Η αποχή είναι μια μορφή διαμαρτυρίας, που μπορεί να επιλέγεται κάποιες φορές και για συγκεκριμένους λόγους, δεν αποτελεί όμως λύση. Κατά τον Πλάτωνα μια από τις τιμωρίες όταν απέχεις από την πολιτική, με όλες τις εκφάνσεις της, είναι ότι καταλήγεις να σε εκπροσωπούν και να σε κυβερνούν κατώτεροί σου.
Πιστεύουμε ότι στη ζωή πρέπει να λαμβάνονται αποφάσεις θέτοντας προτεραιότητες και με γνώμονα την καλύτερη δυνατή επιλογή για τους εργαζόμενους, τους οποίους εκπροσωπούμε. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούμε να επιλέγουμε συνεχώς τη λύση της αποχής, την οποία να εκμεταλλεύονται κάποιοι άλλοι. Συμμετέχουμε και ταυτόχρονα παλεύουμε να επανέλθουν οι εκλογές δια ζώσης και να καταργηθεί ο νόμος Χατζηδάκη, ώστε ν’ ανακτήσουμε τα εργασιακά και συνδικαλιστικά μας δικαιώματα. Δεσμευόμαστε και είμαστε σαφείς!
Ερωταπαντήσεις για την αποχή ή όχι από τις εκλογές αιρετών.
Μερικά από τα επιχειρήματα υπέρ της συμμετοχής στις εκλογές αιρετών τη δεδομένη συγκυρία.
- Μας κατηγορούν ότι αποδεχόμαστε τις ηλεκτρονικές εκλογές και επομένως το νόμο Χατζηδάκη που τις επιβάλει και στο συνδικάτο. Αλλά προ μηνών κάναμε ως συνδικάτο 2 φορές εκλογές δια ζώσης και με την ισχύ του νόμου Χατζηδάκη 4808/21. Ήταν για την εκλογή μελών των ΔΣ ΕΛΜΕ και αντιπροσώπων του 20ου συνεδρίου. Άρα πως αποδεχόμαστε τις ηλεκτρονικές εκλογές όταν για αυτές, που την ευθύνη έχουν τα συνδικάτα, τις πραγματοποιήσαμε δια ζώσης και μάλιστα 2 φορές; Μόνο αν στερείσαι λογικής και έχεις διάθεση διαστρέβλωσης μετέρχεσαι τέτοιων ισχυρισμών.
- Μας λένε ότι συμμετοχή = Νίκη της Κεραμέως. Άτοπο και ανυπόστατο. Αν απέχουμε και εμείς θα βγουν αιρετοί μόνο από την ΔΑΚΕ ή την ΔΑΚΕ και την ΠΕΚ (τέως ΠΑΣΚ). Και τότε μια χαρά εξυπηρετείται το αφήγημα Κεραμέως. Πολύ περισσότερο εξυπηρετείται αν απέχουν και οι της ΠΕΚ (τέως ΠΑΣΚ)
- Έχουν γίνει ειδικοί επί της τεχνολογίας, επί της διαδικασίας κλπ και έχουν αφήσει την πολιτική και την ουσία, για τα οποία υποτίθενται πως ενδιαφέρονται, στην άκρη. Μιλάνε για έλλειψη προστασίας στη διαδικασία των ηλεκτρονικών εκλογών πλην όμως κάνουν, τουλάχιστον οι περισσότεροι, ηλεκτρονικές συναλλαγές, αγοράζουν ηλεκτρονικά κλπ. Και στις δύο περιπτώσεις οι πληροφορίες μεταφέρονται κρυπτογραφημένα. Δεν λέμε ότι και για τα δύο δεν μπορεί να υπάρξει δολιοφθορά, όπως και στις διαζώσης μπορεί να υπάρξει και έχει σημειωθεί στο παρελθόν, όμως δεν έχει λογική να αρνείσαι τον έναν τρόπο και να χρησιμοποιείς τον άλλον, που έχει ίδια ή παρόμοια λογική λειτουργίας. Επίσης συμμετέχουν δια των κομμάτων τους σε εκλογικές αναμετρήσεις με καλπονοθευτικούς νόμους. Εκεί καταγγέλλουν μεν το νόμο αλλά συμμετέχουν στις εκλογές. Όμως καθαρότητα και σταθερότητα, τις οποίες επικαλούνται, σημαίνει να μη συμμετέχεις σε λειτουργία με την οποία δεν συμφωνείς και αυτό να γίνεται κάθε φορά.
- Μας λένε ότι πρέπει να πληγεί η κα Κεραμέως και η κυβερνητική πολιτική για το σύνολο των μέτρων που παίρνει σε βάρος του κλάδου και των πολιτών. Συμφωνούμε απολύτως. Πλην όμως εκτός αυτού μας ενδιαφέρει να εκπροσωπηθούν και να προστατευτούν στα ΥΣ οι συνάδελφοι από την αυθαιρεσίες της διοίκησης.
- Δίνουν μάχη στον κλάδο μας υπέρ της αποχής πλην όμως οι ίδιες δυνάμεις σε άλλους κλάδους συμμετέχουν σε ηλεκτρονικές εκλογές.
- Μας λένε ότι ποτέ τα ΠΥΣΔΕ δεν ήταν πεδία δράσης. Διαφωνούμε επειδή εμείς έχουμε μάθει να δίνουμε μάχες παντού, σε όλα τα επίπεδα και σε όλα τα συλλογικά όργανα.
- Μας λένε ότι ο αιρετός είναι παράγων, ενσωματωμένος στη διοίκηση, ταυτιζόμενος με αυτή, μετέχει σε μια γραφειοκρατική καμαρίλα κλπ κλπ. Υπάρχει και αυτός ο αιρετός που δεν μας εκφράζει. Για μας ο αιρετός δεν είναι παράγοντας, ενσωματωμένος στη διοίκηση ή γλάστρα αλλά μαχόμενος εκπρόσωπός μας για το δίκιο των εκπ/κών, για την τήρηση της νομιμότητας και την αποτροπή των αυθαιρεσιών της διοίκησης. Είναι συνδικαλιστής, που ενημερώνει τακτικά τους συναδέλφους για το τι συμβαίνει στο ΥΣ και ποιες θέσεις παίρνει σ’ αυτό. Για μας ο αιρετός είναι κατάκτηση του κλάδου, που δεν απεμπολούμε.
- Μας λένε ότι στα ΥΣ δεν έχουμε την πλειοψηφία και επομένως δεν πρόκειται ποτέ να περάσουν οι θέσεις μας. Πριν απ’ όλα διεκδικούμε την ύπαρξη στα ΥΣ και 3ου αιρετού. Επίσης είναι εντελώς διαφορετικό όταν μια απόφαση βγαίνει με 5 – 0 και διαφορετικό όταν βγαίνει με 4 – 1 ή 3 – 2. Σε μια ένσταση ή και δικαστική διεκδίκηση μια οριακή πλειοψηφία με επανεξέταση σε βάθος των σκεπτικών μπορεί ν’ αλλάξει το αποτέλεσμα. Τέλος, ακόμη και μια μειοψηφούσα θέση ή στην αρχή μειοψηφούσα, που τεκμηριωθεί και αποδειχθεί νόμιμη και στη συνέχεια αναδειχθεί ή ο αιρετός αναφέρει ότι θα την αναδείξει, τότε μπορεί ν’ αποτρέψει μια απόφαση, που είναι άδικη για συναδέλφους.
Η αποχή είναι μια μορφή διαμαρτυρίας, που μπορεί να επιλέγεται κάποιες φορές, δεν αποτελεί όμως λύση. Κατά τον Πλάτωνα μια από τις τιμωρίες όταν απέχεις από την πολιτική, με όλες τις εκφάνσεις της, είναι ότι καταλήγεις να σε εκπροσωπούν και να σε κυβερνούν κατώτεροί σου.
Πιστεύουμε ότι στη ζωή πρέπει να λαμβάνονται αποφάσεις θέτοντας προτεραιότητες και με γνώμονα την καλύτερη δυνατή επιλογή για τους εργαζόμενους, τους οποίους εκπροσωπούμε, έστω και αν αυτή δεν μπορεί να είναι πάντοτε η τέλεια και ν’ αφήνει άπαντες ικανοποιημένους. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούμε να επιλέγουμε συνεχώς τη λύση της αποχής, την οποία να εκμεταλλεύονται κάποιοι άλλοι. Συμμετέχουμε και ταυτόχρονα παλεύουμε να επανέλθουν οι εκλογές δια ζώσης και να καταργηθεί ο νόμος Χατζηδάκη, ώστε ν’ ανακτήσουμε τα εργασιακά και συνδικαλιστικά μας δικαιώματα. Δεσμευόμαστε και είμαστε σαφείς!
Συμμετέχουμε στις εκλογές αιρετών στις 5/11 και στην απεργία της 9/11 και καλούμε όλους/ες τους/τις συναδέλφους να συμμετάσχουν σ’ αυτές.
ΑΚΕ: ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ – ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΥΓ: Η διαδικασία ψηφοφορίας είναι πανεύκολη κ δεν χρειάζονται ειδικές γνώσεις. Είναι τυφλοσούρτης όπως λέγεται. Μάλιστα υπάρχουν και κάποια επεξηγηματικά video που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Μπορείτε να δείτε ένα στο σύνδεσμο.