Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να ανακοινώσει ξεχωριστές παρεμβάσεις για την λειτουργία των σχολείων με ενισχυτική διδασκαλία και άλλες δραστηριότητες μέχρι τις 6 μ.μ., ώστε να παραταθεί η παραμονή των μικρών μαθητών στο σχολείο και έτσι να απαλλαγούν τα νεότερα νοικοκυριά από πρόσθετες δαπάνες φύλαξης και εκπαίδευσης των παιδιών τους και παράλληλα οι νέες μητέρες να ενταχθούν στην αγορά εργασίας.
Προσφορά κατοικιών με χαμηλό ενοίκιο
Έχει εντοπισθεί ότι οι δαπάνες για κατοικία τείνουν να γίνουν δυσβάσταχτες για τους χαμηλόμισθους εργαζόμενους. Είναι κοινώς παραδεκτό ότι η δαπάνη για στέγαση δεν πρέπει να ξεπερνάει το 15% του μισθού. Επειδή το κόστος των ενοικίων αυξάνεται ραγδαία, η κυβέρνηση σκοπεύει να ελευθερώσει ακίνητα του δημοσίου και αυτά να διοχετευθούν σε νέους χαμηλόμισθους με ένα μικρό ενοίκιο. Ταυτόχρονα, αναζητούνται οικοδομήσιμα οικόπεδα προκειμένου με την σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα να ανερερθούν σύγχρονες κατοικίες που θα διατεθούν σε νέα ζευγάρια με ευνοϊκούς όρους.
Συγχωνεύσεις
Σχέδιο εκτεταμένων συγχωνεύσεων σχολικών τμημάτων σχολείων σε όλη τη χώρα, που οδηγεί σε αύξηση των μαθητών ανά τάξη, σε περίοδο μάλιστα πανδημίας, βρίσκεται σε εξέλιξη από το υπουργείο Παιδείας. Οι συγχωνεύσεις τμημάτων που ανεβάζουν – σε κάποιες περιπτώσεις – στους 27 και 28 τους μαθητές σε σχολικές τάξεις συνδέονται με τα περίπου 6.000 κενά σε εκπαιδευτικούς, τα οποία διαπιστώνονται σε γυμνάσια και λύκεια, παρά τους μόνιμους διορισμούς και τους διορισμούς αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Για τα κενά αυτά, όπως φαίνεται, δεν έχουν προβλεφθεί επαρκείς πιστώσεις, παρότι σύντομα ξεκινάει δεύτερο «κύμα» προσλήψεων αναπληρωτών.
Το εντυπωσιακό στοιχείο στα παραπάνω, ωστόσο, είναι ότι οι αλλαγές στα σχολεία, οι συγχωνεύσεις και οι ανατροπές σχεδιάζονται μόλις 40 ημέρες μετά την έναρξη του νέου σχολικού έτους! Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, η ηγεσία του υπουργείου προσπάθησε να κερδίσει το «στοίχημα» της 1ης Σεπτεμβρίου και να τοποθετήσει τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Ωστόσο, κάθε χρόνο τα στοιχεία για τα κενά καταγράφονταν κυρίως στις αρχές του σχολικού έτους, οπότε και έχουν μετρηθεί αποσπάσεις, κενά, αναρρωτικές άδειες.
Πηγή: www.dikaiologitika.gr