Τη δράση του χιούμορ θέλησαν να μελετήσουν Γάλλοι ερευνητές. Ανακάλυψαν λοιπόν ότι το χιούμορ φαίνεται να βοηθά τα μικρά παιδιά να μαθαίνουν πιο εύκολα νέα πράγματα.
Τα συμπεράσματα της έρευνάς τους δημοσιεύθηκαν στο Cognition and Emotion.
Έχοντας ως δεδομένο ότι τα παιδιά του δημοτικού μαθαίνουν καλύτερα όταν γελούν, οι ερευνητές θέλησαν να διαπιστώσουν κατά πόσο αυτό ισχύει και στα νήπια. Σχεδίασαν λοιπόν ένα πείραμα απευθυνόμενο σε παιδιά 18 μηνών ούτως ώστε να διαπιστώσουν κατά πόσο το χιούμορ είναι αρωγός της μάθησης.
Στο πλαίσιο του πειράματος ένας ενήλικας προσπαθούσε να πιάσει ένα παιχνίδι που βρισκόταν πολύ μακριά του και συμπεριφερόταν με δυο διαφορετικούς τρόπους: α) είτε το έπιανε και έπαιζε μαζί του, είτε β) το έριχνε απότομα κάτω γεγονός που έκανε τα παιδιά που τον παρακολουθούσαν να ξεκαρδίζονται από τα γέλια.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα νήπια που γελούσαν με το «πάθημα» των μεγάλων ήταν σε θέση να επαναλάβουν την ίδια ενέργεια με επιτυχία συγκριτικά με εκείνα που δεν γελούσαν.
Ο λόγος για τον οποίο το γέλιο φαίνεται να ενισχύει τη μάθηση δεν είναι απόλυτα ξεκάθαρος, αλλά οι ερευνητές προτείνουν δυο πιθανές εξηγήσεις. Η πρώτη σχετίζεται με την ιδιοσυγκρασία των παιδιών, με την έννοια ότι τα πιο γελαστά παιδιά είναι και ανοιχτά και πρόθυμα να εμπλακούν με επιτυχία σε ένα έργο.
Η δεύτερη εξήγηση βασίζεται στην χημεία του εγκεφάλου και υποστηρίζει ότι η ντοπαμίνη που αυξάνεται χάρη στο γέλιο ενισχύει την ικανότητα μάθησης.