Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Τρίτη, 24 Ιουνίου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Παράλληλη στήριξη: Ο Κυμπουρόπουλος ρίχνει ευθύνες στους …εκπαιδευτικούς για τα κενά

21 Φεβρουαρίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Εξαιτίας της μη προσέλευσης ή άρνησης των θέσεων τα κενά στην παράλληλη στήριξη σύμφωνα με τον ευρωβουλευτή της ΝΔ, και όχι εξαιτίας των προσλήψεων με το σταγονόμετρο

Στους …εκπαιδευτικούς ρίχνει την ευθύνη για τα κενά της στα σχολεία, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Στέλιος Κυμπουρόπουλος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Σε συνάντηση που πραγματοποίησε με την υφυπουργό Παιδείας Ζέττα Μακρή, πρότεινε μάλιστα να δοθεί η δυνατότητα στους γονείς να υποδεικνύουν οι ίδιοι άτομα προς πρόληψη, καθώς όπως υποστήριξε υπάρχουν συνέχεια τα οποία δεν καλύπτονται εξαιτίας της μη προσέλευσης ή άρνησης της θέσεις από τους εκπαιδευτικούς!

Διαφήμιση
Διαφήμιση

«Ο κ. Κυμπουρόπουλος με την πρόταση του αυτή εντέχνως ρίχνει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς για τη μη κάλυψη των κενών στην Παράλληλη Στήριξη και όχι στο πραγματικό υπαίτιο της κατάστασης που δεν είναι άλλο από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, ενώ σχετικά με την παραδοχή της υφυπουργού ότι στις δύο πρώτες φάσεις προσλήψεων εκπαιδευτικών καλύφθηκε μόνο το 63% των αιτήσεων, υπογραμμίζει ότι «είναι συνειδητή απόφαση της εκάστοτε κυβέρνησης η ». 

Επιπλέον, ο σύλλογος σημειώνει ότι «η πρόταση του Ευρωβουλευτή για τη περαιτέρω θεσμοθέτηση του ιδιώτη ειδικού βοηθού μπορεί να φέρει δυσεπίλυτα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς των μαθητών. Με τον τρόπο αυτό το Κράτος αποποιείται των ευθυνών του να παρέχει ποιοτική εκπαίδευση στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» ενώ αποτελεί -όπως τονίζει- και έναν ακόμη τρόπο να καταστρατηγηθούν για μία ακόμη φορά οι πίνακες των αναπληρωτών, τους οποίους απαρτίζουν κατάλληλα εκπαιδευμένοι συνάδελφοι.

Ακολουθεί η ανακοίνωση:

Την Παρασκευή 18/02 ενημερωθήκαμε από τον Ευρωβουλευτή με το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυμπουρόπουλο, μέσω της σελίδας που διατηρεί στα social media, ότι πραγματοποιήθηκε συνάντηση με την υφυπουργό Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή, με κεντρικό θέμα συζήτησης, αλλαγές που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν στην Παράλληλη Στήριξη. Ο κ. Κυμπουρόπουλος πρότεινε να δοθεί η δυνατότητα στους γονείς των παιδιών που δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη, αλλά δεν υποστηρίζονται, να υποδείξουν οι ίδιοι συγκεκριμένο άτομο προς πρόσληψη.

Η πρότασή του στηρίχθηκε όπως τονίζει, στο γεγονός ότι υπάρχουν διαρκή κενά τα όποια δεν καλύπτονται εξαιτίας της μη προσέλευσης ή άρνησης της θέσεις από τους εκπαιδευτικούς!

Ο κ. Κυμπουρόπουλος με την πρόταση του αυτή εντέχνως ρίχνει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς για τη μη κάλυψη των κενών στην Παράλληλη Στήριξη και όχι στο πραγματικό υπαίτιο της κατάστασης που δεν είναι άλλο από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας, κ. Ζέττα Μακρή, η μη κάλυψη όλων των κενών είναι διαχρονικό φαινόμενο στο υπουργείο με τις σχολικές χρονιές 2019-2020 η κάλυψη στο τέλος της χρονιάς να φτάνει στο 83,3% και το 2020-2021 στο 85,4% παρουσιάζοντας το ως επιτυχία της κυβέρνησης, συγκρίνοντας τα ποσοστά κάλυψης με τα αντίστοιχα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

Στην ίδια δήλωση της μάλιστα, η υφυπουργός παραδέχεται ότι με τις δύο πρώτες φάσεις εκπαιδευτικών καλύφθηκε το 63% των αιτήσεων. Από αυτές λιγότερες από τις μισές κατανέμονται σε έναν μαθητή, ενώ στις περισσότερες των περιπτώσεων οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν 2 ή και 3 μαθητές ταυτοχρόνως, γεγονός που καθιστά πολύ συχνά ανέφικτη την υποστήριξη και την εξέλιξή τους.

Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι είναι συνειδητή απόφαση της εκάστοτε κυβέρνησης η υποστελέχωση της Παράλληλης Στήριξης, καθώς, δεν καλύπτει εγκαίρως τα κενά που υπάρχουν, κατακερματίζει τις ώρες υποστήριξης ανά μαθητή, ενώ ένα ποσοστό μαθητών μένει χωρίς υποστήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Ακόμη η πρόταση του Ευρωβουλευτή για τη περαιτέρω θεσμοθέτηση του ιδιώτη ειδικού βοηθού μπορεί να φέρει δυσεπίλυτα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς των μαθητών. Με τον τρόπο αυτό το Κράτος αποποιείται των ευθυνών του να παρέχει ποιοτική εκπαίδευση στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ο γονέας ή κηδεμόνας θα πρέπει να αναζητά την/τον εκπαιδευτικό που θα υποστηρίζει το παιδί του, αναπτύσσοντας με αυτόν τον τρόπο ένα πελατειακό σύστημα που ως πρωταρχικός στόχος θα είναι το οικονομικό κέρδος και όχι το παιδαγωγικό όφελος των μαθητών. Παράλληλα, είναι ένας τρόπος να καταστρατηγηθούν για μία ακόμη φορά οι πίνακες των αναπληρωτών, τους οποίους απαρτίζουν κατάλληλα εκπαιδευμένοι συνάδελφοι.

Αντίθετα αυτό που ισχύει σήμερα με τους ιδιώτες ειδικούς βοηθούς, πολλές φορές δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι, σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι εκπαιδευτικοί και ως εκ τούτου δεν μπορούν να υποστηρίξουν κατάλληλα τους μαθητές. Το γεγονός αυτό αποτελεί υποβάθμιση της εκπαιδευτικής παροχής και όχι αναβάθμιση. Αντίθετα λοιπόν με τις προτάσεις του κ. Κυμπουρόπουλου, οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν τροχοπέδη στην ισότιμη εκπαίδευση των μαθητών μας, υπάρχουν άλλες οι οποίες μπορούν να τους βοηθήσουν ουσιαστικά. Πιο συγκεκριμένα, θα μπορούσε να προτείνει τη θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων και μονιμοποίηση των αναπληρωτών της Παράλληλης Στήριξης καθώς όσοι εργάζονται σε αυτό το θεσμό, εργάζονται με το καθεστώς του αναπληρωτή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η ίδια υφυπουργός οι περιπτώσεις των μαθητών που χρήζουν Παράλληλης Στήριξης συνεχώς και αυξάνονται. Ειδικά στο θεσμό της Παράλληλης Στήριξης η χρηματοδότηση γίνεται διαχρονικά μόνο από πόρους του ΕΣΠΑ.

Με τη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών και τη χρηματοδότηση τους από τον κρατικό προϋπολογισμό μπορούν να απελευθερωθούν αυτοί οι πόροι, ώστε να εξοπλιστούν οι εκπαιδευτικές μονάδες καταλλήλως, με το εποπτικό και τεχνολογικό εξοπλισμό που απαιτείται. Ακόμη, όσον αφορά τους πίνακες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα πρέπει να καλύπτουν έκτακτα κενά, επισημαίνουμε για μία ακόμη φορά ότι αυτοί θα πρέπει να είναι συνεχώς ανοιχτοί και να καταρτίζονται βάσει του βασικού πτυχίου και της προϋπηρεσίας, ώστε να μην αποκλείεται κανένας εκπαιδευτικός από την εργασία. Παράλληλα, θα μπορούσε να προταθεί και η αύξηση του μισθού των εκπαιδευτικών, ώστε να αποτελέσει ένα παραπάνω κίνητρο για τον νέο επιστήμονα να εκπαιδευτεί και να εργαστεί σε αυτήν.

Τέλος, θα μπορούσαν να προταθούν καλές πρακτικές και σύγχρονες μέθοδοι συνεκπαίδευσης και συνδιδασκαλίας, βάσει της ελληνικής και διεθνούς πρακτικής και βιβλιογραφίας, για ένα συμπεριληπτικό σχολείο με ισότιμη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές. Η μη κάλυψη ή μη έγκαιρη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών έστω και ενός μαθητή θα πρέπει να θεωρείται αποτυχία και όχι λόγος για θριαμβολογία. Βάσει όλων των παραπάνω, καλούμε τον Ευρωβουλευτή κ. Κυμπουρόπουλο να ανακαλέσει τις προτάσεις που πραγματοποίησε στην κ. Ζέττα Μακρή για την Παράλληλη Στήριξη.

Τον καλούμε να λάβει υπόψιν τις παραπάνω θέσεις μας και να αναλάβει δράσεις για την πραγματική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και της δημόσιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, μακριά από κάθε εμπορευματοποίηση των ίδιων των εκπαιδευτικών.

Επίσης, για την πραγματική αναβάθμιση της παρεχόμενης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, προτείνουμε στο Υπουργείο να πραγματοποιήσει συναντήσεις με τους επιστημονικούς συλλόγους των εκπαιδευτικών που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο χώρο, φορείς και συλλόγους των ίδιων των αναπήρων, αλλά και των γονέων. Τέλος, καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει θέση για τις συγκεκριμένες δηλώσεις που το μόνο αποτέλεσμα τους μπορεί να είναι η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου, αλλά και να αναλάβει δράσεις, ώστε οι προτάσεις αυτές να μην πραγματοποιηθούν και με τον τρόπο αυτό να προστατευτούν τα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών.

Με εκτίμηση, Το Δ.Σ. του ΣΑΤΕΑ

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Παν. Πελοποννήσου: Σήμερα η ανάθεση σε ΕΔΕ για τη διερεύνηση καταγγελίας για σεξουαλική παρενόχληση φοιτητριών από καθηγητή

Επόμενο άρθρο

ΝΕΟ σοκ! 69χρονος σκότωσε την 79χρονη γυναίκα του

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

ΝΕΟ σοκ! 69χρονος σκότωσε την 79χρονη γυναίκα του

Επιστολή γονέων: 20 μαθητές μένουν αβοήθητοι, χωρίς τμήμα ένταξης

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.