Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Eπιστολή N. Κεραμέως προς τους Καθηγητές των Πανεπιστημίων για το Σχέδιο Νόμου για τα ΑΕΙ - Newspedia.gr

Eπιστολή N. Κεραμέως προς τους Καθηγητές των Πανεπιστημίων για το Σχέδιο Νόμου για τα ΑΕΙ

Επιστολή προς τους Καθηγητές, το ερευνητικό και λοιπό εκπαιδευτικό προσωπικό των Πανεπιστημίων της χώρας απηύθυνε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, μέσω των Πρυτάνεων των ΑΕΙ, στην οποία συνοψίζει τα οφέλη του νομοσχεδίου για την Ακαδημαϊκή Κοινότητα.

Στην επιστολή της, η Νίκη Κεραμέως αναπτύσσει διακριτά τις 9 δέσμες ρυθμίσεων που αναβαθμίζουν την καθημερινότητά τους στο Πανεπιστήμιο. Ανάμεσα σε άλλα: εξασφαλίζουν μεγαλύτερη ελευθερία και ευελιξία στα προπτυχιακά, μεταπτυχιακά και διδακτορικά, μειώνουν τη γραφειοκρατία, απλουστεύουν τις διαδικασίες για την έρευνα μέσω ΕΛΚΕ και παρέχουν ευελιξία στις ερευνητικές ομάδες, διευκολύνουν τις διαδικασίες μετακίνησης μελών ΔΕΠ και εξορθολογίζουν το πλαίσιο της παράλληλης και πρόσθετης απασχόλησης των πανεπιστημιακών, πολλαπλασιάζουν τις ευκαιρίες και δυνατότητες του Πανεπιστημίου, που το καθιστούν πιο ανταγωνιστικό, ελκυστικό και εξωστρεφές.

Η υπουργός ζητά  από τα μέλη της Ακαδημαϊκής κοινότητας, μέσα από την επιστολή της, να συμμετάσχουν ενεργά στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης στην οποία έχει τεθεί το νομοσχέδιο από χθες, προκειμένου να συμβάλουν με τα σχόλια και τις παρατηρήσεις τους στην κοινή προσπάθεια συνολικής αναβάθμισης του Πανεπιστημίου προς όφελος όλων.

Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής

Αγαπητά μέλη της Ακαδημαϊκής Κοινότητας,

Τέθηκε χθες σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση με τίτλο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις». Βασικοί στόχοι του είναι η παροχή εργαλείων για την ουσιαστική αναβάθμιση και ανάπτυξη του ελληνικού Πανεπιστημίου, σύμφωνα και με τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα, η ενίσχυση της αυτονομίας, της αποτελεσματικότητας και της ευελιξίας του, η προώθηση της εξωστρέφειάς του και, βεβαίως η άμεση και στοχευμένη υποστήριξη των μελών τoυ στο εκπαιδευτικό και ερευνητικό σας έργο.

Λαμβάνω την πρωτοβουλία να επικοινωνήσω μαζί σας για να σας ενημερώσω για 9 προτεινόμενες δέσμες ρυθμίσεων που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο, οι οποίες στοχεύουν στην αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων και την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής και ερευνητικής σας καθημερινότητας.

1.    Μεγαλύτερη ελευθερία και ευελιξία στα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, καθώς και στα διδακτορικά:

2.    Μείωση γραφειοκρατίας και απλούστευση των διαδικασιών προμήθειας ειδών και υπηρεσιών που είναι αναγκαία για την εκτέλεση ερευνητικών έργων που εκπονούνται μέσω των ΕΛΚΕ:

3.    Ενίσχυση του ανθρωπίνου δυναμικού των Α.Ε.Ι. για τη διεξαγωγή έρευνας – Περισσότερη ευελιξία στο πλαίσιο επιλογής και απασχόλησης των ερευνητικών ομάδων:

Ειδικά για τους δημοσίους υπαλλήλους που απασχολούνται σε προγράμματα πρώτου κύκλου σπουδών, Π.Μ.Σ., Ξ.Π.Σ. και επιμορφωτικά έργα προγράμματα του ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.. καταργείται η υποχρέωση προσκόμισης άδειας και απαιτείται μόνο η ενημέρωση της υπηρεσίας τους.

4.    Πιο απλές διαδικασίες για μετακινήσεις μελών Δ.Ε.Π. στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων έργων/προγραμμάτων και έργων χρηματοδοτούμενων από εθνικούς πόρους:

5.    Πιο σαφές και ευέλικτο πλαίσιο ρυθμίσεων για την παράλληλη και πρόσθετη απασχόληση, που ενισχύει τις ακαδημαϊκές, ερευνητικές και επαγγελματικές προοπτικές της Ακαδημαϊκής Κοινότητας:

6.    Εισαγωγή ολοκληρωμένου σύγχρονου και ευέλικτου πλαισίου για την παροχή υπηρεσιών προς τρίτα φυσικά και νομικά πρόσωπα μέσω των Πανεπιστημιακών Εργαστηρίων και ενίσχυση της αυτονομίας των Πανεπιστημίων μέσω της έκδοσης Πρότυπου Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας των Εργαστηρίων ανά Πανεπιστήμιο.

7.    Σαφής κατηγοριοποίηση όλων των πηγών χρηματοδότησης των έργων/προγραμμάτων, που απλοποιεί σημαντικά την οικονομική διαχείριση όλων των έργων, και ιδίως των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών, των ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών, των επιμορφωτικών προγραμμάτων του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης και των προγραμμάτων παροχής υπηρεσιών προς τρίτους, καθώς αποσαφηνίζεται ότι αποτελούν αμιγώς ιδιωτικούς πόρους των Πανεπιστημίων.

8.    Ενίσχυση του εισοδήματος των μελών της Ακαδημαϊκής Κοινότητας:

9.    Πολλαπλασιασμός ευκαιριών και δυνατοτήτων του Πανεπιστημίου, που το καθιστά πιο ανταγωνιστικό, ελκυστικό και εξωστρεφές:

Το Πανεπιστήμιο πλέον θα μπορεί να οργανώσει κοινά και διπλά πτυχία με ελληνικά και ξένα ΑΕΙ, ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών, κοινά ερευνητικά κέντρα με ελληνικά και ξένα ΑΕΙ, θερινά προγράμματα σπουδών, προγράμματα σπουδών δευτερεύουσας κατεύθυνσης, προγράμματα κινητικότητας φοιτητών και μελών Δ.Ε.Π.

Οι ρυθμίσεις αυτές, οι οποίες συνιστούν μέρος μόνο των διατάξεων του σχεδίου νόμου, αποτυπώνουν την ισχυρή μας βούληση να αφήσουμε πίσω τις παθογένειες του παρελθόντος και να ανοίξουμε νέους ορίζοντες για τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, δίνοντας έμφαση στη βελτίωση της καθημερινότητας στο Πανεπιστήμιο. Χάρη σε εσάς και στην αξιοποίηση των νέων αυτών δυνατοτήτων, καθώς και του συνόλου των καινοτόμων μεταρρυθμίσεων που εισάγει το νομοσχέδιο, το Πανεπιστήμιο επιχειρεί το άλμα στη νέα του εποχή.

Το εγχείρημα αυτό αποτελεί μία ευκαιρία για όλους. Σας προσκαλούμε να συμμετάσχετε ενεργά στη δημόσια διαβούλευση και την τελική διαμόρφωση του νομοσχεδίου που θα κατατεθεί στη Βουλή των Ελλήνων στο προσεχές διάστημα, για να διαμορφώσουμε μαζί το μέλλον του ελληνικού δημόσιου Πανεπιστημίου.

Νίκη Κεραμέως

Exit mobile version