
Η απόλυτη ομαλότητα και η σαφήνεια στα θέματα, ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων για τα ΓΕΛ.
Παρά τις αλλαγές, το σύστημα λειτούργησε χωρίς απρόοπτα, χωρίς ασάφειες ως προς τα θέματα που θα μπορούσαν να μπερδέψουν τους υποψηφίους, χωρίς τεχνικά προβλήματα, χωρίς ανάγκη για διευκρινίσεις.
Το μοναδικά «μελανά» σημεία, τα οποία δεν επηρέασαν του υποψηφίους ήταν οι «αβλεψίες» της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (Δείτε εδώ) , στα Λατινικά (Δείτε εδώ) και στα Αρχαία Ελληνικά (Δείτε εδώ).
Οι βαθμολογίες στα Βαθμολογικά Κέντρα συνεχίζονται κανονικά.
Όσον αφορά η πρώτη στατιστική εικόνα επί των βαθμολογικών επιδόσεων είναι νωρίς ακόμη.
Το esos ενδεχομένως την άλλη εβδομάδα να έχει μια πρώτη ένδειξη των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ανά μάθημα , οπότε και θα δημοσιεύσει σχετικό ρεπορτάζ.
Εκτιμάται ότι στις αρχές Ιουλίου θα εκδοθούν από το υπουργείο Παιδείας τα αποτελέσματα των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων , ανά μάθημα.
Οι βάσεις εισαγωγής ανά τμήμα και τα ονόματα των επιτυχόντων , εκτός απροόπτου, θα ανακοινωθούν το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου.
Υπενθυμίζεται ότι από πέρυσι, το ΥΠΑΙΘ δρομολόγησε 4+1 μεταρρυθμίσεις-κλειδιά στο πλαίσιο της διαδικασίας εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες διευρύνουν τις επιλογές των υποψηφίων.
Επιπλέον, η ψηφιοποίηση διαδικασιών και η χρήση βελτιωμένων συστημάτων παρέχουν πιο ποιοτικές υπηρεσίες στον πολίτη.
Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ): Θεσπίστηκε και ισχύει ήδη από πέρυσι, προκειμένου να δοθεί τέλος στο φαινόμενο εισαγωγής στα ΑΕΙ φοιτητών με πολύ χαμηλές βαθμολογίες. Πρόκειται ουσιαστικά για τον ελάχιστο βαθμό που πρέπει να επιτύχουν οι υποψήφιοι προκειμένου να εισαχθούν στη Σχολή/Τμήμα της επιλογής τους. Για πρώτη φορά τα ίδια τα ΑΕΙ αποκτούν λόγο στα κριτήρια εισαγωγής των υποψηφίων, καθώς επιλέγουν το συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για κάθε τμήμα
Συντελεστές πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων: Για πρώτη φορά φέτος, οι συντελεστές των εξεταζόμενων μαθημάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ορίζονται από τα ίδια τα ΑΕΙ. Τα Πανεπιστήμια πλέον συνδιαμορφώνουν την ακαδημαϊκή φυσιογνωμία κάθε Σχολής ή τμήματος, καθορίζοντας και το συντελεστή βαρύτητας κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος για την εισαγωγή σε αυτά. Οι συντελεστές επηρεάζουν τον τρόπο υπολογισμού της βαθμολογίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Εφεξής, ο γραπτός βαθμός σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας. Τα τέσσερα γινόμενα προστίθενται και το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται επί 1.000, για να προκύψει ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου. Δεδομένου ότι οι συντελεστές βαρύτητας, σε κάποιες περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων ιδίου γνωστικού αντικειμένου, ενδέχεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων.
Παράλληλο μηχανογραφικό: Εφαρμόστηκε πρώτη φορά πέρυσι με γνώμονα την παροχή περισσότερων επιλογών προς τους υποψηφίους. Κατά τη διαδικασία υποβολής του μηχανογραφικού, παρουσιάζονται στους υποψηφίους δύο ισοβαρείς επιλογές: κατάθεση του τυπικού μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή σε ΑΕΙ ή/και κατάθεση παράλληλου μηχανογραφικού για εισαγωγή σε Δημόσια ΙΕΚ, σε περιζήτητες ειδικότητες, όπως web designers/web developers, τεχνικοί τουριστικών καταλυμάτων, σεφ κ.ά. Πρόκειται για δύο ταυτόχρονες διαδικασίες, μέσω των οποίων οι υποψήφιοι έχουν περισσότερες εναλλακτικές για την εκπαιδευτική τους πορεία και την επαγγελματική τους εξέλιξη, καθώς και την ευκαιρία να ακολουθήσουν τις επιθυμίες και τις κλίσεις τους.
Το παράλληλο μηχανογραφικό επιτρέπει στους υποψηφίους να αποκτήσουν μια ξεκάθαρη, συνολική, ελκυστική εικόνα για τις αναβαθμισμένες, εναλλακτικές επιλογές τους στο πλαίσιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, που καλύπτουν ποιοτικά, αποτελεσματικά και δωρεάν το χώρο μεταξύ Λυκείου και Πανεπιστημίου.
Διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων: Συνεχίστηκε και φέτος για τη Γ’ τάξη Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, Λυκείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, καθώς και για τη Δ’ τάξη των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων την διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων. Σκοπός είναι η υποστήριξη και η πληρέστερη προετοιμασία των υποψηφίων.
Παράλληλα, κινήθηκαν όλες τις διαδικασίες εγκαίρως με σκοπό να εκδοθούν νωρίτερα τα αποτελέσματα, αξιοποιήθηκε η τεχνολογία για διευκόλυνση των υποψηφίων που μπορούν να λάβουν, π.χ., τα αποτελέσματα των πανελλαδικών στο κινητό τους με SMS, χρησιμοποιήθηκε από πέρυσι υπερσύγχρονο Σύστημα Ασφαλούς Μετάδοσης (ΣΑΜ) θεμάτων υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας (που αντικατέστησε το παλαιότερο VBI).