Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Ένας αυθεντικός πίνακας του βαν Ντάικ βρέθηκε σε αχυρώνα- 3 εκατ. δολάρια η αξία του - Newspedia.gr

Ένας αυθεντικός πίνακας του βαν Ντάικ βρέθηκε σε αχυρώνα- 3 εκατ. δολάρια η αξία του

Μια ελαιογραφία του Φλαμανδού ζωγράφου Άντονι βαν Ντάικ ανακαλύφθηκε σε αποθήκη στάβλου ύστερα από 4 αιώνες! Πλέον αναμένεται να πωληθεί για 3 εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασία του οίκου Sotheby’s.

Το έργο με θέμα τον Άγιο Ιερώνυμο είναι μία από τις μόλις δύο γνωστές σπουδές του βαν Ντάικ για τις οποίες ο καλλιτέχνης είχε χρησιμοποιήσει μοντέλο, και πιθανότατα ολοκληρώθηκε μεταξύ 1615 και 1618, όταν ο νεαρός, τότε, ζωγράφος εργαζόταν ως βοηθός στο εργαστήριο του Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς στην Αμβέρσα.

Ο πίνακας απεικονίζει έναν καμπουριασμένο, ηλικιωμένο άνδρα.

Το σώμα του αποδίδεται με λεπτομέρεια και το σχέδιο αποτέλεσε μελέτη για τον Άγιο Ιερώνυμο (1618-20) του βαν Ντάικ, που σήμερα εκτίθεται στο Μουσείο Boijmans van Beuningen.

Η ελαιογραφία ανακαλύφθηκε σε έναν αχυρώνα στο Κίντερχουκ της Νέας Υόρκης το 2002 και αγοράστηκε σε δημοπρασία από τον ντόπιο συλλέκτη Άλμπερτ Μ. Ρόμπερτς. Το πίσω μέρος του καμβά φέρεται να ήταν καλυμμένο με περιττώματα πουλιών, αλλά ο Ρόμπερτς πείστηκε ότι επρόκειτο για έργο της Χρυσής Εποχής και το έκανε δικό του για 600 δολάρια.

Η αυθεντικότητά του έργου πιστοποιήθηκε το 2019, όταν η ιστορικός τέχνης Σούζαν Μπαρντ το αναγνώρισε ως ένα «εκπληκτικά καλά διατηρημένο» έργο του βαν Ντάικ.

«Το σκίτσο με λάδι», έγραψε η ίδια, «είναι ένα εντυπωσιακό και σημαντικό εύρημα που μας βοηθά να κατανοήσουμε περισσότερο τη μέθοδο του καλλιτέχνη στη νεότητά του».

Το έργο δόθηκε στον οίκο Sotheby’s από την οικογένεια του Ρόμπερτς, ο οποίος πέθανε το 2021.

Exit mobile version