Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Αξιολόγηση μαθητών: Εν μέσω κορύφωσης της πανδημίας εμμένουν στις ιδεοληψίες τους - Newspedia.gr

Αξιολόγηση μαθητών: Εν μέσω κορύφωσης της πανδημίας εμμένουν στις ιδεοληψίες τους

synek-ΣΥΝΕΚ

Ανακοίνωση ΣΥΝΕΚ: “Εγκύκλιος για αξιολόγηση μαθητών: Εν μέσω κορύφωσης της πανδημίας εμμένουν στις ιδεοληψίες τους ΙΕΠ και Υπουργείο Παιδείας”

Για άλλη μια φορά το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ αυτοσχεδιάζουν στις πλάτες μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών αγνοώντας προκλητικά ότι η χώρα βρίσκεται σε μια εξαιρετικά κρίσιμη στιγμή της πανδημίας και τα σχολεία είναι κλειστά πάνω από ένα μήνα.

Με την υπ’αρ. 167603/ΓΔ4 εγκύκλιο στις 09-12-2020 η υφυπουργός Παιδείας, μετά από εισήγηση του ΙΕΠ, καλεί τους εκπαιδευτικούς να βάλουν διαγωνίσματα και να καταθέσουν βαθμολογίες μαθητών/τριών, ακολουθώντας μάλιστα «απαρέγκλιτα» την ισχύουσα νομοθεσία, σαν να μη συμβαίνει τίποτα.

Καταρχάς, αγνοεί τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών και της Ομοσπονδίας τους για τα συνεχιζόμενα σοβαρά τεχνικά και παιδαγωγικά προβλήματα της τηλεκπαίδευσης. Κατά δεύτερον αγνοεί τις προτροπές της UNESCO προς τα Υπουργεία Παιδείας όλων των χωρών για υποστήριξη της μάθησης, διασφάλιση της συνέχισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ελάφρυνση της μαθησιακής διαδικασίας.

Κατά τρίτον, τόσο πολλές εγκύκλιοι όσο και όλο το νομοθετικό έργο του ΥΠΑΙΘ δείχνουν την άρνησή του να ιεραρχήσει τα προβλήματα και να βρει λύσεις, κατά τα διάρκεια της σοβαρότατης κρίσης που βιώνουμε.

Η εν λόγω εγκύκλιος όχι μόνο είναι ανεφάρμοστη, αλλά επιπλέον δείχνει την παιδαγωγική άγνοια, τη διαχειριστική ανεπάρκεια και την αναλγησία του Υπουργείου και του ΙΕΠ απέναντι σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, και οι λόγοι είναι οι εξής:

Η μόνη «συμβουλή» του ΙΕΠ για όλα αυτά τα ζητήματα είναι «οι εκπαιδευτικοί να δημιουργούν πολλαπλές ομάδες θεμάτων για να αποτρέπονται φαινόμενα συνεργασίας ή ηλεκτρονικής αντιγραφής και διαμοιρασμού απαντήσεων μεταξύ των μαθητών και μαθητριών».

Ευτελής σχεδιασμός και ένδεια προτάσεων είναι το μόνο που χαρακτηρίζει ΙΕΠ και Υπουργείο Παιδείας. Φαίνεται ότι ο στόχος τους είναι η σωματική και ψυχική εξουθένωση μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών. Αναρωτιόμαστε αν η Υπουργός σκοπεύει ακόμα με αυτές τις συνθήκες να προχωρήσει σε αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.

Για όλους τους παραπάνω λόγους καλούμε τους/τις εκπαιδευτικούς να μην βάλουν ωριαίο διαγώνισμα στο πρώτο τετράμηνο και ακόμα και να μην καταθέσουν βαθμολογία με αιτιολογημένο σημείωμά τους, εφόσον υφίστανται τα παραπάνω προβλήματα. Καλούμε, τους διευθυντές να μην ασκούν πιέσεις προς τους συλλόγους διδασκόντων για αξιολόγηση, αναλογιζόμενοι τον παιδαγωγικό τους ρόλο.

Η κείμενη νομοθεσία πάνω στην οποία μπορούν να στηριχθούν προκειμένου να μην βάλουν διαγώνισμα και να μην καταθέσουν γραπτή βαθμολογία διευκρινίζει τα εξής:

Για τα ΓΕΛ: «Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες» (παρ. 1  του αρθ.103, ν.4610/2019) και επιπλέον προβλέπεται η δυνατότητα να μην κατατεθεί βαθμολογία με αιτιολογημένη σημείωση του διδάσκοντα (παρ.4 και 7 του αρθ. 103, ν.4610/2019).

Για τα ΕΠΑΛ: «Για τα «γραπτώς εξεταζόμενα» μαθήματα, όπως ορίζονται σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 117, κατά τη διάρκεια του Α΄ τετραμήνου πραγματοποιείται υποχρεωτικά μία γραπτή δοκιμασία επαναληπτικού χαρακτήρα. Αν υφίσταται αντικειμενικό πρόβλημα, η εν λόγω υποχρεωτική γραπτή δοκιμασία που αφορά στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μπορεί να πραγματοποιηθεί στο Β΄ τετράμηνο» (παρ 2γ, αρθ. 120 του ν. 4610).

Για τα  Γυμνάσια: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου» (άρθρο 12 του Π.δ 126).

Επισημαίνουμε επίσης ότι σε καμία διάταξη της κείμενης νομοθεσίας δεν προβλέπεται «τηλεαξιολόγηση» των μαθητών.

Αντιθέτως, προτείνουμε διαδικασίες ανατροφοδοτικής/διαμορφωτικής αξιολόγησης, προκειμένου να διερευνούνται τα μαθησιακά κενά και ο βαθμός αφομοίωσης της διδαχθείσας ύλης.

Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να επιδείξει υπευθυνότητα και προχωρήσει έστω και τώρα στα βασικά:

Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ

Exit mobile version