Το Υπουργείο Παιδείας, έχει αυξήσει σημαντικά των αριθμό των συνεδριάσεων για διάφορα θέματα τα οποία προκύπτουν στο χώρο του σχολείου (πάνω από 40 το έτος), παραβλέποντας δύο βασικά προβλήματα τα οποία δεν έχουν εξεταστεί και τα οποία δημιουργούν μεγάλο θέμα
Σχετικά με τις συνεδριάσεις αυτές σύμφωνα με το ΠΔ 79 του 2017 « η πραγματοποίηση συνεδριάσεων με παρόντα όλα τα μέλη τους πραγματοποιούνται το χρονικό διάστημα μεταξύ 1:30 με 2:00 μετά τη λήξη δηλαδή του σχολικού ωραρίου¨ το ερώτημα που τίθεται είναι αν είναι ,να λυθούν όλα αυτά τα σοβαρά προβλήματα τα οποία οι σύλλογοι διδασκόντων αντιμετωπίζουν στις συνεδριάσεις τους
Συνεδριάσεις που θα γίνονται πλέον, εκτός από όλα όσα ίσχυαν έως τώρα και για τα εργαστήρια δραστηριοτήτων, για τους μέντορες, για τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου , για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και άλλα.
Ένα δεύτερο μεγάλο πρόβλημα το οποίο έχει γεννηθεί, είναι ότι ενώ το Π.Δ 79 προβλέπει ότι στο σύλλογο ,θα πρέπει να παρευρίσκονται όλα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων αυτό είναι ουσιαστικά και πρακτικά αδύνατο, αφού συνήθως οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων βρίσκονται σε δύο συνήθως σχολεία και συνήθως εκείνη τη μέρα μετακινούνται εκπαιδευτικοί από σχολείο σε σχολείο είτε κατεβαίνουν στο ολοήμερο πρόγραμμα ή στο διευρυμένο ολοήμερο, με αποτέλεσμα να μην παρευρίσκονται στο σύλλογο εκπαιδευτικοί που μοιράζονται στα σχολεία, ή εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στο ολοήμερο.
Τελικά αν το σκεφτούμε οι μόνες ημέρες που ίσως είναι δυνατόν συνεδρίαση του Συλλόγου είναι οι ώρες μετά από επίσημες εορτές.
Υπάρχει βέβαια λύση στο πρόβλημα αυτό ,η οποία έχει προταθεί τόσο από εμένα, όσο και από την Πανελλήνια Ενωση Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ,καθώς και τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών.
Η πρόταση αυτή, αυτή λέει ότι μία ημέρα του μήνα αντί να γίνονται μαθήματα, να είναι αργία, ο χρόνος των 6-7 ωρών που εκπαιδευτικοί θα πρέπει να παρευρίσκονται στο σχολείο, να διατίθεται για τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και βέβαια και του σχολικού συμβουλίου, μόνο με αυτό τον τρόπο θα είναι δυνατή , ουσιαστική και νόμιμη κάθε Συνεδρίαση του Συλλόγου, παρουσία όλων των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε μία σχολική μονάδα, έτσι ώστε να υπάρχει η πραγματική απαιτούμενη πλειοψηφία ώστε και σύλλογος να σχηματιστεί και όλοι να ενημερωθούν για τις απόψεις πού συνάδελφοι καταθέτουν .
Νομίζω, ότι μόνο με αυτό τον τρόπο μπορούμε να δώσουμε λύση στο πρόβλημα των συνεδριάσεων, αν βέβαια πιστεύουμε ακόμη στη σημασία των συνεδριάσεων του συλλόγου διδασκόντων καθώς και του σχολικού συμβουλίου που πιστεύω ότι είναι το σημαντικότερο κύτταρο δημοκρατίας σχολικής της μονάδας.
Αλλιώς θα απαξιώσουμε τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, και θα φτάσουν όλοι να φωνάζουν….όχι άλλο σύλλογο (παλιά ήταν κάρβουνο)…..
Αθανάσιος Γρίβας Διευθυντής 18 Δ.Σ Αμαρουσίου
Το Υπουργείο Παιδείας, έχει αυξήσει σημαντικά των αριθμό των συνεδριάσεων για διάφορα θέματα τα οποία προκύπτουν στο χώρο του σχολείου (πάνω από 40 το έτος), παραβλέποντας δύο βασικά προβλήματα τα οποία δεν έχουν εξεταστεί και τα οποία δημιουργούν μεγάλο θέμα
Σχετικά με τις συνεδριάσεις αυτές σύμφωνα με το ΠΔ 79 του 2017 « η πραγματοποίηση συνεδριάσεων με παρόντα όλα τα μέλη τους πραγματοποιούνται το χρονικό διάστημα μεταξύ 1:30 με 2:00 μετά τη λήξη δηλαδή του σχολικού ωραρίου¨ το ερώτημα που τίθεται είναι αν είναι ,να λυθούν όλα αυτά τα σοβαρά προβλήματα τα οποία οι σύλλογοι διδασκόντων αντιμετωπίζουν στις συνεδριάσεις τους
Συνεδριάσεις που θα γίνονται πλέον, εκτός από όλα όσα ίσχυαν έως τώρα και για τα εργαστήρια δραστηριοτήτων, για τους μέντορες, για τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου , για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και άλλα.
Ένα δεύτερο μεγάλο πρόβλημα το οποίο έχει γεννηθεί, είναι ότι ενώ το Π.Δ 79 προβλέπει ότι στο σύλλογο ,θα πρέπει να παρευρίσκονται όλα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων αυτό είναι ουσιαστικά και πρακτικά αδύνατο, αφού συνήθως οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων βρίσκονται σε δύο συνήθως σχολεία και συνήθως εκείνη τη μέρα μετακινούνται εκπαιδευτικοί από σχολείο σε σχολείο είτε κατεβαίνουν στο ολοήμερο πρόγραμμα ή στο διευρυμένο ολοήμερο, με αποτέλεσμα να μην παρευρίσκονται στο σύλλογο εκπαιδευτικοί που μοιράζονται στα σχολεία, ή εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στο ολοήμερο.
Τελικά αν το σκεφτούμε οι μόνες ημέρες που ίσως είναι δυνατόν συνεδρίαση του Συλλόγου είναι οι ώρες μετά από επίσημες εορτές.
Υπάρχει βέβαια λύση στο πρόβλημα αυτό ,η οποία έχει προταθεί τόσο από εμένα, όσο και από την Πανελλήνια Ενωση Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ,καθώς και τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών.
Η πρόταση αυτή, αυτή λέει ότι μία ημέρα του μήνα αντί να γίνονται μαθήματα, να είναι αργία, ο χρόνος των 6-7 ωρών που εκπαιδευτικοί θα πρέπει να παρευρίσκονται στο σχολείο, να διατίθεται για τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και βέβαια και του σχολικού συμβουλίου, μόνο με αυτό τον τρόπο θα είναι δυνατή , ουσιαστική και νόμιμη κάθε Συνεδρίαση του Συλλόγου, παρουσία όλων των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε μία σχολική μονάδα, έτσι ώστε να υπάρχει η πραγματική απαιτούμενη πλειοψηφία ώστε και σύλλογος να σχηματιστεί και όλοι να ενημερωθούν για τις απόψεις πού συνάδελφοι καταθέτουν .
Νομίζω, ότι μόνο με αυτό τον τρόπο μπορούμε να δώσουμε λύση στο πρόβλημα των συνεδριάσεων, αν βέβαια πιστεύουμε ακόμη στη σημασία των συνεδριάσεων του συλλόγου διδασκόντων καθώς και του σχολικού συμβουλίου που πιστεύω ότι είναι το σημαντικότερο κύτταρο δημοκρατίας σχολικής της μονάδας.
Αλλιώς θα απαξιώσουμε τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, και θα φτάσουν όλοι να φωνάζουν….όχι άλλο σύλλογο (παλιά ήταν κάρβουνο)…..
Αθανάσιος Γρίβας Διευθυντής 18 Δ.Σ Αμαρουσίου