Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Τετάρτη, 18 Ιουνίου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Η Νίκη Κεραμέως προς υποψήφιους: «Να ονειρευόσαστε» και να «δείτε τι σας έχω για μετά»!

5 Ιουνίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Να μην σταματήσουμε να ονειρευόμαστε μας λέτε κ. Κεραμέως. Αλήθεια τι μας έχετε αφήσει να ονειρευόμαστε;

κ. Νίκης Κεραμέως για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων 2022 κατέληγε στα παρακάτω:

“Αγαπητά μας παιδιά…Να ακολουθήσετε τα όνειρά σας μέχρι να τα πετύχετε, και να συνεχίσετε να ονειρεύεστε και να θέτετε νέους στόχους, κοιτώντας ψηλά, όπου μπορείτε και αξίζετε να φτάσετε….Εμείς, από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε να καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ώστε οι δρόμοι των επιλογών σας να είναι ανοιχτοί, να είναι διευρυμένοι, να είναι με προοπτική”.

Πέρσι, την ίδια περίπου εποχή η υπουργός Παιδείας είχε ευχηθεί σε όσους συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις «Να πετύχουν όσα επιθυμούν». Η Νίκη Κεραμέως πρόσθεσε, πως «τίποτα δεν μπορεί να τις και τους εμποδίσει από το να διεκδικήσουν το μέλλον που ονειρεύονται». «Μπροστά σας έχετε όλες τις προοπτικές, το μέλλον σας ανήκει. Καλή επιτυχία», κατέληξε η κ. Κεραμέως.

Αυτά ευχήθηκε η κ. υπουργός της Παιδείας στα παιδιά που αυτές τις μέρες δίνουν εξετάσεις. Μετά από σχεδόν τρία χρόνια διασποράς νομοθετικών αλλαγών με δομή ρωσικής μπάμπουσκας, με το πολύμηνο κλείσιμο των σχολικών μονάδων και την επιβολή του εκπαιδευτικού ακρωτηριασμού μέσω της τηλεκπαίδευσης, με το «σβήσιμο» των καλλιτεχνικών μαθημάτων και των κοινωνικών επιστημών από το αναλυτικό πρόγραμμα, με την εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με τα πτυχία των δημοσίων Πανεπιστημίων και την πλήρη ρευστοποίηση των τίτλων σπουδών, με τη μείωση των εισακτέων και των τμημάτων,  με την ένταση του αυταρχισμού στις αντιδράσεις των μαθητών, με τον εξοστρακισμό των υποψηφίων των εσπερινών λυκείων και με την μόνιμη εγκατάσταση της Αστυνομίας στα ΑΕΙ, οι παραπάνω “ευχές” μόνον ως υπόδειγμα «Βικτωριανής υποκρισίας» μπορούν να εκληφθούν

Σαφώς πρόκειται για μια ευχή που αφορά το μέλλον αυτών των παιδιών στα οποία η κ. Νίκη Κεραμέως υπόσχεται ότι από την πλευρά της θα καταβάλλει κάθε προσπάθεια ώστε οι δρόμοι των επιλογών τους να είναι ανοιχτοί, να είναι διευρυμένοι, να είναι με προοπτική!

Μιλάμε για τα παιδιά που, είτε περάσουν τις πύλες των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας, είτε μείνουν εκτός, θα βρεθούν αντιμέτωποι, στην πλειοψηφία τους τουλάχιστον, με την “σκύλα και την χάρυβδη” της ανεργίας. 

Μόλις μια μέρα μετά από τα ευχολόγια της υπουργού  η Eurostat ανακοίνωνε ότι η χώρα τον Απρίλιο του 2022 καταγράφει αρνητική πρωτιά με ποσοστό 36.8% στην ανεργία των νέων (≤ 25 ετών)!  Η αύξηση σε σχέση με το Μάρτιο του 2022  είναι +10%. 

Ευχολόγια που καταλήγουν πουκάμισα αδειανά!

Αν σκεφτεί κανείς ποια τύχη επιφυλάσσεται στη χώρα μας στους νέους ανθρώπους (π.χ. στους απολυτηριούχους Λυκείου ή στους πτυχιούχους ΑΕΙ) στο πεδίο των επαγγελματικών προοπτικών και παράλληλα παρατηρήσει τα εμπόδια που στήνονται στη διεκδίκηση μιας θέσης στα Πανεπιστήμια, εύκολα θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση, την ίδια ώρα που υψώνει τείχη ανισότητας και αποκλεισμών στο εκπαιδευτικό σύστημα, την ίδια ακριβώς ώρα προσπαθεί να διαμορφώσει ένα εφιαλτικό εργασιακό μέλλον για τους αποφοίτους του.

Αλήθεια, δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η θέσπιση της  (ΕΒΕ),  που ήρθε  για να στήσει με μεθοδικότητα σιδερένιους ιστούς αποκλεισμού σε βάρος των πιο αδύναμων κοινωνικά στρωμάτων, συνδέεται με ένα νήμα με το αντεργατικό νομοσχέδιο που καταργεί στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα, οδηγεί σε καθεστώς δουλείας και δένει χειροπόδαρα παλιούς και ιδιαίτερα νέους εργαζόμενους.

Πεδίο βολής οι φτωχοί και οι αδύναμοι μαθητές

Το σχέδιο δραστικής μείωσης των εισακτέων στα Πανεπιστήμια συνδέεται σαφώς με την προοπτική μείωσης του μαθητικού πληθυσμού των Γενικών Λυκείων.

Η πρώτη μεθόδευση αφορά στη μείωση του αριθμού των εισακτέων με όχημα την ΕΒΕ και παράλληλα τη συρρίκνωση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με τη συγχώνευση ή και το κλείσιμο πολλών τμημάτων Πανεπιστημίων. Στη συνέχεια, το ΥΠΑΙΘ σχεδιάζει να αναστήσει αναμορφωμένο, το σχέδιο της περιόδου 2013 – 2014 (Συγκυβέρνηση ΝΔ –ΠΑΣΟΚ με υπουργούς Παιδείας τον Κ. Αρβανιτόπουλο και τον Ανδρέα Λοβέρδο).

Το «παιδαγωγικό ευαγγέλιο» της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας καθορίζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να πριμοδοτεί, χωρίς να το δηλώνει, την παλινόρθωση» μιας εξεταστικοκεντρικής οργάνωσης του Λυκείου. Όπως και την περίοδο 2013-2014, η κατεύθυνση είναι η ίδια και οι βασικοί της πυλώνες είναι σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του Λυκείου οι μαθητές να διαγωνίζονται σε εξετάσεις τύπου πανελλαδικών (δηλαδή με θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων) και όποιος καταφέρει και «επιζήσει σχολικά», μετά το τέλος του Λυκείου, να δίνει εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα για την εισαγωγή του στην ανώτατη εκπαίδευση.

Με την  σε όλες τις τάξεις του Λυκείου επιδιώκεται να καλλιεργηθεί η αυταπάτη ότι το σύνολο της διαδικασίας θα είναι απόλυτα αντικειμενικό και αξιοκρατικό, αποκρύπτοντας έντεχνα το γεγονός ότι όσο «αντικειμενικό» κι αν είναι το διαδικαστικό μέρος της διαδικασίας, τα υπόλοιπα στοιχεία που «συναρμολογούν» τη λογική του και διαμορφώνουν την κρίση για την επιλογή / πρόκριση – απόρριψη του μαθητικού πληθυσμού δεν μπορούν να «απογαλακτιστούν» από τις ανισωτικές λειτουργίες της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ξεκαθάρισμα ως ένα είδος ρεκτιφιέ

Όσοι έχουν ασχοληθεί με την εκπαιδευτική διαδικασία και τις λειτουργίες της, γνωρίζουν καλά ότι αν οι εκπαιδευτικές ανισότητες μεταξύ των μαθητών αποτελούσαν στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων την εκπαιδευτική τους ιστορία, στο «Λύκειο» που οραματίζεται η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, θα είναι το ζωντανό τους παρόν από την πρώτη μέρα.

Η κρυφή ενσωμάτωση του συστήματος επιλογής στην καρδιά της Λυκειακής Βαθμίδας με τις εξετάσεις με την Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ έως και την Γ΄ τάξη που όλοι γνωρίζουν πόσο εύκολα μπορεί να απλώσουν την «σκιά τους» στην ημερήσια διάταξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μεταμφιέζεται «λύκειο που θα δίνει διέξοδο στις δεξιότητες του μαθητή». Το σχολείο, ο πάλαι ποτέ «Μέγας Εξισωτής», θα επικυρώνει και θα νομιμοποιεί με τον πιο «αντικειμενικό» τρόπο το στένεμα των διόδων!

Και βέβαια γίνεται κατανοητό ότι τα αποτελέσματα στις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις δε θα αποτιμούν απλώς την απόδοση του μαθητή από τάξη σε τάξη, αλλά θα καθορίζουν (νωρίς νωρίς) ποιες σχολές θα «ανοίξουν» γι’ αυτόν στο μέλλον και αν θα «ανοίξουν».

Δε χρειάζεται να καταναλώσουμε πολύ στατιστική για να αποδείξουμε ότι το επιχειρούμενο «ρεκτιφιέ» της μεταγυμνασιακής δημόσιας εκπαίδευσης περνάει όχι μέσα από την βελτίωση των όρων λειτουργίας της για όλους τους μαθητές, αλλά, μέσα από τη νομιμοποίηση της «έξωσης» χιλιάδων μαθητών οι οποίοι αντιμετωπίζονται ως «πλεονάζον προσωπικό» σε επιχείρηση που «εξυγιαίνεται».

Οι παραλήπτες του «μηνύματος», που προβάλλεται σαν το τέλος της «εποχής χάριτος», δε θα περιοριστούν, βεβαίως, στους «αποτυχόντες» της κάθε σχολικής χρονιάς. Στήνεται ήδη ένας ολοκληρωμένος και «θωρακισμένος μηχανισμός αναχαίτισης» όσων ετοιμάζονται στο μέλλον να χτυπήσουν τις πόρτες του νέου Λυκείου.

Το Λύκειο μετατρέπεται σε σχολή κολύμβησης όπου θα τα καταφέρνουν μόνο τα ψάρια, όσοι δηλαδή, έχουν τα μορφωτικά πλεονεκτήματα από το σπίτι. Τα σχέδια του ΥΠΑΙΘ οδηγούν σε μια εκπαιδευτική «Ηρωδιάδα»! Χέρι χέρι με την υποεκπαίδευση θα επιχειρηθεί η μαζική έξωση των αδυνάτων. Η λυκειακή βαθμίδα θα επιφορτιστεί, όχι στο να προετοιμάσει το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού, αλλά στο να διαπιστώσει-νομιμοποιήσει την ικανότητα εκείνων που προορίζονται να φοιτήσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Αποκλειστικός ρόλος αυτού του νέου σχολείου γίνεται να χωρίσει με «αντικειμενικό» τρόπο τους «μπροστάρηδες» από τους «ουραγούς», τους ικανούς από τους «ανίκανους» και να εξωθήσει τους δεύτερους σε μια γρήγορη έξοδο από το Λύκειο.

Έτσι, οι μη ευνοημένοι μαθητές καλούνται να παίξουν τον ρόλο της Ιφιγένειας για να φυσήξει ούριος άνεμος στον κυρίαρχο στόχο για περικοπές, κατάρτιση αντί για εκπαίδευση και φθηνό εργατικό δυναμικό.

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή: Σχετικά με τους επικείμενους διορισμούς Εκπαιδευτικών και το νέο σύστημα πρόσληψης

Επόμενο άρθρο

Τρεις απίθανοι γρίφοι για να γυμνάσετε το μυαλό σας

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Τρεις απίθανοι γρίφοι για να γυμνάσετε το μυαλό σας

Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης: Στη Βουλή το θέμα της πλήρωσης των θέσεων

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.