Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Αυτοκτονία 14χρονου: «Αντί να προσλαμβάνονται ψυχολόγοι στα σχολεία, προσλαμβάνονται αστυνομικοί στα πανεπιστήμια»

23 Μαΐου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

«Το ΥΠΑΙΘ τοποθέτησε 400 ψυχολόγους και κοινωνιολόγους στα σχολεία τον Δεκέμβριο και έβαλε έναν για πέντε σχολεία»

Με αφορμή το τραγικό περιστατικό αυτοκτονίας 14χρονου μαθητή στο 54ο Γυμνάσιο, η Αγωνιστική Παρέμβαση Α’ ΕΛΜΕ Αθήνας υποστηρίζει ότι το υπουργείο Παιδείας «επιδόθηκε σε μία ανελέητη προσπάθεια για να «χτίσει» ένα σχολείο ανταγωνιστικό κι αποψιλωμένο από οποιαδήποτε υποστηρικτική δομή. Μόνο ως ανέκδοτο ακούγεται πλέον η οδηγία να απευθύνονται τα σχολεία σε οι οποίες πνιγμένες στην γραφειοκρατία και την έλλειψη προσωπικού παλεύουν να  ανταποκριθούν».

«Με επικοινωνιακά τερτίπια διαφήμιζε την στα σχολεία και χαμογελούσε στα κανάλια. Τι ισχύει όμως στην πραγματικότητα; Μόλις τον Νοέμβριο ανακοίνωσε την τοποθέτηση 400 ψυχολόγων και κοινωνιολόγων τους οποίους τοποθέτησε τον Δεκέμβριο και μάλιστα έναν για πέντε σχολεία» αναφέρει μεταξύ άλλων.

«Το πόσο ενδιαφέρεται το Υπουργείο φαίνεται από την δήλωση του κ Κόπτση όταν επισκέφτηκε το σχολείο: “έχουμε 13.000 σχολεία δεν μπορούμε “. Αντίθετα βέβαια προσλαμβάνονται αστυνομικοί για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ενώ για τα σχολεία μόλις 400 ψυχολόγοι! Τι προλαβαίνει να κάνει ένας ψυχολόγος από τον Δεκέμβριο μέχρι την λήξη του σχολικού έτους όταν του αναλογούν κατά μέσο όρο 1.200 μαθητές;» διερωτάται.

«Στην ελληνική πραγματικότητα η αύξηση της , της παιδικής – εφηβικής παραβατικότητας και της θυματοποίησης είναι γεγονός αλλά δεν αποτελεί έκπληξη. Είναι αντιεπιστημονικό, ατελέσφορο και τελικά επικίνδυνο, να παρουσιάζεται εσκεμμένα ως μοναδικός γενεσιουργός παράγοντας του φαινομένου ο εκπαιδευτικός. Το μόνο που παράγεται από μία τέτοια άποψη είναι η σύγχυση, η αύξηση της ανασφάλειας και της έντασης. Το φαινόμενο είναι πολυπαραγοντικό και οι ευθύνες της Κυβέρνησης είναι τεράστιες γιατί έχει αφήσει αβοήθητους γονείς-μαθητές και εκπαιδευτικούς σε μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο. Το όψιμο ενδιαφέρον  του Υπουργείου κατόπιν εορτής και ο κανιβαλισμός που παρατηρείται τελευταία σίγουρα δεν βοηθάν ούτε τα θύματα αλλά ούτε και την αντιμετώπιση του προβλήματος» πρόσθεσε.

«Μπροστά στο αδιέξοδο αυτό η συζήτηση πρέπει να ανοίξει χωρίς κραυγές και με απόλυτο σεβασμό στην εκπαιδευτική διαδικασία για ένα δημόσιο-μαζικό- δωρεάν σχολείο που μπροστά στην κατάσταση αυτή, τουλάχιστον δεν θα οξύνει, αλλά θα αμβλύνει τις ταξικές-κοινωνικές αντιθέσεις» καταλήγει.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Αγωνιστικής Παρέμβασης Α’ ΕΛΜΕ Αθήνας:

Με βαθιά θλίψη και σεβασμό

για το τραγικό περιστατικό στο 54 Γυμνάσιο….

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς,

Στην βαριά σκιά του τραγικού περιστατικού είμαστε υποχρεωμένοι να ανοίξουμε την συζήτηση, έστω και σε αυτές τις δύσκολες στιγμές…

Στην ελληνική πραγματικότητα η αύξηση της ενδοσχολικής βίας, της παιδικής – εφηβικής παραβατικότητας και της θυματοποίησης είναι γεγονός αλλά δεν αποτελεί έκπληξη. Είναι αντιεπιστημονικό, ατελέσφορο και τελικά επικίνδυνο, να παρουσιάζεται εσκεμμένα ως μοναδικός γενεσιουργός παράγοντας του φαινομένου ο εκπαιδευτικός. Το μόνο που παράγεται από μία τέτοια άποψη είναι η σύγχυση, η αύξηση της ανασφάλειας και της έντασης. Το φαινόμενο είναι πολυπαραγοντικό και οι ευθύνες της Κυβέρνησης είναι τεράστιες γιατί έχει αφήσει αβοήθητους γονείς-μαθητές και εκπαιδευτικούς σε μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο. Το όψιμο ενδιαφέρον  του Υπουργείου κατόπιν εορτής και ο κανιβαλισμός που παρατηρείται τελευταία σίγουρα δεν βοηθάν ούτε τα θύματα αλλά ούτε και την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Ειδικά το Υπουργείο Παιδείας:

Ενώ όλες οι μελέτες και τα εκπαιδευτικά σωματεία προειδοποιούσαν ότι η περίοδος της πανδημίας θα λειτουργήσει αρνητικά και θα οδηγήσει σε περίοδο κρίσης, αστάθειας και οικονομικού στρες,  ότι θα υπάρξει αύξηση τόσο στα περιστατικά  ενδοοικογενειακής βίας, όσο και στην εκδήλωση κοινωνικής βίας, με άμεσο αντίκτυπο στην συμπεριφορά των παιδιών, δεν έκανε καμία προσπάθεια αντίστοιχης υποστήριξης των σχολικών μονάδων. Αντίθετα επιδόθηκε σε μία ανελέητη προσπάθεια για να «χτίσει» ένα σχολείο ανταγωνιστικό κι αποψιλωμένο από οποιαδήποτε υποστηρικτική δομή. Μόνο ως ανέκδοτο ακούγεται πλέον η οδηγία να απευθύνονται τα σχολεία σε κοινωνικές υπηρεσίες οι οποίες πνιγμένες στην γραφειοκρατία και την έλλειψη προσωπικού παλεύουν να  ανταποκριθούν.

Με επικοινωνιακά τερτίπια διαφήμιζε την παρουσία ψυχολόγων στα σχολεία και χαμογελούσε στα κανάλια. Τι ισχύει όμως στην πραγματικότητα; Μόλις τον Νοέμβριο ανακοίνωσε την τοποθέτηση 400 ψυχολόγων και κοινωνιολόγων τους οποίους τοποθέτησε τον Δεκέμβριο και μάλιστα έναν για πέντε σχολεία. Το πόσο ενδιαφέρεται το Υπουργείο φαίνεται από την δήλωση του κ Κόπτση όταν επισκέφτηκε το σχολείο: «έχουμε 13.000 σχολεία δεν μπορούμε να προσλάβουμε 13.000 ψυχολόγους» Αντίθετα βέβαια προσλαμβάνονται αστυνομικοί για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ενώ για τα σχολεία μόλις 400 ψυχολόγοι! Τι προλαβαίνει να κάνει ένας ψυχολόγος από τον Δεκέμβριο μέχρι την λήξη του σχολικού έτους όταν του αναλογούν κατά μέσο όρο 1200 μαθητές;

Η υποκρισία και η γύμνια όμως του υπουργείου δεν έχει τέλος. Εγκαινιάζει την χρονιά με πανάκριβα προγράμματα εντατικοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος, φορτώνοντας μεγαλύτερο άγχος σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, αντί να λάβει μέτρα πρόληψης και στήριξης των μαθητών. Δαπανά 250.000 ευρώ για τον κακόφημο διαγωνισμό PISA και 834.000 ευρώ για την Τράπεζα θεμάτων. Με ποιο τρόπο επιλέγει η επίσημη διοίκηση να κατανείμει τους πόρους στην εκπαίδευση είναι ενδεικτικό των στόχων που έχει.

Μετά από σχεδόν δύο χρόνια εγκλεισμού και  διακοπής της ομαλής εκπαιδευτικής διαδικασίας το ΙΕΠ αντί να καταρτίσει  παιδαγωγικά προγράμματα επανένταξης των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία και μέτρα υποστήριξης και συμβουλευτικής των οικογενειών, αξιολογεί ως πιο σημαντικό να σχεδιάσει την αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων για τα οποία θα δοθούν συνολικά  17,8 εκατομμύρια ευρώ. Στην συγκεκριμένη συγκυρία που βιώνουμε το τι ιεραρχεί ως πιο σημαντικό μία κυβέρνηση δείχνει και την αδιαφορία της για τις πραγματικές ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων του πληθυσμού.

Το Υπουργείο συνεχίζει τις συγχωνεύσεις σχολείων, δημιουργώντας σχολεία «τέρατα» ως προς τον αριθμό των μαθητών, μέσα στα οποία οι εκπαιδευτικοί με ελαστικές σχέσεις εργασίας που είναι τοποθετημένοι σε δύο και τρία σχολεία δεν προλαβαίνουν ούτε τα ονόματα των μαθητών να μάθουν. Το 54 Γυμνάσιο προέκυψε από συγχώνευση του 53 και 54 Γυμνασίου, έχει 450 παιδιά και μόνο 25 εκπαιδευτικούς με πλήρη απασχόληση στο σχολείο, αφού οι υπόλοιποι συνάδελφοι είναι αναπληρωτές ή συμπληρώνουν και σε άλλα σχολεία. Η έλλειψη προσωπικού, με ευθύνη του Υπουργείου, οδηγεί ακόμη και σε μείωση ωρολογίου προγράμματος σε μαθήματα όπως η Γυμναστική, προκειμένου ένας εκπαιδευτικός να καλύψει τις ανάγκες 45 παιδιών. Πώς άραγε εξασφαλίζεται ο απαραίτητος ποιοτικός παιδαγωγικός χρόνος όταν εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν σε δύο και τρία σχολεία μόλις τον Δεκέμβριο;

Με περισσό θράσος μιλάει για πολιτικές συμπερίληψης,  ενώ απογυμνώνει τις δομές ειδικής αγωγής αφήνοντας τα παιδιά αβοήθητα. Τα κενά στην Ειδική Αγωγή παραμένουν τεράστια με ό τι αυτό συνεπάγεται για την συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξή τους.

Αντί να προετοιμάσει την εκπαιδευτική κοινότητα ώστε να αντιμετωπίζει τα εντεινόμενα κρούσματα βίας, στοχεύει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων [αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων] κι επομένως στον αποκλεισμό μαθητών από ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση [κακά και καλά σχολεία με συνέπεια υποχρηματοδότηση για τα κακά σχολεία], γκετοποίηση ολόκληρων περιοχών, αποψίλωση της γειτονιάς με την δημιουργία πρότυπων σχολείων στα οποία δεν έχουν θέση οι κάτοικοι της περιοχής. Όλα αυτά δεν είναι αθώα : οδηγούν σε μία ταξική εκπαίδευση που θα αναπαράγει συνεχώς φαινόμενα αποκλεισμού, κοινωνικής περιθωριοποίησης, διάλυση του κοινωνικού ιστού και βίας. Επομένως όποιος υπηρετεί αυτή την πολιτική δεν έχει δικαίωμα με κροκοδείλια δάκρυα να λέει ότι προσπαθεί για την μείωση της κοινωνικής βίας.

Φυσικά στην υπηρεσία της κυβέρνησης, με στόχο την αποποίηση των τεράστιων ευθυνών της,  λειτουργούν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Τα ΜΜΕ στον βωμό της τηλεθέασης αλλά και της πολιτικής σκοπιμότητας για την στοχοποίηση του εκπαιδευτικού, επιδίδονται σε ένα κυνήγι μαγισσών και με επικίνδυνο τρόπο αποκρύπτουν τις πραγματικές συνθήκες μέσα στις οποίες εκπαιδευτικοί και μαθητές βιώνουν την σχολική πραγματικότητα. Το έργο είναι γνωστό: αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη, αθωώνουν το Υπουργείο, ωθούν σε μία τεχνητή όξυνση ανάμεσα σε γονείς-εκπαιδευτικούς-μαθητές, ανοίγουν συνειδητά τον δρόμο για περισσότερη καταστολή κι αυταρχισμό.

Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι τεράστιες.

Η πολιτική της συρρίκνωσης των δημόσιων δομών ψυχικής υγείας και του Κράτους Πρόνοιας, η φτωχοποίηση μεγάλου τμήματος του πληθυσμού, η άγρια επίθεση σε δικαιώματα, η έξαρση της κρατικής βίας και του αυταρχισμού, η αύξηση της ανεργίας, παράγουν ένα εκρηκτικό μίγμα του οποίου τα αποτελέσματα βλέπουμε εδώ και καιρό. Έκθεση της UNICEF προειδοποιεί ότι σχεδόν δύο χρόνια μετά την πανδημία, ο εκτεταμένος αντίκτυπος της COVID-19 συνεχίζει να βαθαίνει, αυξάνοντας τη φτώχεια, κι εδραιώνοντας την ανισότητα. Μπροστά στο αδιέξοδο αυτό η συζήτηση πρέπει να ανοίξει χωρίς κραυγές και με απόλυτο σεβασμό στην εκπαιδευτική διαδικασία για ένα δημόσιο-μαζικό- δωρεάν σχολείο που μπροστά στην κατάσταση αυτή, τουλάχιστον δεν θα οξύνει, αλλά θα αμβλύνει τις ταξικές-κοινωνικές αντιθέσεις.

Π

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Live/ Βουλή (3 μ.μ.): Συζήτηση για άδεια ανατροφής τέκνου των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών

Επόμενο άρθρο

ΑΣΕΠ: Σε ποιούς Δήμους ανοίγουν θέσεις εργασίας

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

ΑΣΕΠ: Σε ποιούς Δήμους ανοίγουν θέσεις εργασίας

Οι πληρωμές από Υπουργείο Εργασίας, e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ για την εβδομάδα 23-27 Μαΐου

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.