Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Τετάρτη, 14 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Εκπαιδευτικοί: Γιατί είναι άστοχο το μεταβατικό πρόγραμμα σπουδών Φυσικής Γ' Λυκείου 

15 Απριλίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

«Θεωρούμε ότι η επιλογή εφαρμογής ενός Μεταβατικού Προγράμματος είναι άστοχη αυτή την χρονική στιγμή», σημειώνει ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης – Τι αναφέρει για τη Φυσική Γ’ Λυκείου

«Άστοχη» χαρακτηρίζει την επιλογή ενός Μεταβατικού Προγράμματος Σπουδών Γ’ Λυκείου ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, «έχουν εγκριθεί τα για όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου και έχει τεθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή τους στα επόμενα χρόνια. Είναι προφανές ότι διορθωτικές κινήσεις στα υπάρχοντα αναλυτικά προγράμματα και με βάση τα υπάρχοντα σχολικά εγχειρίδια έχουν νόημα, αλλά δεν μπορούν να είναι αποσπασματικές και να ξεκινούν από την Γ Λυκείου».

Παράλληλα, τονίζεται:

«Ως Σύλλογος Φυσικών Κρήτης θεωρούμε αναγκαίο το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Υπουργείο Παιδείας να ανοίξουν δίαυλους επικοινωνίας με τους επιστημονικούς συλλόγους και φορείς, ώστε να μπορούν να είναι αποτελεσματικές οι όποιες αλλαγές και να παρέχουν στους μαθητές μας πραγματικές γνώσεις, καθιστώντας το δημόσιο σχολείο ένα χώρο δημιουργίας και διαμόρφωσης ορθολογικά σκεπτόμενων πολιτών».

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου Κρήτης:

Πριν από μερικές μέρες το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε για την Φυσική , κατά το Σχολικό Έτος 20222023. Το μεταβατικό πρόγραμμα σπουδών επαναφέρει στην ύλη το κεφάλαιο των Κυμάτων που είχε αφαιρεθεί πριν μερικά χρόνια, αφαιρεί το κεφάλαιο των Ρευστών και εισάγει για πρώτη φορά την Κβαντική Μηχανική. Παράλληλα προσαρμόζει το περιεχόμενο του Ηλεκτρομαγνητισμού και τροποποιεί το περιεχόμενο των Ταλαντώσεων και της Μηχανικής Στερεού Σώματος.  

Θεωρούμε ότι η επιλογή εφαρμογής ενός Μεταβατικού Προγράμματος είναι άστοχη αυτή την χρονική στιγμή, καθώς έχουν εγκριθεί τα νέα αναλυτικά προγράμματα για όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου και έχει τεθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή τους στα επόμενα χρόνια. Είναι προφανές ότι διορθωτικές κινήσεις στα υπάρχοντα αναλυτικά προγράμματα και με βάση τα υπάρχοντα σχολικά εγχειρίδια έχουν νόημα, αλλά δεν μπορούν να είναι αποσπασματικές και να ξεκινούν από την Γ Λυκείου. Κάθε αλλαγή οφείλει να ξεκινά από την αρχή, ώστε ο μαθητής να μπορεί να θεμελιώσει κλιμακωτά σε κάθε τάξη τις απαραίτητες έννοιες και ολοκληρώνοντας το σχολείο να έχει αποκτήσει τα γνωστικά εργαλεία για την ζωή του και την μετέπειτα πορεία του.  

Θεωρούμε θετικές τις αλλαγές στο κεφάλαιο του Ηλεκτρομαγνητισμού, καθώς σήμερα διδάσκεται από δύο διαφορετικά βιβλία χωρίς συνοχή μεταξύ τους. Η μείωση της Μηχανικής Στερεού θα πρέπει να συνοδευτεί από τροποποιήσεις της ύλης στην Φυσική της Β Λυκείου, ώστε οι μαθητές να μην συναντήσουν γνωστικές ασυνέχειες. Τέλος, η εισαγωγή της Κβαντικής Μηχανικής είναι σίγουρα σε θετική κατεύθυνση, καθώς η κορυφαία θεωρία του αιώνα μας έρχεται στην σχολική τάξη και στο μάθημα της Φυσικής (να σημειωθεί ότι στοιχεία κβαντικής μηχανικής διδάσκονται στην Χημεία της Γ Λυκείου). Εκτίμηση μας είναι όμως ότι το ύφος του υπάρχοντος σχολικού εγχειριδίου θα «αδικήσει» την Κβαντική Φυσική, δημιουργώντας λάθος εντυπώσεις στους μαθητές. Μια λύση θα ήταν να γίνει επιλογή κάποιων κεφαλαίων από το βιβλίο της Φυσικής Γενικής Παιδείας της Γ Λυκείου που καταργήθηκε πριν από μερικά χρόνια.  

Οι φυσικοί όλα αυτά τα χρόνια έχουν εκφράσει τους προβληματισμούς τους για τα αναλυτικά προγράμματα Φυσικής, τις ώρες και τον τρόπο διδασκαλίας τους. Είναι σίγουρα θετικό ότι πραγματοποιούνται αλλαγές, ειδικά στο κομμάτι του περιεχομένου της Φυσικής σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Κάθε αλλαγή όμως οφείλει να συνοδεύεται από κατάλληλα – σύγχρονα σχολικά εγχειρίδια, ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και βέβαια αντιστοίχιση των ωρών διδασκαλίας με το φόρτο των αναλυτικών Προγραμμάτων. Είναι αδιανόητο σήμερα να καλούνται οι συνάδελφοι Φυσικοί να καλύψουν, ειδικά στην Β Λυκείου, ένα μεγάλο όγκο ύλης, χωρίς να έχουν τις αντίστοιχες διαθέσιμες ώρες διδασκαλίας και ταυτόχρονα να έχουν να διαχειριστούν τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων.  

Ως Σύλλογος Φυσικών Κρήτης θεωρούμε αναγκαίο το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Υπουργείο Παιδείας να ανοίξουν δίαυλους επικοινωνίας με τους επιστημονικούς συλλόγους και φορείς, ώστε να μπορούν να είναι αποτελεσματικές οι όποιες αλλαγές και να παρέχουν στους μαθητές μας πραγματικές γνώσεις, καθιστώντας το δημόσιο σχολείο ένα χώρο δημιουργίας και διαμόρφωσης ορθολογικά σκεπτόμενων πολιτών. 

 που μοριοδοτεί και στους δύο πίνακες

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Πανελλήνιες 2022: Αυστηροί «κόφτες» στις ισοβαθμίες – Ο ρόλος των συντελεστών βαρύτητας

Επόμενο άρθρο

Πίνακες Ειδικής Αγωγής: Γιατί είναι αναγκαίο να έχουμε νέους έως τα τέλη Ιουλίου-Φωνές ανησυχίας των εκπαιδευτικών

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Πίνακες Ειδικής Αγωγής: Γιατί είναι αναγκαίο να έχουμε νέους έως τα τέλη Ιουλίου-Φωνές ανησυχίας των εκπαιδευτικών

Πανελλαδικές 2022: Τα 85 Τμήματα των ΑΕΙ που χορηγούν στους αποφοίτους τους κατευθείαν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.