Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Σχολεία: Πώς θα ενισχυθεί η σχολική προσαρμογή σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες - Newspedia.gr

Σχολεία: Πώς θα ενισχυθεί η σχολική προσαρμογή σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες

Σχολική προσαρμογή και Παιδιά με Ειδικές μαθησιακές, συναισθηματικές ή/και συμπεριφορικές δυσκολίες – Μια επιστημονική προσέγγιση από το «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» διοργανώνει την εκστρατεία αφύπνισης κι ενημέρωσης «Πριν χτυπήσει το κουδούνι», με σκοπό την αναγνώριση και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν στο σχολικό περιβάλλον.

Η επιστημονική ομάδα του «Χαμόγελου του Παιδιού», παρουσιάζει τον τρόπο που θα πρέπει να γίνεται η σχολική προσαρμογή σε παιδιά με συναισθηματικές ή/και συμπεριφορικές δυσκολίες.

Τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές, συναισθηματικές ή/και συμπεριφορικές δυσκολίες εμφανίζουν:

Οι παραπάνω δεν εμφανίζονται πάντα με τον ίδιο τρόπο ή στον ίδιο βαθμό λόγω της ανομοιογένειας που εμφανίζουν. Ωστόσο, συχνά έχουν ως αποτέλεσμα οι μαθητές να εμφανίζουν χαμηλότερη αυτοεκτίμηση σε σύγκριση με τους συνομηλίκους τους, συναισθήματα ντροπής, ματαίωσης, άγχους, ανασφάλειας και φόβου αποτυχίας.

Επίσης, έχουν περισσότερες πιθανότητες απόρριψης από τους συνομηλίκους και ανάπτυξης αρνητικών διαπροσωπικών σχέσεων λόγω ελλειμμάτων σε γλωσσικές και ψυχοκοινωνικές δεξιότητες, ενώ ταυτόχρονα εμφανίζουν στη σύναψη ισχυρών συναισθηματικών δεσμών με εκπαιδευτικούς και συνομηλίκους.

Συγχρόνως, σε πολλές περιπτώσεις παρατηρούνται μειωμένη σχολική εμπλοκή, μειωμένα κίνητρα μάθησης και δυσκολίες στη χρήση γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών μάθησης. Κρίνεται, λοιπόν, σημαντική η ενίσχυση της σχολικής προσαρμογής των μαθητών με τέτοιου είδους δυσκολίες.

Τρόποι ενίσχυσης σχολικής προσαρμογής:

Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση, μπορείτε να καλέσετε στην «Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών» 11611, ώστε να συζητήσετε με έναν ψυχολόγο του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» όλα αυτά που μπορεί να σας απασχολούν σε σχέση με το παιδί σας.

Βιβλιογραφία

Αντωνίου, Α. Σ. (2011). Διερεύνηση της σχέσης μεταξύ μαθησιακών δυσκολιών και στρες. Στο Γ. Παπαδάτος & Α. Μπαστέα (επιμ.), Θέματα μαθησιακών δυσκολιών και δυσλεξίας (σσ. 241-244). Σμυρνιωτάκη.

Blacher, J. Baker, B. L., & Eisenhower, A. S. (2009). Student-teacher relationship stability across early school years for children with intellectual disability or typical development,  American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 114(5), 322-339.

Γενά, Α. (2011). Παιδιά με ήπιες διαταραχές μάθησης και συμπεριφοράς: Προϋποθέσεις και διδακτική μεθοδολογία για την εκπαίδευση τους στη γενική τάξη-το παράδειγμα της συνεργατικής μάθησης. Στο Μ. Ζαφειροπούλου & Α. Καλαντζή-Αζίζι (Επιμ.), Προσαρμογή στο σχολείο: Πρόληψη και αντιμετώπιση δυσκολιών. Πεδίο. 

Dietz, S., & Montague, M. (2006). Attention deficit hyperactivity disorder comorbid with emotional and behavioral disorders and learning disabilities in adolescents. Exceptionality, 14, 19-33.

Gresham, F. M., Cook, C. R., Crews, D., & Kern, L., (2004). Social Skills Training for Children and Youth  with  Emotional  and  Behavioral  Disorders:  Validity  Considerations  and Future Directions. Behavioral Disorders, 30, 32-46.

Heward  W.  L,  (2009).  Exceptional  children: An  introduction  to  Special  Education. Pearson Education

Κοτρώνη, Χ., & Αντωνίου, Α.-Σ. (2012). Το σχολείο ως σημαντική πηγή στρες για τους μαθητές με δυσλεξία. Σύγχρονα Θέματα Εκπαίδευσης, 2(2), 159-176.

Margalit, M. (2004). Resilience model among individuals with learning disabilities: Proximal and distal influences. Learning Disabilities Research and Practice, 18(2), 82-86.

Margalit, M. (2004). Second-generation research on resilience: Social-emotional aspects of children with learning disabilities. Learning Disabilities Research and Practice,19(1), 45-48.

Matson, J. L., (2017). Handbook of Social Behavior and Skills in Children. Springer.

Πολυχρόνη, Φ. (2011). Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Πεδίο.
 

Exit mobile version