Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 29 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Τεχνικό Επιμελητήριο/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας: Δεν υπάρχουν συναινέσεις για το νομοσχέδιο των ΑΕΙ

11 Ιουλίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Χωρίς διαβούλευση και συναίνεση το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ

Το του Υπουργείου Παιδείας «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις», αποτέλεσε βασικό αντικείμενο της 5ης τακτικής συνεδρίασης της «Α» του ΤΕΕ/ΤΚΜ, που με αίτημα την απόσυρσή του, κατέληξε κατά πλειοψηφία στο παρακάτω ψήφισμα:

“Το προς ψήφιση Ν/Σ- για την παιδεία με τίτλο: «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας,  της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις» έρχεται σε μία χρονική συγκυρία η οποία αποδεικνύεται ακατάλληλη για μία τέτοιου μεγέθους και κλίμακας αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των Πανεπιστημιακών μας Ιδρυμάτων.

Κάθε Ν/Σ, πολλώ δε μάλλον το συγκεκριμένο, το οποίο άπτεται ενός τόσο ευαίσθητου θέματος, απαιτεί εκτεταμένη και ευρεία διαβούλευση με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, συνθήκη η οποία δεν ικανοποιείται με διαδικασίες διαβούλευσης περιορισμένης χρονικής διάρκειας.

Προηγούμενες εμβληματικές μεταρρυθμιστικές προσπάθειες, όπως ο Νόμος Γιαννάκου (2007), ή ο Νόμος Πλαίσιο Διαμαντοπούλου (2011) είχαν προέλθει ως αποτελέσματα εξαντλητικού διαλόγου και γι’ αυτό άλλωστε και έγιναν αποδεκτές με ευρύτερες κοινοβουλευτικές, κοινωνικές και ακαδημαϊκές πλειοψηφίες.

Το Ν/Σ εισάγει στην ακαδημαϊκή πραγματικότητα ορισμένες καινοτόμες πρακτικές, οι οποίες αποτελούν διαχρονικό αίτημα των ίδιων των Πανεπιστημιακών κοινοτήτων.

  • Πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης
  • Εισαγωγή διεπιστημονικών προγραμμάτων σπουδών.
  • Εισαγωγή διπλών προγραμμάτων σπουδών.
  • Συνεργασίες με Πανεπιστήμια της αλλοδαπής για κατάρτιση κοινών προγραμμάτων σπουδών.
  • Εισαγωγή του θεσμού του ελληνικού «Erasmus».
  • Επαγγελματικά Μεταπτυχιακά Προγράμματα σπουδών.
  • Δυνατότητα εκπόνησης Βιομηχανικών Διδακτορικών.
  • Εισαγωγή ολοκληρωμένου πλαισίου για την Πρακτική άσκηση των φοιτητών.
  • Δυνατότητα παρακολούθησης μεταπτυχιακών προγραμμάτων με μεθόδους εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.
  • Θεσμοθέτηση του επικουρικού διδακτικού έργου μεταπτυχιακών φοιτητών και υποψηφίων διδακτόρων.
  • Η κατάρτιση μητρώου γνωστικών αντικειμένων ανά τμήμα.
  • Σύσταση συμβουλίου φοιτητών για την εκπροσώπηση τους σε ακαδημαϊκά ζητήματα στα όργανα διοίκησης.
  • Ρυθμίσεις για μείωση της γραφειοκρατίας διαχείρισης των ερευνητικών κονδυλίων.
  • Σύσταση επιτροπής ισότιμης πρόσβασης ΑμεΑ.

Παρόλες όμως τις θετικές προβλέψεις για μια σειρά ζητημάτων, το Ν/Σ εξαντλείται σε ένα υπέρ-ρυθμιστικό και περιοριστικό πλαίσιο, το οποίο στερεί από τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα τη διαχρονική δυνατότητα για καθορισμό των αναγκών τους στο πλαίσιο των ιδιαιτεροτήτων και των πραγματικών δεδομένων του καθενός από αυτά.

Τα προβλήματα που ανακύπτουν είναι πολλά.

  • Η υπερσυγκέντρωση αρμοδιοτήτων και εξουσιών στα Συμβούλια Διοίκησης (Σ.Δ.), χωρίς μάλιστα πρόνοια για τα κατάλληλα θεσμικά αντίβαρα.
  • Η εκλογή του Πρύτανη από το 11μελές σώμα των Σ.Δ., και μάλιστα με σωρευτικές αρμοδιότητες (Πρόεδρος της επιτροπής ερευνών, της Συγκλήτου, της εταιρίας αξιοποίησης της περιουσίας των ιδρυμάτων), οδηγεί στη μεγάλη διοικητική αντίφαση ο Πρύτανης να είναι ταυτοχρόνως και ελέγχων και ελεγχόμενος.
  • Η αποδυνάμωση των ρόλων των αντιπρυτάνεων, καθότι αποτελούν μη εκλεγμένα μέλη, ενώ παύονται και από μέλη των συλλογικών οργάνων (Σύγκλητος, Πρυτανικά Συμβούλια), καθώς και των Κοσμητόρων (οι οποίοι ορίζονται από τα ΣΔ).
  • Η δυνατότητα ίδρυσης διπλών- διεπιστημονικών- ξενόγλωσσων- διιδρυματικών προγραμμάτων σπουδών έρχεται σε αναντιστοιχία με την εμφανέστατη υποστελέχωση των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων σε επίπεδο ακαδημαϊκού προσωπικού. Η νέα αυτή πραγματικότητα θα σκοντάψει ευθέως στην αδυναμία των ιδρυμάτων να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις, χωρίς σημαντική αύξηση του προσωπικού τους.
  • Η μη πρόβλεψη για τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα, ο οποίος θα εκπονήσει ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της έρευνας, απαντώντας στην θεσμική πολυδιάσπαση και ενισχύοντας τις αναγκαίες συνέργειες μεταξύ ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και ερευνητικών κέντρων.
  • Η καθιέρωση πολλών τύπων πτυχίων, διαφορετικής χρονικής και ακαδημαϊκής ισχύος, χωρίς την πρότερη διερεύνηση των πραγματικών αναγκών της κοινωνίας, καθώς και τη σαφή απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αυτά, θα δημιουργήσει πτυχία «πολλαπλών ταχυτήτων», χωρίς ανταπόκριση στην αγορά εργασίας.

Η Ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας, μέσα σε ένα περιβάλλον δυσμενές και απορυθμισμένο, έχει καταφέρει διατηρώντας τον δημόσιο, δημοκρατικό και αυτοδιοίκητο χαρακτήρα της να παράγει ένα ακαδημαϊκό, ερευνητικό και παιδαγωγικό αποτέλεσμα υψηλής στάθμης. Παθογένειες οι οποίες χρονίζουν ασφαλώς και οφείλουν να θεραπευτούν, πάντοτε όμως υπό το πρίσμα της ανεξαρτησίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και της δυνατότητας τους να ρυθμίζουν την ακαδημαϊκή τους υπόσταση μέσα από τα όργανα τους. Διαδικασίες διαβούλευσης «fast-track», χωρίς την αναγκαία ενημέρωση και συναίνεση της ακαδημαϊκής κοινότητας, των φοιτητών και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου μάλλον απορρυθμίζουν περισσότερα ζητήματα απ’ όσα επιλύουν.

  • Καλούμε λοιπόν την Κυβέρνηση να ασπαστεί το αίτημα του συνόλου των εμπλεκομένων μερών και να αποσύρει το Ν/Σ στην κατεύθυνση της συνέχισης του διαλόγου με τους ακαδημαϊκούς και κοινωνικούς φορείς με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
  • Παράλληλα απαιτούμε την αύξηση της χρηματοδότησης των ελληνικών πανεπιστημίων και της δημόσιας Παιδείας γενικότερα. Η ίδρυση και η λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, που κάποιοι ευαγγελίζονται, απαιτεί την ύπαρξη μιας ισχυρής και καλά οργανωμένης δημόσιας Παιδείας.

Το ελληνικό, δημόσιο πανεπιστήμιο ανήκει σε όλη την ελληνική κοινωνία, αυτήν οφείλει να υπηρετεί και αυτήν οφείλει να αφουγκράζεται μέσα από τους κοινωνικούς και θεσμικούς της φορείς.”

Στην ίδια συνεδρίαση, εγκρίθηκε ομόφωνα η πρόταση του Προέδρου της «Α» ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Ηλία Περτζινίδη για την παραλαβή και έγκριση του επικείμενου πορίσματος της ΟΕ για την πρακτική των φοιτητών από την «Α», ενώ συζητήθηκαν και ελήφθησαν σχετικές αποφάσεις  για σειρά θεμάτων: τη συσχέτιση ενεργειακής και αντισεισμικής θωράκισης των κτιριακών υποδομών, την υποστελέχωση των ΥΔΟΜ, τις προτάσεις για αλλαγές και προσθήκες στα καθήκοντα των Ελεγκτών Δόμησης, κ.α.

Εκτός ημερησίας διάταξης, συζητήθηκαν θέματα που απασχολούν τους συναδέλφους και την πόλη της Θεσσαλονίκης και προέκυψαν τα παρακάτω ψηφίσματα:

  1. Παράταση ενός έτους τουλάχιστον στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των μη οικονομικά ενήμερων Μηχανικών.
  2. Επαναπροσδιορισμός του τρόπου βαθμολόγησης των αιτήσεων και αύξηση του προϋπολογισμού του Προγράμματος «Εξοικονομώ 2021» για την περιοχή της Θεσσαλονίκης.
  3. Επαναλειτουργία του Νοσοκομείου Λοιμωδών.
  4. Καταγγελία της μόνιμης αστυνομικής παρουσίας στο χώρο του Α.Π.Θ.

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Power Pass: Τα 6 μηνύματα στον υπολογιστή σας – Ημερομηνίες πληρωμής

Επόμενο άρθρο

Γυναικείες φυλακές Κορυδαλλού: «Καμία εκπαιδευτική δομή εδώ και χρόνια»

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Γυναικείες φυλακές Κορυδαλλού: «Καμία εκπαιδευτική δομή εδώ και χρόνια»

Θερινές εκπτώσεις 2022: Πότε ξεκινάνε - Τι ισχύει για την Κυριακή

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.