Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Σάββατο, 10 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Το Θέατρο των Ομίλων

22 Σεπτεμβρίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

«Θεατρική ομάδα, ποιητικοί διαγωνισμοί, σχολικές γιορτές με μουσικά σύνολα, εφημερίδα, έκθεση φωτογραφίας είναι μόνο κάποιες από τις δράσεις του δικού μου σχολείου. Χωρίς ΟΜΙΛΟΥΣ. Με αγάπη μόνο»

2022. Νέα σχολική χρονιά!  Τι όμορφα!  Ξεκινήσαμε λοιπόν χωρίς μάσκες και με τη χαρά της επαφής και της δια ζώσης διδασκαλίας!  Μπήκαμε με χαμόγελα στις τάξεις. Σε αυτές τις άψυχες, ψυχρές τάξεις με τον μαυροπίνακα και την κιμωλία. Σε χώρους παρηκμασμένους, με υποτυπώδεις υποδομές η ζωή ξεχειλίζει ευτυχώς από την ύπαρξη των παιδιών. Δύσκολοι καιροί και φυσικά η Παιδεία μένει σε υποδεέστερη μοίρα, αφού επείγουν τόσα άλλα θέματα που απασχολούν την κοινωνία. Φυσικό αέριο,  ενέργεια,  θέρμανση είναι οι λέξεις που μας στοιχειώνουν. Πού χρήματα για Παιδεία. Πολυτέλειες σε έναν κόσμο που βυθίζεται ολοένα στο σκοτάδι. Κι όμως το Υπουργείο Παιδείας εφευρίσκει τρόπους να μας κρατά σε εγρήγορση. Να μη μας αφήνει να πάρουμε ανάσα. Εξάλλου γιατί να ανασάνουμε; Ο κόσμος τρέχει κι εμείς πρέπει να γίνουμε δρομείς.

Το τέρμα φοβάμαι βρίσκεται όμως στον γκρεμό. 

Νέες ιδέες λοιπόν με εφευρετικές ονομασίες,  βαρύγδουπες και ηχηρές!  Μόνο που συνήθως ό, τι κραυγάζει, δεν έχει ουσία. 

Στο άρθρο 89 του ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» έρχεται η ! Μα τι ωραίο που ακούγεται! Επιτέλους, οι εκπαιδευτικοί θα δουλέψουν! Να μην τεμπελιάζουν πια!

Το άρθρο προτείνει διάφορες δράσεις από θέατρο μέχρι ρητορικούς αγώνες που θα πραγματοποιούνται με ευθύνη   και ολιγομελών ομάδων μαθητών εκτός διδακτικού ωραρίου! Το κίνητρο που δίνει το Υπουργείο αφορά στους μαθητές μόνο και έχει σχέση με μία βεβαίωση συμμετοχής, την οποία οι συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες θα “κερδίζουν” με τη συνεχή και χωρίς απουσίες συμμετοχή τους στις εβδομαδιαίες συναντήσεις.

Για τους το κίνητρο είναι η “χαρά” της εργασίας εκτός ωραρίου! Να λοιπόν το πρόγραμμα του Υπουργείου!

Χωρίς κόστος για το ίδιο, χωρίς επιβάρυνση δική του θα παρουσιάσει στον κόσμο ένα πρόγραμμα εθελοντισμού χωρίς καν να το ονομάζει εθελοντισμό. Μόνο που εθελοντικό έργο κάνουμε χρόνια στα σχολεία με τον έναν ή άλλο τρόπο πολλοί από εμάς. Θεατρική ομάδα, ποιητικοί διαγωνισμοί, σχολικές γιορτές με μουσικά σύνολα, εφημερίδα, έκθεση φωτογραφίας είναι μόνο κάποιες από τις δράσεις του δικού μου σχολείου. Χωρίς ΟΜΙΛΟΥΣ. Με αγάπη μόνο. 

Γιατί θα με ρωτήσετε να μην εντάξουμε τότε τις δράσεις μας στο πρόγραμμά του Υπουργείου με την ονομασία Όμιλοι; Όπως είδαμε κίνητρα δεν δίνονται. Αντιθέτως,  τα αντικίνητρα είναι πολλά. Ας πάρουμε το θέατρο που είναι το πεδίο δράσης μου εθελοντικά τα τελευταία δεκατρία χρόνια. Με τους εκάστοτε μαθητές μου και μαθήτριες μου τα Σάββατα αναπνέουμε ελεύθερα στο χώρο του σχολείου.

Αφιερώνουμε τέσσερις ώρες από τον ελεύθερο χρόνο μας στην Τέχνη. Δεν μετανιώνω στιγμή για τον κόπο μου. Μόνο αγάπη έχω πάρει κι έχω δώσει. Κάθε χρόνο παρουσιάζουμε μια ερασιτεχνική μεν παράσταση,  μα με την αλήθεια και την αγνότητα της εφηβείας η παράσταση απογειώνεται. Τώρα αυτό δεν μπορεί να γίνει θα μου πείτε λόγω των ομίλων; Μήπως είσαι αντιδραστική; 

“Με την έναρξη του σχολικού έτους και το αργότερο μέχρι την 25η Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους, προτείνονται τα θέματα των ομίλων.

Στις προτάσεις για συγκρότηση ομίλων πρέπει να προσδιορίζονται με σαφήνεια τουλάχιστον:

α) η συγκεκριμένη θεματική του ομίλου,

β) οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί – παιδαγωγικοί στόχοι και τα προσδοκώμενα οφέλη από τη λειτουργία του ομίλου, όπως ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων, καλλιέργεια ενδιαφερόντων και κλίσεων, ενθάρρυνση δημιουργικής απασχόλησης και ελεύθερης έκφρασης, εμπλουτισμός των ευκαιριών, τρόπων και μέσων για ψυχαγωγία,

γ) το αναλυτικό πρόγραμμα με το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του σε ετήσια βάση,

δ) το προτεινόμενο υλικό, το οποίο μπορεί να διανέμεται στους/στις μαθητές/θήτριες με  επιμέλεια του/της υπεύθυνου/ης, σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, ή να τους  μορφή, ή να τους  υποδεικνύεται η αναζήτησή του σε πηγές, όπως βιβλιοθήκες, διαδίκτυο ή αλλού,

ε)  η τάξη ή οι τάξεις στις οποίες απευθύνεται,

στ) η αποτίμηση των προσδοκώμενων υποδεικνύεται η αναζήτησή του σε πηγές, όπως βιβλιοθήκες, διαδίκτυο μαθησιακών αποτελεσμάτων,

ζ) τα παραδοτέα,

η) η ενδεχόμενη συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες, συγγραφείς, καλλιτέχνες και λοιπά” ορίζει-ανάμεσα σε πολλά άλλα-η παράγραφος 5 του άρθρο 89 για την αναβάθμιση του σχολείου.

Ένα ρίγος τεχνοκρατικό διαπερνά το δέρμα μου. Αποτιμήσεις, προσδοκώμενα αποτελέσματα,  υπεύθυνοι, υποχρεώσεις, ευθύνες έρχονται να στραγγαλίσουν ό, τι απέμεινε δημιουργικό. Την δημιουργία. Την Τέχνη.

Πού να χωρέσει ο Ντάριο Φο μέσα σε πλαίσια και χρονοδιαγράμματα; Τι να πει η αγαπημένη Τρελή του Σαγιό που έστησε ολόκληρο κόλπο για να τιμωρήσει τους άπληστους και αδίστακτους επιχειρηματίες του Παρισιού; Κι ο Λανσελότος πώς θα πολεμήσει τους Δράκους, όταν πρέπει να συμπληρώνει κουτάκια σε αναφορές; Θα μπορέσει αλήθεια να ονειρεύεται τον έρωτα η Αδέλα του Λόρκα ή θα πνιγεί μέσα στο μελάνι της γραφειοκρατίας;

Κι ο εκπαιδευτικός; Γιατί δεν μας αφήνετε να κάνουμε αυτό που αγαπάμε;  Γιατί να γίνουμε όλοι σαν κι εσάς; Στεγνό το όραμά σας και δεν μας χωρά.

*Φιλόλογος, ποιήτρια

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Iσοτιμία και αντιστοίχιση πτυχίων σχολών προπονητών εξωτερικού με τα πτυχία σχολών προπονητών της Γ.Γ.Α. ή της Εθνικής Σχολής Προπονητών

Επόμενο άρθρο

Εκπαιδευτικοί: Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση απέναντι στον αυταρχισμό του ΥΠΑΙΘ

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Εκπαιδευτικοί: Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση απέναντι στον αυταρχισμό του ΥΠΑΙΘ

Πρωτοφανές αλαλούμ με τους αναπληρωτές και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στα σχολεία

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.