Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Σάββατο, 14 Ιουνίου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Το ΙΕΠ και τα εκ των υστέρων ερωτηματολόγια

26 Ιουνίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Είναι ένα οριζόντιο ερωτηματολόγιο, που προσπαθεί να εκμαιεύσει τη θετική ανταπόκριση των εκπαιδευτικών.

Και ξαφνικά μας προέκυψε και η έκπληξη: αποφάσισε να ζητήσει την άποψη των εκπαιδευτικών για την .

αλλά αυτή θα έπρεπε να είναι η τελευταία από μια σειρά άλλων, που δεν προηγήθηκαν. Αλλά, ας πάμε στο ερωτηματολόγιο αυτό καθαυτό.

Το κύριο χαρακτηριστικό του ερωτηματολόγιου είναι η ατολμία. Αποφεύγει να ρωτήσει θέματα που άπτονται της σχολικής πραγματικότητας. Είναι ένα οριζόντιο ερωτηματολόγιο, που

Το ερωτηματολόγιο όφειλε να είναι εξειδικευμένο ανά μάθημα. Πώς μπορούν να συμψηφιστούν οι απαντήσεις για ένα μάθημα με λίγες δεκάδες θεμάτων, με ένα άλλο με εκατοντάδες θέματα; Πως μπορούν να συμψηφιστούν οι απαντήσεις για ένα μάθημα με λίγα και επαναλαμβανόμενα θέματα, με ένα άλλο που αντιγράφει θέματα πανελλαδικών διαγωνισμών; Μια ενιαία σούπα, για να εξαχθούν τα συμπεράσματα που θέλουμε μέσω δημιουργικής στατιστικής; Αυτό θέλουμε;

Ήταν επιβεβλημένη η κατάθεση του ανατροφοδοτικού ερωτηματολογίου από το ΙΕΠ, αλλά θα περιμέναμε και ερωτήσεις, όπως:

1. Για την παιδαγωγική αξία της Τ.Θ.Δ.Δ.

2. Το εξειδικευμένο επίπεδο δυσκολίας ανά μάθημα.

3. Τη χρονική εξέλιξη και την ομαλή ροή των αναρτήσεων (Στη Φυσική αναρτήθηκαν θέματα ακόμα και τη Μεγάλη Παρασκευή!).

4. Τη συσχέτιση των θεμάτων με τη σχολική πραγματικότητα.

5. Τις δυνατότητες του μέσου μαθητή να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της.

6. Την επάρκεια των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος για εμπέδωση της διδακτέας ύλης, με παράλληλη αξιοποίηση της Τ.Θ.Δ.Δ. Για το μάθημα της Φυσικής και στην Α’ και στη Β’ Λυκείου αυτό είναι αδύνατο.

7. Ερωτήματα όπου ο εκπαιδευτικός να μπορεί να καταγράφει μια ολιστική (είναι και της μόδας…) άποψη για την Τ.Θ.Δ.Δ.

Και πριν την έναρξη του ερωτηματολογίου θα περιμέναμε τη δημοσιοποίηση των στατιστικών στοιχείων των θεμάτων που η κληρωτίδα ανέδειξε. Είναι προφανείς οι λόγοι που το ζητάμε.

Όσον αφορά το ερώτημα 8, είναι τουλάχιστον υποκριτικό (Η δυνατότητα των εκπαιδευτικών να υποβάλουν ή/και να σχολιάσουν θέματα της Τράπεζας Θεμάτων  μπορεί να συμβάλει στο να διαμορφωθούν “κοινές οπτικές” για τη διδασκαλία του μαθήματος). Η άποψη των μάχιμων εκπαιδευτικών έπρεπε να ζητηθεί εξ αρχής και ιδίως εκείνων που υπηρετούν σε επαρχιακά ή δυσπρόσιτα σχολεία. Και ακόμα πιο βαρύνουσα σημασία να δοθεί σε εκείνους που προσλαμβάνονται Νοέμβριο ή Δεκέμβριο ή και αργότερα (!) και τρέχουν ασθμαίνοντας απλώς να ξεπετάξουν την ύλη. Σχολεία δεν είναι μόνο τα πειραματικά και τα πρότυπα των μεγάλων αστικών κέντρων. Εδώ να σημειώσουμε ότι κάποιοι συνάδελφοι κατέθεσαν προτάσεις, οι οποίες όχι μόνο δεν λήφθηκαν υπόψη, αλλά ούτε καν μια τυπική απάντηση ότι το μήνυμά τους παραδόθηκε δεν πήραν οι άνθρωποι!

, παρέχοντας στους διδάσκοντες τη δυνατότητα για επιλογή μεταξύ τριών θεμάτων, εξομάλυνε κάπως την κατάσταση. Αλλά δε διέσωσε τη βεβιασμένη και πιεστική εφαρμογή της Τ.Θ.Δ.Δ.. Είναι γνωστό στους πάντες ότι το μάθημα της Φυσικής μετά βίας «περπατούσε» (και όχι μόνο η Φυσική, φυσικά). Το γνώριζαν στο ΙΕΠ, καθώς ζητήθηκε με εγκύκλιο (πολιτική στην Παιδεία δε γίνεται με ποταμούς εγκυκλίων) από τους επιστημονικά υπεύθυνους να απαντήσουν εάν εξελίσσονται όλα ομαλά (προσέξτε, όχι από τους εκπαιδευτικούς…). Ακολούθως, ως γνωστόν, δόθηκε η εντολή για ολοκλήρωση της ύλης σε χρόνους μαγικούς και υπερωρίες όπου χρειαζόταν (οποία σπατάλη πόρων…), με συνέπεια την αναστάτωση στα σχολεία και την ολοκλήρωση της ύλης σε χρόνο ρεκόρ, για να μην «εκτεθεί» η Τράπεζα Θεμάτων. Ψιλά γράμματα, βέβαια, το εάν οι μαθητές και οι μαθήτριες εμπέδωσαν την ύλη. Η βιτρίνα μετράει.

Ελπίζουμε τα λάθη να έχουν γίνει μάθημα και να μην επαναληφθούν στην επικείμενη Τ.Θ.Δ.Δ., που ετοιμάζεται για τη Γ’ Λυκείου, όπως επίσης και να διορθωθούν όλα τα κακώς κείμενα για την Α’ και τη Β’ Λυκείου. Περιμένουμε, λοιπόν, μιας και είναι αμετάκλητη απόφαση η εφαρμογή της (και είμαστε οι πρώτοι που λέμε ότι η ορθή εφαρμογή της θα είναι προς όφελος όλων) μερικά απλά πράγματα, όπως:

  1. Να δημοσιοποιείται έγκαιρα. Να απαγορευθεί η ανάρτηση νέων θεμάτων μετά το Μάρτιο, όπως ακριβώς υποχρεωνόμαστε κι εμείς στα σχολεία να «τελειώνουμε»…
  2. Τα θέματα να ανταποκρίνονται στις δυνατότητες του μέσου μαθητή και να διακρίνονται πραγματικά από διαβάθμιση.
  3. Να αποφεύγονται η περιπτωσιολογία και οι ακρότητες στα όρια της διδακτέας ύλης. Σε πολλά μαθήματα βιώσαμε τις «υπερπαραγωγές», που το μόνο που πέτυχαν είναι να γίνουν τα μαθήματα βραχνά και αντιπαθή.
  4. Σχολικό εγχειρίδιο και η  Τ.Θ.Δ.Δ. να λειτουργούν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά. Να μην εισάγονται μέσω της Τ.Θ.Δ.Δ., νέες γνώσεις, αλλά να αποτελεί εφαρμογή αυτών που περιγράφονται στα σχολικά εγχειρίδια.
  5. Να περιέχονται στα θετικά μαθήματα πειραματικά θέματα.
  6. Τα θέματα να ανταποκρίνονται στις ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων. Το παράδειγμα της Φυσικής είναι το πλέον ακραίο. Οι ώρες διδασκαλίας δεν επαρκούν και το γνωρίζουν όλοι, τόσο στο ΙΕΠ όσο και στο Υπουργείο Παιδείας. Τι επιδιώκουμε, τότε;
  7. Να δύνανται όλοι να καταθέτουν προτάσεις θεμάτων και μια επιτροπή απλώς να κρίνει ποια μπορούν να ενταχθούν στα θέματα προς εξέταση και ποια στα θέματα για προαιρετική μελέτη και ιδιαίτερη εμβάθυνση, με μια σχετική σήμανση.
  8. Τα θέματα να ελέγχονται πολλαπλά ως προς την ορθότητα τόσο των εκφωνήσεων όσο και των απαντήσεων/λύσεων. Να μην επαναληφθεί η εικόνα της Φυσικής, με τόσα πολλά θέματα λανθασμένα ή με λάθος απαντήσεις και μετά να τρέχουμε για διορθώσεις της τελευταίας στιγμής. Τα σφάλματα είναι αναμενόμενα εντός κάποιου στατιστικού ορίου. Όταν αυτό ξεπερνιέται, τότε κάτι δεν πηγαίνει καλά.

Και επιτέλους, ας αποφασίσουμε τι ζητάμε από τα παιδιά μας στη Μέση Εκπαίδευση. Το Λύκειο, με τον τρόπο που εφαρμόζεται η Τ.Θ.Δ.Δ., έχει μετατραπεί σε προετοιμασία εξετάσεων και διαγωνισμών, απομυζώντας παντελώς τη χαρά της μάθησης. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι.

Η Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής

Δρακόπουλος Γρηγόρης

Εμμανουηλίδης Αριστείδης

Πετρόπουλος Μιχάλης

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Πανελλήνιες 2022: Ο αριθμός των εισακτέων σε Στρατιωτικές και Σχολές Πυροσβεστικής (Συμπληρωματικές προκηρύξεις)

Επόμενο άρθρο

Φλώρινα: Αντιπολεμική μουσική εκδήλωση με τη συμμετοχή μουσικών σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Φλώρινα: Αντιπολεμική μουσική εκδήλωση με τη συμμετοχή μουσικών σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών

Πανελλαδικές 2022: «Κλειδώθηκε» η τελική καταχώριση των βαθμολογιών - Οι εκτιμήσεις

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.