Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία ίδρυσης νέων τμημάτων ένταξης σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας Ζέττα Μακρή
«Θέλω να σας ενημέρωσω ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία ίδρυσης νέων τμημάτων ένταξης. Η διεύθυνση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ηρακλείου έχει προτείνει την ίδρυση είκοσι τριών νέων τμημάτων ένταξης σε νηπιαγωγεία και δημοτικά του νομού Ηρακλείου με την προϋπόθεση βεβαίως ότι θα πληρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου».
Αυτό απάντησε στη Βουλή η υφυπουργός σε ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Εμμανουήλ Συντυχάκη αναφορικά με και την ρύθμιση που προβλέπει ότι χρειάζεται να φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι πενήντα μαθητές των σχολείων από τους οποίους τουλάχιστον δεκαπέντε με γνωματεύσεις από το ΚΕΔΑΣΥ για να τοποθετούνται στο σχολείο δυο εκπαιδευτικοί.
Τα αποτελέσματα αυτής της αντιεκπαιδευτικής, αντιλαϊκής πολιτικής γίνονται χειροπιαστά, όπως είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ, στο δημοτικό σχολείο Κοκκίνη Χάνι στον δήμο Χερσονήσου Κρήτης «σε βάρος μαθητών και γονιών τη στιγμή που στο συγκεκριμένο σχολείο οι γνωματεύσεις στην αρχή της σχολικής χρονιάς έφταναν τις τριάντα πέντε αλλά δεν ιδρύθηκε δεύτερο τμήμα ένταξης γιατί στο σχολείο φοιτούν διακόσιοι σαράντα και όχι διακόσιοι πενήντα μαθητές».
Όπως σημείωσε «εσείς όχι μόνο αλλαγή ρύθμισης δεν κάνετε αλλά λέτε ότι θα δημιουργήσετε νέα τμήματα ένταξης με βάση τα όσα ορίζει ο νόμος. Δηλαδή, όχι με βάση τις πραγματικές ανάγκες που έχουν τα σχολεία, με βάση δηλαδή τον πραγματικό αριθμό των παιδιών που έχουν ανάγκη ένταξης σε τέτοια τμήματα. Η συγκεκριμένη, λοιπόν, ρύθμιση δεν ανταποκρίνεται και δεν καλύπτει πραγματικές ανάγκες των μαθητών στην ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση που χρειάζεται, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες και δυνατότητες».
Κριτήριο οι ανάγκες όχι οι αριθμοί
«Επικαλείστε μάλιστα στην απάντηση που δώσατε στην ερώτησή μας ότι στο δημοτικό σχολείο Κοκκίνη Χάνι δεν συντρέχει η προϋπόθεση που ορίζει ο νόμος για να λειτουργήσει και δεύτερο τμήμα ένταξης. Στην πράξη κι ενώ βλέπετε ότι είναι άδικη η νομοθετική ρύθμιση, διότι το κριτήριο δεν πρέπει να είναι ο αριθμός των μαθητών αλλά οι ανάγκες, περιφρονείτε με αυτόν τον τρόπο το δικαίωμα των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες για να έχουν τη σωστή παιδαγωγική υποστήριξη μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Τη θεωρείτε επιπλέον κόστος καταστρατηγώντας επιστημονικές γνωματεύσεις και αδιαφορώντας για τις συνέπειες στη μόρφωση και την ψυχολογία των παιδιών» τόνισε μιλώντας στη Βουλή ο κ. Συντυχάκης.
Από τη μεριά της η υφυπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι «σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της περιπτώσεως γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 28 του ν. 4638/2019, στα τμήματα ένταξης των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις οποίες φοιτούν ως διακόσιοι πενήντα μαθητές –γι’ αυτό και η απάντηση ήταν ότι δεν προβλέπεται από το νομικό πλαίσιο γιατί δεν προβλέπεται- τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός. Ενώ στα τμήματα ένταξης των σχολικών μονάδων στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι πενήντα μαθητές εκ των οποίων τουλάχιστον δεκαπέντε με διεγνωσμένη αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από αρμόδιο δημόσιο φορέα, δηλαδή το ΚΕΔΑΣΥ, ή ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή δημόσιο νοσοκομείο, τοποθετούνται δυο εκπαιδευτικοί.
Στο σχολείο στο οποίο αναφέρεστε, στο δημοτικό σχολείο Κοκκίνη Χάνι του νομού Ηρακλείου έχει ιδρυθεί και λειτουργεί τμήμα ένταξης με ένα τμήμα και έναν εκπαιδευτικό στο οποίο κατά το τρέχον σχολικό έτος φοιτούν δεκαεννέα μαθητές σε σύνολο είκοσι έξι και όχι τριάντα πέντε όπως γράφετε στην ερώτησή σας. Είναι δηλαδή είκοσι έξι μαθητές με γνωμάτευση για τμήμα ένταξης. Ως προς τη λειτουργία του δευτέρου τμήματος θα σας απαντήσω πάλι ότι δεν συντρέχει η προϋπόθεση την οποία ορίζει ο νόμος. Αυτός ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Εφαρμόζεται από τη δική μας» απάντησε η κ. Μακρή.