Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Για την εγκύκλιο της εξ αποστάσεως αξιολόγησης των μαθητών!

13 Δεκεμβρίου, 2020
Σε Απόψεις
elearning-τηλεκπαίδευση
8
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Τα προβλήματα της βαθμολόγησης με τις εξ αποστάσεως γραπτές δοκιμασίες – Η τηλεκπαίδευση και τα κενά της απόφασης για την αξιολόγηση των μαθητών

Ο Πάνος Κατσούλας, αιρετός ΠΥΣΔΕ ν. Κορινθίας, γράφει για τα προβλήματα στην αξιολόγηση των μαθητών. Μία απόφαση που έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις στον χώρο της εκπαίδευσης.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το μεγάλο σκάνδαλο του σχολείου: Πώς τα παιδιά σταμάτησαν να μαθαίνουν

Πανελλήνιες 2024: Τμήματα στο μηχανογραφικό με χαμηλά μόρια και προοπτικές στην αγορά εργασίας

Ενώ βρισκόμαστε εν μέσω του 2ου κύματος της πανδημίας, βιώνουμε τις δύσκολες συνθήκες του δεύτερου lockdown και οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές αντιμετωπίζουμε τα πάμπολλα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης, το υπ. παιδείας κατόπιν εισήγησης του ΙΕΠ με την 167603/ΓΔ4 εγκύκλιο, που υπογράφεται από την υφυπουργό παιδείας, καλεί τους εκπαιδευτικούς να βάλουν εξ αποστάσεως ολιγόλεπτες ή ωριαίες γραπτές δοκιμασίες και να καταθέσουν βαθμολογίες μαθητών δηλ. να αξιολογήσουν τους μαθητές τους εξ αποστάσεως σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, λέτε και τα μαθήματα διεξάγονται υπό κανονικές συνθήκες!

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Θα μου επιτρέψετε ν’ αναφερθώ και να καταθέσω κάποια στοιχεία για το θέμα που πραγματεύεται η ως άνω εγκύκλιος.

Τι ίσχυε στο 1ο κύμα της πανδημίας

Πριν απ’ όλα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι κατά το 1ο κύμα της πανδημίας, δηλαδή μερικούς μήνες πριν, τόσο οι κυβερνητικοί παράγοντες συμπεριλαμβανομένης και της υπογράφουσας την εγκύκλιο υφυπουργού όσο και ειδικοί στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση έλεγαν ότι:

«η τηλε-εκπαίδευση χρησιμοποιείται μόνο για να διατηρείται η επαφή των μαθητών με το σχολείο», «μέσω αυτής δεν μπορεί να προχωρήσει η ύλη και ως διδαχθείσα χαρακτηρίζεται μόνο η ύλη που έχει καλυφθεί δια ζώσης», «αυξάνει τις ανισότητες στη μόρφωση και θίγει τα φτωχά παιδιά» κ.λπ.

Θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη μας ότι υπάρχουν μαθητές που δεν εκκινούν από την ίδια αφετηρία στην προσπάθεια της τηλεκπαίδευσης και όχι μόνο.

Δεν διαθέτουν όλοι οι μαθητές τον ίδιο τεχνολογικό εξοπλισμό, κάποιοι δεν έχουν και καθόλου ή έχουν ελλιπή εξοπλισμό, δεν έχουν καλό δίκτυο, ήχο κ.λπ. ενώ στην πλειονότητά τους μπαίνουν στις ηλεκτρονικές τάξεις από τηλέφωνο.

Και η εκπαιδευτική διαδικασία από τηλέφωνο δεν είναι μόνο ημίμετρο αλλά σχεδόν εκμηδενίζεται!

Επίσης να προστεθεί και μια προσωπική μαρτυρία, που πιστεύω δεν είναι μόνο δική μου: Κατά το 1ο κύμα της πανδημίας ρώτησα τους μαθητές μου γιατί δεν μου έστελναν απαντήσεις και λύσεις στις Εργασίες και τις Ασκήσεις που ανέβαζα και τους έστελνα μέσω του e-class, που αποτελεί μια πλατφόρμα αλληλεπίδρασης με τους μαθητές, όχι όμως χωρίς προβλήματα, και η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την επικοινωνία που επιτυγχάνεται στο δια ζώσης μάθημα.

Μου απάντησαν ως εξής: “Γιατί να υποκρινόμαστε, κύριε; Όλες τις λύσεις και τις απαντήσεις ή τουλάχιστον τις περισσότερες απ’ αυτές θα μπορούσαμε να τις βρούμε στο διαδίκτυο, να τις πάρουμε από συμμαθητές μας, να μας τις λύσει άλλος και να τις παρουσιάζαμε ως δικές μας“. Επίσης είναι γνωστό ότι πλέον οι μαθητές έχουν αναπτύξει τα δικά τους δίκτυα επικοινωνίας.

Παράδειγμα: Κατά τη διάρκεια μαθήματος στο webex, τους έστειλα ένα αρχείο με όλους τους τρόπους. Κάποιοι μου ανέφεραν ότι δεν το πήραν … Τότε συμμαθητής τους, που το έλαβε, πήρε την πρωτοβουλία να το στείλει σε όλους από το Messenger.

Συνεπώς η μέθοδος διενέργεια διαγωνισμάτων εξ αποστάσεως δεν αποτελεί ασφαλή τρόπο αξιολόγησης των μαθητών.

Το έχουν αντιληφθεί τα παιδιά, το έχουν αντιληφθεί όλοι, μόνο οι ιθύνοντες στο υπουργείο κάνουν πως δεν το αντιλαμβάνονται!

Επιπλέον, δεν μπορεί να μη ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι παρουσιάστηκαν στα σχολεία και ανέλαβαν υπηρεσία συνάδελφοι λίγο προτού αυτά κλείσουν ή ακόμη και στις 9 Νοεμβρίου και ξεκίνησαν κατευθείαν τα μαθήματα από το webex χωρίς καν να έχουν δει τους μαθητές!

Είναι παιδαγωγικά ορθό, λογικό και προπάντων δίκαιο να αξιολογούνται μαθητές, που δεν είναι γνωστοί στον διδάσκοντα ή γνωρίστηκαν μέσω των τηλεμαθήματων των χιλίων προαναφερθέντων προβλημάτων;

Πως θ’ απαντήσουμε στις δίκαιες διαμαρτυρίες τους;

Εκτός αν η απάντηση είναι ότι είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι που πρέπει να διεκπεραιώνουμε διοικητικές άνωθεν προτροπές ή/και εντολές, ανεδαφικές ή και αντιπαιδαγωγικές σε πλείστες περιπτώσεις, παραγνωρίζοντας τον διδακτικό και παιδαγωγικό μας ρόλο!

Επίσης είναι γνωστό ότι η αξιολόγηση των μαθητών σε όλους τους τύπους των σχολείων αναφέρεται σε συγκεκριμένη νομοθεσία και εξ όσων γνωρίζω μέχρι αυτή την στιγμή δεν υπάρχει κείμενη νομοθεσία για αξιολόγηση εξ αποστάσεως!

Αντιθέτως για τα ΓΕ.Λ ο ν. 4610/2019 στο άρθρο 103 παραγρ. 1 αναφέρει ότι:

“… Αν για λόγους αντικειμενικούς, δεν καταστεί εφικτό να πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες”.

Επίσης η παράγραφος 3 του ν. 4610/2019 αναφέρει ότι:

«3. Αν λείπουν στοιχεία της παραγράφου 1, ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων» και επιπλέον υπάρχει η πρόβλεψη, που δίνει τη δυνατότητα να μην κατατεθεί βαθμολογία με αιτιολογημένη σημείωση του εκπαιδευτικού (παρ.4 και 7 του αρθ. 103, ν.4610/2019).

Για τα Γυμνάσια στο άρθρο 12 του ΠΔ 126 αναφέρεται ότι:

«Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου».

Επίσης στα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑ.Λ πώς θα γίνει εξ αποστάσεως αξιολόγηση των μαθητών;

Επομένως οι συνάδελφοι είναι πλήρως καλυμμένοι εκ της ισχύουσας νομοθεσίας ως προς το ζήτημα των διαγωνισμάτων και της βαθμολογίας.

Πιστεύω ότι η σχετική εγκύκλιος δεν είναι υποχρεωτική, άλλωστε αναφέρει καθαρά ότι οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται κλπ και ενδεχομένως θα είχε νόημα μόνο ως ένα ενημερωτικό κείμενο γνωστοποίησης των δυνατοτήτων που έχουν οι μνημονευόμενες πλατφόρμες Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΕξΑΕ). Επίσης προς την κατεύθυνση αυτή είναι και οι εκάστοτε οδηγίες του ΙΕΠ.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς, να είστε όλοι/ες καλά, καλές γιορτές με υγεία, δύναμη, αντοχές στα δύσκολα και τη δέουσα προσοχή!

 

Πάνος Κατσούλας
Αντιπρόεδρος ΔΣ Β’ ΕΛΜΕ Κορινθίας
Τακτικός αιρετός ΠΥΣΔΕ ν. Κορινθίας

Ετικέτες: Αξιολόγηση μαθητώνΒαθμολογίαΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΕΞΑΕΠάνος ΚατσούλαςΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Share3Tweet2
Προηγούμενο άρθρο

Ποια είναι η ιδανική ηλικία να βγούμε στη σύνταξη – Έρευνα απαντά

Επόμενο άρθρο

Εκπαιδευτική Τηλεόραση: Το πρόγραμμα της Δευτέρας 14/12

Σχετικά Άρθρα

ΕΜΠ Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ethniko-metsoveio-politehneio132

Διαδικτυακά μαθήματα και εξετάσεις στο ΕΜΠ λόγω καταλήψεων αποφάσισε η Σύγκλητος

29 Ιανουαρίου, 2024

Τη διενέργεια εξετάσεων και μαθημάτων διαδικτυακά αποφάσισε η Σύγκλητος του ΕΜΠ μετά τις συνεχιζόμενες καταλήψεις στα πανεπιστήμια. Συγκεκριμένα, εν μέσω...

kleista-sxoleia-xionia-xioni_sxoleio-χιόνια σχολείο αποκλεισμός xionia-xioni-sxoleio

Κακοκαιρία: Ποια σχολεία θα μείνουν κλειστά – Με τηλεκπαίδευση τα μαθήματα

28 Ιανουαρίου, 2024

Κλειστά θα είναι από αύριο Δευτέρα (29.1.2024) έως την Τετάρτη τα σχολεία στον Δήμο Μαντουδίου Λίμνης Αγίας Άννας στην Εύβοια,...

prytaneis πρυτάνεις Σύνοδος πρυτάνεων

Έκτακτη σύνοδος πρυτάνεων την Δευτέρα – Στο τραπέζι η εγκύκλιος για την εξ’ αποστάσεως εξεταστική

28 Ιανουαρίου, 2024

Έκτακτη σύνοδο πραγματοποιούν αύριο, Δευτέρα, οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων προκειμένου να εξετάσουν εναλλακτικές λύσεις για τη διεξαγωγή των φοιτητικών εξετάσεων...

Κακοκαιρία: Τηλεκπαίδευση στα σχολεία της Θεσσαλίας από αύριο και για τρεις μέρες – Ποια εξαιρούνται

Κακοκαιρία: Τηλεκπαίδευση στα σχολεία της Θεσσαλίας από αύριο και για τρεις μέρες – Ποια εξαιρούνται

24 Σεπτεμβρίου, 2023

Οι μαθητές στη Θεσσαλία δεν θα πάνε ούτε και τις επόμενες μέρες στα σχολεία τους, αφού ενόψει τις νέας κακοκαιρίας...

etwinning

eTwinning 2023-2024: Δωρεάν εξ αποστάσεως Σεμινάρια – Αιτήσεις για επιμορφούμενους

13 Ιουνίου, 2023

Το eTwinning, σε συνεργασία με πολλούς φορείς διοργανώνει και πάλι 15 δωρεάν online μαθήματα από απόσταση για την σχολική χρονιά...

Επόμενο άρθρο
μαθαίνουμε ασφαλείς

Εκπαιδευτική Τηλεόραση: Το πρόγραμμα της Δευτέρας 14/12

ΟΛΜΕ olme

Αξιολόγηση μαθητών: Εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.