Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Παρασκευή, 23 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Το bullying στην Οδύσσεια του Αυτισμού

13 Μαρτίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Αν ενισχύσουμε το Bullying της λανθασμένης εκπαίδευσης (διάγνωση, σχεδιασμός στόχων, αγωγή μάθησης) τότε δυστυχώς θα ονομάσουμε τον Αυτισμό επιθετικό, επικίνδυνο και παραβατικό.

Στις 6 Μαρτίου ήταν η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Bullying. Του Bullying που δέχεται κάθε διαφορετικό και ιδιαίτερο άτομο λόγω φυλής, φυσιογνωμίας, σωματότυπου, αναπηρίας, προτιμήσεων σε φύλο και σε πλήθος από τομείς που ο καθένας έχει το δικαίωμα και την ελευθερία να επιλέξει, όταν φυσικά η επιλογή του σέβεται κάθε άλλη διαφορετική επιλογή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Ανάμεσα σε όλα αυτά υπάρχει και η διαφορετικότητα των ατόμων που ανήκουν στο φάσμα του Αυτισμού. Άτομα που συχνά πέφτουν θύματα bullying και εκμετάλλευσης. Πως θα εκφράσουν τον φόβο και την αγανάκτηση τους; Ποιος θα τους καταλάβει; Ποιος θα τους υπερασπιστεί; 

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Οδύσσεια αναπόφευκτη το ταξίδι του κάθε ατόμου με Αυτισμό και της οικογένειας του «στον πηγαιμό για την Ιθάκη». Οδύσσεια το ταξίδι της αποδοχής και της ομαλής ένταξης και συνύπαρξης με τον Τυπικό μας κόσμο. Όποιοι αποφασίσουν να συνταξιδέψουν μαζί τους τότε σίγουρα θα γίνουν πιο πλούσιοι σε γνώση που θα είναι το εφόδιο για  να κατανοήσουν τον κόσμο του Αυτισμού και τις δυσκολίες του ώστε να βρεθούν λύσεις για αυτές. Γιατί χωρίς λύσεις, οι κοινωνικές απαιτήσεις θα γιγαντώνουν τις δυσκολίες, οι αποτυχημένες προσπάθειες τους για ένταξη θα γίνονται ματαιώσεις.

Κάπως έτσι θα νιώσουν πολιορκημένοι και φοβισμένοι στο καταφύγιο του Αυτισμού τους. Αν λάβουμε υπόψη και την πολιορκία των αισθητηριακών ερεθισμάτων που τους εμποδίζει να εστιάσουν την προσοχή τους στο σημαντικό για να δομήσουν-οργανώσουν τη σκέψη και τα σχέδια δράσης τους, τότε υπάρχει σοβαρή πιθανότητα η προσπάθεια τους για να δηλώσουν-εκφράσουν την ανάγκη για ασφάλεια και υποστήριξη από τον Τυπικό μας κόσμο να είναι αναπόφευκτα οδυνηρή για όλους, όμοια με την αυτοθυσία των «Πολιορκημένων» στην «Έξοδο του Μεσολογγίου».

Αλίμονο όμως αν ενισχύσουμε την βασανιστική πολιορκία και τον φόβο τους, αν για τις αποτυχημένες προσπάθειες και τις απρεπείς συμπεριφορές των αυτιστικών επιτρέψουμε το Bullying, θεωρώντας τους χειριστικούς και κακομαθημένους. Γιατί αν ενισχύσουμε το Bullying της λανθασμένης εκπαίδευσης (διάγνωση, σχεδιασμός στόχων, αγωγή μάθησης) τότε δυστυχώς θα ονομάσουμε τον Αυτισμό επιθετικό, επικίνδυνο και παραβατικό.

Η εκπαίδευση (διάγνωση, στόχοι, αγωγή μάθησης) αποτελεί την γέφυρα επικοινωνίας που όσοι συνειδητά έχουν επιλέξει να βρίσκονται στον χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης  καλούνται να κατασκευάσουν. Μια γέφυρα σύνδεσης για δύο διαφορετικούς κόσμους, δύο διαφορετικές κουλτούρες, δύο διαφορετικούς επεξεργαστές για τις ίδιες πληροφορίες.

Αλίμονο όμως αν στέκονται στην απέναντι μεριά  καμαρώνοντας μόνο το κατασκεύασμα τους (προβάλλοντας τους τίτλους και τα τυπικά μοριοδοτούμενα προσόντα), αν παραμένουν στην θέση τους και ζητάνε από τα άτομα με Αυτισμό να περάσουν την γέφυρα ανεκπαίδευτοι (ή λάθος μαθημένοι) μόνοι τους.

Γιατί αν δεν περπατήσουν στην γέφυρα φτάνοντας στην μεριά τους και δεν πορευθούν μαζί τους  με προσαρμογή , ευελιξία και σταδιακή απόσυρση, αν δεν καταλάβουν την λέξη «φάσμα» στην διαταραχή του Αυτισμού, αν δεν καταλάβουν ότι η Γέφυρα εκπαίδευσης κάνει την ζωή όλων (αυτιστικών και τυπικών)πιο Λειτουργική και Αξιοπρεπής τότε εκλείπουν οι ευκαιρίες για ίσα  ανθρώπινα δικαιώματα.

Η Γέφυρα Ρίου-Αντίρριου δεν άλλαξε την τοποθεσία για Ρίο και Αντίρριο, αλλά έκανε την  μετακίνηση σε αυτά πιο εύκολη. Η  διαφορετικότητα παραμένει αλλά γίνεται προσβάσιμη. Έχοντας όμως άγνοια για όλα αυτά προκαλείται τελικά  Bullying στην εκπαίδευση για τον Αυτισμό με ένα εκπαιδευτικό σύστημα επιθετικό, άκαμπτο, αυταρχικό και τιμωρητικό χωρίς εξατομικευμένες προσαρμογές. 

Στον ανθρώπινο εγκέφαλο οι συνάψεις δίνουν την δυνατότητα της γρήγορης και άμεσης πρόσβασης ανάμεσα στα διαφορετικά πεδία του για την συλλογή, επεξεργασία πληροφοριών και την εκτέλεση των τελικών αποφάσεων. Στον Αυτισμό κάποιες συνάψεις είναι απούσες ή δυσλειτουργούν με αποτέλεσμα να υπάρχει δυσκολία στην επεξεργασία και στην εκτελεστική ικανότητα. Κάτι λοιπόν που φαντάζει ως απλή σκέψη και εκτέλεση για τους τυπικούς, στα άτομα με Αυτισμό είναι πολύπλοκο γιατί αναγκάζονται να διανύσουν μεγάλη απόσταση.

Έτσι ενώ ένα «Τυπικό» καράβι θα φτάσει από την Κόρινθο στην Ελευσίνα μέσω της διώρυγας του Ισθμού, ένα «Αυτιστικό» καράβι θα χρειαστεί να κάνει τον γύρο της Πελοποννήσου. Η διάνοιξη της διώρυγας στον Ισθμό της Κορινθίας έκανε προσπελάσιμη,  γρήγορη και εύκολη την μετακίνηση των πλωτών μέσων στους προορισμούς τους. Η απουσία της διώρυγας θα είχε ως αποτέλεσμα πορείες μεγαλύτερες σε απόσταση και σε χρόνο. 

Αλίμονο αν αποκλείσουμε την δυνατότητα για μαθημένες μέσω της εκπαίδευσης «διώρυγες» που θα κάνουν την ζωή των ατόμων με Αυτισμό πιο εύκολη. Γιατί αν δεν κατανοήσουμε την δυσκολία τους στην εκτελεστική διαδικασία και στην «ανάγνωση του νου» τότε ασκείται Bullying για τον διαφορετικό εγκέφαλο των αυτιστικών, για τα επαναλαμβανόμενα-αυτοματοποιημένα λάθη τους.

Άραγε, κατακρίνουμε κάποιον με τύφλωση, επειδή δεν μπορεί να δει; Στην παραπληγία κάποιον που δεν μπορεί να περπατήσει; Στην κώφωση κάποιον που δεν μπορεί να ακούσει; Το μπαστούνι του τυφλού, το αναπηρικό αμαξίδιο, η νοηματική γλώσσα γίνονται «διώρυγες» στην ζωή ατόμων με τις παραπάνω αναπηρίες. Στην αναπηρία του Αυτισμού χωρίς «διώρυγες» αναπόφευκτα θα υπάρξει Bullying με τον αποκλεισμό από την άμεση πρόσβαση για μαθημένες λειτουργικές λύσεις. 

Τελικά το ιατροπαιδαγωγικό οικοδόμημα έχει χτιστεί και το έχουμε στελεχώσει στο σύνολο του με τεχνογνωσία και αξίες βασισμένες στο σεβασμό και στην αξιοπρέπεια των ατόμων με Αυτισμό; Μπορούμε να καμαρώνουμε παγκόσμια για αυτό όπως καμαρώνουμε για τον Παρθενώνα της Ακρόπολης Αθηνών που αποτελεί ένα οικοδόμημα μνημείο προηγμένο σε τεχνογνωσία και αισθητική σε ένα πολιτισμό που κυριαρχούσε η δημοκρατία;

Τα  Άτομα με Αυτισμό  έχουν τις απαραίτητες παροχές στην εκπαίδευση τους αλλά και μετά από αυτήν και τις λαμβάνουν όλοι; Ποιος θα υπερασπιστεί τα δικαιώματα τους; Τα επιδόματα και οι οικονομικές παροχές άραγε δίνουν λύσεις ουσίας στις δυσκολίες ή απαλλάσσουνε τον κρατικό μηχανισμό από την ευθύνη της πρόνοιας, της επίβλεψης, της ένταξης της διαφορετικότητας στις ίσες ευκαιρίες, της αξιοποίησης των ιδιαίτερων ξεχωριστών δυνατοτήτων των ιδίων των ατόμων με Αυτισμό; 

Μήπως είμαστε συνένοχοι στο Bullying ενός σύγχρονου Καιάδα μέσα στην ίδια την Αναπηρία; Οι καλοί και δουλεμένοι αυτιστικοί που δεν μας δημιουργούν προβλήματα αποδεκτοί. Οι υπόλοιποι αποκλεισμένοι στα σπίτια τους και το βάρος της ευθύνης στις ήδη επιβαρυμένες οικογένειες τους.
Η καμπάνια της κοινωνικής ευθύνης για τον Covid-19 που εστίασε ; Στην μάθηση της έννοιας «κοινωνική ευθύνη» ή στο τρόμο του ιού;
Η αλληλεγγύη για τον πόλεμο Ουκρανίας-Ρωσίας εστιάζει στην μάθηση της έννοιας «αλληλεγγύη» ή στον τρόμο του πολέμου; 
Τελικά γιατί η διαφορετικότητα να προκαλεί τρόμο και φόβο; Χωρίς κοινωνική ευθύνη, χωρίς αλληλεγγύη, χωρίς την Αγάπη για τον διαφορετικό Άνθρωπο το Bullying θα γίνεται λύση της ανεπάρκειας και της φοβίας.

Υ.γ.
Στις 2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα για τον Αυτισμό θα γίνει αναφορά για την Οδύσσεια του Αυτισμού. Έως τότε ας αναρωτηθούμε για το Bullying.

Αθανασόπουλος Νικόλαος 
Εκπαιδευτικός/Υποδιευθυντής στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ-ΠΑΤΡΩΝ 

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Παναγία Καταφυγιώτισσα: Το άγνωστο πολεμικό καταφύγιο και «κάθετο» μοναστήρι της Ελλάδας

Επόμενο άρθρο

Κοίτα ποιος μιλάει…

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Κοίτα ποιος μιλάει…

Πρώτη αποτίμηση της τρέχουσας σχολικής χρονιάς στη Φυσική

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.