Κατακτώντας τον έναν τομέα μετά τον άλλον, η ρομποτική εισέρχεται δυναμικά και στον χώρο της εκπαίδευσης.
Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ΚΟΙΡΟ3Ε, ανθρωπόμορφα ρομπότ χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη ειδικά σχεδιασμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Ένα τέτοιο πρόγραμμα υλοποιείται στο Κέντρο Παιδιού και Γονέα για επιλεγμένες περιπτώσεις μαθησιακών δυσκολιών.
Το πρόγραμμα με πρωταγωνιστή το ρομπότ ΝΑΟ ξεκίνησε με πρωτοβουλία του εργαστηρίου Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου με Μηχανές, που ανήκει στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.
Συμμετέχουν σε αυτό το νοσοκομείο Παπαγεωργίου, η Πράξις, η Euroaction και το Κέντρο Παιδιού – Γονέα.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά τρίτης και τετάρτης δημοτικού, που παρακολουθούν 24 συνεδρίες των 45 λεπτών, με τον ΝΑΟ και ειδική παιδαγωγό.
Τα εκπαιδευτικά σεμινάρια έχουν στόχο τη βελτίωση του γραπτού λόγου και της μνήμης.
Σύμφωνα με τις πρώτες παρατηρήσεις αλλά και την ανατροφοδότηση γονέων και παιδιών, το πρόγραμμα φαίνεται να βοηθάει τα μικρά παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες, καθώς το μαθησιακό περιβάλλον είναι πιο ελκυστικό, πιο συμμετοχικό.
Όπως ανέφερε ο καθηγητής Τεχνικών Πληροφορικής του ΔΙΠΑΕ Βασίλης Καμπουρλάζος, που ήταν ο επικεφαλής της τεχνικής ομάδας που ανέπτυξε τον ΝΑΟ, η μεγάλη δυσκολία είναι να γίνει το ρομπότ διαδραστικό ώστε να κρατά την προσοχή του παιδιού.
Προς το παρόν το περιβάλλον εφαρμογής είναι δομημένο και δεν αντιμετωπίζει απρόβλεπτες καταστάσεις.
Ο ίδιος προέβλεψε ότι είναι θέμα χρόνου τα ρομπότ να μπουν δυναμικά στην καθημερινότητά μας, από το σχολείο μέχρι τη δουλειά και την ψυχαγωγία, αλλά πάντως «ο άνθρωπος θα έχει τον πρώτο λόγο πάντοτε τα ρομπότ θα είναι βοηθοί».
ΠΗΓΗ: ΕΡΤ3 ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΛΕΞΙΑ ΚΑΛΑΪΤΖΗ, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΝΙΚΟΣ ΠΙΤΣΙΑΚΙΔΗΣ