Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

«Πρότυπα» ΕΠΑΛ χωρίς καινοτομίες και πειραματισμό!

22 Αυγούστου, 2021
Σε Απόψεις, Δευτεροβάθμια, Εκπαίδευση, Εκπαιδευτική πολιτική
Κεραμέως
1
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Πραγματικά μόνο έκπληξη και απορία νιώσαμε διαβάζοντας το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα της Α΄ τάξης στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια, που λειτουργούν με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας από την σχολική χρονιά 2021-2022.

Γράφει ο Θέμης Κοτσιφάκης*

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Προσλήψεις 14.641 αναπληρωτών Α/θμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση

Συγκεκριμένα, με την Υπουργική Απόφαση της κας Ζ. Μακρή, που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ (τ.Β΄3470/29-7-21), καταργείται ολόκληρη η ενότητα των μαθημάτων προσανατολισμού καθώς και η δυνατότητα επιλογών των μαθητών και μαθητριών ανάμεσα σε μαθήματα τομέων ανάλογα με τα  ενδιαφέροντά τους.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Στην πραγματικότητα καταργούνται όλα τα μαθήματα που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα της Α΄ ΕΠΑΛ με τη μεταρρύθμιση των ΕΠΑΛ του ν. 4386/16, από το σχολ. έτος 2016-17, που αποτελούσαν σημαντικές καινοτομίες. Τέτοια μαθήματα ήταν : Η Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων (3 ώρες), η Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία (ΕΕΤ), ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (2 ώρες) και ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός- Ασφάλεια & Υγεία στο Χώρο Εργασίας (2 ώρες).

Δηλαδή, ό,τι πιο καινοτόμο, σύγχρονο, πειραματικό και ενεργοποιό στοιχείο για τους μαθητές και τις μαθήτριες των ΕΠΑΛ, με στόχο την ομαλή ένταξή τους στο επαγγελματικό λύκειο και τη θετική εκπαιδευτική τους εξέλιξη, καταργείται στο όνομα του προτύπου και της αριστείας!!

Ας όμως λίγο  πιο αναλυτικά τι είναι ακριβώς τα μαθήματα που καταργούνται:

Σε ό,τι αφορά το μάθημα της «Ερευνητικής Εργασίας στην Τεχνολογία», όπως αναφέρεται σε παλαιότερα έγγραφα του ΥΠΑΙΘ, μετά από εισηγήσεις του ΙΕΠ, σκοπός του είναι «να φέρει τους μαθητές/μαθήτριες σε επαφή τόσο με την ερευνητική μεθοδολογία όσο και με τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται σε διάφορα επαγγέλματα και αντιστοιχούν στους υφιστάμενους τομείς και ειδικότητες του ΕΠΑ.Λ., καθώς και αυτές που χρησιμοποιούνται σε τοπικές παραγωγικές δραστηριότητες.

Δεδομένου ότι η Α΄ τάξη αποτελεί την τάξη υποδοχής των μαθητών στο Επαγγελματικό Λύκειο, είναι σημαντικό το Ωρολόγιο Πρόγραμμα και ο τρόπος διεξαγωγής της διδασκαλίας να παρέχουν στους μαθητές/μαθήτριες τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τις κλίσεις και τις δεξιότητές τους με πολλαπλούς τρόπους, καθώς και να τους ενθαρρύνουν και να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους μέσα από καινοτόμες δραστηριότητες ομαδικής εργασίας. Παράλληλα με τη διεύρυνση των προσλαμβανόμενων ερεθισμάτων, επιχειρείται να αναπτυχθεί το ενδιαφέρον των μαθητών/ μαθητριών για πιθανές επαγγελματικές διεξόδους τους για το περιεχόμενο των αντίστοιχων σπουδών».

Εξάλλου, για το μάθημα «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός-Ασφάλεια και Υγεία στο χώρο εργασίας», όπως αναφέρεται σε παλαιότερα έγγραφα του ΥΠΑΙΘ μετά από εισηγήσεις του ΙΕΠ, «προσφέρεται για ουσιαστικό διάλογο, για διερευνητική και ανακαλυπτική μάθηση. Τα θέματα θα πρέπει να προσεγγίζονται με συμμετοχικές και βιωματικές μεθοδολογίες που προωθούν την ανακαλυπτική μάθηση και καλλιεργούν ικανότητες, δεξιότητες και στάσεις».

Η Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων (Ζ.Δ.Δ.), όπως αναφέρεται επίσης σε παλαιότερα έγγραφα του ΥΠΑΙΘ μετά από εισηγήσεις του ΙΕΠ, «δίνει τη δυνατότητα στη σχολική μονάδα να διαμορφώσει από κοινού ένα σύνολο εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σύμφωνα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα, τόσο των μαθητών/μαθητριών όσο και της τοπικής κοινωνίας.

Η καινοτομία αυτή βασίζεται στην αναμόρφωση του σχολικού χρόνου και στην καλλιέργεια συνεργατικής προσέγγισης της μάθησης. Σκοπεύει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της συλλογικής προσπάθειας και της βιωματικής δράσης του/της μαθητή/μαθήτριας μέσα από δραστηριότητες ειδικά σχεδιασμένες για συγκεκριμένη σχολική μονάδα. Σκοπεύει, επίσης, στη δημιουργία ενός ευχάριστου και δημιουργικού περιβάλλοντος, όπου η μάθηση και η διδασκαλία δεν αντιμετωπίζονται ως παθητική αποδοχή αποσπασματικών γνώσεων. Η αξιοποίηση των κλίσεων των μαθητών/μαθητριών και της δημιουργικής τους έκφρασης, η πνευματική καλλιέργεια, η ολοκλήρωση της προσωπικότητας του/της μαθητή/μαθήτριας, καθώς και η συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας αποτελούν πρωταρχικούς σκοπούς της «Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων».

Η αξιοποίηση της Ζ.Δ.Δ. παρέχει τη δυνατότητα της καλλιέργειας των ιδιαίτερων κλίσεων και δεξιοτήτων των μαθητών/μαθητριών, της ευαισθητοποίησής τους σε θέματα ευρύτερου κοινωνικού ενδιαφέροντος αλλά και ανάπτυξης συλλογικού πνεύματος. Στο πλαίσιο της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων οι μαθητές/μαθήτριες αναπτύσσουν πολύπλευρη δραστηριότητα και μπορούν να πραγματοποιούν ποικίλες εκδηλώσεις με σκοπό τη σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινωνία».

Στο πρόγραμμα της Α΄ ΕΠΑΛ, επίσης, υπάρχουν μαθήματα που αντιστοιχούν στους 8 τομείς των ΕΠΑΛ (ο 9ος τομέας, της Πληροφορικής, περιλάμβανε μάθημα στην ενότητα μαθημάτων γενικής παιδείας). Οι μαθητές επιλέγουν 3 από αυτά (συνολικά 6 διδακτικές ώρες) που ήταν πιο κοντά στα ενδιαφέροντά τους  αλλά και το σχολείο μπορεί να τα υποστηρίξει με εκπαιδευτικό προσωπικό και αντίστοιχες υποδομές.

Και από τι αντικαθίστανται όλα αυτά στα «πρότυπα ΕΠΑΛ»; Από ένα κατάλογο 6  διαφορετικών μαθημάτων (σύνολο 13 ώρες) που αντιστοιχούν σε όλους τους τομείς των ΕΠΑΛ, έτσι ώστε όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες να διδάσκονται υποχρεωτικά και αντικείμενα που δεν είναι στα ειδικότερα ενδιαφέροντά τους. Δηλαδή καταργείται κάθε καινοτομία και πειραματισμός, αλλά και η δυνατότητα επιλογών μαθημάτων για τους μαθητές στα πρότυπα ΕΠΑΛ !!

Ας σημειώσουμε ότι παράλληλα υπονομεύεται το καινοτόμο πρόγραμμα «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ-ΜΝΑΕ», που έφερε ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό «αέρα» στα ΕΠΑΛ και είχε επαινεθεί από εκπαιδευτικούς και μαθητές αλλά και από όλους τους παράγοντες της εκπαίδευσης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Cedefop μάλιστα είχαν επιβραβεύσει αυτό το πρόγραμμα ως εξαιρετική πρακτική. Αυτό το πρόγραμμα απέδειξε ότι υπάρχει και μια διαφορετική αντίληψη για την «αριστεία» εκτός από το κυνήγι των βαθμών και του ανταγωνισμού. Υπονομεύεται στην πράξη η εφαρμογή του ΜΝΑΕ στα πρότυπα ΕΠΑΛ, αφού ο εκπαιδευτικός χρόνος υλοποίησής του (κυρίως όσον αφορά τα σχέδια δράσης) ήταν οι διδακτικές ώρες της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων και της Ερευνητικής Εργασίας στην Τεχνολογία, οι οποίες καταργούνται!!

Έτσι έχουμε το εξής παράδοξο: Σε όλη την εκπαίδευση, σέ όλες στις σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων να εντάσσονται τα εργαστήρια δεξιοτήτων και στα πρότυπα ΕΠΑΛ οι αντίστοιχες εκπαιδευτικές διαδικασίες να καταργούνται και μάλιστα χωρίς καμία αξιολογική αποτίμηση από το ΙΕΠ ή το ΥΠΑΙΘ!!

Τελικά, πολύ πρωτότυπα πρότυπα είναι τα ΠΕΠΑΛ κα Κεραμέως…

Η σύγκριση των δύο ωρολόγιων προγραμμάτων της Α΄ τάξης του Πρότυπου ΕΠΑΛ και της Α΄ τάξης του ΕΠΑΛ που ισχύει από το 2016-2017 μέχρι σήμερα

ΠΙΝΑΚΑΣ 1 : ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΕΠΑΛ

(ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ 2021-22)

ΠΙΝΑΚΑΣ 2: ΤΟ ΙΣΧΥΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ Α΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΕΠΑΛ

(ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛ.ΕΤΟΣ 16-17 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ)

Θέμης Κοτσιφάκης

*Ο Θέμης Κοτσιφάκης είναι εκπαιδευτικός και πρώην Πρόεδρος της ΟΛΜΕ

Τα πρώτα Πρότυπα ΕΠΑΛ είναι πραγματικότητα!

Με απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Θεόδωρου Σκυλακάκη ιδρύονται έξι Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. σε έξι Περιφέρειες της χώρας. Στα Πρότυπα ΕΠΑΛ Άργους, Επανομής, Περάματος, Ξάνθης, Ηγουμενίτσας και Τρικάλων, κατά το σχολικό έτος 2021-2022, θα λειτουργήσει η Α’ τάξη, στις εγκαταστάσεις των υφιστάμενων σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ.

Η Νίκη Κεραμέως είχε δηλώσει σχετικά: «Η ενίσχυση και αναβάθμιση των Επαγγελματικών Λυκείων αποτελεί προτεραιότητά μας. Πρόθεσή μας είναι να παρέχουμε στέρεη επαγγελματική εκπαίδευση με εύρος, που θα καλλιεργεί βασικές επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες σε πολλούς κλάδους οικονομικής δραστηριότητας και επαγγελμάτων. Η στρατηγική μας για συνολικό επαναπροσδιορισμό και αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης αποτελεί βασικό πυλώνα πολιτικής μας σχεδόν δύο χρόνια τώρα, που υλοποιείται βήμα-βήμα – με την καίρια συμβολή του Γενικού Γραμματέα κ. Γιώργου Βούτσινου – μέσα από πρωτοβουλίες όπως η ψήφιση του νόμου 4763/2020, η ενίσχυση των Δημοσίων ΙΕΚ και η θέσπιση του παράλληλου μηχανογραφικού για εγγραφή σε αυτά, τώρα η ίδρυση για πρώτη φορά Πρότυπων ΕΠΑ.Λ. Συνεχίζουμε δυναμικά, δίνουμε στις νέες και τους νέους μας επιλογές με προοπτικές, που ανταποκρίνονται στις επιδιώξεις, τις κλίσεις και τις επιθυμίες τους, που απαντούν στις σύγχρονες προκλήσεις της κοινωνίας μας.»

Ετικέτες: ΕΠΑΛΖέττα ΜακρήΘέμης ΚοτσιφάκηςΚΕΡΑΜΕΩΣΠρότυπο
ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Βασιλακόπουλος: Τελευταία εβδομάδα χάσαμε 6 νέους – Θέμα εμβολίου στα παιδιά 5 με 12

Επόμενο άρθρο

Ιταλία: Οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν εμβολιαστεί κατά του κορονοϊού θα παύονται προσωρινά

Σχετικά Άρθρα

Πανελλαδικές Εξετάσεις Πανελλήνιες panelladikes_exetaseis_panellinies_0

Πανελλήνιες 2024: Τελειώνουν σήμερα για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ – Αύριο η πρεμιέρα για τα Ειδικά Μαθήματα

17 Ιουνίου, 2024

Σε Στοιχεία Ψύξης-Κλιματισμού, Κινητήρες Αεροσκαφών και Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων εξετάζονται σήμερα οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ Ολοκληρώνονται σήμερα, Δευτέρα 17...

Προαγωγικές εξετάσεις: Ξεκίνησαν σήμερα στα Γυμνάσια

Θέματα Πανελληνίων 2024 ΕΠΑΛ: Τι έπεσε στα Μαθηματικά

1 Ιουνίου, 2024

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2024 ΕΠΑΛ: Συνεχίζονται σήμερα, Σάββατο 1 Ιουνίου 2024 οι Πανελλαδικές εξετάσεις για χιλιάδες υποψήφιους των ΕΠΑΛ, οι οποίο εξετάζονται...

Πολλαπλό βιβλίο: Οι εκδότες ρίχνουν τους τόνους μετά τη υπόσχεση Κ. Πιερρακάκη για παράταση προθεσμίας παράδοσης των βιβλίων

Πολλαπλό βιβλίο: Οι εκδότες ρίχνουν τους τόνους μετά τη υπόσχεση Κ. Πιερρακάκη για παράταση προθεσμίας παράδοσης των βιβλίων

13 Μαΐου, 2024

Οι εκδότες ανέβαλαν τη Συνέντευξη Τύπου με θέμα "Πολλαπλό σχολικό βιβλίο: σε φιάσκο οδηγείται η διαδικασία υλοποίησής του με ευθύνη...

φωτιά Άμφισσα

Βίντεο ντοκουμέντο σήμερα από το ΕΠΑΛ Άμφισσας που πήρε φωτıά – Παραλίγο τpαγωδία

2 Απριλίου, 2024

Άμφισσα: Βίντεο ντοκουμέντο από τη φωτιά στο ΕΠΑΛ – Εξιτήριο για τα εννέα από τα δέκα άτομα Στο νοσοκομείο παραμένει...

Θεσσαλονίκη: «Του έκαναν κεφαλοκλείδωμα και τον χτυπούσαν στο κεφάλι» – Ξεσπά η μητέρα του μαθητή που ξυλοκοπήθηκε

Θεσσαλονίκη: «Του έκαναν κεφαλοκλείδωμα και τον χτυπούσαν στο κεφάλι» – Ξεσπά η μητέρα του μαθητή που ξυλοκοπήθηκε

9 Φεβρουαρίου, 2024

Πέντε μαθητές του ΕΠΑΛ Λαγκαδά Θεσσαλονίκης ξυλοκόπησαν άγρια συμμαθητή τους, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ. «Του κάνανε κεφαλοκλείδωμα...

Επόμενο άρθρο
Ιταλία italia-epidimia-koronaios

Ιταλία: Οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν εμβολιαστεί κατά του κορονοϊού θα παύονται προσωρινά

σύλλογοι οργανώσεις συνδικαλισμός απεργία αγώνας diamartyria-ekpaideytikoi

Θεσσαλονίκη: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών για τις υπηρεσιακές μεταβολές

Παρακαλώ συνδεθείτε για συμμετοχή στην συζήτηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.