Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Αξιολόγηση: Ανησυχίες και προβληματισμοί από Διευθυντές Γυμνασίων-Λυκείων Έβρου – Η επιστολή στην Κεραμέως

2 Μαρτίου, 2021
Σε Εκπαίδευση
kerameos-Κεραμέως
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Κυρία Υπουργέ

Οι Διευθυντές/ντριες  των Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Π.Ε. Έβρου  σε τηλε-συνάντηση μας, την Τρίτη 23/02/2021, συζητήσαμε το ζήτημα της Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης, όπως αυτή καταγράφεται στην Υ.Α 6603/ΓΔ4/20-1-2021 (ΦΕΚ Β 140) και θέλουμε να σας μεταφέρουμε τις ανησυχίες-προβληματισμούς μας σχετικά με την εφαρμογή της.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Προσλήψεις 14.641 αναπληρωτών Α/θμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση

Αρχικά, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι τον προγραμματισμό, την υλοποίηση και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου ως εργαλείο καταγραφής θετικών και αρνητικών σημείων, καλών πρακτικών, σωστής λειτουργίας αλλά και δυσλειτουργιών, επαρκούς εξοπλισμού αλλά και ελλείψεων, την επιδιώκουμε, την επιζητούμε και την εφαρμόζουμε στα σχολεία μας.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Στην αρχή κάθε σχολικού έτους θέτουμε εκπαιδευτικούς στόχους, διενεργούμε προγραμματισμό και στο τέλος κάνουμε αποτίμηση, η οποία αποτυπώνεται στην τελική Έκθεση Λειτουργίας Σχολικής Μονάδας και  αποστέλλεται στην τοπική  ΔΔΕ.

Όμως, για τον Σχεδιασμό, την Υλοποίηση και την Αξιολόγηση με βάση την προαναφερόμενη Υ.Α., κατά το τρέχον σχολικό έτος, εκφράζουμε τον έντονο προβληματισμό μας και τις ανησυχίες μας.

•    Οι εκπαιδευτικοί εδώ και ένα χρόνο έχοντας ως γνώμονα την ομαλή συνέχιση της μαθησιακής διαδικασίας και την υποστήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους, μέσα από πρωτόγνωρες και πολύ δύσκολες κοινωνικές συνθήκες, χωρίς προγενέστερη εμπειρία και επαρκή επιμόρφωση, έχουν ξεπεράσει τον εαυτό τους, ανταποκρινόμενοι και υποστηρίζοντας  συνειδητά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εξαντλώντας τα ψυχικά τους αποθέματα.  Επιπλέον, ένα μεγάλο εγχείρημα για τα σχολεία του νομού μας ήταν  η ένταξη της Μουσουλμανικής Μειονότητας Θράκης στην τηλεκπαίδευση και η μείωση, επακόλουθα, της  μαθητικής διαρροής στην υποχρεωτική εκπαίδευση της ευαίσθητης αυτής κοινωνικής ομάδας. Εκτιμούμε ότι η έναρξη της εφαρμογής της Υ.Α. δεν είναι δυνατή υπό αυτές τις συνθήκες.

Ένα μεγάλο ποσοστό των σχολείων είναι ακόμα κλειστά και τα υπόλοιπα προσπαθούν ακόμα να βρουν τα ερείσματά τους και να προσαρμοστούν στην διά ζώσης διδασκαλία σε συνθήκες πανδημίας.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες και με τις τεράστιες γραφειοκρατικές υποχρεώσεις που απορρέουν από την Υ.Α. για την αποτίμηση του έργου της Σχολικής Μονάδας υπάρχει ανυπέρβλητη δυσκολία στην εφαρμογή της.

Εξάλλου, η εικόνα αυτή που θα αποτυπωθεί φέτος θα είναι πλασματική  για να αποτελέσει τη βάση προγραμματισμού για το νέο σχολικό έτος, ενώ λόγω των συνθηκών η υλοποίηση  οποιουδήποτε προγραμματισμού φέτος θα είναι πάρα πολύ δύσκολη, σχεδόν αδύνατη.

Στόχος, λοιπόν, δεν θα έπρεπε να είναι  η αποτύπωση μιας τέτοιας εικόνας για το τρέχον σχολικό έτος, αλλά μία συνολικότερη και πιο ολοκληρωμένη αποτύπωση της πραγματικότητας του κάθε σχολείου χωρίς τον κίνδυνο άσκοπων και άστοχων ενεργειών σε ένα πεδίο που χρειάζεται προετοιμασία και σαφέστατα ομαλές συνθήκες υλοποίησης.

Μέσα, λοιπόν, στην τρέχουσα περίοδο της πανδημίας, της ανησυχίας, του καθημερινού άγχους, του φόβου για το αύριο, οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί έχουν φτάσει στα όριά τους και η συνοχή των Συλλόγων Διδασκόντων δοκιμάζεται.

Οι Διευθυντές/ντριες  αφουγκραζόμαστε αυτήν την κατάσταση και αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχουν επιφυλάξεις, προβληματισμοί και ενστάσεις από τους εκπαιδευτικούς και χωρίς αυτούς δεν μπορεί να εφαρμοστεί η Εσωτερική Αξιολόγηση.

•     Στόχος μας είναι η αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και του δημόσιου σχολείου. Αυτό απαιτεί εγρήγορση, συνεχή προσπάθεια, αποτελεσματικότητα, οργάνωση και συντονισμό. Πάνω από όλα, όμως, χρειάζεται συνεργασία όλων των φορέων της εκπαίδευσης και η μονοπρόσωπη εξωτερική αξιολόγηση από τον ΣΕΕ, η οποία δεν μπορεί να εγγυηθεί την αντικειμενικότητα και αμεροληψία, θεωρούμε ότι δεν συμβάλλει  σε αυτό.

Με αυτήν την επιστολή εκφράζουμε τις αγωνίες μας και τους προβληματισμούς μας. Δεχόμαστε ότι πολλά πράγματα πρέπει να αλλάξουν,. ότι οι εμμονές στις τακτικές του παρελθόντος δεν βοηθούν στην αναβάθμιση του έργου μας και του δημόσιου σχολείου. Αντιλαμβανόμαστε ότι η Αξιολόγηση, εάν είναι ανεξάρτητη, ουσιαστική και καίρια, μπορεί να γίνει εργαλείο ανάπτυξης. Όχι, όμως, τώρα, σε εποχή πανδημίας, αγωνίας, φόβου και σε καθεστώς αναπόφευκτης  δυσλειτουργίας των σχολείων.

Η πρόταση μας, κυρία Υπουργέ, συνοπτικά είναι η εξής:

•    Αναστολή υλοποίησης της αξιολόγησης για το διάστημα Φεβρουάριος – Ιούνιος 2021

•    Αναστολή της εξωτερικής αξιολόγησης και επαναπροσανατολισμός και ανακατεύθυνση αυτής

•    Επαναπροσδιορισμός της ετήσιας πραγματοποίησης των διαδικασιών αυτών. Οι εκπαιδευτικές διαδικασίες απαιτούν εύλογο χρονικό διάστημα για να αποδώσουν καρπούς και δεν έχει κανένα νόημα να επιφορτίζονται οι εκπαιδευτικοί με καταγραφές, απομακρυνόμενοι κατ’ αυτόν τον τρόπο από την ουσία του έργου τους που είναι η διδασκαλία. Ακόμη και σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα με εμπεδωμένη κουλτούρα στην αξιολόγηση,  αυτή πραγματοποιείται ανά 2 χρόνια.

•    Περιγραφική αποτίμηση μόνο και όχι αριθμητική.

•    Διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των στελεχών για την εμπέδωση μιας συμμετοχικής κουλτούρας αξιολόγησης, ώστε να γίνεται αποδεκτή η κοινωνική λογοδοσία των σχολείων και να καθίσταται δυνατή η διαδικασία της αξιολόγησης. Μια πιλοτική εφαρμογή θα ήταν πολύ χρήσιμη για την εμπέδωση και κατανόησή της.

Ελπίζουμε ότι επιδίωξή σας είναι η εξασφάλιση μιας ποιοτικότερης, καινοτόμας, σύγχρονης εκπαίδευσης, εφαρμόζοντας ένα σύστημα που θα ενισχύει τον συντονισμό, τη λειτουργικότητα και την ουσιαστική και πολυπαραμετρική δραστηριότητα κάθε Σχολικής Μονάδας.

Είναι κρίμα να εξαντληθεί η προσπάθεια μέσα σε ανούσιες γραφειοκρατικές, αναποτελεσματικές διαδικασίες διεκπεραιωτικού χαρακτήρα.

Θέλουμε να ακούσετε την καλοπροαίρετη και ειλικρινή μας πρόταση στα πλαίσια κλίματος συνεννόησης και συνεργασίας, στην κοινή προσπάθεια για βελτίωση της δημόσιας εκπαίδευσης που ευσυνείδητα και υπεύθυνα υπηρετούμε.

Άλλωστε, μοναδική μας μέριμνα είναι το ποιοτικό και δημοκρατικό δημόσιο σχολείο, που εξελίσσεται και αφουγκράζεται τις επιταγές των «καιρών» και συμβάλλει σε μία καλύτερη κοινωνία.

Με εκτίμηση

Οι παρακάτω Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων Β/θμιας Εκπ/σης της Π.Ε. Έβρου (44 επί συνόλου 53)

Ακολουθούν τα ονόματα

Κοινοποίηση:
1.    κ.Ζέττα Μακρή, Υφυπουργό ΥΠΑΙΘ
2.    κ.Αναστασία Γκίκα, ΓΕΝ.Γραμματέα ΥΠΑΙΘ
3.    Διευθυντή Περιφερειακής Δ/νσης Β/θμιας & Α/θμιας Εκπ/σης ΑΜΘ
4.    Διευθύντρια της ΔΔΕ Έβρου

Ετικέτες: αξιολόγησηΕσωτερική-Εξωτερική ΑξιολόγησηΚΕΡΑΜΕΩΣ
ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Κατατακτήριες: Θα γίνουν όταν υπάρξει βελτίωση στα επιδημιολογικά δεδομένα

Επόμενο άρθρο

Κεραμέως: Διορισμοί εκπαιδευτικών πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Σχετικά Άρθρα

Ανακοίνωση για υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ποινές και χρηματικά πρόστιμα σε όσους αρνούνται

3 Απριλίου, 2024

Την απόφασή του να προχωρήσει στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δηλώνει το υπουργείο Παιδείας. Την απόφασή του να προχωρήσει στην αξιολόγηση...

Με τεστ δεξιοτήτων όλες οι προαγωγές στο Δημόσιο – Γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ

Με τεστ δεξιοτήτων όλες οι προαγωγές στο Δημόσιο – Γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ

21 Ιανουαρίου, 2024

Στόχος των αλλαγών είναι ένα Δημόσιο πιο ευέλικτο, πιο αξιοκρατικό και λειτουργικό, είπε η υπουργός Εσωτερικών. «Με τεστ δεξιοτήτων όλες...

Ν. Κεραμέως-ΕΚΔΔΑ για επιμορφωτικά προγράμματα δημοσίων υπαλλήλων

Ν. Κεραμέως-ΕΚΔΔΑ για επιμορφωτικά προγράμματα δημοσίων υπαλλήλων

21 Ιουλίου, 2023

Το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) επισκέφθηκε η Υπουργός Εσωτερικών, Νίκη Κεραμέως, προκειμένου να ενημερωθεί από την πρόεδρο,...

Kαθορισμός κριτηρίων και προϋποθέσεων αντιστοίχισης Τμημάτων Σχολών Μηχανικών Πανεπιστημίου με Τμήματα Πολυτεχνικής Σχολής

Υπουργείο Παιδείας: Ανακοινώθηκαν 3.449 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών

24 Μαΐου, 2023

Διορισμοί εκπαιδευτικών 2023: 1.644 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 1.744 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει την ολοκλήρωση...

Κραυγή αγωνίας από εκπαιδευτικούς στα νησιά: Τους διώχνουν σε… κάμπινγκ για χάρη του τουρισμού -Το υπουργείο «αγνοείται»

Κραυγή αγωνίας από εκπαιδευτικούς στα νησιά: Τους διώχνουν σε… κάμπινγκ για χάρη του τουρισμού -Το υπουργείο «αγνοείται»

18 Μαΐου, 2023

Κραυγή αγωνίας εκπέμπουν για ακόμη μια σεζόν οι εκπαιδευτικοί στα νησιά αφού λόγω της έναρξης της τουριστικής περιόδου αρκετοί από...

Επόμενο άρθρο
μαυροπίνακας μαθηματικά εκπαιδευτικός

Κεραμέως: Διορισμοί εκπαιδευτικών πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

steam2

Πανελλήνιο - Διεθνές Συνέδριο: Εκπαιδευτικοί & Εκπαίδευση STE(A)M

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.