Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας για τον διαγωνισμό των εκπαιδευτικών – Ο γραπτός διαγωνισμός αποτελεί κεντρικός στόχος των προγραμματικών κατευθύνσεων της Νέας Δημοκρατίας.
Οι επίσημες εξαγγελίες Πιερρακάκη για νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών το οποίο θα συμπεριλαμβάνει και γραπτό διαγωνισμό μέσω ΑΣΕΠ έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών φορέων.
Σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε πως ο γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών δεν περιορίζεται μόνο στις προθέσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Αποτελεί κεντρικό σημείο στις προγραμματικές δηλώσεις – κατευθύνσεις της Νέας Δημοκρατίας
«Δηλώνουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι μπορεί τα προαναφερθέντα να είναι για τους κυβερνώντες ασκήσεις επί χάρτου στη διαδικασία προώθησης μιας συγκεκριμένης πολιτικής ατζέντας, για εμάς όμως είναι η ίδια μας η ζωή. Δεν μπορούμε να αφήσουμε το δημόσιο σχολείο και τις ζωές μας να γυρίσουν πίσω στην ανασφάλεια και την απαξίωση. Κυρίως, όμως, δε θα επιτρέψουμε να αποφασίσουν για εμάς, χωρίς εμάς».
Το μήνυμα αυτό στέλνουν οι Σύλλογοι αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού , με κοινό ανακοινωθέν προς τον υπουργό Παιδείας Κ. Πιερρακάκη ο οποίος από το βήμα της Βουλής ανακοίνωσε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τον διορισμό των εκπαιδευτικών.
Τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας
Οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι το νέο υπουργικό επιτελείο (Κυριάκος Πιερρακάκης – Δόμνα Μιχαηλίδου – Ζέττα Μακρή και ο νέος γενικός γραμματέας Γιάννης Κατσαρός) έχει στόχο να προχωρήσει το σχέδιο Κεραμέως – Κόπτση, έτσι ώστε μετά από κάποια επικαιροποίηση να το φέρει στη Βουλή για ψήφιση πριν από την άνοιξη του 2024.
Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών:
Σύμφωνα με τις πληροφορίες το νέο σύστημα διορισμών/προσλήψεων εκπαιδευτικών θα περιλαμβάνει:
- Γραπτό Διαγωνισμό ΑΣΕΠ για μόνιμους διορισμούς αλλά και προσλήψεις αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
- Μοριοδοτούμενα κριτήρια: Προϋπηρεσία – Ακαδημαϊκά προσότα- (μεταπτυχιακά, σεμινάρια ΑΕΙ, πιστοποιήσεις) – Κοινωνικά κριτήρια.
- Κατάρτιση πίνακα κατάταξης μόνο για τους εκπαιδευτικούς που «πιάνουν» τη βάση.
- Θα τίθενται εκτός πίνακα όσοι εκπαιδευτικοί δεν πιάνουν τη βάση, ανεξάρτητα πόσα μόρια συγκεντρώνουν από άλλα κριτήρια.
Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας είναι, αφού αντληθούν μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για το σχολικό έτος 2023 και 2024 από τους υπάρχοντες πίνακες γενικής και ειδικής αγωγής του ΑΣΕΠ, να ψηφιστεί το νέο σύστημα διορισμών μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024 και να γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ είτε στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 ή το αργότερο πριν από την άνοιξη του 2025 από όπου οι εκπαιδευτικοί που δεν πιάνουν τη βάση στις εξετάσεις θα τίθενται εκτός πίνακα διορισμού.
Στο πλαίσιο αυτό ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τα παρακάτω βήματα:
α. Αμεση ηλεκτρονική καταγραφή των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών – Καταγραφή ειδικοτήτων και αντίστοιχων απαιτούμενων ωρών ανά μάθημα, ανά τάξη και ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης με βάση τα ωρολόγια προγράμματα.
β. Επικοινωνιακές κινήσεις που θα στοχεύουν στο να πείσουν τις χιλιάδες πτυχιούχων (ιδιαίτερα αυτούς που δεν έχουν προϋπηρεσία) στο να πιστέψουν ότι θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες μέσω ενός νέου διαγωνισμού ΑΣΕΠ. Ουσιαστικά θα επιχειρηθεί η υφαρπαγή της συναίνεσης ενός μεγάλου τμήματος των πτυχιούχων, έτσι ώστε να υπάρξει σπάσιμο σε ανταγωνιστικά μέτωπα και ανατίναξη κάθε αντίληψης κοινών συμφερόντων που τροφοδοτεί η κοινή τους τοποθέτηση στην ανεργία – αδιοριστία.
γ. Στο πλαίσιο αυτό το κυβερνητικό επιτελείο ετοιμάζει ανακοίνωση για διορισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών μέσω του νέου συστήματος (διαγωνισμός ΑΣΕΠ) για τα σχολικά έτη 2025 και εξής.