Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Σχολεία: Σχετικά με τους Εκπαιδευτικούς Ομίλους-Κατά πόσο είναι επιτυχημένος ο θεσμός; - Newspedia.gr

Σχολεία: Σχετικά με τους Εκπαιδευτικούς Ομίλους-Κατά πόσο είναι επιτυχημένος ο θεσμός;

«Οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε καλή διάθεση, και το αποδεικνύουν παντοιοτρόπως σε κάθε ευκαιρία και με προσωπικό κόστος, για να προσφέρουν τα μέγιστα και τα βέλτιστα στα παιδιά. Αλλά, δεν μπορεί να στηρίζεται ένα εκπαιδευτικό σύστημα διαρκώς στη φιλοτιμία των λειτουργών του»

Με Υπουργική απόφαση, στο ΦΕΚ 4509/Β/25-8-2022, δίνονται όλες οι οδηγίες για τη συγκρότηση και λειτουργίαμετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας, κατόπιν σχετικής ενημέρωσης του Σχολικού Συμβουλίου και της οικείας δημοτικής αρχής.

Όπως όλες οι άνωθεν εντολές, που λαμβάνονται εν τη απουσία των μάχιμων εκπαιδευτικών, η πρακτική εφαρμογή παρουσιάζει πληθώρα προβλημάτων. Η εμπειρία της περσινής πιλοτικής χρονιάς έχει καταγραφεί και μεταφερθεί στους αρμόδιους από πολλές πηγές, αλλά μάλλον ουδείς καταδέχτηκε να τη μελετήσει.

Είναι φανερό ότι οι συντάκτες των οδηγιών δεν έλαβαν υπόψιν τους την επαρχιακή σχολική πραγματικότητα και τα καθημερινά ζητήματα που έχουν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να επιλύσουν. Είναι φανερό ότι όλα κινούνται γύρω από τα μεγάλα αστικά σχολικά συγκροτήματα, και μάλιστα των ανθηρών οικονομικά περιοχών, αγνοώντας σκόπιμα, κατά την άποψή μας το τι βιώνουμε όλοι στην επαρχία ή σε υποβαθμισμένες περιοχές.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τις οδηγίες:

Δεν είναι, τελικώς, τυχαία η δυσκολία πολλών εκπαιδευτικών να οργανώσουν Ομίλους, με συνέπεια να αδυνατούν να συγκροτήσουν έστω και έναν και ακολούθως οι καλοθελητές να τους παρουσιάζουν ως απρόθυμους και «αντιδραστικούς». Οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε καλή διάθεση, και το αποδεικνύουν παντοιοτρόπως σε κάθε ευκαιρία και με προσωπικό κόστος, για να προσφέρουν τα μέγιστα και τα βέλτιστα στα παιδιά. Αλλά, δεν μπορεί να στηρίζεται ένα εκπαιδευτικό σύστημα διαρκώς στη φιλοτιμία των λειτουργών του.

Εάν κάποιοι πιστεύουν ότι τα σχολεία εκσυγχρονίζονται με τον τρόπο αυτόν, πλανώνται πλάνην οικτρά.  Αγαπητοί ιθύνοντες,  όμορφα και ωραία αυτά που θέλετε και ονειρεύεστε, τα οποία ήδη πραγματοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια της χώρας (με το αζημίωτο, βέβαια!) ή τα μεγάλα εκπαιδευτήρια της Ευρώπης (αλλά με τι συνθήκες εργασίας, ε;), αλλά μήπως δεν σκεφτήκατε ότι οι Όμιλοι πρέπει να:

Μόνο, τότε θα μιλάμε για Ομίλους και όχι τώρα. Το Σχολείο αποτελεί τον κατ’ εξοχήν χώρο που πρέπει να προάγονται η ισότητα και η ισονομία για όλους, εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους. Εκτός και εάν μας ενδιαφέρει μόνον το φαίνεσθαι, αλλά αυτό δεν περιποιεί τιμή για κανέναν μας.

Με εκτίμηση

Η Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής

Δρακόπουλος Γρηγόρης

Εμμανουηλίδης Αριστείδης

Πετρόπουλος Μιχάλης

Exit mobile version