δια ζώσης διδασκαλία. Ως εκ τούτου σημειώνουμε ότι οι φετινοί απόφοιτοι με περίπου 2 μήνες δια ζώσης εκπαίδευση, καλούνται να παίξουν κορόνα γράμματα το πρώτο σημαντικό βήμα της ζωής τους!
Πιστεύουμε ακράδαντα πως όπου υπάρχει η θέληση, υπάρχει και μία λύση! Η Κυβέρνηση που πρεσβεύει το όραμα της σύγχρονης Ελλάδας, της εξέλιξης, της καινοτομίας και της αλλαγής, έχει απόλυτη ευθύνη απέναντι σε αυτά τα παιδιά, που αποτελούν τα θεμέλια μιας σύγχρονης κοινωνίας. Με αφορμή την πρόσφατη ακύρωση των εξετάσεων ΙΒ κάνουμε έκκληση να δείξει η ηγεσία του Υπουργείου σας, την δέουσα αποφασιστικότητα και να πράξει παρόμοια κίνηση για τις πανελλήνιες εξετάσεις.
Τι μήνυμα στέλνει το κράτος, αν επιβραβεύει τους μαθητές των ξενόγλωσσων ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων με ελεύθερο πάσο, ενώ τα υπόλοιπα Ελληνόπουλα των δημοσίων ή άλλων ιδιωτικών σχολείων αναγκάζονται να δώσουν κανονικά πανελλήνιες;
Είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού ή τιμωρούνται επειδή δεν επιλέγουν ή δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά να εγκαταλείψουν την χώρα τους και να σπουδάσουν στο εξωτερικό;
Θέλουμε να εξάγουμε επιπλέον αξιόλογα Ελληνικά μυαλά ή στοχεύουμε να αναχαιτίσουμε αυτή την κουλτούρα, να σταματήσουμε την αιμορραγία και να τα αξιοποιήσουμε σε αυτόν τον τόπο, που έχει τόσο μεγάλη ανάγκη από νέους ανθρώπους με φρέσκες ιδέες που θα φέρουν πρόοδο και εξέλιξη;
Αντιλαμβανόμαστε ότι ένα τέτοιο εγχείρημα φαντάζει απίθανο, αναλογιστείτε όμως πόσο έχει αλλάξει η ζωή μας μέσα σε έναν χρόνο και πόσα άλματα αναγκαστήκαμε (τε) και τολμήσαμε (τε) να υλοποιήσουμε (τε), γιατί λοιπόν να μην συμβεί το ίδιο και με το συγκεκριμένο ζήτημα;
Για παράδειγμα, θα μπορούσαν οι μαθητές να υποβάλλουν εντός Απριλίου ένα πρώτο μηχανογραφικό σε προκαθορισμένη πλατφόρμα του Υπουργείου σας, καταχωρώντας τις πρώτες πέντε προτιμήσεις σχολών με σειρά προτεραιότητας. Η επεξεργασία του μηχανογραφικού αυτού, θα δώσει μια πρώτη καθαρή εικόνα για τις προτιμήσεις, τις τάσεις και τέλος την ζήτηση – τις θέσεις της κάθε σχολής.
Ο τελικός μέσος όρος του απολυτηρίου, του 2021, θα μπορούσε να αποτελέσει το διαβατήριο για να εισαχθούν στις σχολές τις επιλογής τους. Οι μαθητές που στοχεύουν σε σχολές με υψηλά μόρια (ιατρική, νομική, αρχιτεκτονική κλπ), έχουν σίγουρα να επιδείξουν και αντίστοιχες βαθμολογίες απολυτήριων και όχι μόνο της πρόσφατης χρονιάς. Έχουν το προφίλ του αφοσιωμένου μαθητή που καταβάλει πολυετή προσπάθεια με κόπο και αφοσίωση για την επίτευξη του στόχου του. Η βαθμολογία τους θα τους δώσει το δικαίωμα να επιλέξουν την σχολή της αρεσκείας τους.
Από την άλλη, οι λιγότερο δυνατοί μαθητές δεν θα μπορούν να επιλέξουν σχολές υψηλών μορίων και θα λάβουν τις αντίστοιχες διαθέσιμες θέσεις σε Αθήνα ή επαρχία, ανάλογα με την βαθμολογία τους. Σίγουρα θα υπάρχει και ένα ποσοστό, που δεν θα πετύχει την εισακτέα βάση, όπως γίνεται κάθε χρόνο, αλλά είναι πολύ μικρό έναντι των επιτυχόντων. Το Υπουργείο έχει στα αρχεία του καταγεγραμμένες όλες τις προηγούμενες επιδόσεις των μαθητών, που του επιτρέπει με αξιοκρατικό τρόπο να διεξάγει αυτό το πιλοτικό εγχείρημα. Είναι το κατάλληλο έπαθλο που τους αρμόζει για την υπομονή και επιμονή που έχουν επιδείξει μέσα στην τελευταία πολύμηνη καραντίνα.
Όλα τα ανωτέρω είναι κατά την άποψή μας μία δίκαιη πρόταση, που θα μπορούσε όμως κατ΄ εξαίρεση (και ίσως αποτελέσει ένα μελλοντικό μοντέλο) να υλοποιηθεί από ένα ρηξικέλευθο ανώτατο στέλεχος της Κυβέρνησης, το οποίο μπορεί να κάνει την διαφορά στέλνοντας το θετικό μήνυμα της ουσιαστικής και αποτελεσματικής ηγεσίας με επίκεντρο τον ΑΝΘΡΩΠΟ!
Σας ευχαριστούμε θερμά εκ των προτέρων για την κατανόηση και αναμένουμε με αγωνία την απάντησή σας.
Με εκτίμηση
Φόνη Μ.»