Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Παρασκευή, 6 Ιουνίου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Ομόφωνη απόφαση Συλλόγου Διδασκόντων Θετικών Επιστημών ΕΚΠΑ

11 Ιουνίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Με ένα κείμενο  408 σελίδων, 345 άρθρων με εξαιρετικά λεπτομερειακές διατάξεις, ρυθμίζει κάθε όψη της ακαδημαϊκής ζωής, καταστρατηγεί τη δημοκρατική λειτουργία και το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου και υπονομεύει τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων Θετικών Επιστημών ΕΚΠΑ εκτιμά ότι το νομοσχέδιο, με τον ευφάνταστο τίτλο «ΝΕΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ», που κατέθεσε στις 29/5 η Κυβέρνηση, αντιμετωπίζει την παιδεία και την έρευνα ως εμπορεύματα, επιχειρώντας, εν πολλοίς, να μετατρέψει το αναμφίβολα υψηλού επιπέδου Δημόσιο Πανεπιστήμιο σε επιχείρηση και τους πανεπιστημιακούς δασκάλους από δημόσιους λειτουργούς σε ιδιωτικούς υπαλλήλους.

Με ένα κείμενο  408 σελίδων, 345 άρθρων με εξαιρετικά λεπτομερειακές διατάξεις, ρυθμίζει κάθε όψη της ακαδημαϊκής ζωής, καταστρατηγεί τη δημοκρατική λειτουργία και το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου και υπονομεύει τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του.  

Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο αυτό:

  • Θεσπίζει τα συμβούλια διοίκησης (ΣΔ), τετραετούς θητείας, τα οποία διορίζουν (και παύουν) τον Πρύτανη (έναν από τα εσωτερικά μέλη και πρόεδρος του ΣΔ), τον Εκτελεστικό Διευθυντή, Αντιπρυτάνεις και Κοσμήτορες και επί της ουσίας αποφασίζουν για όλα τα σημαντικά ζητήματα του Πανεπιστημίου χωρίς να λογοδοτούν πουθενά. Η Σύγκλητος αποκτά τελείως διακοσμητικό χαρακτήρα και δεν μπορεί πλέον να ασκήσει κανέναν έλεγχο στην οικονομική ή διοικητική διαχείριση, ή στον ΕΛΚΕ.
  • Θεσπίζει νέα προγράμματα σπουδών με δίδακτρα (ξενόγλωσσα προπτυχιακά, δια βίου μάθησης, κ.λ.π.), ενώ απελευθερώνει τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά. Οδηγεί δε, εκ των πραγμάτων, στην επιβολή διδάκτρων σε όλα τα μεταπτυχιακά, από τη στιγμή που η διδασκαλία σε προγράμματα σπουδών 2ου κύκλου είναι πέραν των ελάχιστων υποχρεώσεων των μελών ΔΕΠ (κατ’ ελάχιστον 6 ώρες διδασκαλία αποκλειστικά στο προπτυχιακό πρόγραμμα). Επίσης εισάγει διατάξεις για ένα πλήθος εναλλακτικών προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών που αν εφαρμοστούν θα έχουν αρνητική επίπτωση, μέχρι διαλύσεως στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων και στα  γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύουν τα Τμήματα.
  • Θεσμοθετεί κριτήρια αγοράς για την εκλογή και εξέλιξη των μελών ΔΕΠ (όπως συμμετοχή ή ίδρυση εταιριών τεχνοβλαστών και προσέλκυση ερευνητικών χρηματοδοτήσεων) και ωθεί τους πανεπιστημιακούς δασκάλους σε επιχειρηματικές δραστηριότητες που αντίκεινται στην απρόσκοπτη άσκηση του λειτουργήματός τους ως μόνο μέσο για να έχουν αξιοπρεπέστερες απολαβές. Ουσιαστικά το νομοσχέδιο αποθαρρύνει την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση των διδασκόντων και υποβαθμίζει την βασική έρευνα τόσο στις ανθρωπιστικές όσο  και στις θετικές επιστήμες.
  • Αποδεσμεύει την πολιτεία από την υποχρέωση αντικατάστασης των μελών ΔΕΠ που αφυπηρετούν και αυξάνει δραματικά την γραφειοκρατία και την αδιαφάνεια για την προκήρυξη νέων θέσεων.  Παράλληλα διατηρεί και επεκτείνει ποικίλες ελαστικές σχέσεις εργασίας για το διδακτικό προσωπικό. Εισάγει επίσης την «Επώνυμη έδρα» που χρηματοδοτείται από «δωρητές» οι οποίοι μπορούν καθορίσουν μέχρι και ποιος την καταλαμβάνει (άρθρο 168, παρ. 4)!
  • Επιτείνει τον αυταρχισμό μέσα στα πανεπιστήμια εδραιώνοντας τα πειθαρχικά των φοιτητών/τριών (πρακτικά όλες σχεδόν οι συλλογικές δράσεις θεωρούνται πειθαρχικά παραπτώματα) και τις διαγραφές τους και θεσμοθετώντας πειθαρχικά μελών ΔΕΠ με παραπτώματα, όπως η «παρακώλυση του έργου και η διατάραξη της ομαλής λειτουργίας των οργάνων του ιδρύματος» ή αορίστως όταν οι ενέργειές τους θίγουν «το κύρος του ή το κύρος του Α.Ε.Ι.». Παράλληλα με τη   «Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου» επιβάλει ασφυκτικό έλεγχο στις λειτουργίες των οργάνων.
  • Ως Σύλλογος έχουμε επανειλημμένα αναδείξει τα υπαρκτά προβλήματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως είναι η πενιχρή χρηματοδότηση, η καθήλωση των μισθών σε απαράδεκτα επίπεδα, οι πολύ μεγάλες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και η ελλιπής λογοδοσία με το υφιστάμενο μοντέλο διοίκησης. Τα μείζονα αυτά προβλήματα, όχι μόνο δεν αντιμετωπίζονται από το νομοσχέδιο, αλλά με τις διατάξεις του οδηγούνται σε περαιτέρω όξυνση, ενώ οι όποιες θετικές ρυθμίσεις εισάγονται παραμένουν δευτερεύουσας σημασίας. 

    Ως εκ τούτου, δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στο σύνολο αυτού του νομοσχεδίου και ζητάμε να μην κατατεθεί προς ψήφιση στην Ελληνική Βουλή. Θεωρούμε δε, ότι η σχετική επιστολή της Υπουργού Παιδείας προς τα μέλη ΔΕΠ μας προσβάλλει ως δημόσιους λειτουργούς αφού μας καλεί να υποβαθμίσουμε το ερευνητικό και εκπαιδευτικό έργο χάριν προσδοκώμενων υλικών ωφελημάτων που θα αντισταθμίσουν τους πενιχρούς μισθούς.

    Λόγω του επείγοντος που επιβάλλει ο προκλητικά περιορισμένος χρόνος της λεγόμενης διαβούλευσης, καλούμε τους/ις Πρόεδρους των Τμημάτων να συγκαλέσουν Γενικές Συνελεύσεις ώστε να εκφραστούν με συγκροτημένο τρόπο τα Τμήματα και στη συνέχεια οι αποφάσεις να μεταφερθούν στη Σύγκλητο, που πρέπει επίσης να συγκληθεί άμεσα.

    Αποφασίζουμε την συμμετοχή του Συλλόγου μας σε δράσεις που θα καθοριστούν σε συνεργασία με τους υπόλοιπους Συλλόγους της χώρας και την ΠΟΣΔΕΠ.

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Πανελλαδικές 2022: Αρχές Αυγούστου τα αποτελέσματα – Δεύτερη ευκαιρία το Φθινόπωρο, για όσους «έχασαν» τις εξετάσεις Ιουνίου

Επόμενο άρθρο

ΟΑΕΔ- ΔΥΠΑ: Έκτακτο επίδομα 1.000 ευρώ σε ανέργους – Πώς θα το λάβετε

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

ΟΑΕΔ- ΔΥΠΑ: Έκτακτο επίδομα 1.000 ευρώ σε ανέργους - Πώς θα το λάβετε

Διαμαρτυρία για τη μη χορήγηση του voucher των 200€ στους εκπαιδευτικούς των σχολείων ΕΠΑΣ  Μαθητείας ΔΥΠΑ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.