Ας προβληματιστεί ο κάθε καλοπροαίρετος γονέας πού βρίσκονταν όλοι αυτοί που κόπτονται για τις χαμένες ώρες από τους αγώνες των μαθητών, τα 2 χρόνια της πανδημίας, με τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, τις τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών και την τηλεκπαίδευση καρικατούρα…
Μαθητές της Φιλιππιάδας και των Ιωαννίνων δικάζονται στις 23 και 25 Φεβρουαρίου γιατί συμμετείχαν σε μαθητικές κινητοποιήσεις στα σχολεία τους, την περίοδο 2019-2020.
Η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (Α.Σ.Γ.Μ.Ε) επισημαίνει σε ανακοίνωσή της ότι τα γεγονότα αυτά δεν είναι ούτε μεμονωμένα ούτε αφορούν μια συγκεκριμένη περιοχή. Εντάσσονται σε μια συνολική προσπάθεια τρομοκράτησης των μαθητών και ποινικοποίησης των αγώνων τους σε μια περίοδο που οξύνεται από την κυβέρνηση η επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα (σχολεία υγειονομικές βόμβες, τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις Pisa κλπ).
Η Ανακοίνωση της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (Α.Σ.Γ.Μ.Ε)
Ως ΑΣΓΜΕ εκφράζουμε την αμέριστη αλληλεγγύη μας στους διωκόμενους μαθητές της Φιλιππιάδας και των Ιωαννίνων που δικάζονται στις 23 και 25 Φεβρουαρίου γιατί συμμετείχαν σε μαθητικές κινητοποιήσεις στα σχολεία τους, την περίοδο 2019-2020.
Στην περίπτωση της Φιλιππιάδας αφορμή για τη δίωξη των μαθητών, ήταν μήνυση δήθεν «αγανακτισμένου» γονέα, για «παράνομη κατάληψη» και «διακοπή της ομαλής διεξαγωγής της εκπαιδευτικής δραστηριότητας του εν λόγω εκπαιδευτικού ιδρύματος».
Στα Γιάννενα η δίωξη των μαθητών προκλήθηκε από μήνυση της διευθύντριας του σχολείου με πανομοιότυπο αιτιολογικό.
Είναι ξεκάθαρο ότι στο πρόσωπο των μαθητών δικάζεται ο οργανωμένος αγώνας για ένα καλύτερο σχολείο. Αυτός είναι που ενοχλεί όλους εκείνους τους – αυτόκλητους και ετερόκλητους – διώκτες των μαθητών.
Τα γεγονότα αυτά δεν είναι ούτε μεμονωμένα ούτε αφορούν μια συγκεκριμένη περιοχή. Εντάσσονται σε μια συνολική προσπάθεια τρομοκράτησης των μαθητών και ποινικοποίησης των αγώνων τους σε μια περίοδο που οξύνεται από την κυβέρνηση η επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα (σχολεία υγειονομικές βόμβες, τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις Pisa κλπ).
Υπάρχει μεγάλος φόβος για μαθητικά – αγωνιστικά ξεσπάσματα και γι’ αυτό η κυβέρνηση θεσμοθέτησε ήδη από πέρυσι την καταστολή των μαθητικών κινητοποιήσεων, δίνοντας εντολή να γίνεται τηλεκπαίδευση μέσω Webex στα υπό κατάληψη σχολεία, πιέζοντας ως και απειλώντας εκπαιδευτικούς να βάζουν απουσία στους μαθητές που συμμετέχουν στην κατάληψη.
Ο αυταρχισμός και οι διώξεις των μαθητών επιχειρείται να λειτουργήσει ως παράδειγμα ώστε να τρομοκρατηθεί το σύνολο των μαθητών, για να μην παλεύουν ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, για να σκύβουν απογοητευμένοι και φοβισμένοι το κεφάλι μπροστά στην αδικία και τους φραγμούς στη μόρφωση.
Ας προβληματιστεί ο κάθε καλοπροαίρετος γονέας πού βρίσκονταν όλοι αυτοί που κόπτονται για τις χαμένες ώρες από τους αγώνες των μαθητών, τα 2 χρόνια της πανδημίας, με τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, τις τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών και την τηλεκπαίδευση καρικατούρα… Αυτό που πραγματικά τους ενοχλεί είναι ο συλλογικά οργανωμένος αγώνας των μαθητών και τα δίκαια αιτήματά τους.
Απαιτούμε να σταματήσουν οι διώξεις των μαθητών και οι υποθέσεις να μπουν στο αρχείο. Τα σχολεία μπορούν και πρέπει να λειτουργούν με ευθύνη της εκπαιδευτικής κοινότητας χωρίς παρεμβάσεις εισαγγελέων και αστυνομικών αρχών.
Καλούμε τους μαθητές, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς να καταδικάσουν τα μαθητοδικεία και την ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων. Η καλύτερη απάντηση στον αυταρχισμό αποτελεί ο κοινός αγώνας μαθητών, γονιών εκπαιδευτικών ενάντια στις πολιτικές που τσακίζουν τα δικαιώματα στη μόρφωση και τη ζωή.