Ξεκίνημα με αξιολόγηση για στελέχη εκπαίδευσης – To ΥΠΑΙΘ ξεκινά μέσα στο Φεβρουάριο τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης των σχολείων
Σύμφωνα με όσα δήλωσε την Τετάρτη 13 Ιανουαρίου η υπουργός Παιδείας το ΥΠΑΙΘ προχωράει «γρήγορα στο επόμενο νομοσχέδιο, που περιλαμβάνει θεμελιώδεις αξίες της ΝΔ αλλά και της κοινωνίας.
Θα αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και στα στελέχη της εκπαίδευσης. Η πρόθεση μας είναι να ισχύσει από το αμέσως επόμενο σχολικό έτος η αξιολόγηση και μόλις ψηφιστεί να ξεκινήσει η διαδικασία για την ανάδειξη των νέων στελεχών εκπαίδευσης».
Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας «Κάθε αξιολογούμενος θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, ενώ η αξιολόγηση θα οργανώνεται σε δύο διαφορετικά πλαίσια τα οποία έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και κριτήρια.
Συνολική (summative) αξιολόγηση για τα στελέχη της εκπαίδευσης οποία συνδέεται με την έρευνα για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας και διαμορφωτική formative αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς…
Κάθε εκπαιδευτικός και στέλεχος εκπαίδευσης θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο, στον οποίο θα καταχωρίζονται ανάμεσα σε άλλα στοιχεία άσκησης του εκπαιδευτικού/διοικητικού του έργου, θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή, καθώς και προγραμματισμένες παρατηρήσεις διδασκαλίας μαθημάτων».
Το χρονοδιάγραμμα και το περίγραμμα
Την περίοδο αυτή οι Διευθυντές Εκπαίδευσης καλούν σε τηλεδιάσκεψη τους διευθυντές των σχολικών μονάδων για να τους ενημερώσουν ότι έχουν την ευθύνη για την υλοποίηση της εσωτερικής αξιολόγησης(αυτοαξιολόγηση) των σχολικών μονάδων η οποία θα ξεκινήσει, σύμφωνα με το σχέδιο, αμέσως μετά από την επαναλειτουργία των Γυμνασίων και Λυκείων.
Σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο του ΥΠΑΙΘ, η σχολική μονάδα είναι υποχρεωμένη να συντάσσει στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του ΙΕΠ Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης, που αφορά στον συλλογικό προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, στην υλοποίηση του συλλογικού προγραμματισμού και στην εφαρμογή των Σχεδίων Δράσης καθώς, τέλος και στην αποτίμηση: (α) της λειτουργίας της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου συνολικά, (β) των επιμέρους Σχεδίων Δράσης, με βάση τα κριτήρια που έχουν οριστεί και τα δεδομένα (τεκμήρια) που έχουν προκύψει σε σχέση με την επίδρασή τους.
Συγκεκριμένα τα νέα χρονικά όρια που έχει θέσει το ΥΠΑΙΘ για την προετοιμασία της πρώτης Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης της σχολικής μονάδας (σχ. έτους 2020-21) είναι μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2021, η σύγκληση – συνεδρίαση για την ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων και μέχρι το τέλος Μαΐου 2021, η εισήγηση αναφορικά με την αποτίμηση.
Η Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης συντάσσεται στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του ΙΕΠ από 15 έως 25 Ιουνίου κάθε έτους.
Αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό έργο τους, εξωτερική αξιολόγηση και εσωτερικός Κανονισμός λειτουργίας (Νόμος 4692/2020 «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις») | |||
ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ ΘΕΜΑ | Διαδικασία εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας (αναφορικά με το εκπαιδευτικό έργο), ως διοικητικής και ως εκπαιδευτικής δομής. (άρθρο 34 – Προσθήκη άρθρου 47Α στον ν. 4547/2018) | Διαδικασία εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό έργο τους (άρθρο 35 –Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4547/2018) | Διαδικασία εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας (άρθρο 37) |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ | Ετήσια απολογιστική έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας αναφορικά με το εκπαιδευτικό έργο της. Στην έκθεση αυτή περιγράφονται αναλυτικά οι δράσεις βελτίωσης της λειτουργίας της σχολικής μονάδας που σχεδιάσθηκαν καθώς και ο βαθμός επίτευξης όλων των επιμέρους στόχων που είχαν τεθεί κατά τον προγραμματισμό – Αναρτάται στην ιστοσελίδα της σχολικής μονάδας. | Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου λαμβάνοντας υπόψη του περιεχομένου της έκθεσης του ετήσιου συλλογικού προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου και του σχεδιασμού δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης, καθώς και της ετήσιας απολογιστικής έκθεσης του έργου των σχολικών μονάδων των οποίων έχουν την παιδαγωγική ευθύνη, διατυπώνουν παρατηρήσεις επί των εκθέσεων αυτών. | Κάθε σχολική μονάδα οφείλει από το σχολικό έτος 2020-2021, να έχει εγκεκριμένο εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας στον οποίο αναφέρονται τα θέματα σχετικά με τη λειτουργία της. |
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ – ΕΓΚΡΙΝΟΥΝ | Σε συνεργασία με τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας (αν κριθεί αναγκαίο) – Λαμβάνονται υπόψη και οι απόψεις του Σχολικού Συμβουλίου | Συμμετοχή των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. του Ι.Ε.Π. και της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. – Το ΠΕ.Κ.Ε.Σ., η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και το ΙΕΠ, συντάσσουν ετήσιες εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων. | Με τη συμμετοχή όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου, των μελών του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του οικείου Δήμου – Εγκρίνεται από τον Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου καθώς και τον Διευθυντή Εκπαίδευσης |