Σήμερα εκδικάζεται η έφεση Κεραμέως με την οποία ζητά να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία-αποχή από την αξιολόγηση, αλλά και να κριθεί άμεσα εκτελεστή…
Κορυφώνεται σήμερα ο αγώνας των εκπαιδευτικών κατά της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, δηλαδή της κατηγοριοποιήσης των σχολείων σε «καλά» και «κακά» σχολεία που αναμένεται να φέρει νέα λουκέτα και συγχωνεύσεις.
Η υπουργός Νίκη Κεραμέως μπορεί να γιόρτασε την ημέρα του εκπαιδευτικού στις 5 Οκτωβρίου, την ίδια στιγμή όμως έστειλε εκ νέου στα δικαστήρια τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, ασκώντας έφεση επί της πρωτόδικης απόφασης που έκρινε την απεργία παράνομη.
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη εβδομάδα κατέθεσε αγωγή και κατά της ΑΔΕΔΥ που κήρυξε νέα απεργία-αποχή κατά της αξιολόγησης υποστηρίζοντας ότι «η εν λόγω απεργία-αποχή γίνεται για τους ίδιους ακριβώς λόγους και με τα ίδια ακριβώς αιτήματα που προέβαλαν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις εκπαιδευτικών στη δική τους απεργία-αποχή που κρίθηκε παράνομη μόλις πριν 6 ημέρες». Η απεργία της ΑΔΕΔΥ κρίθηκε από το δικαστήριο παράνομη και καταχρηστική.
Με την έφεση, η οποία εκδικάζεται σήμερα στο Εφετείο, η υπουργός ζητά να γίνει «πλήρως και ολοσχερώς» δεκτή η αγωγή, δηλαδή να αναγνωριστεί ότι η απεργία είναι παράνομη «και περαιτέρω καταχρηστική», να απαγορευτεί η συνέχιση της απεργίας-αποχής, να επιβληθούν χρηματικές ποινές 10.000 σε κάθε μία από τις ομοσπονδίες, να κηρυχθεί προσωρινά εκτελεστή η απόφαση που θα εκδοθεί «συνολικώς ήτοι αναφορικούς προς όλα τα παραπάνω αιτήματα και να καταδικαστούν οι ομοσπονδίες σε δικαστικά έξοδα».
Απεργία και συγκέντρωση σήμερα στο Εφετείο
Στον απόηχο των εξελίξεων και στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας που κήρυξαν εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και ΑΔΕΔΥ, οι εκπαιδευτικοί καλούν σήμερα σε συγκέντρωση στις 11.30 έξω από το Εφετείο, ενώ η προσυγκέντρωση είναι στις 11:00 έξω από το μετρό Αμπελοκήπων.
Εκτός της Αθήνας, ανάλογες κινητοποιήσεις και συλλαλητήρια πραγματοποιούνται σε πολλές πόλεις της Ελλάδας.
Σημειώνεται ότι η σημερινή απεργία δεν έχει καμία σχέση με την αγωγή της υπουργού Παιδείας κατά της ΑΔΕΔΥ, που εκδικάστηκε και αφορά στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση. Επίσης, η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. κήρυξε στάση εργασίας στο Λεκανοπέδιο από τις 11:30πμ έως τη λήξη του ωραρίου, προκειμένου να διευκολυνθούν οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο να δώσουν μαζικά το «παρών» στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας.
«Η συμμετοχή μας στην 24ωρη απεργία είναι θέμα τιμής και αξιοπρέπειας για τον κλάδο μας στον αγώνα για την υπεράσπιση της Δημόσιας εκπαίδευσης», σημειώνει η ΟΛΜΕ, τονίζοντας πως «για άλλη μία φορά με διαδικασίες fast track που παραβιάζουν τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας η κυβέρνηση προσπαθεί να απαγορεύσει το δικαίωμα στην απεργία».
«Τη Δευτέρα, ημέρα πανεκπαιδευτικής απεργίας για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, επιλέγει η Υπ. Παιδείας να οδηγήσει, για δεύτερη συνεχόμενη φορά μέσα σε μια εβδομάδα, την εκπαίδευση στα δικαστήρια» τονίζει από τη μεριά της η ΔΟΕ, υπογραμμίζοντας «ενωτικά, μαζικά και αποφασιστικά συνεχίζουμε τον πολύμορφο αγώνα αξιοπρέπειας για το μέλλον των μαθητών μας, του δημόσιου σχολείου και της εργασίας μας».
Επιστολή της ΔΟΕ στους γονείς
Επιστολή προς τους γονείς των μαθητών/τριών κοινοποίησε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας, με θέμα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία και η εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών.
Όπως υπογραμμίζει, η αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών έχει ως αποκλειστικό στόχο να μεταφερθούν οι ευθύνες του κράτους στους εκπαιδευτικούς και να στοχοποιηθούν τα δημόσια σχολεία και οι εκπαιδευτικοί για τις διαχρονικές ελλείψεις και αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος, που στην ουσία αποτελούν πολιτικές επιλογές των κυβερνήσεων.
«Η κυβέρνηση εμπεδώνει, λοιπόν, στο σχολείο μέσω νόμων την απόσυρση του κράτους από την υποχρέωση της κρατικής χρηματοδότησης και καλεί τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο να αναζητήσουν χορηγούς και χρηματοδότες. Εισάγουν τα εργαστήρια δεξιοτήτων που δεν έχουν καμία σχέση με τις γνώσεις που απελευθερώνουν τον άνθρωπο αλλά εστιάζουν σε θέματα που η πολιτική ηγεσία με τις ιδεολογικές και πολιτικές της επιλογές καθορίζει κάθε φορά.
Τελικά η αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών έχει ως αποκλειστικό στόχο να μεταφερθούν οι ευθύνες του κράτους στους εκπαιδευτικούς, να στοχοποιηθούν τα δημόσια σχολεία και οι εκπαιδευτικοί για τις διαχρονικές ελλείψεις και αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος, που στην ουσία αποτελούν πολιτικές επιλογές των κυβερνήσεων οι οποίες αντί να επιλέγουν να χρηματοδοτούν τα σχολεία για την εκπαίδευση των παιδιών του ελληνικού λαού επιλέγουν να ρίχνουν εκατομμύρια στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Έχει ως στόχο να αποδεχθούμε ένα σχολείο που δεν αντιστοιχεί στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες, στις ανάγκες των μαθητών μας, το οποίο, αντίθετα, οργανώνεται και λειτουργεί στη λογική των επιχειρήσεων. Ένα σχολείο που αντιμετωπίζει τους μαθητές ως προϊόντα, τους γονείς ως πελάτες και τους εκπαιδευτικούς ως διεκπεραιωτές τυποποιημένων γνώσεων».
Την ώρα που η υπουργός Παιδείας εισάγει αντιδραστικές ρυθμίσεις στην εκπαίδευση, η ΔΟΕ επισημαίνει ότι ένα μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων:
- Υπάρχουν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών.
- Χιλιάδες παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και ανάγκες βρίσκονται αστήριχτα από ειδικό παιδαγωγικό και βοηθητικό προσωπικό, ενισχυτική διδασκαλία, παράλληλη στήριξη και καλείστε πάλι εσείς οι γονείς, αν και όσοι μπορείτε, να βάλετε το χέρι στην τσέπη.
- Τα παιδιά μας στοιβάζονται ανά 25 σε κοντέινερς ή σε κτίρια δεκαετιών, έρμαια στη φθορά του χρόνου, αντί για το ρεαλιστικό και παιδαγωγικά αναγκαίο αίτημα για 15 μαθητές/τριες ανά τάξη.
- Οι μαθητές μας, σε πολλές περιπτώσεις, αλλάζουν εκπαιδευτικό/-κούς κάθε χρόνο ή πολλές φορές και μέσα στο χρόνο, εξαιτίας της επιλογής όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων να μη διορίζουν όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό, που είναι προϋπόθεση για την παιδαγωγική σχέση και συνέχεια.
- Οι μαθητές μας απέναντι στη μάχη τους για τη μόρφωση, συναντούν τον «κόφτη» της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που άφησε εκτός Α.Ε.Ι. 40.000 μαθητές και της Τράπεζας Θεμάτων και μετατρέπονται σε εμπόρευμα για τα ιδιωτικά κολλέγια, που εκδίδουν αμφίβολης ποιότητας πτυχία τα οποία, όμως, η κυβέρνηση της Ν.Δ., αναγνώρισε επαγγελματικά δικαιώματα εξισώνοντάς τα με αυτά των πανεπιστημιακών τίτλων σπουδών.
Οι εκπαιδευτικοί και οι σύλλογοι διδασκόντων:
- Καθημερινά οργανώνουν, σχεδιάζουν, αποτιμούν και αναπροσαρμόζουν το μάθημά τους!
- Καθημερινά εξετάζουν κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά τους, με πενιχρά μέσα και χωρίς καμία επιμόρφωση (μιας και τέτοια έχει να γίνει 12 χρόνια), προσπαθούν να δώσουν ό,τι καλύτερο στους μαθητές τους!
- Βιώνουν μαζί σας κοινά άγχη και αγωνίες για την πρόοδο των παιδιών. Για τις δυσκολίες που συναντάνε σε μια σειρά από διδακτικά αντικείμενα. Για τις ανισότητες που οξύνονται χρόνο με τον χρόνο.
Σε τίποτα από όλα τα παραπάνω δε συμβάλουν οι ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας.
Γι’ αυτό δίνουμε, ως εκπαιδευτικοί, δυναμικό αγώνα αυτές τις μέρες με απεργίες και κινητοποιήσεις και υπάρχει η ανάγκη να βρεθούμε και πάλι μαζί. Σε κοινό αγώνα! Ενάντια στο σχολείο που θέλουν να φτιάξουν. Το σχολείο του ανταγωνισμού, της ημιμάθειας και της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας.
Έχουμε κοινό συμφέρον να παλέψουμε για ένα σχολείο που δε θα διαχωρίζει τα παιδιά ανάλογα με τις οικονομικές-κοινωνικές δυνατότητες της οικογένειάς τους, το χρώμα ή τη φυλή! Θα παρέχει ολόπλευρη μόρφωση σε όλους και όχι σε λίγους και εκλεκτούς! Για ένα σχολείο πραγματικά ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, που θα αναπτύσσει το σύνολο των δυνατοτήτων του κάθε μαθητή. Για το σχολείο που θα καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας.
Όλα τα παιδιά, μπορούν και πρέπει να γίνουν πρωταγωνιστές και δημιουργοί μιας καλύτερης κοινωνίας και σε αυτή την υπόθεση οφείλουμε όλοι, εκπαιδευτικοί και γονείς, να ενώσουμε τις δυνάμεις μας! Για το σχολείο των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών ενάντια στο σχολείο επιχείρηση, της κατηγοριοποίησης και του ανταγωνισμού!