Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Έκθεση Πισσαρίδη για την παιδεία: Το νεοφιλελεύθερο όραμα είναι εδώ! - Newspedia.gr

Έκθεση Πισσαρίδη για την παιδεία: Το νεοφιλελεύθερο όραμα είναι εδώ!

Ενημερωτικό σημείωμα του αιρετού Ν. Κορδή

kordis Νεκτάριος Κορδής

Ο αιρετός του ΚΥΣΔΕ Νεκτάριος Κορδής σε μία ανάλυση των προτάσεων Πισσαρίδη, με τίτλο “Το δυστοπικό νεοφιλελεύθερο «όραμα» είναι εδώ!”.

Η χώρα είναι ήδη στην δεύτερη καραντίνα και εν μέσω μιας μεγάλης υγειονομικής και συνακόλουθα οικονομικής κρίσης.

Η κυβέρνηση της ΝΔ φέρει βαριά ευθύνη, με την αποτυχημένη διαχείριση του δεύτερου κύματος της πανδημίας, με την ανερμάτιστη πολιτική της, τις αμέλειες, τον ελλιπή σχεδιασμό και τις επιλογές που έκανε όλο το προηγούμενο διάστημα και ενώ οι λοιμωξιολόγοι προειδοποιούσαν για αυτό που ζούμε σήμερα με χιλιάδες επιβεβαιωμένα κρούσματα ημερησίως, εκατοντάδες διασωληνωμένους συμπολίτες μας και τη δραματική αύξηση των θανάτων!

Έχει μάλιστα διπλή ευθύνη καθώς δεν αξιοποίησε τον διαθέσιμο χρόνο για να προετοιμάσει το ΕΣΥ με τις απαραίτητες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού αλλά και την προμήθεια υλικοτεχνικής υποδομής για την δημιουργία ΜΕΘ.

Την ίδια στιγμή “σπατάλησε” τον χρόνο που εξασφάλισαν οι θυσίες της Ελληνικής κοινωνίας χωρίς να προετοιμάσει τη Δημόσια Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έτσι ώστε να δημιουργηθούν τάξεις έως και 15 μαθητών.

Με προσλήψεις εκπαιδευτικών και την εξεύρεση των απαραίτητων χώρων προκειμένου να εξασφαλιστούν οι κατάλληλες υγειονομικές και παιδαγωγικές συνθήκες για την ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων!

Η κυβέρνηση δέσμια των ιδεοληψιών της, που αποστρέφονται το Δημόσιο και τους εργαζόμενους σε αυτό, αφήνει την κοινωνία έρμαιο της πολλαπλής κρίσης.

Οι παραπάνω επιλογές δεν καταδεικνύουν μόνο την ανεπάρκεια του υποτιθέμενου “επιτελικού κράτους” αλλά σχεδιασμούς και εμμονές. Η πανδημία και το σοκ που προκαλεί ο φόβος της ασθένειας και του θανάτου χρησιμοποιείται προκειμένου να πραγματοποιηθούν ανενόχλητα μεγάλης έκτασης οικονομικές αναδιαρθρώσεις, που μεταξύ άλλο αφορούν την ιδιωτικοποίηση βασικών Κοινωνικών Αγαθώς όπως η Παιδεία, η Υγεία και η Κοινωνική Ασφάλιση!

Την ίδια στιγμή που θρηνούμε θύματα σε κάθε σημείο της χώρας, η κυβέρνηση -εργαλειοποιώντας την υγειονομική κρίση-  συνεχίζει να καταθέτει προς ψήφιση νομοσχέδια απρόσκοπτα υποθηκεύοντας το μέλλον μας!

Τελευταίο δείγμα αποτελεί το «Σχέδιο Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία» της Επιτροπής Πισσαρίδη!

Οι 42 προτάσεις της Επιτροπής για την Παιδεία περιγράφουν ένα δυστοπικό μέλλον για το Δημόσιο Αγαθό της Παιδείας!

Δεν είναι τυχαίο ότι ο Κ. Μητσοτάκης θέλοντας να μας «ηρεμήσει» δηλώνει ότι:

«Αυτή η έκθεση δεν αποτελεί κυβερνητικό πρόγραμμα δεν είναι πολιτικό κείμενο και γι’ αυτό και πιστεύω ότι πρέπει να μείνει έξω από την πολιτική, μάλλον θα έλεγα την κομματική, αντιπαράθεση γιατί προφανώς είναι μια έκθεση η οποία θα τεθεί σε δημόσιο διάλογο και δεν θεωρώ αυτονόητο ότι θα συμφωνήσουν όλοι με όσα γράφονται σε αυτό το κείμενο.

Αλλά -θέλω να τονίσω- ότι είναι ανεξάρτητη οικονομική έκθεση. Είναι ένα κείμενο αναφοράς στο οποίο κάθε πολίτης, η ελληνική κοινωνία, τα κόμματα, οι φορείς της αγοράς, της κοινωνίας, τα κόμματα της αντιπολίτευσης, μπορούν να ανατρέχουν ανά πάσα στιγμή και να το συμβουλεύονται»! Τόσο απλά…

Την ίδια στιγμή βέβαια θέλει να μας πείσει ότι «η έκθεση θέτει ως κυρίαρχο στόχο πολιτικής την αύξηση των εισοδημάτων» με την επισήμανση αυτό θα επιτευχθεί «όχι όμως αυξήσεις με τον παραδοσιακό τρόπο, που μας οδήγησε παραλίγο στην πτώχευση, δηλαδή με παροχές και ενισχύσεις μισθών»!

   Τι προτείνει -μεταξύ άλλων- η Επιτροπή «σοφών» για την παιδεία:

Οι προτάσεις αυτές αποτελούν ένα πραγματικό εφιάλτη για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα παραπέμποντας σε ένα ζοφερό μέλλον αγοραίας οπισθοδρόμησης!

Η «κανονικότητα» που περιγράφει το σχέδιο αυτό, ουσιαστικά αναπαράγει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΝΔ, με την αποθέωση  της αγοραίας λογικής στην εκπαίδευση όχι ως κοινωνικού αγαθού αλλά ως εμπορεύματος που απευθύνεται σε «πελάτες»!

Είναι εξάλλου, γνωστό και διακηρυγμένο το μοντέλο που «οραματίζεται» ο κ. Μητσοτάκης –και οι θιασώτες του νεοφιλελευθερισμού-  για το Δημόσιο Σχολείο: Αξιολόγηση και απόλυση εκπαιδευτικών, «αυτονομία» και εξάρτηση των σχολείων από ιδιωτικά κεφάλαια (χορηγοί με προοπτική να επεμβαίνουν και στο πρόγραμμα σπουδών), vouchers (κουπόνια) στους γονείς για «ελεύθερη» επιλογή σχολείου, πρόσληψη μάνατζερ για διευθυντές, πρόσληψη προσωπικού από τις σχολικές μονάδες και φυσικά με εκπαιδευτικούς υποτελείς στο διευθυντή – μάνατζερ, που θα διδάσκουν όπως και ό,τι αυτός θα τους υποδεικνύει, αφού η εργασιακή τους πορεία θα εξαρτάται από αυτόν!

Το σχολείο ως αυτόνομη οικονομική μονάδα που μας πλασάρουν ο Κ. Μητσοτάκης και οι «σοφοί» είναι απόλυτα σύμφωνο με τα νεοφιλελεύθερα πρότυπα που “άνθισαν” την εποχή της Μάργκαρετ Θάτσερ.

Έχει ως στόχο ένα σχολείο–επιχείρηση, που θα αναζητά οικονομικούς πόρους από οπουδήποτε, θα προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς  με κριτήριο το κόστος τους και όχι μόνο τις παιδαγωγικές τους γνώσεις και ικανότητες.

Έτσι θα έχουμε σχολεία πολλών ταχυτήτων, με ξεχωριστά προγράμματα, που στόχο θα έχουν να καλύπτουν τις «ανάγκες  των πελατών» και όχι τις πραγματικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών.

O προσανατολισμός του Κ. Μητσοτάκη είναι από το Δημόσιο Σχολείο όλων των παιδιών να περάσουμε στο σχολείο των λίγων και των ιδιωτών!

Μην ξεχνάμε τη δήλωσή του στην 82η ΔΕΘ «Δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες, κάτι τέτοιο είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση, όσοι το επιχείρησαν καταστρατήγησαν τελικά την ίδια τη δημοκρατία και τα ατομικά δικαιώματα»!

Φαίνεται πώς η Ελλάδα του 2021 κατά τον Κ. Μητσοτάκη  σίγουρα δεν μας χωράει όλους και όλες!

Απέναντι στην προσπάθεια αποδόμησης του κοινωνικού κράτους με βασική επιδίωξή την ιδιωτικοποίηση καίριων και νευραλγικών τομέων του Δημοσίου, όπως η Υγεία, η Εκπαίδευση και η Κοινωνική Ασφάλιση, οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να έχουμε μνήμη χρυσόψαρου και να μένουμε απαθείς!

Πίσω από τις μάσκες έχουμε φωνή και δύναμη για να υπερασπιστούμε τα κοινωνικά αγαθά και πάνω από όλα ένα Ποιοτικό Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο που θα χωρά όλα τα παιδιά, όλους τους εκπαιδευτικούς και όλη τη γνώση!     

Exit mobile version