Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Δευτέρα, 12 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των Γυμνασίων και Λυκείων από το ΙΕΠ ή «πώς να ξεγελάσεις τους ιθαγενείς με χάντρες και με καθρεφτάκια»

6 Φεβρουαρίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Ο εκπαιδευτικός Γιώργος Καββαδίας γράφει για τις αθέατες πλευρές των εσωτερικών κανονισμών που προωθεί το ΙΕΠ στα σχολεία

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΦΕΚ 491/τ.Β΄/09-02-2021 κατόπιν της υπ΄αριθμ. 50/22-10-2020 Πράξης του ΔΣ του ΙΕΠ)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Οι οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) προς όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας που αφορούν στην εμφάνιση των μαθητών, στη συμπεριφορά, στα δικαιώματα και στις υποχρεώσεις μαθητών και εκπαιδευτικών στον ενδεικτικό  Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας των Γυμνασίων και Λυκείων.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

«Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας»

Άλλη μια καινοτομία στο όνομα της παιδαγωγικής ευαισθησίας σερβίρει ως πολύτιμο δώρο στην εκπαιδευτική κοινότητα το ΥΠΑΙΘ, αυτή τη φορά με το επίχρυσο περιτύλιγμα της παιδαγωγικής μέριμνας και της αναβάθμισης της σχολικής ζωής. «Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας» όμως, όταν τέτοια αγαθά «προσφέρονται» από ένα υπουργείο που κατεδαφίζει και ξεπουλά το δημόσιο σχολείο κι από μια Υπουργό που αγνοεί βασικές αρχές της Παιδαγωγικής και αποκλείει ρατσιστικά χιλιάδες μαθητές των χαμηλότερων κοινωνικών τάξεων και  στρωμάτων και απομακρυσμένων περιοχών της χώρας με την Τράπεζα θυμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και τη γενικότερη αντιεκπαιδευτική της πολιτική.

Μια εύσχημη και καλοστημένη παιδαγωγική ρητορική ωστόσο, η οποία δε θα άφηνε ασυγκίνητο και τον πλέον κακοπροαίρετο ή καχύποπτο αναγνώστη καλύπτει τον Εσωτερικό Κανονισμό, μια έκθεση ιδεών  που δίνει την ψευδαίσθηση της συλλογικής και δημοκρατικής οργάνωσης του σχολείου, όπου όλοι οι φορείς συμμετέχουν και συναποφασίζουν. Όμως στην ουσία τα πάντα επιβάλλονται από τα πάνω με δεδομένη την αυταρχική δομή και λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.

Άλλωστε μια προσεκτική ανάγνωση του ενδεικτικού ΕΚ του ΙΕΠ αρκεί. Αναφέρεται συγκεκριμένα: «Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων και βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές…»

Άρα η συμμετοχή στη σύνταξη του κανονισμού είναι συνενοχή που καταλήγει σε συνδιαχείριση στο πλέον αντιδραστικό και αντιπαιδαγωγικό έργο της εποπτείας, της καταστολής και της πειθάρχησης των μαθητών μας. 

  ” Όταν ακούω τάξη ανθρώπινο κρέας μου μυρίζει”

Ο στόχος μιας τέτοιας διαχείρισης είναι διπλός: από τη μια παρουσιάζει στην κοινωνία μια εξωραϊσμένη εικόνα των πλέον αντιδραστικών εκπαιδευτικών πολιτικών που εφαρμόζει, με μηδαμινό άλλωστε κόστος, αφού οι δαπάνες για το δημόσιο σχολείο συρρικνώνονται συστηματικά για να περισσέψει κανένα ευρώ για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις που εισβάλλουν από την πίσω πόρτα η μια μετά την άλλη, κι από την άλλη, αξιοποιώντας με τέχνη το δόγμα της «ατομικής ευθύνης», επιδιώκει να μεταθέσει για άλλη μια φορά την ευθύνη για τα προβλήματα της ενδοσχολικής κοινότητας αποκλειστικά και μόνο στους εκπαιδευτικούς – να μην ξεχνάμε πως επιλέγουν οι ίδιοι τον σύμβουλο με διαδικασίες προσοντοαξιολόγησης- που καλούνται να αναλάβουν πολλαπλούς και επικίνδυνους ρόλους κρατώντας λεπτές ισορροπίες στο τεντωμένο σκοινί ενός ήδη ποδοπατημένου δημόσιου σχολείου που έχει αφεθεί στη μοίρα του και στα νύχια των ιδιωτικών συμφερόντων.

Είναι ολοφάνερο πως ο πραγματικός του στόχος είναι να μεταφέρει τους κατασταλτικούς μηχανισμούς στην καρδιά της κοινότητας μετατρέποντας τους εκπαιδευτικούς σε παιδονόμους-ελεγκτές των μαθητικών στάσεων και συμπεριφορών πίσω από τη μάσκα του Συμβούλου Σχολικής ζωής.

Στο στόχαστρο η οργανωμένη δράση & οι μαθητικές κινητοποιήσεις

Η κυβέρνηση και το υπουργείο όταν αναφέρονται σε «κρίσεις» στην εκπαιδευτική κοινότητα και σε «ακραίες» και  «αντικοινωνικές» συμπεριφορές μαθητών, εννοούν κυρίως τις  αποχές, τις καταλήψεις, τις παραστάσεις διαμαρτυρίας και την ζωντανή, ουσιαστική αγωνιστική δράση τους. Η οργανωμένη δράση των μαθητών και οι μορφές πάλης που επιλέγουν κάθε φόρα μέσα από συλλογικές διαδικασίες για τα σοβαρά ζητήματα που τους απασχολούν αποτελούν υγιή, παιδαγωγική και υπεύθυνη κοινωνική στάση. Από την άλλη όμως οι «αθώοι» κατά τ’ άλλα θεσμοί είναι αυτοί που κάτω από ορισμένες συνθήκες και συγκυρίες λειτουργούν ως μηχανισμοί  καθοδήγησης συμπεριφορών, διαθέσεων και ιδεολογικού παρεμβατισμού, μηχανισμοί καταστολής κόντρα και έξω από τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και των νέων συνολικά. 

Αιτήματα που προβάλλει η εκπαιδευτική κοινότητα: 

Τη στελέχωση όλων των σχολικών μονάδων και όλων των δομών συμβουλευτικής, παιδαγωγικής και ψυχολογικής υποστήριξης με μόνιμο εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, κλπ). 

Πρόσληψη του απαραίτητου υποστηρικτικού και βοηθητικού προσωπικού με συμβάσεις μόνιμης και σταθερής εργασίας. 

Να μη στερηθεί κανένας μαθητής την απαραίτητη εξειδικευμένη βοήθεια που έχει ανάγκη, από την κατάλληλη ειδικότητα 

Μόνιμο  προσωπικό στα τμήματα ένταξης. 

Γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής από τον κρατικό προϋπολογισμό. 

Όχι περικοπές στην υγεία και την παιδεία. 

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Δεκάδες ανοιχτές θέσεις εργασίας σε Nestlé, Teleperformance και Pet City

Επόμενο άρθρο

Facebook: Προσοχή – Νέος ιός μέσω Messenger – Τι να κάνετε

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Facebook: Προσοχή - Νέος ιός μέσω Messenger - Τι να κάνετε

"Απολογία" του ΙΕΠ για την έγκριση των προγραμμάτων της "Ελληνικής Αγωγής" του Άδωνι Γεωργιάδη

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.