Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κυριακή, 11 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Υπουργείο παιδείας: Αυξημένο ενδιαφέρον για την Επαγγελματική Εκπαίδευση – Νέες ειδικότητες στα Δημόσια ΙΕΚ

10 Απριλίου, 2022
Σε ipaidia, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Το υπουργείο παιδείας με ανακοίνωση του διατυπώνει πως υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Η ανακοίνωση

Το παραπάνω αποτυπώνεται, μεταξύ άλλων, από το μεγάλο αριθμό των εγγραφών στην ΕΕΚ, γεγονός που οφείλεται εν πολλοίς στις νέες δομές που προστέθηκαν την τελευταία χρονιά και στο διπλό μηχανογραφικό, αναφέρουν πηγές του υπουργείου. Ενδεικτικά, ο αριθμός των νέων ηλικίας 18-20 ετών που εγγράφηκαν στα Δημόσια Ι.Ε.Κ. το 2021 σχεδόν διπλασιάστηκε σε σχέση με το 2020. Για αυτό το ΥΠΑΙΘ θέλει να εντάξει όσες περισσότερες σχολές στην ΕΕΚ για να τονώσει τη ζήτηση που ήδη υπάρχει.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Επίσης, σύντομα αναμένεται να παρουσιαστεί το Στρατηγικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας 2022-2024, το οποίο “θα ενισχύσει το ήδη υπάρχον πλαίσιο λειτουργίας της ΕΕΚ που θεσπίστηκε με το νόμο 4763 του 2020».

Λόγω «του πολυδιάστατου ζητήματος» της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, το ΥΠΑΙΘ έχει προχωρήσει «σε μια δομική μεταρρύθμιση και σφαιρική αναδιάρθρωση του συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης».

-Θεσπίστηκαν 3 νέα όργανα διακυβέρνησης της EEK (Κεντρικό Συμβούλιο ΕΕΚ, Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή, Συμβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας) με συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων και φορέων σε εθνικό και τοπικό επίπεδο. Τα όργανα αυτά είναι ήδη «πλήρως λειτουργικά και έχουν πραγματοποιήσει πολλές εποικοδομητικές συναντήσεις, στις οποίες, μεταξύ άλλων, ανιχνεύουν τις συγκεκριμένες ανάγκες της αγοράς εργασίας σε εθνικό και τοπικό επίπεδο και πραγματοποιούν εισηγήσεις για τη λειτουργία της ΕΕΚ και τη χάραξη πολιτικής σε σχετικά ζητήματα». Για παράδειγμα:

o το Θεματικό Παράρτημα ΙΕΚ Σουφλίου του ΙΕΚ Διδυμοτείχου θα παρέχει (μεταξύ άλλων) την ειδικότητα σηροτροφίας-μεταξουργίας, με σημαντικές δυνατότητες για πρακτική άσκηση σε τοπικές επιχειρήσεις (το Σουφλί φημίζεται για την παραγωγή μεταξιού), οι οποίες συνεργάζονται με κορυφαίους οίκους παγκοσμίως.

o το Θεματικό ΙΕΚ STEAM (επιστήμη-τεχνολογία-μηχανική-τέχνες-μαθηματικά) στο Αιγάλεω, το οποίο ήδη παρέχει, μεταξύ άλλων, «ειδικότητες του μέλλοντος» όπως τεχνικός τρισδιάστατης εκτύπωσης, τεχνικός αυτοματισμών, web designer, web developer, τεχνικός εγκαταστάσεων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, και σύντομα θα παρέχει τις ειδικότητες του τεχνικού ψηφιακής γεωργίας, του τεχνικού επαυξημένης πραγματικότητας (virtual reality), του τεχνικού αυτοματισμών ναυτιλίας, του τεχνικού blockchain και άλλες.

o το Θεματικό Παράρτημα ΙΕΚ Ι.Μ. Βελλάς του ΙΕΚ Ιωαννίνων – μια σύγχρονη εκπαιδευτική δομή σε ένα μικρό χωριό – προωθεί την ανάπτυξης του αγροδιατροφικού τομέα, με ειδικότητες όπως αρωματικά φυτά, γαλακτοκομία-τυροκομία, μελισσοκομία, αμπελουργία-οινολογία, υποστηρίζοντας τους νέους που δραστηριοποιούνται στην αγροδιατροφή να μαθαίνουν νέες τεχνικές και να παράγουν προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, σε συνεργασία και με πανεπιστήμια και φορείς σε τοπικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Τη φετινή χρονιά ιδρύθηκαν 16 νέες δομές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ), στις οποίες φοιτούν συνολικά 3.970 σπουδαστές:

– Πρότυπα ΕΠΑ.Λ.: Ιδρύθηκαν ήδη τα πρώτα 6 Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. σε 6 Περιφέρειες, στα οποία φοιτούν 800 μαθητές και δρομολογείται η ίδρυση 19 επιπλέον Πρότυπων ΕΠΑ.Λ.

– Θεματικά Ι.Ε.Κ.: Στοχεύουν στην υποστήριξη μίας ολιστικής εφαρμογής και λειτουργίας συναφών ειδικοτήτων που αντιστοιχούν σε στοχευμένους αναπτυξιακούς τομείς της οικονομίας και σε ευρύτερες ανάγκες του κοινωνικού συνόλου. Ήδη λειτουργούν 5 Θεματικά Ι.Ε.Κ. στους τομείς STEAM (επιστήμη-τεχνολογία-μηχανική-τέχνες-μαθηματικά), Υγείας, Περιβάλλοντος και Αθλητισμού, και Πρωτογενούς Τομέα, Μεταποίησης Προϊόντων και Βιώσιμης Ανάπτυξης, σε 4 περιφέρειες, στα οποία φοιτούν 1.753 καταρτιζόμενοι.

-Πειραματικά Ι.Ε.Κ.: Λειτουργούν 5 Πειραματικά Ι.Ε.Κ., σε 5 περιφέρειες, στα οποία φοιτούν 1.417 καταρτιζόμενοι. Συνολικά προγραμματίζεται να λειτουργήσουν 15 Πειραματικά και Θεματικά Ι.Ε.Κ.

-Οι προσφερόμενες θέσεις στα δημόσια ΙΕΚ έχουν αυξηθεί κατά 2000 για το έτος 2021-22 και με την προσφορά νέων ειδικοτήτων προβλέπεται η συνεχής αύξησή τους τα επόμενα χρόνια. Συνολικά 23,347 καταρτιζόμενοι φοιτούν στα 126 δημόσια ΙΕΚ αρμοδιότητας του υπουργείου Παιδείας.

-Εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού όλων των Εργαστηριακών Κέντρων της χώρας που εξυπηρετούν τις δομές της ΕΕΚ με επενδύσεις άνω των 114 εκ. ευρώ μέσω πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης.

-Υλοποίηση του προγράμματος της αμειβόμενης πρακτικής άσκησης για τους καταρτιζόμενους των Ι.Ε.Κ. της χώρας: 15.097 καταρτιζόμενοι είναι πρακτικά ασκούμενοι σήμερα.

-Εκσυγχρονισμός 336 προγραμμάτων σπουδών της επαγγελματικής εκπαίδευσης για τα ΕΠΑΛ και 130 οδηγών για την κατάρτιση για τα ΙΕΚ.

-Προαγωγή της εξωστρέφειας της ΕΕΚ και καλλιέργεια συνεργασιών με άλλους φορείς – έχουν υπογραφεί Πρωτόκολλα Συνεργασίας με Πανεπιστήμια, Επιμελητήρια και τρίτους φορείς τα οποία προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου των Ι.Ε.Κ. μέσω επιμορφωτικών δράσεων, κοινών δραστηριοτήτων, αξιοποίησης από τους καταρτιζόμενους Ι.Ε.Κ. εξειδικευμένων εργαστηριακών χώρων, ή/και πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης σε τρίτους φορείς.

-Θέσπιση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων που παρέχει πιστοποίηση των προσόντων σε συγκεκριμένα επίπεδα, κατ’ αντιστοιχία με εκείνα του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων. Ενδεικτικά, κατά το 2020 και 2021, πάνω από 20.000 υποψήφιοι συμμετείχαν σε Εξετάσεις Πιστοποίησης. Έτσι, διασφαλίζεται, ότι οι σπουδαστές της ΕΕΚ:

-Μπορούν να αναζητούν νέες ευκαιρίες για μόρφωση και επαγγελματική εξέλιξη, καθώς συνδέονται όλοι οι δρόμοι της εκπαίδευσης και δεν υπάρχει εκπαιδευτικό αδιέξοδο π.χ. Εάν κάποιος αποφοιτήσει από ΙΕΚ, μπορεί να δώσει κατατακτήριες εξετάσεις για την εισαγωγή του σε τμήμα ΑΕΙ σε συναφές με το πτυχίο του αντικείμενο, με όρους που θέτει το ίδιο το ΑΕΙ ή εάν κάποιος επιλέξει να παρακολουθήσει Επαγγελματική Σχολή Κατάρτισης (επίπεδο 3), στη συνέχεια μπορεί να επιλέξει τη συνέχιση της εκπαίδευσής του στη 2η τάξη ΕΠΑΛ (επίπεδο 4).

-Έχουν επίγνωση του επιπέδου των προσόντων τους και μπορούν να έχουν το αντίστοιχο επαγγελματικό αντίκρισμα στην αγορά εργασίας.

-Μπορούν να αναγνωρίσουν τα προσόντα τους σε άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι αλλαγές και επενδύσεις στο σύστημα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης εξασφαλίζουν, σύμφωνα με το υπουργείο, «αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης ως ουσιαστικό μοχλό στήριξης της ελληνικής οικονομίας και του νέου αναπτυξιακού πρότυπου της χώρας, καθώς συμβάλλει στην επίλυση του εξής οξύμωρου: την ίδια στιγμή που έχουμε νεανική ανεργία, υπάρχει αυξημένη ζήτηση για συγκεκριμένες ειδικότητες, για τεχνικά επαγγέλματα, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ανταπόκριση. Οι αλλαγές στην ΕΕΚ συνδέουν την επαγγελματική εκπαίδευση με την αγορά εργασίας, ώστε να καλυφθεί αυτή η δυσαρμονία που παρατηρείται μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στα τεχνικά επαγγέλματα, και να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της ανεργίας των νέων»

The post Υπουργείο παιδείας: Αυξημένο ενδιαφέρον για την Επαγγελματική Εκπαίδευση – Νέες ειδικότητες στα Δημόσια ΙΕΚ appeared first on Ipaidia.gr.

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Κρήτη: 30 χιλιάδες ευρώ πρόστιμο σε άνδρα που πυροβόλησε γάτα

Επόμενο άρθρο

Πανελλήνιες 2022 – Πανεπιστήμια: Μειώνονται οι θέσεις εισακτέων – Σε ποιά πανεπιστήμια

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Πανελλήνιες 2022 – Πανεπιστήμια: Μειώνονται οι θέσεις εισακτέων – Σε ποιά πανεπιστήμια

Σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμορφώσεως

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.