Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Αξιολόγηση: Οδηγός για την εσωτερική-εξωτερική αξιολόγηση από το ΙΕΠ

10 Φεβρουαρίου, 2021
Σε Δευτεροβάθμια, Πρωτοβάθμια
γραφείο διευθυντή σχολείου αξιολόγηση
7
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Οδηγό για την Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση Σχολείων δημοσίευσε το ΙΕΠ – Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις

Αξιολόγηση: Οδηγό για την Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση Σχολείων δημοσίευσε το ΙΕΠ.

Όπως τονίζεται στην παρουσίαση του οδηγού από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής:

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Από τη νέα σχολική χρονιά οι μαθητές του Δημοτικού θα μαθαίνουν «γιατί είναι απαραίτητοι οι φόροι στη ζωή μας»

Αλλάζει το όριο απουσιών – Στις πόσες θα μένουν οι μαθητές από Σεπτέμβριο

Το σύστημα του “Συλλογικού προγραμματισμού, εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων” αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης μέσω μιας δυναμικής προσέγγισης, η οποία λαμβάνει υπόψη τους στόχους της εκπαίδευσης, τις ιδιαιτερότητες του κάθε σχολείου και τις βασικές λειτουργίες της σχολικής μονάδας.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η εσωτερική αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι μια διαρκής, συμμετοχική και δυναμική διαδικασία στην οποία εμπλέκεται το σύνολο της σχολικής κοινότητας για τον εντοπισμό των θετικών σημείων, που συνδέονται με το έργο που παρέχει η σχολική μονάδα, αλλά και των σημείων που χρήζουν βελτίωσης.

H διαδικασία αυτή αποτελεί τη βάση για τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, καθώς και για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων που θα συμβάλουν στη βελτίωση της ποιότητας των τριών βασικών λειτουργιών της σχολικής μονάδας:

Βασικός φορέας της διαδικασίας του προγραμματισμού και της εσωτερικής αξιολόγησης είναι η ίδια η σχολική μονάδα, ενώ θεμελιώδη στοιχεία της αποτελούν ο αναστοχασμός, σχετικά με το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο, αλλά και η τεκμηριωμένη αξιολογική κρίση που βασίζεται στη συστηματική συλλογή στοιχείων από ποικιλία πηγών.

Η Εξωτερική Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων στοχεύει στην παροχή τεκμηριωμένης ανατροφοδότησης σχετικά με το έργο των σχολείων και στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών με σκοπό τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με βάση τις συνθήκες λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας, τα κοινωνικο-πολιτισμικά δεδομένα της, καθώς και το γενικότερο κλίμα του σχολείου.

Δείτε τον αναλυτικό οδηγό εδώ

Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις

Ποια η διαφορά του Προγραμματισμού που γινόταν μέχρι τώρα στην αρχή του σχολικού έτους από τον “Συλλογικό Προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου” που εισάγεται; 

Στην αρχή κάθε σχολικού έτους, ο Σύλλογος Διδασκόντων καλείται να προγραμματίσει το εκπαιδευτικό έργο της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Ο προγραμματισμός αυτός αφορά θέματα της καθημερινής λειτουργίας του σχολείου όπως τα ωρολόγια προγράμματα, η κατανομή των τμημάτων, οι αναθέσεις μαθημάτων κ.λπ. Επιπλέον, από την επόμενη σχολική χρονιά, ο Σύλλογος καλείται να θέσει στόχους βελτίωσης σε επιλεγμένους θεματικούς άξονες και να ορίσει Ομάδες για το σχεδιασμό και την υλοποίηση Δράσεων βελτίωσης. Το αποτέλεσμα της διαδικασίας αυτής  καταχωρίζεται στην ειδική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. ως “Συλλογικός Προγραμματισμός”, στο πλαίσιο της εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου, και αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Πότε συντάσσεται η Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης;

Η Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης συντάσσεται στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς (15-25 Ιουνίου) και αποδίδει τη συνολική εικόνα του ετήσιου εκπαιδευτικού έργου και της ποιότητας των λειτουργιών του σχολείου. Περιλαμβάνει επίσης την αποτίμηση των Δράσεων Βελτίωσης του σχολείου (από το σχολικό έτος 2021-22).

Είναι υποχρεωτική η αποτίμηση όλων των θεματικών αξόνων κάθε σχολική χρονιά;

Αξιολογούνται υποχρεωτικά όλοι οι θεματικοί άξονες, ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της αποτίμησης της σχολικής μονάδας. Στην περίπτωση που το σχολείο δεν λειτούργησε στο επιθυμητό επίπεδο όσον αφορά κάποιον άξονα, έχει τη δυνατότητα στο πεδίο της τεκμηρίωσης να συμπληρώσει τους λόγους, οι οποίοι μπορούν να αφορούν και εξωτερικές συνθήκες που επέδρασαν περιοριστικά.

Πώς οροθετείται κάθε δείκτης; Υπάρχει κάποιος οδηγός;

Κάθε δείκτης μπορεί να οροθετηθεί με ποικίλα  κριτήρια – χαρακτηριστικά γνωρίσματα του εκπαιδευτικού έργου. Ενδεικτική αναφορά γίνεται στον Οδηγό που βρίσκεται αναρτημένος στην πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. (βλ. “Περιγραφή δεικτών”).

Είναι υποχρεωτική η σύγκληση του Σχολικού Συμβουλίου και σε ποιον βαθμό θα επηρεάσει τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων;

Το Σχολικό Συμβούλιο χρειάζεται να έχει ενημερωθεί για τη διαδικασία της Εσωτερικής Αξιολόγησης και να καταθέσει τις προτάσεις του.  Η τελική απόφαση ανήκει στον Σύλλογο Διδασκόντων.

Ποια είναι η διαφορά της πρώτης Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης (Ιούνιος 2021) από την Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης που θα συντάσσεται από το σχολικό έτος 2021-22;

Η  Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης που θα συνταχθεί τον Ιούνιο του 2021, κατά την πρώτη εφαρμογή του θεσμού, περιλαμβάνει μόνο το Α μέρος (Ταυτότητα του σχολείου) και το Β μέρος (Αποτίμηση των θεματικών αξόνων).

Δεν περιλαμβάνει το Γ μέρος, το οποίο αφορά στην αποτίμηση των Δράσεων που υλοποιήθηκαν στο σχολείο, καθώς κατά το τρέχον σχολικό έτος δεν θα σχεδιαστούν και δεν θα υλοποιηθούν Δράσεις.

Από την επόμενη σχολική χρονιά, δεδομένου ότι το σχολείο θα σχεδιάζει και θα υλοποιεί Δράσεις βελτίωσης, η Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης θα περιλαμβάνει και τα τρία παραπάνω μέρη.

Τι είδους τεκμήρια παρέχονται για την τεκμηρίωση της αποτίμησης των θεματικών αξόνων;

Η τεκμηρίωση της αποτίμησης μπορεί να είναι περιγραφική (με σύντομο κείμενο) και να αποτυπώνει τις ενέργειες ή δράσεις που έχουν γίνει σε σχέση με τον αντίστοιχο άξονα π.χ. μια δράση ενημέρωσης των μαθητών και μαθητριών ή των γονέων για θέματα bullying, αναφορά σε κάποιον συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε αποτελεσματικά ο Σύλλογος τους διαθέσιμους πόρους για το σχολείο, επιμορφωτικές δράσεις που υλοποιήθηκαν με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών, εργασίες/έργα των μαθητών και μαθητριών, το ψηφιακό αρχείο μιας παράστασης, ένα εργαλείο εναλλακτικής αξιολόγησης κ.λπ.

Τα τεκμήρια αυτά αναφέρονται στο σχετικό πεδίο της πλατφόρμας αλλά δεν αναρτώνται σε αυτή. Θα πρέπει για τον λόγο αυτό να είναι διαθέσιμα σε αρχείο του σχολείου.

Μπορούν επίσης να παρατίθενται σύνδεσμοι (links) που παραπέμπουν σε σχετικές πληροφορίες (π.χ. στην ιστοσελίδα του σχολείου ή στην ιστοσελίδα του Δήμου όπου παρουσιάζεται μια Δράση ή έχει αναρτηθεί μια πρόσκληση για επιμόρφωση κ.λπ.).

Δημοσιεύεται το αποτέλεσμα της αποτίμησης των θεματικών αξόνων σε αριθμητική κλίμακα;

Όχι, το αποτέλεσμα της αποτίμησης σε αριθμητική κλίμακα ανά θεματικό άξονα ΔΕΝ δημοσιεύεται. Πρόσβαση σε αυτό έχει μόνο το σχολείο και η εκπαιδευτική ιεραρχία.

Πόσες φορές θα ενημερώνεται η ιστοσελίδα του Σχολείου;

Η ιστοσελίδα του σχολείου θα ενημερώνεται δύο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Α)  Συλλογικός Προγραμματισμός (στην αρχή του σχολικού έτους – Οκτώβριος)

Β)  Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης (στο τέλος του σχολικού έτους – Ιούνιος)

Κατά το τρέχον σχολικό έτος (2020-2021), η ιστοσελίδα θα ενημερωθεί μία φορά με την πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης (Ιούνιος 2021).

Δείτε τον οδηγό αξιολόγησης του ΙΕΠ εδώ:

[embeddoc url=”https://newspedia.gr/wp-content/uploads/2021/02/odigos_axiologisis.pdf” download=”all” viewer=”google”]

Ετικέτες: αξιολόγησηΕσωτερική ΑξιολόγησηΕσωτερική-Εξωτερική ΑξιολόγησηΙΕΠοδηγός
Share3Tweet2
Προηγούμενο άρθρο

Αναπληρωτές: Προσλήψεις 802 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ονόματα)

Επόμενο άρθρο

Εξαδάκτυλος – Lockdown: Τα παιδιά νοσούν ελαφρά, κινδυνεύουν λίγο αλλά κανείς δεν μπορεί να πει…

Σχετικά Άρθρα

Οδηγός λεωφορείου είδε 7χρονη να κυκλοφορεί μόνη της και ειδοποίησε την ΕΛ.ΑΣ. – Συνελήφθη η μητέρα της

Οδηγός του ΟΑΣΑ έκανε bullying σε κοπέλα για το ντύσιμο της – Έφυγε κλαίγοντας από το λεωφορείο το κορίτσι

21 Ιουνίου, 2024

Μια αρκετά εξοργιστική καταγγελία ήρθε στο φως της δημοσιότητας πριν από λίγες ώρες, καθώς φαίνεται πως την Τρίτη που μας...

Ανακοίνωση για υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ποινές και χρηματικά πρόστιμα σε όσους αρνούνται

3 Απριλίου, 2024

Την απόφασή του να προχωρήσει στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δηλώνει το υπουργείο Παιδείας. Την απόφασή του να προχωρήσει στην αξιολόγηση...

Άγριο ξύλο στη Θεσσαλονίκη μετά από τρακάρισμα αυτοκινήτου με λεωφορείο του ΟΑΣΘ (video)

Άγριο ξύλο στη Θεσσαλονίκη μετά από τρακάρισμα αυτοκινήτου με λεωφορείο του ΟΑΣΘ (video)

4 Ιανουαρίου, 2024

Στα χέρια ήρθαν την Τρίτη (02/01) ένας οδηγός λεωφορείου του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη με έναν οδηγό ΙΧ. Άγριο ξύλο ανάμεσα...

Σοκάρουν τα τραύματα στο σώμα οδηγού λεωφορείου του ΟΑΣΘ – “Με χτυπούσαν στο κεφάλι με γκλομπ” (φωτο, video)

Σοκάρουν τα τραύματα στο σώμα οδηγού λεωφορείου του ΟΑΣΘ – “Με χτυπούσαν στο κεφάλι με γκλομπ” (φωτο, video)

21 Νοεμβρίου, 2023

Δεν μπορεί ακόμη να ξεπεράσει το σοκ μετά τον άγριο ξυλοδαρμό που υπέστη από νεαρούς, ένας πενηντάχρονος οδηγός λεωφορείου του...

Θεσσαλονίκη: Οδηγός λεωφορείου ξυλοκοπήθηκε από τραμπούκους επειδή ζήτησε να κάνουν ησυχία – «Τον βάραγαν με λαστιχένιο γκλοπ»

Θεσσαλονίκη: Οδηγός λεωφορείου ξυλοκοπήθηκε από τραμπούκους επειδή ζήτησε να κάνουν ησυχία – «Τον βάραγαν με λαστιχένιο γκλοπ»

21 Νοεμβρίου, 2023

«Ο άνθρωπος έχει σημάδια παντού», αποκαλύπτει ο πρόεδρος εργαζομένων του ΟΑΣΘ Ένας οδηγός λεωφορείου στη Θεσσαλονίκη, έπεσε θύμα άγριου ξυλοδαρμού...

Επόμενο άρθρο
Εξαδάκτυλος

Εξαδάκτυλος - Lockdown: Τα παιδιά νοσούν ελαφρά, κινδυνεύουν λίγο αλλά κανείς δεν μπορεί να πει...

Ζέττα Μακρή – Lockdown: Εξ αποστάσεως και Δια ζώσης διδασκαλία Εκπαιδευτικά έχουν το ίδιο αποτέλεσμα

Ζέττα Μακρή - Lockdown: Εξ αποστάσεως και Δια ζώσης διδασκαλία Εκπαιδευτικά έχουν το ίδιο αποτέλεσμα

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.