Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Για το “Εθνικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης” - Newspedia.gr

Για το “Εθνικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης”

ΟΛΜΕ olme

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Η κυβέρνηση, την ώρα που είναι σε εξέλιξη η πανδημία και το καθεστώς του 2ου lockdown, συνεχίζει με συνέπεια στην επιβολή της αντιλαϊκής της πολιτικής. Μιας πολιτικής που προτάσσει τις απαιτήσεις της αγοράς έναντι των κοινωνικών αναγκών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, επιμένοντας σε μια ακραία αντιεκπαιδευτική πολιτική, χωρίς ως τώρα να έχει λάβει ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, και χωρίς να έχει προχωρήσει σε κανένα ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς και τα συλλογικά τους όργανα, προχωρά εν μέσω δεύτερου Lockdown, σε ένα ακόμα νομοθέτημα που χτυπά την πολύπαθη Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.  

Με το νέο νομοσχέδιο με τίτλο «Εθνικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης» που προωθεί η Κυβέρνηση, ακολουθώντας, κατά γράμμα σχεδόν, τους βασικούς άξονες της διαβόητης πλέον «έκθεσης Πισσαρίδη» που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, και εναρμονίζοντας την ΕΕΚ (επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση) στη χώρα μας με τις συστάσεις των οργανισμών (ΣΕΒ, ΟΟΣΑ, Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αναβάθμιση δεξιοτήτων κ.α.) προτείνονται αλλαγές σε βάρος των μορφωτικών αναγκών της νέας γενιάς και του Δημόσιου Σχολείου συνολικά. Και όλα αυτά ενώ προβλέπεται στο νέο προϋπολογισμό μείωση των δημόσιων δαπανών για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, και για την εκπαίδευση γενικώς.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απέναντι στο νέο νομοσχέδιο έχει να επισημάνει τα εξής: 

 

Το ΥΠΑΙΘ με το νέο νομοσχέδιο στρώνει το έδαφος ώστε το επόμενο διάστημα να γενικευτεί η πολιτική της «αυτονομίας» σε όλη την έκταση της εκπαίδευσης που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών, σε μειώσεις δημοσίων δαπανών για την παιδεία, σε νέα συρρίκνωση των δομών της εκπαίδευσης, στις αλλαγές προς το χειρότερο στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, στη σκληρή αξιολόγηση των δομών με βάση και την απορρόφηση αποφοίτων στην αγορά εργασίας, σε νέους τρόπους διοίκησης και με ενεργό το ρόλο των τοπικών εργοδοτικών φορέων και επιχειρήσεων σ αυτήν.  

Πάγια θέση της Ομοσπονδίας και του κλάδου είναι η υπεράσπιση του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου. Ο κλάδος μας, με τους αγώνες του ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που οξύνουν τις ταξικές αντιθέσεις στην εκπαίδευση, υπερασπίζεται την αδήριτη ανάγκη όλα τα παιδιά ισότιμα να έχουν πρόσβαση στο δημόσιο αγαθό της παιδείας.  Εκφράζουμε την κατηγορηματική αντίθεσή μας σε κάθε προσπάθεια επιβολής πολιτικών που οδηγούν τη νέα γενιά στην πρόωρη κατάρτιση και μαθητεία ανηλίκων. Απορρίπτουμε κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης, εισβολής της “αγοράς” και κάθε είδους επιχειρηματικών συμφερόντων σ αυτήν. 

Καλούμε την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, ιδιαίτερα σ’ αυτή την περίοδο που μαίνεται η πανδημία, να αποσύρει άμεσα το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που χτυπά την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους, να καταδικάσουν τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια του Υπουργείου Παιδείας που υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα των μαθητών μας. Να απορρίψουν στο σύνολό τους τις επιχειρούμενες αναδιαρθρώσεις.

 

Αγωνιζόμαστε μαζί εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, για πραγματική αναβάθμιση της ΕΕΚ, για σύγχρονη επαγγελματική μόρφωση, πτυχία με αξία, δουλειά με δικαιώματα. 

 

Διεκδικούμε:

 

Exit mobile version