Το ΥΠΑΙΘ παρ’ όλο που έχει δηλώσει πάμπολλες φορές δια στόματος της κ. Κεραμέως ότι η πρώτη προτεραιότητα δίνεται στην Ειδική Αγωγή, αντιθέτως έχει επιδείξει αδικαιολόγητη ολιγωρία στο θέμα της ίδρυσης των νέων Τμημάτων Ένταξης
Τις τοποθετήσεις των νεοδιόριστων σε νέα Τμήματα Ενταξης βάζει σε κίνδυνο η μεγάλη καθυστέρηση της ανακοίνωσής τους από το υπουργείο Παιδείας, ενώ όσο καθυστερεί η ίδρυσή τους, εκατοντάδες παιδιά παραμένουν δίχως εξειδικευμένη υποστήριξη.
«Δυστυχώς, το ΥΠΑΙΘ παρ’ όλο που έχει δηλώσει πάμπολλες φορές δια στόματος της κ. Κεραμέως ότι η πρώτη προτεραιότητα δίνεται στην Ειδική Αγωγή, αντιθέτως έχει επιδείξει αδικαιολόγητη ολιγωρία στο θέμα της ίδρυσης των νέων Τμημάτων Ένταξης», αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί
Από τις 27 Απριλίου εκδόθηκε η με αριθμ. πρωτ. 48132/Δ3/27-4-2021 (ΑΔΑ: 6ΩΨΦ46ΜΤΛΗ-923) εγκύκλιος της υφυπουργού Παιδείας κ.Ζ.Μακρή περί υποβολής προτάσεων για την ίδρυση τμημάτων ένταξης σε δημόσιες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέχρι πρόσφατα, έχουν υποβληθεί πάνω από 750 προτάσεις.
Αυτό είχε αποκαλύψει η κ.Μακρή, στα μέσα του περασμένου Ιουνίου, συμπληρώνοντας ότι μέχρι σήμερα έχουν ιδρυθεί συνολικά 3.619 Τμήματα Ένταξης σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας.
Ωστόσο η διαδικασία επεξεργασίας των νέων προτάσεων φαίνεται πως τρέχει με ρυθμούς χελώνας καθώς βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, παρότι σε ορισμένες περιφέρεις, όπως λχ στην Κρήτη, έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που προβλέπονταν με την Εγκύκλιο για ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) και οι προτάσεις με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά να είναι στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας.
Το ΦΕΚ με τα νέα Τμήματα Ενταξης ακόμα αναμένεται, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο δυνατότητα να τοποθετηθούν οι νεοδιορισμένοι εκπαιδευτικοί στις αντίστοιχες οργανικές θέσεις
Η επιστολή του ΣΕΠΕ Φαιστός
Το ζήτημα ανέδειξε με επιστολή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσαράς ΦΑΙΣΤΟΣ Αναφέρει ο σύλλογος:
«Τα Τμήματα Ένταξης, ως θεσμός της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που αφορά σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία, επιτελούν κρίσιμο εκπαιδευτικό έργο και ως τέτοια είναι αναγκαία, για την ουσιαστική υποστήριξη των μαθητών ώστε να μπορούν με εξατομικευμένο διδακτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα εστιάζοντας στην δυσκολία αυτή καθαυτή, να σημειώνουν γενικότερη μαθησιακή πρόοδο, διευκολύνοντάς την αποτελεσματικότερη ένταξή τους στη συνολική εκπαιδευτική διαδικασία.
Από τις 26/7/2021 έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που προβλέπονταν με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (Αρ. Πρωτ.: 48132 / Δ3) για ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) και οι προτάσεις με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας, χωρίς ωστόσο να έχουν ολοκληρωθεί – μέχρι σήμερα – οι διαδικασίες που αφορούν στη δημοσίευση της απόφασης, ώστε να δοθεί η δυνατότητα να τοποθετηθούν οι νεοδιορισμένοι εκπαιδευτικοί στις αντίστοιχες οργανικές θέσεις.
Η ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης είναι εξαιρετικής σημασίας, καθώς αφορά εκατοντάδες μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Όσο καθυστερεί η ίδρυσή τους, εκατοντάδες παιδιά παραμένουν δίχως εξειδικευμένη υποστήριξη στα σχολεία τους. Δυστυχώς, το ΥΠΑΙΘ παρ’ όλο που έχει δηλώσει πάμπολλες φορές δια στόματος της κ. Κεραμέως ότι η πρώτη προτεραιότητα δίνεται στην Ειδική Αγωγή, αντιθέτως έχει επιδείξει αδικαιολόγητη ολιγωρία στο θέμα της ίδρυσης των νέων Τμημάτων Ένταξης.
Αποτελεί επιτακτική ανάγκη να λειτουργήσουν τα νέα Τμήματα Ένταξης με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς (2022-23), ώστε πολλοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να μην υποστηρίζονται καθόλου ή να είναι αναγκασμένοι να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, για να υποστηριχθούν από κάποιο Τμήμα Ένταξης ενός άλλου σχολείου της περιοχής τους (μιας και στο δικό τους δεν έχει ιδρυθεί).
Βέβαια, για να είναι εφικτή η στελέχωση των νέων Τμημάτων Ένταξης με εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να λειτουργήσουν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, πρέπει άμεσα να εκδοθεί το ΦΕΚ ίδρυσής τους!
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, είναι αναγκαία η ενίσχυση της δημόσιας Παιδείας, για να γίνει το δημόσιο σχολείο ελκυστικό για όλα τα παιδιά, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις. Ένα σχολείο που να διαμορφώνει ελεύθερους και σκεπτόμενους πολίτες, ικανούς να διεκδικούν τα δικαιώματά τους»
Την αναφορά αυτή κατέθεσε πρόσφατα στη Βουλή ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Βασίλης Κεγκέρογλου, φέρνοντας για μια ακόμα φορά το ζήτημα στην εθνική αντιπροσωπεία.
Το χρονικό
Η διαδικασία ίδρυσής τους ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2021 με την έκδοση της εγκυκλίου 48132 / Δ3/ 27-04-2021 με θέμα: «Υποβολή προτάσεων για ίδρυση Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Γενικής και Επαγγελματικής Κατεύθυνσης.» , η οποία όριζε μια σειρά από διαδικασίες εκ μέρους των Διευθυντών/ντριών (ή των Προϊσταμένων) των Σχολικών Μονάδων, των Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης, των Δημοτικών Συμβουλίων και των ΚΕΔΑΣΥ, οι οποίες ολοκληρώθηκαν εντός του 2021.
Ο σε ενημερωτικό του σημείωμα στις 8/2/2022 ανέφερε τα εξής: που βρίσκονται προς ίδρυση είναι 580-600 (για α/θμια και β/θμια συνολικά). Η διαδικασία ίδρυσής τους σε ο,τι αφορά τις αρμοδιότητες του τμήματος ειδικής αγωγής του υπουργείου έχει ολοκληρωθεί και, πλέον, είναι θέμα πολιτικής ηγεσίας το πότε αυτά θα δοθούν ως κενά.»
Δυστυχώς, το ΥΠΑΙΘ παρ’ όλο που έχει δηλώσει πάμπολλες φορές δια στόματος της κ. Κεραμέως ότι η πρώτη προτεραιότητα είχε δοθεί στην Ειδική Αγωγή (κάνοντας αναφορά στους πρώτους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή στην ιστορία της χώρας μέσω ΑΣΕΠ επί κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη), έχει επιδείξει τρομερή ολιγωρία στο θέμα της ίδρυσης των νέων Τμημάτων Ένταξης.
Ο εκπαιδευτικός , αναφέρει: «Είναι επιτακτική ανάγκη να λειτουργήσουν τα νέα , ώστε πολλοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να μην είναι αναγκασμένοι να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, για να υποστηριχθούν από κάποιο Τμήμα Ένταξης ενός άλλου σχολείου της περιοχής τους (μιας και στο δικό τους δεν έχει ιδρυθεί). Προκειμένου, δε, να είναι εφικτή η στελέχωση των νέων Τμημάτων Ένταξης με εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να λειτουργήσουν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, πρέπει άμεσα να εκδοθεί το ΦΕΚ ίδρυσής τους!»
Στο ζήτημα έχει αναφερθεί και ο :
Η επικείμενη ίδρυση των νέων Τ.Ε. αφορά και τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στην ΕΑΕ. Για το λόγο αυτό ευελπιστούμε και προτείνουμε η ίδρυση αυτή να πραγματοποιηθεί πριν τη διενέργεια των μόνιμων διορισμών στην ΕΑΕ, ώστε να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στον χώρο της. Οι μόνιμοι διορισμοί, οι οποίοι είναι επιτακτική ανάγκη να υλοποιηθούν, πρέπει να στοχεύουν στην πλήρη κάλυψη όλων των οργανικών κενών που υπάρχουν στην ΕΑΕ και όχι στην αποσπασματική κάλυψή τους. Με αυτόν τον τρόπο θα διασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ακόμη, αμέσως μετά την ίδρυσή τους, προτείνεται να εκδοθεί συμπληρωματική εγκύκλιος στα πρότυπα του Ν. 4638/2019 όπως ορίζεται στο Άρθρο 8, Παρ. 2., η οποία θα αφορά τις μεταθέσεις που διενεργήθηκαν τη φετινή χρονιά.
Το ΥΠΑΙΘ παρ’ όλο που έχει δηλώσει πάμπολλες φορές δια στόματος της κ. Κεραμέως ότι η πρώτη προτεραιότητα δίνεται στην Ειδική Αγωγή, αντιθέτως έχει επιδείξει αδικαιολόγητη ολιγωρία στο θέμα της ίδρυσης των νέων Τμημάτων Ένταξης
Τις τοποθετήσεις των νεοδιόριστων σε νέα Τμήματα Ενταξης βάζει σε κίνδυνο η μεγάλη καθυστέρηση της ανακοίνωσής τους από το υπουργείο Παιδείας, ενώ όσο καθυστερεί η ίδρυσή τους, εκατοντάδες παιδιά παραμένουν δίχως εξειδικευμένη υποστήριξη.
«Δυστυχώς, το ΥΠΑΙΘ παρ’ όλο που έχει δηλώσει πάμπολλες φορές δια στόματος της κ. Κεραμέως ότι η πρώτη προτεραιότητα δίνεται στην Ειδική Αγωγή, αντιθέτως έχει επιδείξει αδικαιολόγητη ολιγωρία στο θέμα της ίδρυσης των νέων Τμημάτων Ένταξης», αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί
Από τις 27 Απριλίου εκδόθηκε η με αριθμ. πρωτ. 48132/Δ3/27-4-2021 (ΑΔΑ: 6ΩΨΦ46ΜΤΛΗ-923) εγκύκλιος της υφυπουργού Παιδείας κ.Ζ.Μακρή περί υποβολής προτάσεων για την ίδρυση τμημάτων ένταξης σε δημόσιες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέχρι πρόσφατα, έχουν υποβληθεί πάνω από 750 προτάσεις.
Αυτό είχε αποκαλύψει η κ.Μακρή, στα μέσα του περασμένου Ιουνίου, συμπληρώνοντας ότι μέχρι σήμερα έχουν ιδρυθεί συνολικά 3.619 Τμήματα Ένταξης σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας.
Ωστόσο η διαδικασία επεξεργασίας των νέων προτάσεων φαίνεται πως τρέχει με ρυθμούς χελώνας καθώς βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, παρότι σε ορισμένες περιφέρεις, όπως λχ στην Κρήτη, έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που προβλέπονταν με την Εγκύκλιο για ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) και οι προτάσεις με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά να είναι στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας.
Το ΦΕΚ με τα νέα Τμήματα Ενταξης ακόμα αναμένεται, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο δυνατότητα να τοποθετηθούν οι νεοδιορισμένοι εκπαιδευτικοί στις αντίστοιχες οργανικές θέσεις
Η επιστολή του ΣΕΠΕ Φαιστός
Το ζήτημα ανέδειξε με επιστολή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσαράς ΦΑΙΣΤΟΣ Αναφέρει ο σύλλογος:
«Τα Τμήματα Ένταξης, ως θεσμός της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που αφορά σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία, επιτελούν κρίσιμο εκπαιδευτικό έργο και ως τέτοια είναι αναγκαία, για την ουσιαστική υποστήριξη των μαθητών ώστε να μπορούν με εξατομικευμένο διδακτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα εστιάζοντας στην δυσκολία αυτή καθαυτή, να σημειώνουν γενικότερη μαθησιακή πρόοδο, διευκολύνοντάς την αποτελεσματικότερη ένταξή τους στη συνολική εκπαιδευτική διαδικασία.
Από τις 26/7/2021 έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που προβλέπονταν με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (Αρ. Πρωτ.: 48132 / Δ3) για ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) και οι προτάσεις με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας, χωρίς ωστόσο να έχουν ολοκληρωθεί – μέχρι σήμερα – οι διαδικασίες που αφορούν στη δημοσίευση της απόφασης, ώστε να δοθεί η δυνατότητα να τοποθετηθούν οι νεοδιορισμένοι εκπαιδευτικοί στις αντίστοιχες οργανικές θέσεις.
Η ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης είναι εξαιρετικής σημασίας, καθώς αφορά εκατοντάδες μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Όσο καθυστερεί η ίδρυσή τους, εκατοντάδες παιδιά παραμένουν δίχως εξειδικευμένη υποστήριξη στα σχολεία τους. Δυστυχώς, το ΥΠΑΙΘ παρ’ όλο που έχει δηλώσει πάμπολλες φορές δια στόματος της κ. Κεραμέως ότι η πρώτη προτεραιότητα δίνεται στην Ειδική Αγωγή, αντιθέτως έχει επιδείξει αδικαιολόγητη ολιγωρία στο θέμα της ίδρυσης των νέων Τμημάτων Ένταξης.
Αποτελεί επιτακτική ανάγκη να λειτουργήσουν τα νέα Τμήματα Ένταξης με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς (2022-23), ώστε πολλοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να μην υποστηρίζονται καθόλου ή να είναι αναγκασμένοι να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, για να υποστηριχθούν από κάποιο Τμήμα Ένταξης ενός άλλου σχολείου της περιοχής τους (μιας και στο δικό τους δεν έχει ιδρυθεί).
Βέβαια, για να είναι εφικτή η στελέχωση των νέων Τμημάτων Ένταξης με εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να λειτουργήσουν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, πρέπει άμεσα να εκδοθεί το ΦΕΚ ίδρυσής τους!
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, είναι αναγκαία η ενίσχυση της δημόσιας Παιδείας, για να γίνει το δημόσιο σχολείο ελκυστικό για όλα τα παιδιά, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις. Ένα σχολείο που να διαμορφώνει ελεύθερους και σκεπτόμενους πολίτες, ικανούς να διεκδικούν τα δικαιώματά τους»
Την αναφορά αυτή κατέθεσε πρόσφατα στη Βουλή ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Βασίλης Κεγκέρογλου, φέρνοντας για μια ακόμα φορά το ζήτημα στην εθνική αντιπροσωπεία.
Το χρονικό
Η διαδικασία ίδρυσής τους ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2021 με την έκδοση της εγκυκλίου 48132 / Δ3/ 27-04-2021 με θέμα: «Υποβολή προτάσεων για ίδρυση Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Γενικής και Επαγγελματικής Κατεύθυνσης.» , η οποία όριζε μια σειρά από διαδικασίες εκ μέρους των Διευθυντών/ντριών (ή των Προϊσταμένων) των Σχολικών Μονάδων, των Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης, των Δημοτικών Συμβουλίων και των ΚΕΔΑΣΥ, οι οποίες ολοκληρώθηκαν εντός του 2021.
Ο σε ενημερωτικό του σημείωμα στις 8/2/2022 ανέφερε τα εξής: που βρίσκονται προς ίδρυση είναι 580-600 (για α/θμια και β/θμια συνολικά). Η διαδικασία ίδρυσής τους σε ο,τι αφορά τις αρμοδιότητες του τμήματος ειδικής αγωγής του υπουργείου έχει ολοκληρωθεί και, πλέον, είναι θέμα πολιτικής ηγεσίας το πότε αυτά θα δοθούν ως κενά.»
Δυστυχώς, το ΥΠΑΙΘ παρ’ όλο που έχει δηλώσει πάμπολλες φορές δια στόματος της κ. Κεραμέως ότι η πρώτη προτεραιότητα είχε δοθεί στην Ειδική Αγωγή (κάνοντας αναφορά στους πρώτους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή στην ιστορία της χώρας μέσω ΑΣΕΠ επί κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη), έχει επιδείξει τρομερή ολιγωρία στο θέμα της ίδρυσης των νέων Τμημάτων Ένταξης.
Ο εκπαιδευτικός , αναφέρει: «Είναι επιτακτική ανάγκη να λειτουργήσουν τα νέα , ώστε πολλοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να μην είναι αναγκασμένοι να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, για να υποστηριχθούν από κάποιο Τμήμα Ένταξης ενός άλλου σχολείου της περιοχής τους (μιας και στο δικό τους δεν έχει ιδρυθεί). Προκειμένου, δε, να είναι εφικτή η στελέχωση των νέων Τμημάτων Ένταξης με εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να λειτουργήσουν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, πρέπει άμεσα να εκδοθεί το ΦΕΚ ίδρυσής τους!»
Στο ζήτημα έχει αναφερθεί και ο :
Η επικείμενη ίδρυση των νέων Τ.Ε. αφορά και τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στην ΕΑΕ. Για το λόγο αυτό ευελπιστούμε και προτείνουμε η ίδρυση αυτή να πραγματοποιηθεί πριν τη διενέργεια των μόνιμων διορισμών στην ΕΑΕ, ώστε να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στον χώρο της. Οι μόνιμοι διορισμοί, οι οποίοι είναι επιτακτική ανάγκη να υλοποιηθούν, πρέπει να στοχεύουν στην πλήρη κάλυψη όλων των οργανικών κενών που υπάρχουν στην ΕΑΕ και όχι στην αποσπασματική κάλυψή τους. Με αυτόν τον τρόπο θα διασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ακόμη, αμέσως μετά την ίδρυσή τους, προτείνεται να εκδοθεί συμπληρωματική εγκύκλιος στα πρότυπα του Ν. 4638/2019 όπως ορίζεται στο Άρθρο 8, Παρ. 2., η οποία θα αφορά τις μεταθέσεις που διενεργήθηκαν τη φετινή χρονιά.