Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Σύνδεσμος Ιδ. Σχολείων – Ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Να παρακαμφεί το χουντικής προέλευσης κρατικό μονοπώλιο

20 Ιανουαρίου, 2021
Σε Ιδιωτικά, Τριτοβάθμια
ΚΕΡΑΜΕΩΣ
1
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων “καρφώνει” την προηγούμενη κυβέρνηση για ατολμία στο θέμα των Ιδιωτικών Πανεπιστημίων, ενώ τάσσεται υπέρ του νέου νομοσχεδίου ζητώντας μάλιστα τολμηρότερα βήματα στο θέμα της αστυνόμεσυσης των ΑΕΙ.

Να δοθεί το “πράσινο φως” για την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα, ζητά ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων, με σημερινό ανακοινωθέν , ενώ κάνει λόγο για “οπισθοδρομικό και χουντικής προέλευσης κρατικό μονοπώλιο στην ανώτατη εκπαίδευση που εκφράζεται μέσω του άρθρου 16”.

Οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών Σχολείων τάσσονται υπέρ του Σχεδίου Νόμου “Κεραμέως” που βρίσκεται σε δημόσια δημόσια διαβούλευση, τονίζοντας  ότι  “η κατεύθυνση προς την οποία κινείται   είναι θετική”, ενώ υπογραμμίζουν τα εξής:

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στρατιωτικές Σχολές: Γιατί τόσες κενές θέσεις;

Στα αζήτητα οι Στρατιωτικές Σχολές – Χωρίς σπουδαστές ακόμη και η περίφημη Σχολή Ευελπίδων

Ελάχιστη  βάση  εισαγωγής: Η θέσπιση του συντελεστή ελάχιστης βάσης εισαγωγής είναι ένα εργαλείο για την διοίκηση κάθε ιδρύματος ώστε να καθορίζει το επίπεδο γνώσεων των εισακτέων. Είναι ένας ουσιαστικός μηχανισμός για αναβάθμιση του επιπέδου σπουδών, αλλά και παράγοντας που θα δημιουργήσει ένα πρώτο -μικρό, αλλά απαραίτητο- πεδίο ανταγωνισμού ανάμεσα στα ΑΕΙ. Η ύπαρξη μιας γενικής ελάχιστης βάσης εισαγωγής είναι επίσης ένας τρόπος να εξορθολογιστεί το τοπίο των δεκάδων τμημάτων ΑΕΙ που έχουν εμφανιστεί χωρίς κανένα ουσιαστικό αντικείμενο, παρά μόνο την αλόγιστη σπατάλη κρατικών πόρων και την απομύζηση του Έλληνα φορολογούμενου, την γέννηση του φαινομένου του «φοιτητικού τουρισμού»,ενώ ποτέ δεν πρόσφεραν καμία ουσιαστική απάντηση στις ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς .

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ:  Στο ίδιο πνεύμα κινείται και η θέσπιση του ορίου διάρκειας φοίτησης που θα αντιμετωπίσει το φαινόμενο των «αιώνιων» ή «επαγγελματιών» φοιτητών που διατηρούν τη φοιτητική τους ιδιότητα για άλλους λόγους, όμως όχι με στόχο την ολοκλήρωση των σπουδών τους.

Πανεπιστημιακή Αστυνομία: Σημαντικότερο όμως όλων είναι ότι για πρώτη φορά εμφανίζονται διατάξεις που επιχειρούν να βάλουν μια τάξη στο θλιβερό περιβάλλον ανομίας που απαξιώνει τα κρατικά πανεπιστήμια και διασύρει τη χώρα διεθνώς. Ίσως εκεί έπρεπε να γίνουν ακόμα πιο τολμηρά βήματα, δίνοντας τη δυνατότητα και την υποχρέωση σε κάθε ίδρυμα να έχει τις δικές του υπηρεσίες φύλαξης, όπως γίνεται σε πολλά κράτη στον κόσμο.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων:

«Τριτοβάθμια εκπαίδευση: ένα σημαντικό βήμα»

Ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων με ενδιαφέρον παρακολουθεί τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως εκφράζονται με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».

Πάγια θέση των ιδιωτικών σχολείων είναι ότι η αναβάθμιση της Παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες, περνάει μέσα από την αύξηση της ελευθερίας και της αυτονομίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, την ενθάρρυνση του ανταγωνισμού για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τη σύνδεση με την πραγματική οικονομία, την αξιολόγηση από την κοινωνία και την αγορά, αλλά και την εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας, διαφάνειας και τήρησης των νόμων.

Επανειλημμένα, άλλωστε, έχουμε υπογραμμίσει ότι η ευθυγράμμιση με τις καλές πρακτικές του ΟΟΣΑ, κάποιες από τις οποίες πρόσφατα συμπεριλήφθηκαν στο «Σχέδιο Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία» της Επιτροπής Πισσαρίδη, είναι από τις σημαντικότερες δομικές μεταρρυθμίσεις που θα μπορούσαν να αλλάξουν
το εκπαιδευτικό τοπίο προς το καλύτερο.

Συνεπώς, η κατεύθυνση προς την οποία κινείται το νομοσχέδιο είναι θετική. Η θέσπιση του συντελεστή ελάχιστης βάσης εισαγωγής είναι ένα εργαλείο για την διοίκηση κάθε ιδρύματος ώστε να καθορίζει το επίπεδο γνώσεων των εισακτέων.

Είναι ένας ουσιαστικός μηχανισμός για αναβάθμιση του επιπέδου σπουδών, αλλά και παράγοντας που θα δημιουργήσει ένα πρώτο -μικρό, αλλά απαραίτητο- πεδίο ανταγωνισμού ανάμεσα στα ΑΕΙ.

Η ύπαρξη μιας γενικής ελάχιστης βάσης εισαγωγής είναι επίσης ένας τρόπος να εξορθολογιστεί το τοπίο των δεκάδων τμημάτων ΑΕΙ που έχουν εμφανιστεί χωρίς κανένα ουσιαστικό αντικείμενο, παρά μόνο την αλόγιστη σπατάλη κρατικών πόρων και την απομύζηση του Έλληνα φορολογούμενου, την γέννηση του φαινομένου του «φοιτητικού τουρισμού», ενώ ποτέ δεν πρόσφεραν καμία ουσιαστική απάντηση στις ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς.

Στο ίδιο πνεύμα κινείται και η θέσπιση του ορίου διάρκειας φοίτησης που θα αντιμετωπίσει το φαινόμενο των «αιώνιων» ή «επαγγελματιών» φοιτητών που διατηρούν τη φοιτητική τους ιδιότητα για άλλους λόγους, όμως όχι με στόχο την ολοκλήρωση των σπουδών τους.

Σημαντικότερο όμως όλων είναι ότι για πρώτη φορά εμφανίζονται διατάξεις που επιχειρούν να βάλουν μια τάξη στο θλιβερό περιβάλλον ανομίας που απαξιώνει τα κρατικά πανεπιστήμια και διασύρει τη χώρα διεθνώς.

Ίσως εκεί έπρεπε να γίνουν ακόμα πιο τολμηρά βήματα, δίνοντας τη δυνατότητα και την υποχρέωση σε κάθε ίδρυμα να έχει τις δικές του υπηρεσίες φύλαξης, όπως γίνεται σε πολλά κράτη στον κόσμο.

Παρά το γεγονός ότι το νομοσχέδιο κινείται προς την σωστή κατεύθυνση,υπάρχουν ακόμα πολλά να γίνουν.

Το τοπίο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν μπορεί να βελτιωθεί όσο υπάρχει το κρατικό μονοπώλιο.

Είναι πλέον ώριμες οι συνθήκες, με βάση τις δεσμεύσεις τη χώρας μας όπως προκύπτουν από την πρόσφατη απόφαση του δικαστηρίου της ΕΕ, να παρακαμφθεί το οπισθοδρομικό και χουντικής προέλευσης κρατικό μονοπώλιο στην ανώτατη εκπαίδευση που εκφράζεται μέσω του άρθρου 16 (το οποίο έπρεπε να έχει αναθεωρηθεί αν το πολιτικό προσωπικό της προηγούμενης Βουλευτικής περιόδου είχε την ανάλογη τόλμη) και να δοθεί το δικαίωμα επιλογής στους Έλληνες πολίτες.

Ετικέτες: ΑΕΙΕισαγωγή στην Τριτοβάθμια ΕκπαίδευσηΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑΠανεπιστημιακή ΑστυνομίαΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Σχολεία – Αξιολόγηση: Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου

Επόμενο άρθρο

Ο μύθος της Μέδουσας και η αριστουργηματική αντιστροφή του

Σχετικά Άρθρα

Πρότυπα-Πειραματικά: Λήγει σήμερα  η υποβολή αιτήσεων των υποψηφίων μαθητών -Ολες οι δαδικασίες

Πειραματικά σχολεία: Σήμερα η κλήρωση για 3.003 θέσεις

17 Μαΐου, 2024

Σχεδόν 11.000 οι αιτήσεις για τα πειραματικά σχολεία. Για σήμερα Παρασκευή (17/5) έχει προγραμματιστεί η διεξαγωγή της δημόσιας κλήρωσης για...

ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ

Εγκρίθηκε η πρώτη ιδιωτική ιατρική σχολή στην Ελλάδα – Ποια εταιρεία βρίσκεται από πίσω

20 Απριλίου, 2024

Ιδιωτική Ιατρική Σχολή πήρε την πρώτη έγκριση – Η ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού Με μια ανακοίνωση το απόγευμα της Παρασκευής...

Υπουργείο Παιδείας ypourgeio paideias

Οδηγίες για αιτήσεις μετάταξης/απόσπασης εκπαιδευτικών που υποβάλλονται μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (Ν.4440/2016)

6 Απριλίου, 2024

Εγκύκλιο με οδηγίες σχετικά με τις αιτήσεις μετάταξης/απόσπασης εκπαιδευτικών που υποβάλλονται μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (Ν.4440/2016), εξέδωσε σήμερα το...

Nηπιαγωγεία: Από 1 Μαρτίου οι εγγραφές μαθητών

Οι θέσεις κινητικότητας υπαλλήλων του δημοσίου, Α ́ κύκλου 2024

6 Απριλίου, 2024

Υποβολή αιτήσεων από τις 5 έως και τις 15 Απριλίου 2024. Εγκρίθηκαν απο το υπουργείο Εσωτερικών τα αιτήματα των φορέων...

Ανακοίνωση για υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ποινές και χρηματικά πρόστιμα σε όσους αρνούνται

3 Απριλίου, 2024

Την απόφασή του να προχωρήσει στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δηλώνει το υπουργείο Παιδείας. Την απόφασή του να προχωρήσει στην αξιολόγηση...

Επόμενο άρθρο
Ο μύθος της Μέδουσας και η αριστουργηματική αντιστροφή του

Ο μύθος της Μέδουσας και η αριστουργηματική αντιστροφή του

κλειστό σχολείο λουκέτο louketo sxoleio-porta

Σχολεία: Γυμνάσια και Λύκεια από 1 Φεβρουαρίου - Μέτρα ζητούν οι καθηγητές

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.