Το αίτημα να εξεταστούν εξ αποστάσεως οι μαθητές που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας καταθέτει μαθήτρια της Β’ Λυκείου προς την υπουργό Παιδείας
Το ζήτημα της εξέτασης των μαθητών που λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας δεν παρακολουθούν τα δια ζώσης μαθήματα αλλά αντ’ αυτού συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση θέτει με επιστολή της προς την υπουργό Παιδείας, , μαθήτρια της Β’ Λυκείου.
Η πραγματικότητα που βιώνουν οι εν λόγω μαθητές είναι ότι παρόλο που τα διαδικτυακά μαθήματα επίσημα ξεκίνησαν 01/11/2021 οι ελλείψεις και τα κενά είχαν ως αποτέλεσμα στην ουσία τα μαθήματα να μπουν σε κανονική ροή πολύ αργότερα, με συνέπειες ως προς την ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης.
Αυτό το γεγονός μπορεί να μην προβληματίζει το υπουργείο Παιδείας ως προς την ισότιμη αντιμετώπιση των μαθητών που έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας, αλλά το προβληματίζει η εξ αποστάσεως εξέταση;
Αυτό είναι το ερώτημα που θέτει στην ουσία η μαθήτρια τόσο προς την υπουργό Παιδείας όσο και προς το Γραφείο του Πρωθυπουργού.
Ολόκληρη η επιστολή
«Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Είμαι μαθήτρια της Β΄ Λυκείου, που κατά την φετινή σχολική χρονιά παρακολουθώ μαθήματα στα διαδικτυακά τμήματα της Περιφέρειας Αττικής, τα οποία λειτουργούν παρέχοντας σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές/τριες που δεν δύνανται να παρακολουθούν με φυσική παρουσία στο σχολείο τους λόγω των σοβαρών προβλημάτων υγείας σε συνθήκες έξαρσης της πανδημίας.
Απευθύνομαι σε εσάς γιατί, ενώ η πολιτεία αρχικά είχε μεριμνήσει συγκροτώντας τα διαδικτυακά τμήματα, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η υγεία των μαθητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες είτε οι ίδιοι είτε το οικογενειακό περιβάλλον τους, τώρα που πλησιάζουμε στην εξεταστική περίοδο αναγκαζόμαστε να επιστρέψουμε στα σχολεία μας, για να εξεταστούμε. Όμως η παρουσία μας στο σχολείο, όπου συγχρωτίζεται μεγάλος αριθμός ατόμων, δεν έχει πάψει να αποτελεί κίνδυνο για την εύθραυστη υγεία μας.
Επίσης, η εξέτασή μας στο φυσικό σχολείο θα συνιστούσε αδικία σε βάρος μας για τους εξής λόγους: αρχικά τα διαδικτυακά μαθήματα άρχισαν επίσημα 1/11/2021, στην πραγματικότητα όμως ξεκίνησαν πολύ αργότερα, αφού πολλοί καθηγητές ανέλαβαν υπηρεσία έως και τον Φεβρουάριο. Συνεπώς η διδακτέα ύλη δεν είναι εφικτό να ολοκληρωθεί και φυσικά είναι αδύνατο να αφομοιωθεί από εμάς. Παρ’ όλα αυτά καλούμαστε να εξεταστούμε στην ίδια ύλη με τους συμμαθητές μας του «κανονικού» μας σχολείου και μάλιστα με .
Επιπλέον, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως εσείς η ίδια, κυρία Υπουργέ, έχετε αναφέρει επανειλημμένως ότι η συνιστά ένα πολύτιμο εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία, όμως, όπως είπατε, δεν μπορεί να αναπληρώσει τη δια ζώσης διδασκαλία! Γι’ αυτό το λόγο εμείς βρισκόμαστε σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους μαθητές του φυσικού σχολείου.
Για τους παραπάνω λόγους, εύλογο είναι να ζητάμε να μην θέσετε σε κίνδυνο την υγεία μας αποδεικνύοντας έτσι στην πράξη αυτό που εσείς η ίδια τονίζετε, ότι δηλαδή είναι προτεραιότητά σας η ισότιμη και απρόσκοπτη πρόσβαση όλων στην εκπαίδευση. Θα μπορούσε, επομένως, να υπάρξει ειδική ρύθμιση, ώστε να εξεταστούμε εξ αποστάσεως μέσω Webex, όπως έγινε και στα Πανεπιστήμια τα δυο περασμένα έτη. Μια τέτοια διαδικασία εξάλλου δε θα επέφερε κανένα οικονομικό κόστος για το κράτος μας και ούτε θα αποτελούσε αδικία προς τους άλλους εξεταζομένους.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.»
Π
που μοριοδοτεί και στους δύο πίνακες
Το αίτημα να εξεταστούν εξ αποστάσεως οι μαθητές που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας καταθέτει μαθήτρια της Β’ Λυκείου προς την υπουργό Παιδείας
Το ζήτημα της εξέτασης των μαθητών που λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας δεν παρακολουθούν τα δια ζώσης μαθήματα αλλά αντ’ αυτού συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση θέτει με επιστολή της προς την υπουργό Παιδείας, , μαθήτρια της Β’ Λυκείου.
Η πραγματικότητα που βιώνουν οι εν λόγω μαθητές είναι ότι παρόλο που τα διαδικτυακά μαθήματα επίσημα ξεκίνησαν 01/11/2021 οι ελλείψεις και τα κενά είχαν ως αποτέλεσμα στην ουσία τα μαθήματα να μπουν σε κανονική ροή πολύ αργότερα, με συνέπειες ως προς την ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης.
Αυτό το γεγονός μπορεί να μην προβληματίζει το υπουργείο Παιδείας ως προς την ισότιμη αντιμετώπιση των μαθητών που έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας, αλλά το προβληματίζει η εξ αποστάσεως εξέταση;
Αυτό είναι το ερώτημα που θέτει στην ουσία η μαθήτρια τόσο προς την υπουργό Παιδείας όσο και προς το Γραφείο του Πρωθυπουργού.
Ολόκληρη η επιστολή
«Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Είμαι μαθήτρια της Β΄ Λυκείου, που κατά την φετινή σχολική χρονιά παρακολουθώ μαθήματα στα διαδικτυακά τμήματα της Περιφέρειας Αττικής, τα οποία λειτουργούν παρέχοντας σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές/τριες που δεν δύνανται να παρακολουθούν με φυσική παρουσία στο σχολείο τους λόγω των σοβαρών προβλημάτων υγείας σε συνθήκες έξαρσης της πανδημίας.
Απευθύνομαι σε εσάς γιατί, ενώ η πολιτεία αρχικά είχε μεριμνήσει συγκροτώντας τα διαδικτυακά τμήματα, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η υγεία των μαθητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες είτε οι ίδιοι είτε το οικογενειακό περιβάλλον τους, τώρα που πλησιάζουμε στην εξεταστική περίοδο αναγκαζόμαστε να επιστρέψουμε στα σχολεία μας, για να εξεταστούμε. Όμως η παρουσία μας στο σχολείο, όπου συγχρωτίζεται μεγάλος αριθμός ατόμων, δεν έχει πάψει να αποτελεί κίνδυνο για την εύθραυστη υγεία μας.
Επίσης, η εξέτασή μας στο φυσικό σχολείο θα συνιστούσε αδικία σε βάρος μας για τους εξής λόγους: αρχικά τα διαδικτυακά μαθήματα άρχισαν επίσημα 1/11/2021, στην πραγματικότητα όμως ξεκίνησαν πολύ αργότερα, αφού πολλοί καθηγητές ανέλαβαν υπηρεσία έως και τον Φεβρουάριο. Συνεπώς η διδακτέα ύλη δεν είναι εφικτό να ολοκληρωθεί και φυσικά είναι αδύνατο να αφομοιωθεί από εμάς. Παρ’ όλα αυτά καλούμαστε να εξεταστούμε στην ίδια ύλη με τους συμμαθητές μας του «κανονικού» μας σχολείου και μάλιστα με .
Επιπλέον, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως εσείς η ίδια, κυρία Υπουργέ, έχετε αναφέρει επανειλημμένως ότι η συνιστά ένα πολύτιμο εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία, όμως, όπως είπατε, δεν μπορεί να αναπληρώσει τη δια ζώσης διδασκαλία! Γι’ αυτό το λόγο εμείς βρισκόμαστε σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους μαθητές του φυσικού σχολείου.
Για τους παραπάνω λόγους, εύλογο είναι να ζητάμε να μην θέσετε σε κίνδυνο την υγεία μας αποδεικνύοντας έτσι στην πράξη αυτό που εσείς η ίδια τονίζετε, ότι δηλαδή είναι προτεραιότητά σας η ισότιμη και απρόσκοπτη πρόσβαση όλων στην εκπαίδευση. Θα μπορούσε, επομένως, να υπάρξει ειδική ρύθμιση, ώστε να εξεταστούμε εξ αποστάσεως μέσω Webex, όπως έγινε και στα Πανεπιστήμια τα δυο περασμένα έτη. Μια τέτοια διαδικασία εξάλλου δε θα επέφερε κανένα οικονομικό κόστος για το κράτος μας και ούτε θα αποτελούσε αδικία προς τους άλλους εξεταζομένους.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.»
Π
που μοριοδοτεί και στους δύο πίνακες