Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Σχολική βία: ο ρόλος των παρατηρητών!

23 Μαΐου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

Σήμερα θα μιλήσουμε για το ρόλο της ομάδας των παιδιών που είναι παρατηρητές και μάρτυρες του φαινομένου της σχολικής βίας.

Γιατί τα περισσότερα επεισόδια  σχολικής βίας, αφού συμβαίνουν στο χώρο του σχολείου, γίνονται συνήθως μπροστά σε  άλλα παιδιά, σε μια ομάδα συνομήλικων, η οποία παρευρίσκεται σε κάθε τέτοια εκδήλωση  και  συνήθως παίζει το ρόλο του θεατή – παρατηρητή.

Η στάση και οι αντιδράσεις των παιδιών αυτών επηρεάζουν άμεσα την εξέλιξη του φαινομένου την ώρα που εκδηλώνεται. Έχει διαπιστωθεί ότι η ομάδα των παιδιών – παρατηρητών κρατά απέναντι στις πράξεις αυτές είτε υποστηρικτική προς το θύτη στάση είτε στάση σιωπηρής αποδοχής, που από το παιδί θύτη ερμηνεύεται  ως επιβράβευση και επιδοκιμασία της συμπεριφοράς του.

Είναι πολύ πιθανό  η ικανοποίηση και η εξουσία που μπορεί να απολαμβάνει το παιδί θύτης να οφείλονται κατά πολύ στην παρουσία των παρατηρητών. Χάρη στους παρευρισκόμενους ο θύτης νιώθει να αποκτά την εικόνα του δυνατού, την αίσθηση ότι η επιβολή του στο αδύναμο  θύμα του δίνει κύρος και επομένως έχει κάθε λόγο να επαναλάβει την πράξη του.  Με άλλα λόγια η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του θύτη δεν πηγάζει μόνο από τη συναισθηματική του κατάσταση και τη στάση υποταγής του θύματος, αλλά και από τις αντιδράσεις της ομήγυρης, των παιδιών μαρτύρων.

Βέβαια τα παιδιά που γίνονται μάρτυρες του σχολικού εκφοβισμού δε σημαίνει ότι συμφωνούν με τέτοιου είδους συμπεριφορές, τουλάχιστον στην πλειοψηφία τους. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα παιδιά μάρτυρες  παρεμβαίνουν  και  σταματούν  το επεισόδιο της βίας όπως επίσης  και περιπτώσεις παιδιών που πολύ θα ήθελαν να βοηθήσουν το θύμα, αλλά δεν το κάνουν  φοβούμενα ότι μπορεί να πάρουν τη θέση του αμέσως μετά. Από την άλλη πάλι η συχνή έκθεση παιδιών μαρτύρων σε φαινόμενα σχολικής βίας εξοικειώνει τα παιδιά με το φαινόμενο και μειώνει τις όποιες ικανότητες και διαθέσεις αντίδρασής τους σε αυτό. Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι πολλά από τα παιδιά που έχουν υποστηρίξει το θύτη έχουν αργότερα εκδηλώσει τα ίδια  επιθετική συμπεριφορά.  Έτσι τελικά η σχολική βία φτάνει να γίνεται απλά ένα φαινόμενο της σχολικής καθημερινότητας.   

Από τα παραπάνω φαίνεται, νομίζω, καθαρά ότι η εμπλοκή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο των συνομηλίκων  στα επεισόδια της σχολικής βίας είναι σημαντικός παράγοντας ενίσχυσης του φαινομένου. Αντίθετα, ως αντίδοτο, η προώθηση και η προαγωγή των σχέσεων μεταξύ των παιδιών θυμάτων και των συμμαθητών τους αποτελούν ένα ισχυρό  προστατευτικό μηχανισμό. Οι σχέσεις με τους συμμαθητές και η αποδοχή από τις ομάδες των συνομηλίκων  αποδεικνύονται τεράστιας σημασίας για την ψυχοσυναισθηματική ισορροπία και ανάπτυξη των παιδιών της σχολικής ηλικίας.

Σε κάθε περίπτωση πάντως τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να συμβουλεύουν τα παιδιά, που γίνονται μάρτυρες σχολικού εκφοβισμού, να αναφέρουν οπωσδήποτε το επεισόδιο στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό ή σε κάποιον άλλο ενήλικα της εμπιστοσύνης τους, ώστε να πράξει ανάλογα.  Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

patrisnews.gr

Π

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Μεταπτυχιακό: «Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων»

Επόμενο άρθρο

Αρχίζει σήμερα Δευτέρα (23/5) ο εξεταστικός Γολγοθάς με Τράπεζα Θ(υ)μάτων: Εκπαιδευτικές και κοινωνικές παρενέργειες

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Αρχίζει σήμερα Δευτέρα (23/5) ο εξεταστικός Γολγοθάς με Τράπεζα Θ(υ)μάτων: Εκπαιδευτικές και κοινωνικές παρενέργειες

iep ΙΕΠ Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Ερωτηματολόγιο ΙΕΠ για εκπ/κούς, που οι μαθητές τους συμμετείχαν στις «εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα»

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.