Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Σάββατο, 17 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Εκπαίδευση – Κορονοϊός: Πώς η πανδημία άλλαξε την εκπαίδευση

21 Φεβρουαρίου, 2021
Σε Απόψεις, Εκπαίδευση
elearning-τηλεκπαίδευση
2
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Εκπαίδευση – Κορονοϊός: Η πανδημία του COVID – 19 έφερε πολλές δυσκολίες στα πανεπιστήμια και τους φοιτητές της. Εκτιμάται ότι οι επιπτώσεις της θα συνεχίσουν να υπάρχουν ακόμα και μετά την μαζική διάθεση του εμβολίου.

Εκπαίδευση – Κορονοϊός: 5 καινοτομίες που ήρθαν για να μείνουν

Εξαιτίας της πανδημίας, οι απαιτήσεις για το ακαδημαϊκό προσωπικό και τους μαθητές ήταν – και εξακολουθούν να είναι – πρωτοφανείς. Και οι δύο καλούνται να διαχειριστούν την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, ενώ διδάσκουν και μαθαίνουν, εν μέσω μιας μόνιμης αβεβαιότητας και συνεχών εξελίξεων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Προσλήψεις 14.641 αναπληρωτών Α/θμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση

Ωστόσο, σε διάστημα 12 μηνών, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί έχουν επαναπροσδιορίσει ριζικά τους ρόλους τους στην ανώτατη εκπαίδευση.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ακολουθούν πέντε αλλαγές στην εκπαίδευση που θα ήταν καλό να τις διατηρήσουμε και με το πέρας (μακάρι) της πανδημίας.

1. Τεχνολογία μέσα στη μάθηση

Πριν από την πανδημία, το διαδικτυακό μαθησιακό περιβάλλον υπήρχε κυρίως ως εικονικό γραφείο αρχειοθέτησης. Ήταν μια αποθήκη μαθημάτων και όχι τόπος μάθησης. Η πανδημία έχει καταδείξει τα οφέλη που μπορεί να έχει αυτός ο διαδικτυακός χώρος: μπορεί να είναι ελκυστικός, διαφωτιστικός και να εμπλουτίζει το μάθημα.

Τα βίντεο και τα διαδραστικά μέσα αποτελούν πλέον μέρος του τρόπου με τον οποίο μαθαίνουν οι μαθητές, ενώ οι δυνατότητα συζητήσεων στις ψηφιακές πλατφόρμες μάθησης, επιτρέπει τη συνέχιση των συνομιλιών και την καταγραφή ιδεών εκτός των τάξεων.

2. Επαναπροσδιορίζοντας την συμμετοχή των μαθητών

Με τον όρο αυτό εννοείται η συμμετοχή ενός μαθητή στο μαθησιακό ταξίδι. Πριν από την πανδημία, η συμμετοχή και η παρουσία ήταν συχνά έννοιες συνώνυμες: η συμμετοχή ενός μαθητή σε ένα μάθημα αποδεικνυόταν από την παρουσία του στις διαλέξεις.

Όταν κανείς δεν μπορεί να είναι φυσικά παρών, είμαστε αναγκασμένοι να επαναπροσδιορίσουμε τι πραγματικά σημαίνει η συμμετοχή του μαθητή και πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι συμβαίνει.

Οι αλληλεπιδράσεις και οι συζητήσεις στις οποίες εμπλέκονται οι μαθητές στο διαδίκτυο μπορεί να σημαίνουν πολύ περισσότερα για την συμμετοχή τους, από ότι μια απλή παρουσία στην φυσική τάξη.

3. Δημιουργική αξιολόγηση

Οι τελικές αξιολογήσεις υψηλού επιπέδου – όπως οι γραπτές εξετάσεις, που διεξάγονται μαζικά – είναι αδύνατες κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας. Επιπλέον, δεν προωθούν την ευημερία των φοιτητών και δεν αναδεικνύουν δεξιότητες, όπως η δημιουργικότητα.

Επίσης συνήθως δεν έχουν συσχέτιση με τις πραγματικές συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές στην μετέπειτα επαγγελματική ζωή.

Οι παραδοσιακές εξετάσεις εστιάζουν στην ανάκληση πληροφοριών και όχι στην εξερεύνηση ενός θέματος.

Οι αξιολογήσεις τύπου ανοιχτού βιβλίου – όπως η μελέτη περιπτωσιολογικών υποθέσεων, η σύνταξη εγγράφων ενημέρωσης και η καταγραφή podcasts – προωθούν την πλήρωση της περιέργειας και την ακαδημαϊκή έρευνα. Σε αυτήν την περίπτωση, η αξιολόγηση είναι μέρος του μαθησιακού ταξιδιού.

4. Οι μαθητές – συνεργάτες

Η διαδικτυακή μάθηση απαιτεί σημαντική δέσμευση από τους φοιτητές, οι οποίοι πρέπει να συνεργαστούν με τους καθηγητές για να επιτύχουν. Σε πολλές περιπτώσεις, αυτό οδήγησε τα πανεπιστήμια να αντιμετωπίζουν τους φοιτητές ως συνεργάτες.

Οι μαθητές μπορούν να σχεδιάσουν από κοινού δραστηριότητες και αξιολογήσεις, καθιστώντας τους ενεργούς συμμετέχοντες στη μάθησή τους.

Οι μαθητές μπορούν να βοηθήσουν στη διαμόρφωση δραστηριοτήτων και εργασιών – για παράδειγμα, δίνοντας τακτικά σχόλια – κάτι που είναι πιο εύκολο να πραγματοποιηθεί στο διαδίκτυο.

5. Αλλαγή της εκπαιδευτικής προσέγγισης

Η ξαφνική μετάβαση στην ηλεκτρονική μάθηση, χωρίς προειδοποίηση ή με λίγη εμπειρία, ήταν δύσκολη για πολλούς καθηγητές και μαθητές.

Όμως, με τον πέρασμα του χρόνου, η διαδικτυακή διδασκαλία θα επιτρέψει στους καθηγητές να επικεντρωθούν στις δραστηριότητες που ταιριάζουν καλύτερα στο θέμα που καλύπτουν και τους ταιριάζουν.

Οι διαλέξεις μπορούν να αντικατασταθούν με διδασκαλία μεταξύ των μαθητών – όπου οι μαθητές αναλαμβάνουν το ρόλο του εκπαιδευτή και διδάσκουν τους συνομηλίκους τους – ή εικονικές εκδρομές, όπου μια τάξη μπορεί να κάνει μια εικονική περιήγηση σε έναν φυσικό χώρο.

Το COVID-19 υπήρξε μια τεράστια πρόκληση για την ανώτατη εκπαίδευση – αλλά τα πανεπιστήμια μπορούν να μάθουν από αυτήν την πρόκληση για τη βελτίωση της μάθησης και της διδασκαλίας για το μέλλον.

(με πληροφορίες από το World Economic Forum)

Ετικέτες: COVID-19Αξιολόγηση μαθητώνΕκπαίδευσηΚΟΡΟΝΟΪΟΣΜΑΘΗΤΕΣΠανδημίαΦΟΙΤΗΤΕΣ
Share1Tweet1
Προηγούμενο άρθρο

Αξιολόγηση: Διευθυντές ζητούν να μην ξεκινήσει με κλειστά σχολεία

Επόμενο άρθρο

Κορονοϊός – ΕΟΔΥ: 884 νέα κρούσματα σήμερα 21/02 – 437 κρούσματα στην Αττική, 57 στην Θεσσαλονίκη

Σχετικά Άρθρα

κορονοϊός covid19 σελφτεστ self test selftest τεστ αντισωμάτων

Με ποıα νοσήματα σuνδέονται τα εμβόλıα της COVID-19 – Τι έδειξε μελέτη σε 99 εκατομμύρıα άτομα για τις παρενέργεıες

27 Ιουνίου, 2024

Περιορισμένες και εξαιρετικά σπάνιες οι ανεπιθύμητες ενέργειες των εμβολίων της COVID-19, διαπιστώνει νέα μελέτη. Τα αποτελέσματα σχολιάζει ο Καθηγητής Δ....

Παγκόσμιος συναγερμός: Φόβοι για νέα πανδημία – Εντοπίστηκε ο ιός Oropouche

Παγκόσμιος συναγερμός: Φόβοι για νέα πανδημία – Εντοπίστηκε ο ιός Oropouche

21 Ιουνίου, 2024

Μεγάλη ανησυχία για τον ιό που εξαπλώνεται από τους βραδύποδες του Αμαζονίου Ο βραδύπους με τα τρία δάχτυλα, που ζει...

«Βóμβα» με τον κορονοϊό και τις επιπτώσεις στο ανδρικό σπέpμα

«Βóμβα» με τον κορονοϊό και τις επιπτώσεις στο ανδρικό σπέpμα

5 Ιουνίου, 2024

O κορονοϊός ίσως παραμένει στο σπέρμα για μήνες Μοριακά τεστ σε άνδρες που ανέρρωσαν αποκάλυψαν την παρουσία του ιού στα...

εμβόλιο εμβολιασμός κορονοϊός vaccine-emvolio-embolio

«Βóμβα» με τα εμβόλια του κορονοϊού – Πάρα πολύ άσχημα νέα για όσους τα έκαναν

1 Ιουνίου, 2024

Οριστικό αποτέλεσμα μελέτης: Τα εμβόλια mRNA για τον Covid-19 των Pfizer και Moderna αλλάζουν το DNA των ανθρώπων Με την...

astrazeneca

Απόσυρση εμβολίου της AstraZeneca: Ο πρόεδρος του ΕΟΦ απαντά αν υπάρχει λόγος ανησυχίας στην Ελλάδα

8 Μαΐου, 2024

«Το εμβόλιο χρησιμοποιήθηκε για λίγο καιρό και ειδικά το πρώτο διάστημα της πανδημίας» «Για τη χώρα μας η απόσυρση του...

Επόμενο άρθρο
eody-ΕΟΔΥ rapid test covid19 κορονοϊός

Κορονοϊός - ΕΟΔΥ: 884 νέα κρούσματα σήμερα 21/02 - 437 κρούσματα στην Αττική, 57 στην Θεσσαλονίκη

Φίλης

Φίλης: Δεν θα εφαρμοστεί η αστυνόμευση στα ΑΕΙ

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.