Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Παρασκευή, 23 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Αδριανουπολίτης: Tα αίτια του αναβρασμού στο ΔΙΠΑΕ

7 Απριλίου, 2022
Σε ipaidia, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Ο Ν. Φίλης για άνοιγμα σχολείων, πανελλήνιες 2021 και εμβολιασμό εκπαιδευτικών

Το υπουργείο Παιδείας ζήτησε από όλα τα Πανεπιστήμια να καταθέσουν τις προτάσεις τους  σχετικά με την εξαγγελθείσα αναμόρφωση του πανεπιστημιακού χάρτη η οποία θα περιλαμβάνει συγχωνεύσεις, καταργήσεις πανεπιστημιακών τμημάτων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Κείμενο του Κωνσταντίνου Αδριανουπολίτη

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Τα Πανεπιστήμια κατέθεσαν τις προτάσεις τους, με τις οποίες ζητούν δημιουργία νέων τμημάτων και όχι συγχωνεύσεις , καταργήσεις, με την εξαίρεση δύο ιδρυμάτων του ΔΙ.ΠΑ.Ε. και του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Θα μείνουμε στο ΔΙ.ΠΑ.Ε. διότι η εισήγησή του, όπως ήλθε στη δημοσιότητα παρουσιάζει, κατά την άποψή μας,  μια ιδιαιτερότητα.

Ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος κ. Αθ. Καίσης πρότεινε τα εξής:

  1. Την κατάργηση του τμήματος Φυσικής με έδρα την Καβάλα δεδομένου ότι ο αριθμός των εισακτέων κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021 – 2022 «είναι μόνο 36 φοιτητές από τους οποίους οι 11 προέρχονται από την κατηγορία των ΓΕΛ».

Η επισήμανση ότι μόνο 11 προέρχονται από τα ΓΕ.Λ. υπονοεί ότι οι υπόλοιποι προέρχονται από τα ΕΠΑ.Λ. οι οποίοι είναι «αδύνατοι» μαθητές και εισήχθησαν με χαμηλή βαθμολογία.

Τα αποτελέσματα των πανελλαδικών του 2021 στο συγκεκριμένο τμήμα όμως, είναι διαφορετικά.

ΤΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ (ΚΑΒΑΛΑ)

 

Μαθητές Γενικών Λυκείων                                        Μαθητές Επαγγελματικών  Λυκείων

Αριθμ. θέσεων/επιτυχόντες                                               Αριθμ. θέσεων/επιτυχόντες

                 201/11                                                                                                10/10

               Βαθμολογίες                                                                             Βαθμολογίες

     πρώτου                  τελευταίου                                             πρώτου                       τελευταίου                                                                                                                                                              

  • 356                                  17.690                            10.860

 

Από τα στοιχεία αυτά παρατηρούμε ότι οι επιτυχόντες/εισακτέοι από τα ΓΕ.Λ. είναι 11 επί συνόλου προσφερόμενων θέσεων 201. Οι προσφερόμενες θέσεις στα ΕΠΑ.Λ. είναι 10  και λόγω του μικρού ποσοστού   εισαγωγής 5% είναι φυσικό οι υποψήφιοι από τα ΕΠΑ.Λ. να κατέβαλαν αυξημένη προσπάθεια για την εισαγωγή τους.

Το γεγονός ότι οι προσφερόμενες θέσεις στα ΓΕ.Λ. είναι 201 και πέτυχαν μόνο 11 θα έπρεπε να προβληματίσει την Διοικούσα Επιτροπή και να υποβάλει βελτιωτικές προτάσεις και όχι να προτείνει κλείσιμο του τμήματος επειδή γράφτηκαν λίγοι. Η ειδικότητα του Φυσικού χαίρει εκτίμησης από τους υποψήφιους και εάν δούμε τα αποτελέσματα του τμήματος φυσικής π.χ. του ΕΚΠΑ, οι προσφερόμενες θέσεις είναι 158 καλύφτηκαν και οι 158, με πολύ υψηλότερες βαθμολογίες (ο τελευταίος εισαχθείς στο ΕΚΠΑ συγκέντρωσε  15.834 μόρια και ο πρώτος του ΔΙ.ΠΑ.Ε. 13.926). Μια πρώτη εξήγηση είναι ότι στο ΔΙ.ΠΑ.Ε. το τμήμα ιδρύθηκε πρόσφατα, οι υποψήφιοι από τα ΓΕ.Λ. στόχευσαν την ειδικότητα σε άλλα Πανεπιστήμια, αλλά λόγω ΕΒΕ έπεσαν έξω και λίγοι  προτίμησαν το ΔΙ.ΠΑ.Ε.

Ο διαχωρισμός όμως των φοιτητών σε προερχόμενους από ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. από τον πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής του ιδρύματος του οποίου προΐσταται αποτελεί, κατά την άποψή μας, διοικητικό και παιδαγωγικό ολίσθημα.

Πάντως εάν υιοθετηθεί από το ΥΠΑΙΘ το σκεπτικό, του κλεισίματος τμημάτων με λίγους εισαχθέντες, θα πρέπει άμεσα να κλείσει και το τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου στο οποίο δεν εισήχθη  κανένας από τα ΓΕ.Λ.

Η Διοικούσα Επιτροπή του ΔΙ.ΠΑ.Ε. είναι διορισμένη, όχι εκλεγμένη και είναι φυσικό να ακολουθεί την πολιτική βούληση του ΥΠΑΙΘ για τα ΕΠΑ.Λ., η οποία είναι απαξιωτική.

Όσον αφορά την ανεξάρτητη αρχή την ΕΘΑΑΕ, η οποία είναι και αυτή διορισμένη από την παρούσα κυβέρνηση και είναι μεν ανεξάρτητη αλλά είναι δύσκολο, όπως αντιλαμβάνεται κανείς,  να αφίσταται από τις κυβερνητικές επιλογές στα θέματα παιδείας.

Τελικά θα επικρατήσει το κυβερνητικό σχέδιο για την αναμόρφωση του πανεπιστημιακού χάρτη, εφόσον η πλειοψηφία στη Βουλή το εξασφαλίζει.

  1. Η κατάργηση του τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος

Το τμήμα αυτό  έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη και προτείνεται η κατάργησή του με το σκεπτικό ότι ο αριθμός των εισακτέων κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021 – 2022 «είναι 90 φοιτητές και μόνο 36 προέρχονται από την κατηγορία των ΓΕΛ». Ας δούμε τα αποτελέσματα των πανελλαδικών του 2021.

 

 

ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

 

Μαθητές Γενικών Λυκείων                                        Μαθητές Επαγγελματικών  Λυκείων

Αριθμ. θέσεων/επιτυχόντες                                               Αριθμ. θέσεων/επιτυχόντες

                 101/36                                                                                                 12/12

               Βαθμολογίες                                                                           Βαθμολογίες

     πρώτου                  τελευταίου                                             πρώτου                       τελευταίου                                                                                                                                                              

       15.791                         9.131                                                    15.315                            13.665

 

 

Το ίδιο φαινόμενο έχουμε και στο τμήμα αυτό.

Εάν καταργηθεί, αυτό σημαίνει ότι δεν θα εισαχθούν νέοι φοιτητές και παλιοί θα μεταφερθούν στις Σέρρες ή θα παραμείνουν στη Θεσσαλονίκη, σε κάθε περίπτωση το εγχείρημα είναι δύσκολο.

 

Το σχέδιο για τις αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη είναι πιο οργανωμένο, σε σχέση με το σχέδιο ΑΘΗΝΑ  του 2013, η μελέτη του οποίου ανατέθηκε σε ιδιωτική εταιρία του ομίλου ΑΚΜΗ.

Αυτή τη φορά το σχέδιο θα μελετηθεί από επιστημονικό όργανο του ακαδημαϊκού χώρου  και η όλη διαχείριση θα είναι ευκολότερη.

Τίθεται ένα μεγάλο ερώτημα, ποια θα είναι η τύχη των φοιτητών των τμημάτων που συγχωνεύονται ή καταργούνται;

Επίσης, ιδιαίτερη δυσκολία θα υπάρξει όταν επιχειρηθεί το κλείσιμο τμημάτων σε περιφερειακά Πανεπιστήμια. Είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει δυσαρέσκεια ή αντίδραση, εκτός από των φοιτητών, από υπουργούς, βουλευτές, μητροπολίτες, περιφερειάρχες, δημάρχους κ.ά. Σε κάθε περίπτωση η αλλαγή του καταστατικού χάρτη θα έχει πολιτικό κόστος, θα το αναλάβει η κυβέρνηση;

Ίδωμεν

Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης

Εκπαιδευτικός – Ερευνητής

Πρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.

The post Αδριανουπολίτης: Tα αίτια του αναβρασμού στο ΔΙΠΑΕ appeared first on Ipaidia.gr.

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Εκπαιδευτικοί: Υποδεχόμαστε τα παιδιά της Ουκρανίας, αλλά «χάνουμε» τα παιδιά του Ελαιώνα…

Επόμενο άρθρο

Κεραμέως: Χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής με το βλέμμα στραμμένο στο 2040

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Κεραμέως: Χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής με το βλέμμα στραμμένο στο 2040

Πάτρα – H Πισπιρίγκου απάντησε: Γιατί το οξύμετρο δεν χτύπησε όταν πέθανε η Τζωρτζίνα

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.