Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Άποψη: Κραδαίνοντας το κνούτο*

23 Φεβρουαρίου, 2021
Σε Απόψεις
καθηγητής-φοιτητής-αξιολόγηση-σημειώσεις
2
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Το μακρινό 1999, στο αμφιθέατρο του Ευγενιδείου Ιδρύματος είχαν μαζευτεί πανεπιστημιακοί, σχολικοί σύμβουλοι, υπεύθυνοι ΕΚΦΕ, υπεύθυνοι δομών εκπαίδευσης, ώστε να ενημερωθούν για την κυοφορούμενη μεταρρύθμιση «Αρσένη».

Γράφει ο Βασίλειος Παππάς*

Οι παρευρισκόμενοι ως πολλαπλασιαστές θα πληροφορούσαν / ενημέρωναν την εκπαιδευτική κοινότητα για το όραμα και τα πρωτάγματα της μεταρρύθμισης αυτής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το μεγάλο σκάνδαλο του σχολείου: Πώς τα παιδιά σταμάτησαν να μαθαίνουν

Πανελλήνιες 2024: Τμήματα στο μηχανογραφικό με χαμηλά μόρια και προοπτικές στην αγορά εργασίας

Ο πρώτος ομιλητής ο υπουργός τότε Αρσένης μίλησε για το τραίνο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης το οποίο δεν έπρεπε να χάσει η Ελλάδα, μίλησε για το όραμά του για το νέο σχολείο, για τα πολλαπλά βιβλία, για τα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών, για τη σύνδεση σχολείου και κοινωνίας, για το νέο λύκειο.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Προσπαθούσε να εμφυσήσει τη σπίθα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης όπως αυτός, ο Υπουργός, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας είχαν συλλάβει στο νέο πλαίσιο, μεταλαμπαδεύοντας τους σκοπούς και τους στόχους στους παρευρισκομένους.

Μετά ακολούθησε ένας υφυπουργός (από τη βόρεια Ελλάδα). Κουνούσε το δάκτυλο προς σεβάσμιους καθηγητές, προς εξαιρετικούς παιδαγωγούς, προς σχολικούς συμβούλους, προειδοποιώντας και εκφοβίζοντας για τις πιθανές συνέπειες της μη εφαρμογής του νόμου.

Αλήθεια ποιο πνεύμα προσπαθούσε να περάσει στο ακροατήριο ο «δυστυχής»;

Παρακολουθώντας την τηλεδιάσκεψη / ενημέρωση του ΙΕΠ προς τους διευθυντές, και όχι μόνον, των σχολείων για τον τρόπο υλοποίησης της αποτίμησης / αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου στις εύλογες απορίες δ/ντων για άρνηση υλοποίησης του συγκεκριμένου νόμου, ήταν έκδηλη η αγωνία των ομιλούντων να προσδιορίσουν το εγχείρημα όχι με τα διαλεκτικά εργαλεία της πειθούς, της συναίνεσης, της σύγκλησης, της εξειδίκευσης διαδικασιών που ήδη πραγματοποιούνται στο σχολικό περιβάλλον αλλά τουναντίον κραδαίνοντας την πειθώ του μαστιγίου, να υποδείξουν τον τρόπο εφαρμογής του:

«Δεν είναι στη δικαιοδοσία του συλλόγου διδασκόντων να ακυρώσουν το νόμο», «δεν έχει δικαίωμα ο σύλλογος …», «δεν μπορούν να αρνηθούν …» , «επιτέλους η αξιολόγηση θα πρέπει να προχωρήσει αφού είμαστε ο μόνον επαγγελματικός κλάδος …» και αλλά παιδαγωγικά τοιαύτα.

Εν μέσω πανδημίας, με ένα εξουθενωμένο και λόγω ηλικίας εκπαιδευτικό προσωπικό, με μια κοινωνία που δεν γνωρίζει ποιο είναι το μέλλον της, με ελλιπέστατη παρεχόμενη τηλεκπαίδευση (αλήθεια γιατί συζητούμε για παράταση του σχολικού έτους, αφού όλα βαίνουν καλώς);

Με το ΙΕΠ να αδυνατεί να αναμορφώσει τα προγράμματα σπουδών εν μέσω πανδημίας (σαν να μην συμβαίνει τίποτα!). Με τους οικονομικά αδύνατους μαθητές να βλέπουν το εκπαιδευτικό χάσμα που είναι και ψηφιακό χάσμα να αυξάνεται δραματικά. Με σχολικά τμήματα να ανοιγο-κλείνουν ανάλογα με τις κόκκινες – πορτοκαλί περιοχές.

Με τους εκπαιδευτικούς έξω από τα πρωτόκολλα εμβολιασμών. Με τους στοιβαγμένους μαθητές ανά τμήμα. Με με με … Βρέθηκε η λύση όπως το «κέρας της αμάλθειας». Αξιολόγηση. Και αν δεν πείθονται οι αξιολογούμενοι, δεν πειράζει. Υπάρχει και το «κνούτο».

Οι φορείς της αξιολόγησης (ΙΕΠ – Υπ. Παιδείας) δεν έχουν να προσφέρουν κάτι καινοτόμο (βλ. τις ενστάσεις των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου των ΠΕΚΕΣ), δεν παρουσιάζουν μελέτες περίπτωσης ώστε να πείσουν την εκπαιδευτική κοινότητα για τις προθέσεις τους, δεν ανατρέχουν σε εκπαιδευτικά παραδείγματα άλλων χωρών με αντίστοιχη κριτική αποτίμηση των μεθόδων αξιολόγησης, δεν ενδιαφέρονται για τους ελάχιστους πόρους των σχολικών μονάδων (λέχθηκε ότι, καινοτόμες διδακτικές δράσεις και συνέργειες δεν χρειάζονται πόρους!!!), δεν περιμένουν τα νέα αναλυτικά προγράμματα, ώστε εκεί σε νέο πεδίο, να υπάρξουν οι νέες αποτιμήσεις του εκπαιδευτικού έργου.

Τι απομένει μετά από όλα αυτά;

Ο καταναγκασμός πασπαλισμένος με ρητορική πλουραλισμού και «συμμετοχικής δημοκρατίας», το «εντέλεσθαι» με όρους της δεκαετίας του 60.

Το «κνούτο» λοιπόν στη διαδικασία της πειθάρχησης του δασκάλου που αντιστέκεται, που βλέπει και βιώνει τη διδασκαλία ως τέχνη και αρνιέται να τη δει ως μετρούμενη τεχνική.

*Βασίλειος Παππάς – εκπαιδευτικός

*κνούτο: μαστίγιο από δερμάτινες λουρίδες που απολήγουν σε μεταλλικά σφαιρίδια

Ετικέτες: αξιολόγησηΕΚΦΕΕσωτερική-Εξωτερική Αξιολόγηση
Share1Tweet1
Προηγούμενο άρθρο

Καθηγητής του ΑΠΘ έγραψε στον δρόμο την λέξη «ντροπή», για τα επεισόδια: «Το Πανεπιστήμιο είναι το σπίτι των φοιτητών» (vid)

Επόμενο άρθρο

Βαθμολογία τετραμήνου: «Η κυβέρνηση θα προσκρούσει στον τοίχο της αδιαλλαξίας και του αυταρχισμού»

Σχετικά Άρθρα

Ανακοίνωση για υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ποινές και χρηματικά πρόστιμα σε όσους αρνούνται

3 Απριλίου, 2024

Την απόφασή του να προχωρήσει στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δηλώνει το υπουργείο Παιδείας. Την απόφασή του να προχωρήσει στην αξιολόγηση...

Θεσσαλονίκη: “Κεραμέως και Γαβρόγλου” αγκαλιά στην πορεία εκπαιδευτικών κατά της αξιολόγησης (video)

Κεραμέως για αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ευθεία απειλή με παρακράτηση μισθού στους αρνητές

18 Φεβρουαρίου, 2023

«Η συμμετοχή στην ατομική αξιολόγηση είναι υποχρεωτική και η άρνηση αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα που φέρει κυρώσεις, όπως η παρακράτηση μισθού»,...

Θεσσαλονίκη: “Κεραμέως και Γαβρόγλου” αγκαλιά στην πορεία εκπαιδευτικών κατά της αξιολόγησης (video)

Θεσσαλονίκη: “Κεραμέως και Γαβρόγλου” αγκαλιά στην πορεία εκπαιδευτικών κατά της αξιολόγησης (video)

15 Φεβρουαρίου, 2023

Σε εξέλιξη είναι αυτήν την ώρα πορεία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της πανεκπαιδευτικής απεργίας που κήρυξε με απόφασή...

σχολική τάξη-σχολείο-τμήμα

Πυρ ομαδόν από εκπαιδευτικούς για την αξιολόγηση: Απειλούν με απεργία και προσφυγή στη Δικαιοσύνη

2 Φεβρουαρίου, 2023

Σφοδρές είναι οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών στην απόφαση της κυβέρνησης να ξεκινήσει άμεσα την ατομική αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών, ενώ...

σύλλογοι οργανώσεις συνδικαλισμός απεργία αγώνας diamartyria-ekpaideytikoi

Νεοδιόριστοι Εκπαιδευτικοί εκπέμπουν SOS: “Αρνούμαστε να γίνουμε υποχείριο της κυβέρνησης που φέρνει πίσω τους επιθεωρητές”

26 Ιανουαρίου, 2023

Απέναντι στην πολυδιαφημιζόμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από το υπουργείο Παιδείας, οι ίδιοι οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί αντιδρούν. Ζητούν μάλιστα από τα...

Επόμενο άρθρο
vathmologia βαθμολογία

Βαθμολογία τετραμήνου: «Η κυβέρνηση θα προσκρούσει στον τοίχο της αδιαλλαξίας και του αυταρχισμού»

σχολείο-εκπαιδευτικός-έδρα-πίνακας

Αυτοαξιολόγηση Σχολείου: Μη βαφτίζουμε το κρέας ψάρι

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.