Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Σάββατο, 10 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Yπό ψηφιακή επιτήρηση οι εκπαιδευτικοί: Οι μαμάδες του Viber «εισβάλλουν» στην τάξη

29 Σεπτεμβρίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Οι παρεμβάσεις των γονιών στα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι πλέον καθημερινότητα: «Γιατί τόσο χαμηλός βαθμός στο τεστ;». «Οι ασκήσεις για το σπίτι ήταν πάρα πολλές». «Γιατί έγινε επίπληξη στο παιδί;».

«Πέρυσι θυµάµαι, όταν ήμασταν ακόμα στο νηπιαγωγείο, ένας γονιός έγραψε στο γκρουπ μας στο Viber ότι η κόρη του γύρισε σπίτι ζαλισμένη γιατί είχε χτυπήσει στη διαδρομή με το σχολικό. Με το που μας το έγραψε, φούντωσε αμέσως η συζήτηση. Κάποιος αναρωτήθηκε αν φορούν ζώνες τα παιδιά, άλλος μπήκε και έψαξε τις προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν οι σύγχρονες ζώνες ασφαλείας, τρίτος κατέβασε τη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου. Ασχολούμασταν επί μέρες με το θέμα, χωρίς ποτέ κανείς να διερωτηθεί εάν όντως συνέβη το περιστατικό, δεδομένου ότι τα παιδιά σε αυτή την ηλικία εκφράζουν συχνά μια δίκη τους εκδοχή της αλήθειας με βάση κυρίως το πώς νιώθουν. Κάθε μέρα έχουμε και από μια τέτοια “κρίση”».

Η Τ.Γ., μαμά του Γ., μαθητή Α΄ Δημοτικού σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο, επιθυμεί να μη μιλήσει επωνύμως, διότι όπως ακριβώς τα παιδιά τρέμουν τη μοναξιά στο προαύλιο, έτσι και οι γονείς τους δεν επιθυμούν επ’ ουδενί τον εξοστρακισμό από τα group chat. «Αυτά τα γκρουπ είναι πονοκέφαλος, αλλά είναι τα μάτια και τα αυτιά μας στο σχολείο», λέει η ίδια.

Ποτέ άλλοτε το σχολείο δεν είχε τόσα μάτια και τόσα αυτιά πάνω του. Οπως θα πουν στην «Καθημερινή» δάσκαλοι και καθηγητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, οι παρεμβάσεις των γονιών στα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι πλέον καθημερινότητα: «Γιατί τόσο χαμηλός βαθμός στο τεστ;». «Οι ασκήσεις για το σπίτι ήταν πάρα πολλές». «Γιατί έγινε επίπληξη στο παιδί;».

Η Σ.M., δασκάλα δημοτικού σε δημόσιο σχολείο της επαρχίας, θυμάται ένα χαρακτηριστικό περιστατικό: «Με είχε πάρει γονιός τηλέφωνο και κατόπιν είχε έρθει ωρυόμενος στο σχολείο, να με βουτάει και να κοπανιέται, επειδή έβαλα χαμηλό βαθμό στο τεστ των μαθηματικών. Κάναμε πολλαπλασιασμούς και διαιρέσεις του 10, του 100 και του 1.000. “Ενα μηδενικό έκανε λάθος!” να φωνάζει. Φυσικά πήρε το συμβούλιο εκπαίδευσης να κάνει παράπονα. Εύκολα κάποιος μπορεί να βρει τον μπελά του. Ναι, είναι αγκάθι για την εκπαίδευση το θέμα των παρεμβατικών γονιών».

Η ίδια έχει υπάρξει δασκάλα Ε΄ Δημοτικού και σε ιδιωτικό σχολείο. «Εχει συμβεί την ίδια μέρα να πάρουν τον διευθυντή δύο γονείς και ο ένας να διαμαρτύρεται γιατί έβαλα στα παιδιά πολλά μαθήματα για το σπίτι και ο άλλος να διαμαρτύρεται γιατί έβαλα λίγα λέγοντας “μεγάλωσαν πια, μπορεί να τους βάζει κάτι παραπάνω”».

Η αυτοοργάνωση των γονέων μέσω εφαρμογών οδηγεί σε συνεχείς παρεμβάσεις τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Οπως λέει η ίδια, μια αιτία είναι η γενικευμένη απαξίωση των εκπαιδευτικών. «Πολλοί γονείς μας θεωρούν ακόμα επαγγελματίες δεύτερης κατηγορίας. Μπορεί να έχουμε όλοι μεταπτυχιακά γιατί πλέον δεν μπορείς να διοριστείς πουθενά χωρίς μεταπτυχιακό, αλλά αντιμετωπιζόμαστε ως άσχετοι. Αρνούνται για παράδειγμα να σε ακούσουν όταν αναφέρεις τυχόν μαθησιακά προβλήματα ή θέματα συμπεριφοράς, πράγματα που παρατηρείς στην τάξη. “Εχετε στοχοποιήσει το παιδί μου”, είναι η μόνιμη επωδός».

Στη διάρκεια της πανδημίας, το πρόβλημα επιδεινώθηκε. «Οι γονείς πάντα ήθελαν να μπουν στην τάξη, να γνωρίζουν τι γίνεται εκεί, και με την τηλεκπαίδευση το κατάφεραν», λέει στην «Κ» η Μ.Φ., καθηγήτρια σε ιδιωτικό σχολείο.

«Τώρα έχουν καλομάθει και πλέον δεν σέβονται καθόλου την ιδιωτικότητα της διαδικασίας. Οι εκπαιδευτικοί νιώθουμε ότι δεν είμαστε ποτέ μόνοι με τους μαθητές μας. Δεν έχουμε πια την ελευθερία να σχεδιάσουμε το μάθημα όπως το θέλουμε. Η τάξη έχει πάψει να είναι κύτταρο αυτονομίας και ανεξαρτησίας. Το χειρότερο είναι ότι με αυτόν τον τρόπο οι γονείς δεν βοηθούν τα παιδιά τους στη διαμόρφωση του χαρακτήρα τους. Οταν το παιδί σε ακούει να είσαι τόσο παρεμβατικός, αφενός παίρνει κι αυτό θάρρος με τον δάσκαλο και αφετέρου μαθαίνει ότι πάντα θα είναι πίσω ο μπαμπάς και η μαμά του».

Η Κ.Κ., δασκάλα σε δημόσιο σχολείο της Αθήνας, θεωρεί ότι κρύβονται και άλλοι λόγοι πίσω από την έξαρση του φαινομένου. «Πράγματι είδαμε ότι στην πανδημία πήραν δικαιώματα πολλοί γονείς. Εχοντας γνωρίσει πώς γίνεται το μάθημα, άρχισαν να κρίνουν πολύ περισσότερο τους δασκάλους. “Γιατί δεν το κάνετε όπως ο κ. Τάδε;”. Στην τηλεκπαίδευση όμως είδαν και τις αδυναμίες των παιδιών. Είδαν ότι ίσως δεν μπορούν να έχουν τόσες απαιτήσεις και αυτό τους ταρακούνησε. Ολοι οι γονείς έχουμε υψηλές προσδοκίες για τα παιδιά μας. Μπορεί τελικά να μην ανταποκρίνονται στις δεξιότητές τους, με αποτέλεσμα να υπάρχουν χαμηλές επιδόσεις και βαθμολογίες. Αυτό κάνει κάποιους γονείς πιο επιθετικούς απέναντι στο σχολείο».

Σε αυτή τη συγκυρία, η «αυτοοργάνωση» των γονιών μέσω social media, οι «μαμάδες του viber» όπως είναι γνωστές στους κόλπους των εκπαιδευτικών, δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο που απαιτεί λεπτούς χειρισμούς από πλευράς σχολείου.

«Σχεδόν πριν φτάσουν τα παιδιά στο σπίτι από το σχολείο, έχουν φύγει τα πρώτα μηνύματα στο Viber. “Πάλι μας έβαλε πολλά”, “άνοιξε η μύτη του παιδιού και δεν έκαναν τίποτα”», λέει η ίδια, προσθέτοντας: «Καμιά φορά είμαστε κι εμείς υπερβολικοί. Αντί να ηρεμήσουμε τα πράγματα, κλιμακώνουμε την ένταση λόγω φόρτου εργασίας ή πίεσης, ρίχνουμε λάδι στη φωτιά. Σε αυτή τη σχέση χρειάζεται ο εκπαιδευτικός να δείξει κατανόηση. Δεν υπάρχουν σχολές γονέων. Πρέπει να υπερασπιζόμαστε τον εαυτό μας και να υπενθυμίζουμε τη σιωπηρή συμφωνία που έχουμε συνάψει με τους γονιούς. Στο τέλος της χρονιάς να μην έχουμε μόνο καλούς βαθμούς αλλά και ευτυχισμένα, ανεξάρτητα παιδιά».

Λίνα Γιάνναρου – Η Καθημερινή

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Αθήνα σε Άγκυρα: Μη μας απειλείτε με πόλεμο – Θα υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας

Επόμενο άρθρο

εσπερίδα “Διαδίκτυο, τυχερά παιχνίδια, κοινωνικά δίκτυα: πότε η συνήθεια γίνεται απειλή;”

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

εσπερίδα "Διαδίκτυο, τυχερά παιχνίδια, κοινωνικά δίκτυα: πότε η συνήθεια γίνεται απειλή;"

Ολοκληρώθηκε στο ΕΑΠ το πρόγραμμα Erasmus+  Green and Smart AGRO YOUTH

Ολοκληρώθηκε στο ΕΑΠ το πρόγραμμα Erasmus+ Green and Smart AGRO YOUTH

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.