Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Προς ΜΜΕ και Υπουργείο Παιδείας: Μήπως και για την παιδική κακοποίηση φταίνε οι δάσκαλοι; 

16 Οκτωβρίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Έμεινα έκπληκτος ακούγοντας τέτοιες δηλώσεις σε διάφορα μέσα μαζικής ενημέρωσης και γραμμένες σε πολλές εφημερίδες

Αλήθεια μήπως και για την παιδική κακοποίηση φταίνε οι δάσκαλοι όπως ειπώθηκε σε πολλές τηλεοράσεις οι οποίοι «δεν αντιλήφθηκαν τις αλλαγές συμπεριφοράς της μαθήτριας όσο αυτή πήγαινε στο σχολείο ή μήπως φταίνε και οι δομές των κοινωνικών υπηρεσιών του δήμου»;

 Έμεινα έκπληκτος ακούγοντας τέτοιες δηλώσεις σε διάφορα μέσα μαζικής ενημέρωσης και γραμμένες σε πολλές εφημερίδες

Είναι καλό να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα πράγματα: οι εκπαιδευτικοί των σχολείων με το φόρτο εργασίας των πρόσθετων ωρών που έχει επιβληθεί  με τις αξιολογήσεις, τα σχέδια δράσης, τα εργαστήρια δεξιοτήτων έχουν αρχίσει να μετατρέπονται από παιδαγωγοί σε γραφειοκρατικοί διοικητικοί υπάλληλοι, των οποίων οι ώρες του σχολείου δεν αρκούν, έτσι ώστε να προσφέρουν εκτός από την εκπαίδευση και τη μόρφωση των παιδιών μας την κατάλληλη προσοχή την οποία θα χρειαζόταν οι μαθητές μας

Αφού και οι ίδιοι αισθάνονται εξαντλημένοι και κουρασμένοι από το πρόσθετο έργο το οποίο εξυπηρετεί μόνο κάποιους στόχους οι οποίοι βέβαια δεν έχουν σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία, δεν προλαβαίνουν , αν  και  θέλουν, φοβάμαι να σκύψουν και να ασχοληθούν τόσο πολύ με τα καθημερινά προβλήματα των παιδιών, αφού τους ζητάμε συνέχεια και καθημερινά να συμπληρώνουν φόρμες ,να γράφουν εκθέσεις να ξαναγράφουν αξιολογήσεις να εφαρμόζουν πιλοτικά προγράμματα σε ένα εξαντλητικό ωράριο.

Δυστυχώς εδώ και καιρό έχω επισημάνει το γεγονός ,ότι η προσθήκη στους εκπαιδευτικούς καθηκόντων τα οποία είναι γραφειοκρατικής μορφής και ανήκουν σε άλλες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων, θα γίνει εις βάρος των παιδαγωγικών τους καθηκόντων και των βασικών αναγκών, για να βοηθήσουν την ψυχολογική στήριξη των μικρών μαθητών.

 Όσον αφορά τις κοινωνικές υπηρεσίες από ότι έχω πληροφορηθεί το ίδιο συμβαίνει και σε όλους τους δήμους. Για παράδειγμα στο Δήμο Αθηναίων υπάρχουν μόνο 27 κοινωνικοί λειτουργοί εκ των οποίων μόνο 8 είναι στην ομάδα παιδικής προστασίας , θα πρέπει να καταλάβουμε ότι και οι άνθρωποι αυτοί έχουν τα ίδια προβλήματα με τους εκπαιδευτικούς , αφού τις περισσότερες ώρες τους αντί να ασχοληθούν με πιο σημαντικά καθήκοντα, τις ξοδεύουν ώστε να ενημερώνουν τους ανθρώπους αυτούς μόνο για τα επιδόματα τα οποία δικαιούνται.

Από την άλλη μεριά άκουσα στελέχη του Υπουργείου Παιδείας ,να ενημερώνουν για το πόσοι πολλοί ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί έχουν προσληφθεί για τα σχολεία.

Η αλήθεια όμως είναι, ότι όλοι αυτοί εργάζονται σε κάθε σχολείο μόνο μία μέρα την εβδομάδα, δηλαδή 5 ώρες, αν φανταστούμε ότι ένα μέσο σχολείο στην Αθήνα έχει περί τους 220 μαθητές και ότι ο εκπαιδευτικός – ψυχολόγος του σχολείου θα έρθει μόνο μία φορά τη βδομάδα, φανταστείτε αυτή την αναλογία, και φανταστείτε εάν θα του περισσέψει χρόνος ώστε να πάρει συνέντευξη ,να κάνεις συνάντηση με τους γονείς ,να γίνει συζήτηση και να αποφασιστεί ένα κοινό σχέδιο δράσης του σχολείου και της οικογένειας .

Είναι καλό ,να μην κρύβουμε τα προβλήματα κάτω από το χαλί και να μην προσπαθούμε να στρέψουμε ευθύνες του Κράτους, σε ορισμένα κομμάτια της κοινωνίας , όπως είναι οι εκπαιδευτικοί, οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί

Θα έπρεπε να αναγνωρίσουμε τα κενά που υπάρχουν, τόσο στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας όσο και στο υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας, όπως το λέγαμε παλιά, να βρούμε τρόπους διασύνδεσης τους, να τοποθετήσουμε περισσότερους ψυχολόγους στα σχολεία, οι οποίοι να έχουν μόνιμες και οργανικές θέσεις σε κάθε σχολείο, οι οποίες θα είναι σταθερές  και  όχι  με  εναλλαγή  κάθε χρόνο  των  προσώπων  αυτών ,ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται τα περιστατικά μέσα σε βάθος χρόνου και όχι περιστασιακά. 

Για να πούμε και μόνο ότι κάτι κάνουμε και ότι κάπως βοηθάμε, θα πρέπει να πάρουμε από τους εκπαιδευτικούς το γραφειοκρατικό βάρος στο οποίο τους έχουμε φορτώσει και να τους δώσουμε πρόσθετες ώρες επαφής με τις οικογένειες των γονέων, καθώς και των παιδιών και ενεργοποίηση  ενός σχεδίου δράσης σε περίπτωση που οι ίδιοι κάτι αντιληφθούν και όχι να παραμείνουμε στις στείρες ενημερώσεις ,που έχουν πλέον αποκτήσει έναν τυπικό χαρακτήρα, μιας φοράς  το  μήνα  για  την  πρόοδο των μαθητών τους.

Οι δράσεις αυτές , δεν χρειάζονται τόσα χρήματα , είναι θέματα επιλογής και κατανομής των υπαρχόντων πόρων οι οποίοι ξοδεύονται πιθανόν σε άλλους σκοπούς οι οποίοι μικρότερη αποδοτικότητα, έχουν από τη σωστή μόρφωση και εκπαίδευση την κοινωνία μας.

Θα πρέπει να ξανασκεφτούμε σοβαρά το ρολό που πρέπει να έχουν οι εκπαιδευτικοί σε ένα σχολείο, που δεν είναι μόνο η αξιολόγηση τους στα εκπαιδευτικά και υπηρεσιακά τους καθήκοντα, αλλά η αξιολόγηση τους σχετικά με την αντιληπτική ικανότητα τους και τη διαχείριση προβληματικών καταστάσεων μόνο ένα τέτοιο σχολείο θα συζητήσω για την κοινωνία. Δεν θέλουμε ένα σχολείο διαχειριστικό αλλά ένα σχόλιο ανατρεπτικό λειτουργικό και ωφελιμιστικό, για  την  μελλοντική  μας  κοινωνία.

 

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  ΓΡΙΒΑΣ,   ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ   18  ΔΣ  ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Κακοκαιρία στην Κρήτη: Νεκρή εντοπίστηκε η 49χρονη αγνοούμενη

Επόμενο άρθρο

Διευθυντές: 4 προτάσεις για την εφαρμογή της αξιολόγησης

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Διευθυντές: 4 προτάσεις για την εφαρμογή της αξιολόγησης

Υπουργείο Παιδείας: Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.